handdator

Visa fullständig version : Kortvariga tatueringar?


olwe
2008-02-20, 23:20
Hej!

Jag undrar: vad finns det för varianter på kortvariga tatueringar?

Om man vill tatuera sig för en kortare tid (ett par år exempelvis), finns det något bra alternativ?

Vad finns det för sätt? Vad kostar det? Hur bra blir det? Var kan man göra det?

Tack för svar!

Tricklev
2008-02-20, 23:21
Dom ingick i Kalle Anka när jag var yngre, vet inte hur det är nu, men titta i närmsta serie butik.

vsson
2008-02-21, 10:05
Ett par år? Antingen sitter väl dom ett par dagar eller så sitter dom där för gott.

JJ
2008-02-21, 10:11
Det ska finnas de som bleknar bort, men det ser säkert ut som skit halva tiden.

regus
2008-02-21, 10:14
Vad jag har hört så sitter resterna av tatueringarna länge och själva tatueringen är inte snygg efter ett tag. Så du kommer antagligen ha någon svart klegg på arm/axel/penis ett bra tag.

Så det finns väl två alternativ. Henna som går bort efter två tre veckor eller "riktigt" tatuering.

Magnus
2008-02-21, 10:27
En HENNA tatuering kanske är nåt

Troll
2008-02-21, 10:36
Vad jag har hört så sitter resterna av tatueringarna länge och själva tatueringen är inte snygg efter ett tag. Så du kommer antagligen ha någon svart klegg på arm/axel/penis ett bra tag.
Så det finns väl två alternativ. Henna som går bort efter två tre veckor eller "riktigt" tatuering.

:laugh: :hbang:






Alternativt tatuerar du dig i munnen, där försvinner den efter en tid. :thumbup:

Kimball
2008-02-21, 10:46
Jag gjorde en henna tatuering i Thailand på skoj, mest för att det bara gick på runt 160:- för en normalstor grej.
Hade hört, och även han som målade på geggan, sa att de skulle hålla i 2v. Det såg "bra" ut i 2 dagar. Sen hade den börjat flagna och såg ut som skit. Nu 1½v senare är den så gott som helt borta.
Mina sämst investerade 160:- någonsin, men whatever :)

Vet inte hur det är med henna i Sverige, finns olika varianter tydligen, vissa lagliga och vissa mindre lagliga då de kan ge allergiska reaktioner och fanskap. Google it vet jag.

Snafu
2008-02-21, 10:56
Håll er borta från hennatatueringar. Ingrediensen som gör att skiten sitter fast på huden är ibland tusentals gånger starkare än det som mot hårfärger och om man nu gör hennatatueringar igen alternativt allergiska reaktioner ett tag efter man haft sin hennatatuering för första gången.

Inte bra skit alls.

kaer
2008-02-21, 10:56
Kände en tjej som hade en tillfällig tatuering, kommer inte ihåg exakt tid men det skulle sitta några år och hon hade haft den kanske halva tiden och den såg verkligen inte bra ut.
Ordentligt sliten, tappat skärpa och kontur.

dared
2008-02-21, 12:36
Sicken skit. Det låter ju inge bra alls det här.

/ olwe från dareds dator.