handdator

Visa fullständig version : Hur mycket kostar det?


xarizma
2008-02-20, 22:46
Har 2 frågor.. Som jag inte kunnat hitta svar på.. vet inte om jag borde ha kunnat göra det men, jag vänder mig till er här på Kolozzeum :) Det här är iallafall mina 2 frågor..

1. Om jag ringer från Comviq Kompis mobil till 3/3G mobil, hur mycket kostar det då i minuten/efter en viss tid osv ?

2. Hur mycket kostar det om jag ringer 3/3G mobilen med hemtelefonen, per minut ?


Tackar för utförliga svar.

renad
2008-02-20, 23:06
kostar som till alla andra mobiler...

Toxic
2008-02-20, 23:43
Har 2 frågor.. Som jag inte kunnat hitta svar på.. vet inte om jag borde ha kunnat göra det men, jag vänder mig till er här på Kolozzeum :) Det här är iallafall mina 2 frågor..

1. Om jag ringer från Comviq Kompis mobil till 3/3G mobil, hur mycket kostar det då i minuten/efter en viss tid osv ?

2. Hur mycket kostar det om jag ringer 3/3G mobilen med hemtelefonen, per minut ?


Tackar för utförliga svar.

På kompis kan jag svara då jag har det,
69 öre uppkoppling och sedan 69öre minuten till alla utanför tele2

På hemtele vette fan:D

tossefar
2008-02-20, 23:50
"Hemtelefon"? Så specifikt av dig.

Baan
2008-02-20, 23:52
Vanliga röstsamtal kostar väl alltid samma oavsett om du väjer att använda GSM/3G . Dyrt blir det väl först när du börjar sända annan typ av data

xarizma
2008-02-24, 18:38
Jag känner att jag behöver mer utförliga och exakta svar då ja känner att jag inte har fått svar på min fråga.


Därav ''BUMP''

Baan
2008-02-24, 18:39
Jag känner att jag behöver mer utförliga och exakta svar då ja känner att jag inte har fått svar på min fråga.


Därav ''BUMP''

Du hittade inte det här mao, om jag förstår din fråga rätt http://www.tele2.se/abonnemang-oversikt.html ?

För hemtelefon behöver du kolla upp vad du har för abonnemang där. Där kan jag bara gissa och gissar att det inte är så klockers ringa till mobil.

Prankie
2008-02-24, 18:40
Jag känner att jag behöver mer utförliga och exakta svar då ja känner att jag inte har fått svar på min fråga.


Därav ''BUMP''

tele2 kompis är
Till övriga operatörer/fasta nätet/min 69 öre.
Öppningsavgift 69öre
DVS 69 öre till allt som inte är tele2/comviq.

Fårga 2 går inte svara på, vi vet ju inte vilka du har som fasttelefoni-leverantör.

xarizma
2008-02-24, 18:44
Du hittade inte det här mao, om jag förstår din fråga rätt http://www.tele2.se/abonnemang-oversikt.html ?

För hemtelefon behöver du kolla upp vad du har för abonnemang där. Där kan jag bara gissa och gissar att det inte är så klockers ringa till mobil.Okej, tack. Hemtelefonen är Comhem operatör.

xarizma
2008-02-24, 18:47
tele2 kompis är
Till övriga operatörer/fasta nätet/min 69 öre.
Öppningsavgift 69öre
DVS 69 öre till allt som inte är tele2/comviq.

Fårga 2 går inte svara på, vi vet ju inte vilka du har som fasttelefoni-leverantör.69 öre i minuten låter ganska så billigt, förut när jag ringde 3G operatörer med mitt Comviq abonnemang så kostade det jädrans mycket bara jag snackade i 10 minuter. Alltså varje räkning vart jäkligt dyr. Nu använder jag inte Abonnemang längre, utan Comviq-Kompis Kontant kort. Och eftersom att det är extremt dyrt att ringa med det till 3G, så använder jag hemtelefonen för att ringa det. Därför jag är så intresserad om hur mycket det kostar att ringa 3G med just hemtelefonen per minut osv.

Baan
2008-02-24, 18:49
Okej, tack. Hemtelefonen är Comhem operatör.

Då kanske den här hjälper... http://www.comhem.se/downloads/pricelist/telefoni_prislista.pdf

Fan det här ska du kunna hitta själv. Jag förväntar mig att du skriver dåliga datorkunskaper i ditt CV nästa gång du söker jobb.

nossralj
2008-02-24, 18:51
69 öre i minuten låter ganska så billigt, förut när jag ringde 3G operatörer med mitt Comviq abonnemang så kostade det jädrans mycket bara jag snackade i 10 minuter. Alltså varje räkning vart jäkligt dyr. Nu använder jag inte Abonnemang längre, utan Comviq-Kompis Kontant kort. Och eftersom att det är extremt dyrt att ringa med det till 3G, så använder jag hemtelefonen för att ringa det. Därför jag är så intresserad om hur mycket det kostar att ringa 3G med just hemtelefonen per minut osv.

Hejsan!
Det kostar inte extra att ringa från ett Tele2/Comviq abonnemang till en person som har ett SIM-kort som är av 3G-typ. Om du tänker på operatören Tre (3) så kostar det 69 öre/min som till alla andra övriga operatörer. Inom Tele2 ringer du gratis. Du betalar även 69 öre/min till telefoner i det fasta nätet. Till alla samtal tillkommer en öppningsavgift på 69 öre/samtal.

Mvh Jimmy

xarizma
2008-02-24, 18:51
Jag är väl för lat, eller nåt. Kolozzeum hjälper alltid när det är nöd :D

Tack för svaren btw.

Prankie
2008-02-24, 19:17
Jag är väl för lat, eller nåt. Kolozzeum hjälper alltid när det är nöd :D

Tack för svaren btw.

Snackis är ju billigare. 19öre per minut. ;) Om du inte bor i boschen med kass mottagning.

Squirrel
2008-02-25, 23:15
69 öre i minuten låter ganska så billigt, förut när jag ringde 3G operatörer med mitt Comviq abonnemang så kostade det jädrans mycket bara jag snackade i 10 minuter. Alltså varje räkning vart jäkligt dyr. Nu använder jag inte Abonnemang längre, utan Comviq-Kompis Kontant kort. Och eftersom att det är extremt dyrt att ringa med det till 3G, så använder jag hemtelefonen för att ringa det. Därför jag är så intresserad om hur mycket det kostar att ringa 3G med just hemtelefonen per minut osv.

Om du använder Kontant Kompis istället för abonnemang så blir det mycket dyrare att ringa annat än Tele2: 2.49 kr per minut.

Som sagt kostar det inte mer att ringa till 3G än till 2G.