handdator

Visa fullständig version : Ricky Bruch lyfter tungt Erik Sjökvist släng dig i väggen


Arnold Armstrong
2008-02-20, 20:08
Äntligen är det dags. En ny Journal av mästeran själv. Hoppas jag kommer bidra med en del matnyttigt och sporra andra till topptider i skogarna.

Lite Fakta:

Kön: Man
Smeknamn: Jolabero Picantos
Ålder: 21
Mål med träningen: Att lägga på mig 5 kilo muskler + att bli en löpande maskin
Längd: 182 pistaler
Vikt: 72 Pannbiffar
Motto: Blanda Bruchs Vilja, Bekeles kondition och Hoa Hoah Dahlgrens styrka så har du den komplette idrottsmannen


Kommer nu köra denna journal intensivt i 6 månader och hoppas att kunna göra stora framsteg. Kan bli en hel del statistik och om ni tröttnar på det är det bara att öppna metropolen och skrika till.

Hoppas även ge den gamle cigarrkostymens fader herr Noodles en match på milen. Må den snabbaste pilfinken vinna.

Höll på att glömma det. Kommer även komplettera med styrkepass ca 3 ggr i veckan. Men det kommer visa sig allt kommer att skrivas ner på pronto!

Nu kör vi Håll i er!:thumbup:

piraten99
2008-02-20, 20:13
Lycka Till!

Arnold Armstrong
2008-02-20, 20:22
Kickoffvecka 1-3 (kommer starta lugnt i 3 veckor för att vänja kroppen.

Blir då inte så detaljrikt mest massa pass.

7/2 Löpning 6 km : Fösta löppasset på flera år såklart det gick tungt. Men det gick iallafall framåt men tyngre än vanligt att förflytta klubborna då de växt en del.

11/2 Ben Bra Benpass. Hade trvärk 3 dagar framåt.

12/2 Rygg Biceps : Nja inget att hänga i julgranen men iallafall en genomkörare.

13/2 bröst Triceps + läpning 5.5 km : Godkänt pass. Löpningen var rena njutningen

16/2 Löpning 9 km : Fösta långpasset i lugntempo. 5min/kmh. Kändes mkt bra. Snittpuls 160 (klockan är nu lagad).

18/2 Benpass Löpning 5.5 km : Mkt bra dag då benen fick känna att de faktiskt har en uppgift. Tror mycket på detta koncept att ha två ben på en dag.

19/2 Rygg + Biceps : Kändes segt.

20/2 Löpning 8 km : Enormnt tungt men krigar mig in på 40 minuter.

Som ni läser är det inte ngt detaljerat men efter de 3 första veckorna kommer jag skriva alla passen väldigt utförligt. Detta är en mjukstart för att i framtiden undvika onödiga skador. Kommer använda mig av pulsklocka och en sk distansmätare. Är bra då jag gärna vill kunna mäta mina framsteg.

Ha det bra!

Noodles
2008-02-21, 08:41
Hoppas även ge den gamle cigarrkostymens fader herr Noodles en match på milen.

Kul att min avatar inspirerar till en journal. När räknar du med att springa under 40 minuter på milen?

Arnold Armstrong
2008-02-27, 20:37
Nu börjar min inkörningsperiod komma till sitt slut. Kommer köra ett par dagar sen blir det hårdkörning. Känns mycket bra. Dock känns benen tunga men det kommer ge sig senare i år då jag kommer flyga fram!

21/2: Bröst Triceps Axlar: Bra pass men lite sträckkänning i nacke axel efter. Så blir ett par dagar day off. Känns hårt men detta tjänar jag på i längden.

24/2:Löpning 6 km

25/2: Tungt benpass + Simning 1,5 km Mkt bra benpass. Simningen gick bra. Bra tryck i klubborna. Rekommenderas.

27/8 Rygg + Löpning 8 km (450 kalorier tog löpningen bara en notis). Gick tungt på löpningen låg på en snittpuls på 84% av max. Kände av måndagens benpass enormt mycket, men kämpade mig igenom loppet.

zydar
2008-03-04, 00:35
woohoo en löpare till =)

ser bra ut, lycka till ;)

r3mpuh
2008-12-22, 18:56
Hur går det :)?

austria
2009-11-28, 07:52
Hade varit kul med en "Före" bild, och sedan lite bilder under uppbyggnaden. Brukar ju tagga en själv också.