handdator

Visa fullständig version : Den dagliga dosen av idioti på expressen


shut teh face
2008-02-20, 12:15
http://www.expressen.se/nyheter/1.1054498/lightprodukterna-kan-gora-dig-fet

Det ska skapas rubriker även om man måste gå över lik. Fyfan.

Det jag egentligen reagerar över är slutet:

Sötningsmedel ger heller ingen mättnadskänsla, vilket vanligt socker gör, säger hon.

Med tanke på intelligensen hos våran befolkning kommer dem troligtvis tro att man direkt blir fet utav sötningsmedel.

shut teh face
2008-02-20, 12:18
Kommenterade men det togs bort omedelbart :laugh:

Jävla idioter. Sen när ger rent socker mättnadskänsla? Det gör det INTE.

Och man blir inte FET av sötningsmedel, direkt. Man kan bli det indirekt om man äter för mycket. Men om man går och äter en chipspåse för man "känner" det mer pga. sötningsmedlet, ja då är man ju dum i huvudet ändå.

Endumen
2008-02-20, 12:20
Haha:d

shut teh face
2008-02-20, 12:30
Nu har jag mailat och skrivit ett långt brev till hela tjejens avdelning på Ericsson. Dessa idioter brukar snacka mycket skit. Men tjejen fattar direkt när det är fel när de snackar sej va.

Anledningen till att jag skickade är för att redan imorgon så kommer alla kärringar sitta vid fikabordet och förpesta lightprodukter, ja fyfan exp/ab är ju deras bibel.

lectris
2008-02-20, 12:32
*whatever*

*öppna en cola light* :D mmmm...

shut teh face
2008-02-20, 12:33
*whatever*

*öppna en cola light* :D mmmm...
Jag ska nog skicka ett brev till NCC.

Du får nog se imorgon när Agda 47 drar på sig skinnbyxorna och står i fikarummet och piskar dem som dricker en light.

bertbert
2008-02-20, 12:33
Nu har jag mailat och skrivit ett långt brev till hela tjejens avdelning på Ericsson. Dessa idioter brukar snacka mycket skit. Men tjejen fattar direkt när det är fel när de snackar sej va.

Anledningen till att jag skickade är för att redan imorgon så kommer alla kärringar sitta vid fikabordet och förpesta lightprodukter, ja fyfan exp/ab är ju deras bibel.

Vad har Ericsson med saken att göra?

shut teh face
2008-02-20, 12:35
Vad har Ericsson med saken att göra?
Inget.

lectris
2008-02-20, 12:36
Jag ska nog skicka ett brev till NCC.

Du får nog se imorgon när Agda 47 drar på sig skinnbyxorna och står i fikarummet och piskar dem som dricker en light.

yes. alla kommer tro det, jag lovar :D här går hela kontoret på viktväktarna.. medan de går och mumsar kanelbulle. framgångsrecept nummer ett!

shut teh face
2008-02-20, 12:38
Som det brukar vara då.

En gång var det släktträff och jag gav dem lite studier och så.
Skrev ut sådant som King Grub postat, det var främst om GI osv.

Efter en stund säger moster: enligt viktväktarna är corn flakes bra.

Hela släkten gick på hennes linje direkt och förpestade GI direkt. :D

lectris
2008-02-20, 12:39
moster kanske ska börja på expressen? :hbang:

shut teh face
2008-02-20, 12:49
Haha, ser att någon här postade min kommentar på nyheten. Smart o ta bort "Jävla idioter", då togs den inte bort. :laugh:

shut teh face
2008-02-20, 12:50
Men de ska FAN acceptera att man skr!1!iver jävla idioter, Dhe är uu dioter

Eddie Vedder
2008-02-20, 12:57
Men de ska FAN acceptera att man skr!1!iver jävla idioter, Dhe är uu dioter

Ja du är ju fullärd.:smash:

Allvarligt talat vet jag inte vad som är löjligast, artikeln som sådan eller det faktum att någon orkar roida som du gör.

shut teh face
2008-02-20, 12:58
Allvarligt talat vet jag inte vad som är löjligast, artikeln som sådan eller det faktum att någon orkar roida som du gör.
Din åsikt är noterad.

Eddie Vedder
2008-02-20, 13:05
Jag förstår bara inte varför du automatiskt tycker folk är idioter. Alla har inte kunskap om såna här saker.

Klickar man t.ex. på ditt nick och sedan kollar trådar som du startat ger du ju knappast intryck av att vara särskilt kunnig själv. Inget fel i det, men vad ger dig rätten och döma ut andra som idioter?

jwzrd
2008-02-20, 13:05
Din åsikt är noterad.

Och din togs bort =)

shut teh face
2008-02-20, 13:07
Jag förstår bara inte varför du automatiskt tycker folk är idioter. Alla har inte kunskap om såna här saker.

Klickar man t.ex. på ditt nick och sedan kollar trådar som du startat ger du ju knappast intryck av att vara särskilt kunnig själv. Inget fel i det, men vad ger dig rätten och döma ut andra som idioter?
Jag behöver inte läsa nyheterna. Men jag blir så sur, inte av nyheterna, utan av konsekvenserna.

Vänner, släkt, jobb, skola etc. Hela tiden får man höra felaktiga saker och måste hålla en 15 min föreläsning om hur det ligger till. Anledningen till deras okunskap gällande kost är endast pga. pressen. De säger ju till och med att de har läst det på *valfri press*.

Det är en sak att bli sur över att folk sprider okunskap, sen att jag inte göra vettiga trådar, vad har det med saken att göra? Det handlar inte om kunskap här. Det handlar om satyg.

Jag kallar ingen för idiot som inte förtjänar det! Jag kallar inte folket som tror på detta för idioter. Jag kallar skribeterna för idioter, för de är inte okunniga, de vrider, försöker skapa rubriker.



Så.

Eddie Vedder
2008-02-20, 13:12
sen att jag inte göra vettiga trådar, vad har det med saken att göra?

Dina trådar är visst vettiga. Du har funderingar som undrar över, sådeles söker du svar på dom.

Det är tvärtom väldigt vettigt skulle jag säga. Men jag vänder mig bara emot att du häver ur dig att folk är idioter så fort något inte passar. Den som inte gillar Expressen behöver ju inte läsa den, jag hade t.ex. aldrig ens fått se den där artikeln om du inte startat den här tråden. Eftersom jag aldrig läser Expressen eller Aftonbladet.

Så jag har inte menat något illa, bara att jag vänder mig emot när man genast idiotförklarar personer som inte gör som man själv tycker är rätt.

shut teh face
2008-02-20, 13:14
Dina trådar är visst vettiga. Du har funderingar som undrar över, sådeles söker du svar på dom.

Det är tvärtom väldigt vettigt skulle jag säga. Men jag vänder mig bara emot att du häver ur dig att folk är idioter så fort något inte passar. Den som inte gillar Expressen behöver ju inte läsa den, jag hade t.ex. aldrig ens fått se den där artikeln om du inte startat den här tråden. Eftersom jag aldrig läser Expressen eller Aftonbladet.

Så jag har inte menat något illa, bara att jag vänder mig emot när man genast idiotförklarar personer som inte gör som man själv tycker är rätt.
Ok. Men jag tycker jag klargör i senaste inlägget vilka jag tycker är idioter.
Eftersom du själv inte läser Expressen eller Aftonbladet så kanske du till och med kan hålla med om att skribenterna är idioter som skapar sådana här rubriker?

Eddie Vedder
2008-02-20, 13:16
Eftersom du själv inte läser Expressen eller Aftonbladet så kanske du till och med kan hålla med om att skribenterna är idioter som skapar sådana här rubriker?

Nej verkligen inte. Det är ju ett vinstdrivet företag, självklart ska dom sätta rubriker som kan generera sålda exemplar.

Däremot vore jag själv väldigt korkad om jag trots det gick till affären och handlade någon av tidningarna varje dag. Ingen är ju tvingad att läsa eller omsätta det man läser i praktiken.

shut teh face
2008-02-20, 13:17
Nej verkligen inte. Det är ju ett vinstdrivet företag, självklart ska dom sätta rubriker som kan generera sålda exemplar.

Däremot vore jag själv väldigt korkad om jag trots det gick till affären och handlade någon av tidningarna varje dag. Ingen är ju tvingad att läsa eller omsätta det man läser i praktiken.
Aja ok. Då har vi iaf konstaterat att jag inte kallar okunniga för idioter. Utan de som sprider okunskap, medvetet.

King Grub
2008-02-20, 13:31
Jävla idioter. Sen när ger rent socker mättnadskänsla? Det gör det INTE.

Som mjölk, ungefär.

http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/86/6/1586

Anonym112
2008-02-20, 13:32
Skrattar varje gång jag läser sånnahär artiklar :D

Tjocka Pelle som lever på cocacola light och 3 sallader (på en bestämd mängd), kommer självklart inte gå ner något mer i vikt än tjocka Sven som lever på vanlig cocacola och 3 sallader på samma mängd, nänä *whistle*

shut teh face
2008-02-20, 13:33
Som mjölk, ungefär.

http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/86/6/1586
Men det är ändå dumt av dem o skriva.

Istället för att dricka 0 kcal läsk, vill de att man ska dricka 200 kcal läsk.
Då hade det varit mer moraliskt rätt av dem o skriva att det är bättre att dricka 0 kcal läsk och sen äta 200kcal frukt; mer mättnad.

Skrattar varje gång jag läser sånnahär artiklar :D

Tjocka Pelle som lever på cocacola light och 3 sallader (på en bestämd mängd), kommer självklart inte gå ner något mer i vikt än tjocka Sven som lever på vanlig cocacola och 3 sallader på samma mängd, nänä *whistle*
Postat av Ej inloggad Mila den 20 feb 2008 kl 12:16
Ja då vet jag iallafall vad jag blivit fet av eftersom jag alltid köper lättprodukter och fettsnålt.


-- Om denna är seriös, så är det precis denna typ av spridning jag menar.

Eddie Vedder
2008-02-20, 13:34
Och din togs bort =)

Inget inlägg med åsikter om artikelns innehåll har tagits bort.

Aja ok. Då har vi iaf konstaterat att jag inte kallar okunniga för idioter. Utan de som sprider okunskap, medvetet.

Ja det har vi konstaterat.:) Inte för att jag håller med om att de är idioter heller (eftersom jag inte känner någon av dom).

Ganymedes
2008-02-20, 13:37
Äh, stå på dig Shut teh face! Man måste få reagera över sådant. Alla kan inte vara likgiltiga inför allt. Med utantag för klimathotet då, är man likgiltig inför det så är man värre än en våldtäktsman. Eller än värre: islamafob, vilket man ju per automatik är om man kritiserar en enda aspekt av islam.

Ah. It feels good to roid! :)

Anonym112
2008-02-20, 13:45
Postat av Ej inloggad Mila den 20 feb 2008 kl 12:16
Ja då vet jag iallafall vad jag blivit fet av eftersom jag alltid köper lättprodukter och fettsnålt.


-- Om denna är seriös, så är det precis denna typ av spridning jag menar.

*gah!*

Mmm, det tjockmila inte förstår är att lightprodukter mättar sämre, sen kompenserar hon det med o äta som en häst övriga måltider.

Borde ingå i grundskolan att lära sig om kalori in/kalori ut, så skulle vi slippa denna tro om att det är lungt o bulka, så länge man dricker lightläsk.

katzeklo
2008-02-20, 13:54
Anledningen till att sånna artiklar skapas är att folk inte vill inse hur det ligger till. Folk VILL inte inse att allt handlar om att bränna mer än man tar in, no pain no gain som man brukar säga ^^

Näe, fyfan.. dagens latsamhälle.. *gah!*

Ganymedes
2008-02-20, 14:02
Anledningen till att sånna artiklar skapas är att folk inte vill inse hur det ligger till. Folk VILL inte inse att allt handlar om att bränna mer än man tar in, no pain no gain som man brukar säga ^^

Näe, fyfan.. dagens latsamhälle.. *gah!*

Precis så är det. Hade folk lagt samma energi på att röra sig lite grand och äta någorlunda vettigt, som de istället lägger på en massa metoder och tjafs (där ingår bla. att övertyga "alla" att det är vackert med späck), så hade problemet för dem varit löst för länge sedan.

Jag är fö. inte imponerad av de som lyckats banta ordentligt. Jag är istället mer imponerad av de få som faktiskt inte äter sig feta ifrån början.

Anonym112
2008-02-20, 14:11
Precis så är det. Hade folk lagt samma energi på att röra sig lite grand och äta någorlunda vettigt, som de istället lägger på en massa metoder och tjafs (där ingår bla. att övertyga "alla" att det är vackert med späck), så hade problemet för dem varit löst för länge sedan.

Jag är fö. inte imponerad av de som lyckats banta ordentligt. Jag är istället mer imponerad av de få som faktiskt inte äter sig feta ifrån början.

:thumbup: Good call.

shut teh face
2008-02-20, 14:16
Precis så är det. Hade folk lagt samma energi på att röra sig lite grand och äta någorlunda vettigt, som de istället lägger på en massa metoder och tjafs (där ingår bla. att övertyga "alla" att det är vackert med späck), så hade problemet för dem varit löst för länge sedan.

Jag är fö. inte imponerad av de som lyckats banta ordentligt. Jag är istället mer imponerad av de få som faktiskt inte äter sig feta ifrån början.
Well. Det där kan knepa sig lite för dig ju. :)

Jag var överviktig sen jag var liten, mamma gav mig maten jag skulle äta. Sen när jag blev 14-15 och var vettig nog att förstå själv, då gick jag ned i vikt på egen hand. :P

katzeklo
2008-02-20, 14:16
Precis så är det. Hade folk lagt samma energi på att röra sig lite grand och äta någorlunda vettigt, som de istället lägger på en massa metoder och tjafs (där ingår bla. att övertyga "alla" att det är vackert med späck), så hade problemet för dem varit löst för länge sedan.

Jag är fö. inte imponerad av de som lyckats banta ordentligt. Jag är istället mer imponerad av de få som faktiskt inte äter sig feta ifrån början.

Håller med! Såg ett klipp på youtube för ett tag sedan om en tjockis i usa som lyckats gå ner 30 - 40 kilo eller något sådant, men tyvärr så vart det över en del skinn som det ibland kan bli. En operation för att rätta till det kostar en jäkla massa pengar, men sjukhuset var så imponerade av hans " fighting spirit" att dom genomförde operationen på gratis, dvs på skattebetalarnas kostnad.

Totalt jävla meningslöst imo, har man själv satt sig i sitsen så är det inte mer än rätt att man på egen hand löser problemet.

Doktorn
2008-02-20, 14:29
Jag kallar skribeterna för idioter, för de är inte okunniga, de vrider, försöker skapa rubriker.




Så fungerar det ju inom forskningsvärlden också, det är ju inte bara medierna. Forskare vrider och vänder på saker, försöka skapa rubriker, sälja sin forskning.

Det föregår bara i olika stor utsträckning inom forskarvärlden...

Precis som tidningar är beroende av att sälja tidningar är forskare beroende av att kunna sälja patenter, övertyga stiftelser att just deras forksning betyder något och att de borde få pengar...

bollio
2008-02-20, 15:18
Som mjölk, ungefär.

http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/86/6/1586

Mindre än optimalt upplägg... gör om samma studie men jämför socker/mjölk med en stor mängd vatten och mät efter 10 min och resultatet hade blivit "no difference in satiety"... kör samma upplägg och mät efter 3h istället så kommer vattengruppen vara vrålhungrig.

Vad är det förresten som är felaktigt med artikeln? Finns studier som har visat att sötningsmedel ---> kompensation med kalorier.

Eddie Vedder
2008-02-20, 15:21
Mindre än optimalt upplägg... gör om samma studie men jämför socker/mjölk med en stor mängd vatten och mät efter 10 min och resultatet hade blivit "no difference in satiety"... kör samma upplägg och mät efter 3h istället så kommer vattengruppen vara vrålhungrig.

Oavsett om mjölken mycket väl kan ge en ökad postprandiell mättnad är det ju ganska oväsentligt i just det här sammanhanget.

Poängen var ju att socker ger en viss mättnadskänsla, inte att det absolut är likvärdigt med mjölk.

bollio
2008-02-20, 15:24
Mättnadsindextabellerna jag har sett har varit baserade på mätningar gjorda efter 2h. Jag vill ha ett index baserat på mätningar gjorda efter 4-6h eller liknande, eftersom det är betydligt mer intressant (ingen äter igen efter 2h). Någon som vet om det finns?

Yankeee
2008-02-20, 15:33
Det sitter alltså ett gäng smalfet snubbar utan kunskap eller insikt och roidar på människor som har svårt att gå ner i vikt. Förstår jag allt rätt nu?

Ganymedes
2008-02-20, 19:40
Förstår jag allt rätt nu?

Skulle varit första gången isf. :smash:

piraten99
2008-02-20, 20:08
rubrik sättningen kan ju vara under all kritik ibland. man har lust att ta dessa personer och bara ruska om och fråga vilken utbildning gick du för att sätta denna rubrik?

Timme
2008-02-20, 22:05
yes. alla kommer tro det, jag lovar :D här går hela kontoret på viktväktarna.. medan de går och mumsar kanelbulle. framgångsrecept nummer ett!

Pepsi Max är det bästa som finns under deff!

Får man sötsug så stillar det bra! Vilka dumma nötter som tror att lightprodukter kan göra en fet.

Eddie Vedder
2008-02-20, 22:14
Får man sötsug så stillar det bra! Vilka dumma nötter som tror att lightprodukter kan göra en fet.

Vilka "nötter" syftar du på?

Jag har inte läst någonstans om någon som tror att lightläsk i sig gör en person fet, däremot diskuteras ju eventuell påverkan på aptit. Något som resultaten i en nyligen publicerad råttstudie bl.a. antydde. Då gällde det sackarin och inte aspartam eller sukralos.

Döm inte folk utifrån löjliga tidningsrubriker.

Pellegris
2008-02-20, 22:43
Totalt jävla meningslöst imo, har man själv satt sig i sitsen så är det inte mer än rätt att man på egen hand löser problemet.

Jag är istället mer imponerad av de få som faktiskt inte äter sig feta ifrån början.

Hoppas att jag missuppfattade er nu. Men, tycker ni själva att det är dom feta barnens fel att dom är just feta? Det har inget med samhället, våran kultur och föräldrarna att göra? Är man 10-15 år och skolan eller föräldrarna inte lär barnen att det är viktigt med kost och hälsa, hur ska dom då kunna undvika att bli tjocka?

Anonym112
2008-02-20, 22:46
Vilka "nötter" syftar du på?

Jag har inte läst någonstans om någon som tror att lightläsk i sig gör en person fet, däremot diskuteras ju eventuell påverkan på aptit. Något som resultaten i en nyligen publicerad råttstudie bl.a. antydde. Då gällde det sackarin och inte aspartam eller sukralos.

Döm inte folk utifrån löjliga tidningsrubriker.

Det folk tror är att det är lightläskens fel när dom druckit enbart lightläsk, o sedan ätit hästmändger -- och gått upp i vikt. "Nämen! Lightläsken fungerade inte?!"

Om det nu är så att man blir hungrigare av lightläsk än vatten, vilket i sig är helt ologiskt -- så, vad spelar det för roll -- man får lära sig att ignorera hungern om man ska gå ner i vikt. Det är energiunderskottet som räknas. Att inte folk förstår en sådan simpel sak.

Varför är alla slavar extremt underviktiga? -- energiunderskott. Men det går inte in i folks huvuden. Folk vill hitta vägar runt. "Men det finns väl enklare sätt för mig att bli smal?" -- NEJ!

Det finns inga mirakelmetoder, bara ändrade livsrutiner.

CoolHandLuke
2008-02-20, 23:42
Roida.. jo. Shit happens sen har man en flygcrash till tråd. :) Min favorit är nog TV4. Finns alltid något där att bli astokig på.

Tolkia
2008-02-21, 08:59
Jag undrar vilken verklighetsansknytning den uppenbarligen spridda uppfattningen att typ alla överviktiga (utom de som har psykiatriska problem och äter för att döva sin ångest, gud bevars, vilket man också kan få intrycket att "alla" överviktiga gör när man betraktar diskursen) är det för att de är puckon som tror på - och följer - allt som står i kvällspressen? Jag för min del har stött på många överviktiga som varken är puckon eller läser kvällspress (men jag kanske borde utgå från att de ljuger, de är ju trots allt överviktiga, och det vet man ju hur sådana är?). Min gissning är att mängden puckon är tämligen demokratiskt fördelad över vikt-/BMIgrupperna.

SHUMMAN
2008-02-21, 11:08
det är ju inte direkt så att expressen kommer med egna teorier om att "det" skulle göra dig fet. sen om det stämmer eller inte är det ju upp till var och en.
men bara för att man inte håller med dig shut teh så behöver du ju inte komma med personangrepp som "idiot"

Exdiaq
2008-02-21, 22:31
det är ju inte direkt så att expressen kommer med egna teorier om att "det" skulle göra dig fet. sen om det stämmer eller inte är det ju upp till var och en.
men bara för att man inte håller med dig shut teh så behöver du ju inte komma med personangrepp som "idiot"


Jo, de är lite av idioter när de köper kvällstidningarnas "artiklar" rakt av. Tycker jag iaf

Exdiaq
2008-02-21, 22:33
Håller med! Såg ett klipp på youtube för ett tag sedan om en tjockis i usa som lyckats gå ner 30 - 40 kilo eller något sådant, men tyvärr så vart det över en del skinn som det ibland kan bli. En operation för att rätta till det kostar en jäkla massa pengar, men sjukhuset var så imponerade av hans " fighting spirit" att dom genomförde operationen på gratis, dvs på skattebetalarnas kostnad.

Totalt jävla meningslöst imo, har man själv satt sig i sitsen så är det inte mer än rätt att man på egen hand löser problemet.



* I USA betalas inte sjukvården genom skatt. Det är patientens försäkring som betalar i stort sett alla avgifter.

Eddie Vedder
2008-02-21, 22:38
Jo, de är lite av idioter när de köper kvällstidningarnas "artiklar" rakt av. Tycker jag iaf

Och hur vet du att "de köper kvällstidningarnas artiklar rakt av"? Det finns nog personer som kan inhandla en kvällstidning och läsa den med kritiska ögon och/eller läsa den här typen av artiklar utan att egentligen bry sig överhuvudtaget.

Det är alltid lika komiskt att läsa på kolo när folk spyr galla över "dom där andra" samtidigt som man kan ta en titt på ett abstract, tävlar om vem som först fäller kommentaren "intressant!" och köper resultatet med hull och hår värre än alla medelålders "GI-damer".

Tolkia
2008-02-21, 22:39
Angående hurvida "självförvållad" skada eller sjukdom skall få vård "på skattebetalarnas bekostnad" (hur många som använder det uttrycket på den här brädan betalar egentligen skatt, förresten?) skulle jag vilja påpeka att om "självförvållad" skada inte skall få vård som det allmänna betalar, skall heller inte nästa bröst-och-biceps-turk som förlyft sig på gymmet få det. De absolut flesta idrottsskadorna torde definitivt vara att betrakta som självförvållade. Kan vara värt att ha i minnet.

Exdiaq
2008-02-21, 22:57
Och hur vet du att "de köper kvällstidningarnas artiklar rakt av"? Det finns nog personer som kan inhandla en kvällstidning och läsa den med kritiska ögon och/eller läsa den här typen av artiklar utan att egentligen bry sig överhuvudtaget.

Det är alltid lika komiskt att läsa på kolo när folk spyr galla över "dom där andra" samtidigt som man kan ta en titt på ett abstract, tävlar om vem som först fäller kommentaren "intressant!" och köper resultatet med hull och hår värre än alla medelålders "GI-damer".


Sa aldrig att alla köper det rakt av.

onlyme
2008-02-21, 23:47
För det första så är det inte journalisten som sätter rubriken (det är redigeraren) och sen ska ni inte tro att det är journalisten som på morgonen kommer på "ooh, nu ska jag skriva en dum artikel om cola light". Det finns nyhetschefer, det finns högre chefer och det finns ett vinstintresse på dessa tidningar. Det är folket där ute som köper tidnigarna och som trissar upp artiklarna till att bli skrivna såhär eftersom det uppenbarligen säljer väldigt bra. Det finns en anledning till att kvällstidningar använder sig av "sexchock" och dyligt i rubrikerna eftersom det SÄLJER och säljer inte tidningen går den inte runt. Så jag tycker kanske att om ni så fall är emot såna här artiklar att ni helt ska sluta köpa tidningen, eller ens klicka er in på hemsidan. Om ni kollar på webben på en tidning, vilka artiklar tror ni det klickas mest på? Ja, inte är det något om krig i alla fall, det är när Britney Spears visar muttan. Sad but true folket, men ni är mer och skapar det när ni klickar på dessa sidor och dessa artiklar.