handdator

Visa fullständig version : Guldgrävarens väg genom deffen


Sidor : [1] 2

Guldgrävaren
2008-02-20, 11:18
Efter att ha hängt på hälso tidigare har jag mer och mer övergått till kolo. Denna tråd startades först på halso utav någon dum anledning, men efter även lite tjat från galenindivid så slänger jag upp tråden här istället.

Min första deff har nu inletts efter bulken som ägt rum sen den 7 september tills nu nyligen (18 februari). Har under denna bulk lyckats gå upp från 68kg till ca 82,5kg nu (dessa resultat är inte helt precisa, då min våg är ganska kass). Mitt mål med deffen är att försöka mig på 75-77kg, kommer stanna där jag finner mig bekväm.

Har planerat att gå i rask takt ungefär 1 timme varje dag, samt att köra helkroppspass på gymmet 3 dagar i veckan. Beroende på hur jag känner helkroppspasset fungera så kan det tänkas att jag byter till något mera specialanpassat, då jag har på känn att jag kanske kan komma att slarva med benövningarna.

Mitt kostschema kan komma att se ut ungefär så här:
Frukost - Havredrink med 4dl mjölk, 2dl havregryn, lite oboy, banan och ca 200gram keso. Blir nästan lite väl mycket kolhydrater här, men anser att det kan vara nödvändigt för att kunna stå mig tills lunch. Käkas vid 6-7 tiden.
Lunch - Större delen av deffen kommer jag att gå i skolan samtidigt, så blir till att äta utav det som serveras. Ska försöka att käka lite extra mycket av det som innehåller proteiner. Serveras vid 12 tiden.
Middag - Mat hemma, blir även här att äta av de som serveras, men ska försöka att få lite extra av måltider som kycklingsallad och liknande. Ungefär vid 5-7 på kvällen, beroende på träning eller inte och vilka dagar.
Kvällskrubb - Dra i mig lite keso eller något annat proteinrikt. Detta blir väl ungefär vid 9 tiden.

Är lite rädd för att jag skall gå hungrig och själv lägga till extra måltider, då jag är van att äta allt jag ser. Själva kosten är den del jag tycker verkar svårast, så ska bli spännande hur det kommer arta sig då det blir en stor omväxling.

Nu till statsen:
17 år
ca 180cm lång
ca 82,5kg

Ska inom kort försöka att lägga upp lite bilder och få in lite information om % kroppsfett samt mått.

Guldgrävaren
2008-02-20, 11:22
Tänkte jag skulle slänga upp lite exempel på hur jag lyckats hittils:

Innan bulk:
http://img129.imageshack.us/img129/6434/dscn0511wi4.jpg (http://imageshack.us)

http://img405.imageshack.us/img405/8259/dscn0515kr2.jpg (http://imageshack.us)
(Hade inte lärt mig hur jag skulle posa vid denna bild, så drog ihop skulderbladen av någon anledning)

Efter bulk:
http://img402.imageshack.us/img402/2233/dscn0860fd9.jpg (http://imageshack.us)

http://img526.imageshack.us/img526/2954/dscn0868nc2.jpg (http://imageshack.us)
Riktigt bulkface iaf, ojah!



Nu är det bara att bränna på i deffen! :hbang:

Guldgrävaren
2008-02-20, 11:27
Den 18/2:
Tog min dagliga promenad vid 12 imorse och nu bär det av till gymmet snart! Blev lite smådålig mat idag, drog i mig 380gram köttsoppa och 5 mackor till lunch. Drack i övrigt även min havredrink till frukost, dock så blev det inge keso i, synd på proteinen.

Fick även fint formbesked idag! Körde ett tungt helkroppspass där jag tänkte jag skulle gå från min egen smak och sedan få utvärdera mitt schema efteråt, slutade i ett konstigt upplägg men riktigt bra resultat. Så lite missnöjd med hur jag lade upp det, men helnöjd med skroten jag löft. Kan ju tillägga att jag tänkt lägga upp mina träningsdagar med ett tungt(5reps), medel(8reps) och lätt(12reps) pass varje veckan.

Denna dags träningsresultat:

Benpress:16*125kg
12*175kg
5*215kg
5*225kg
5*225kg

Rodd:8*80kg
5*95kg
5*100kg
5*100kg

Hantelcurl:
5*23,5kg
5*23,5kg

Hantelpress (bröst, med rak bänk):
5*26,4kg
5*31,4kg
5*31,4kg

Marklyft(Använde grippers i första setet, resten enbart papper för grepp. Inget bälte.):
6*140kg
9*140kg
3*160kg
3*150kg

Hoppade in mellan en annan kille körde marken, då han körde på 140kg så struntade jag i att plocka av för att köra lättare uppvärmning för nedre rygg. Blev riktigt förvånad över mig själv att jag kunde slänga upp en 9a i det setet där jag använde mig av papper, riktigt glad över resultatet! Hade jag inte kämpat så hårt i benpressen och de första markarna så hade jag kanske kunnat göra en 5a på 160kg, skulle bli kul att se om bälte hjälper något nästa vecka! *flex*

Som sagt, måste bli ändringar i schemat. Ta bort hantelcurlen tills nästa tunga och låta de övningar som har biccen som sekondär muskel göra sitt. Skall inte heller lägga marklyft sist, måste lägga benpressen efter, då jag var helt sönderpressad i benen när jag skulle köra igång marklyften. Fick trots det väldigt fina resultat. I detta pass fick jag med tricepsen bra tyckte jag där den fick arbeta lite i hantelpress, samt även lite i rodden. Fick dock inte in mage, axlar och vader riktigt. Så får tänka på att pressa in dessa i nästa pass.

Hade glömt proteinet till träningen, så tog mig ca 45-50minuter innan jag fick i mig något. Blev till att fylla tallriken så det rann över med kyckling och ris! Kunde dock inte låta bli lite sås till detta med =/ Skärpning på matfronten!

Guldgrävaren
2008-02-20, 11:29
19/2:
Blev en timmes intensiv promenad innan frukost. När jag kom hem slängde jag i mig lite över en portion med No1 protein, samt 5dl yoghurt (0,5% fett) och lite müsli. Då jag vaknade sent så var jag inte klar med allt detta förrän lite över 3. Har nu även käkat 1,2 liter kyckling, sås och ris även denna dag, ungefär runt 18:20. Slängde sedan i mig 300gram keso, en banan och två clementiner runt 01:00.

Guldgrävaren
2008-02-20, 14:05
Powerwalken klar för dagen. Tänkte att jag skulle mäta hur långt man gick ungefär och kom fram till 7km på en timme. Blev 4dl yoghurt (0,5% fett) och musli. Käkade även 300gram keso och drack nå juice som skulle innehålla extra mycket vitaminer. Klar med detta nu vid 2.

jooj
2008-02-20, 16:17
:thumbup: Bara att jobba på!

Guldgrävaren
2008-02-20, 17:22
:thumbup: Bara att jobba på!

Tackar! Finns ju att jobba på, så är bara att traggla på så man kan se lite vettig ut iaf :)

galenindivid
2008-02-21, 01:01
Blev det inget styrkepass idag?

Guldgrävaren
2008-02-21, 01:10
Blev det inget styrkepass idag?

Tiderna passade inte idag, så sköt fram schemat en dag, vilket innebär att jag får en dag istället för två dagars vila mellan något av de andra passen denna vecka ;) Kände dessutom att mina ben kunde behöva lite vila för att vara helt ärlig, har knappt kunnat komma ur sängen de två senaste dagarna *whistle* Så mera benpress i fortsättningen kan jag lova!

galenindivid
2008-02-21, 01:14
Tiderna passade inte idag, så sköt fram schemat en dag, vilket innebär att jag får en dag istället för två dagars vila mellan något av de andra passen denna vecka ;) Kände dessutom att mina ben kunde behöva lite vila för att vara helt ärlig, har knappt kunnat komma ur sängen de två senaste dagarna *whistle* Så mera benpress i fortsättningen kan jag lova!

hehe själv kommer jag inte upp ur sängen pga. dessa jobbiga promenader?

Guldgrävaren
2008-02-21, 01:33
hehe själv kommer jag inte upp ur sängen pga. dessa jobbiga promenader?

Haha, skojja inte. När man knappt gått mera än till närmaste busshållplats de senaste 6 månaderna så känns det bra mycket.

Guldgrävaren
2008-02-21, 14:11
Sådär ja, dagens gympass avklarat. Körde lite fokus på teknik denna dag, så det är många övningar jag håller på och utvecklas rejält i. Valt att inte skriva upp mina uppvärmningssätt idag.

Cablecross:
12*30kg
8*35kg
8*35kg

Djupa knäböj med fri stång och utan kudde för nacken (Har för det mesta ínte kört ändå ner och med kudde.):
12*80kg
8*90kg
8*90kg

Chins:
8 reps
8 reps
8 reps

Dips:
12 reps
8*10kg
8*10kg

Hantelpress (axlar):
7*23,5kg
8*21kg
8*21kg

Sittande vadpress:
12*40
8*50
8*50

Situps:
14*50kg
10*60kg
10*60kg

Rygglyft:
10*50kg
8*60kg
8*60kg


Tekniken måste slipas bra mycket i cablecross, djupa knäböjen och chins. Känns som att det är mycket möjligt att öka lite bara tekniken stämmer lite mera i hantelpressen och dips. Situps och rygglyft är som vanligt mina favoritövningar, skulle inte vara förvånad om jag skulle kunna lägga på åtminståne 10kg till nästa vecka! Blev lite långt pass, så måste tänka över hur jag ska göra för att korta ner.

I övrigt så blev det 4dl yoghurt och 250 gram keso till frukost, hann inte slänga i mig mera innan jag var tvungen att skynda iväg till gymmet. Kom just tillbaka och har unnat mig 5st kokta korvar med bröd. Ska ju snart iväg igen, så de extra kolhydraterna och fettet som finns i bröna bränns nog snart igen.

Så drar mig nu iväg på en timmes powerwalk!

galenindivid
2008-02-21, 18:35
Sådär ja, dagens gympass avklarat. Körde lite fokus på teknik denna dag, så det är många övningar jag håller på och utvecklas rejält i. Valt att inte skriva upp mina uppvärmningssätt idag.

Cablecross:
12*30kg
8*35kg
8*35kg

Djupa knäböj med fri stång och utan kudde för nacken (Har för det mesta ínte kört ändå ner och med kudde.):
12*80kg
8*90kg
8*90kg

Chins:
8 reps
8 reps
8 reps

Dips:
12 reps
8*10kg
8*10kg

Hantelpress (axlar):
7*23,5kg
8*21kg
8*21kg

Sittande vadpress:
12*40
8*50
8*50

Situps:
14*50kg
10*60kg
10*60kg

Rygglyft:
10*50kg
8*60kg
8*60kg


Tekniken måste slipas bra mycket i cablecross, djupa knäböjen och chins. Känns som att det är mycket möjligt att öka lite bara tekniken stämmer lite mera i hantelpressen och dips. Situps och rygglyft är som vanligt mina favoritövningar, skulle inte vara förvånad om jag skulle kunna lägga på åtminståne 10kg till nästa vecka! Blev lite långt pass, så måste tänka över hur jag ska göra för att korta ner.

I övrigt så blev det 4dl yoghurt och 250 gram keso till frukost, hann inte slänga i mig mera innan jag var tvungen att skynda iväg till gymmet. Kom just tillbaka och har unnat mig 5st kokta korvar med bröd. Ska ju snart iväg igen, så de extra kolhydraterna och fettet som finns i bröna bränns nog snart igen.

Så drar mig nu iväg på en timmes powerwalk!

Nice pass, dock lite annorlunda övningar? hur står det till med vikten?

Guldgrävaren
2008-02-21, 20:37
Nice pass, dock lite annorlunda övningar? hur står det till med vikten?

Blev ganska lustigt pass, lite skönt med omväxling dock. Ingen aning med vikten riktigt, måste köpa ny våg. Den hemma hos morsan är någorlunda, men fortfarande inge bra. Ska köpa för egna pengar om det nu skall behövas

Han i övrigt få i mig 5 korvar till nu efter jag var ute och gick, samt att jag slocknade för en 2 timmars sömn. Är pigg och uppe igen nu dock, blir till att länsa kylskåpet på keso *whistle*

jooj
2008-02-21, 22:51
Han i övrigt få i mig 5 korvar till nu efter jag var ute och gick, samt att jag slocknade för en 2 timmars sömn. Är pigg och uppe igen nu dock, blir till att länsa kylskåpet på keso
En given ingrediens i varje recept på framgång, keso ftw!*flex*

Guldgrävaren
2008-02-21, 22:57
En given ingrediens i varje recept på framgång, keso ftw!*flex*

Hehe, aa! Min favvo är att dränka det i salladskrydda dessutom *popcorn*

jooj
2008-02-22, 07:57
Hehe, aa! Min favvo är att dränka det i salladskrydda dessutom
Då är det inte långt kvar till kvarg med fun light;)

jooj
2008-02-22, 10:17
Hur lång tid hade du tänkt att deffen ska ta?

Guldgrävaren
2008-02-22, 11:06
Hur lång tid hade du tänkt att deffen ska ta?

Kunde va kul att vara i form tills sommaren, så har väl ett antal månader på mig. Siktar just nu på att gå ner 0,5kg i veckan, så ungefär 14 veckor. Startade deffen så här pass tidigt mest för att jag inte orkade köpa nya kläder.. igen... *whistle*

Guldgrävaren
2008-02-22, 13:29
Blev lite powerwalk på en timme innan frukost idag som vanligt och sedan även att bära in lite vedlåd åt far min direkt när jag kom hem. Ska nu rask springa iväg i panik och ösa i mig protein från både det ena och de andra. Känns som att det är hål i proteinpulverpåsen (Jäklar va långt ord?), bara slukas pengar under deffen. *gah!*


Fick förfrågan av Jooj vad mina mål var efter deffen. Mitt mål är då att hålla den fina formen sommaren ut för att sedan dra igång en bulk igen på hösten. :naughty:

jooj
2008-02-22, 20:06
Bulkar du för större muskler = ännu hårdare nästa beach säsong eller finns några tävlingstankar i bakhuvudet??

Varför proteinpanik??:D

Guldgrävaren
2008-02-22, 21:27
Bulkar du för större muskler = ännu hårdare nästa beach säsong eller finns några tävlingstankar i bakhuvudet??

Varför proteinpanik??:D

Bulkar för att få större muskler främst av allt. Men om det fortsätter att gå så pass bra som nu så vore det som en dröm att lyckas ta mig sig till scen i framtiden *flex* Så länge jag mår bra av det och tycker det är kul kommer jag fortsätta satsa. :)

Var ett måste att ösa i sig proteiner efter allt som jag förbrännde under min förmiddag. Blev både en proteindrink och keso. *popcorn*

Marcs
2008-02-22, 21:32
Usch va jobbigt att deffa!:P Men lycka till grabben! Hårt, men smart är melodin!:) Bra marklyft!

Guldgrävaren
2008-02-22, 22:23
Usch va jobbigt att deffa!:P Men lycka till grabben! Hårt, men smart är melodin!:) Bra marklyft!

Tackar! Instämmer i att deff är jobbigt, men jäklar va motiverande det känns med något nytt :cool: Älskar marklyft, ökar varje gång jag är på gymmet känns det som. Mitt mål är att ta 200kg raw tills nästa sommar! *flex*

Guldgrävaren
2008-02-22, 22:32
Just kollat lite mått och fick fram dessa resultat (alla är ospända):
Bröst - 102cm
Midja - 86cm
Stuss - 104cm
Bicep - 36cm (ynka 38cm spänd här, lite missnöjd *grr* )
Lår - 59cm

Guldgrävaren
2008-02-23, 18:52
Dagens träning var inte någon höjdare. Lade militärpressen dåligt efter bänken. Har haft en förkylning hängandes som nu verkar bryta ut, var tvungen att springa till vattenkran efter varannat set.

Romerska utfall?:
12*16,2kg
12*11kg

Lutande bänkpress (Lite missnöjd):
12*50kg
10*50kg

Militärpress:
10*35kg
12*30kg

Latsdrag med V-handtag:
12*65kg
12*70kg

Vadpress i hack squat-maskin:
16*90kg
12*120kg
12*120kg

Bencurl:
12*40kg
12*40kg

Rygglyft:
12*50kg
12*50kg

Försökte mig även på situps, men Ultunas friskis är värdelöst för magträning. Tycker inte om redskapet för rygglyft där heller, för kort till mark för att kunna göra ordentliga rygglyft med vikt. Måste göra något fel i bänkpressen då jag inte ökar så mycket, dock får jag bra kontakt på någon vänster. De romerska utfallen är helt otroligt bra, nya favoritövningen för höreps lår. Den är svår att få till balansen i, men jäklar vad den tar. Så kul att se hur lårmusklerna darrar när man kör *flex*

I övrigt så blev det en oplanerad promenad på 1½ timme i ganska slö takt, då jag var förkyld. Blev lite fel då jag inte hade tillgång till att få i mig protein förrän maten ett bra tag efteråt *cry*

Testade även vågen i morse efter att jag gått upp, visade på 83kg. Antar att jag underskattade min vikt när jag startade deffen. :confused:

Guldgrävaren
2008-02-23, 19:02
Min "fina" förklaring till romerska utfall :smash: :hbang: :hbang:

http://img265.imageshack.us/img265/2047/romerskautfallvl3.jpg (http://imageshack.us)

Marcs
2008-02-23, 19:08
Tackar! Instämmer i att deff är jobbigt, men jäklar va motiverande det känns med något nytt :cool: Älskar marklyft, ökar varje gång jag är på gymmet känns det som. Mitt mål är att ta 200kg raw tills nästa sommar! *flex*

Det kommer nog gå ska du se! Sålänge du inte åker på några skador eller liknande! Lycka till med deffen!:thumbup:

Mvh

Guldgrävaren
2008-02-23, 19:14
Det kommer nog gå ska du se! Sålänge du inte åker på några skador eller liknande! Lycka till med deffen!:thumbup:

Mvh

Tackar! Dock så har jag börjat känna av en skada vid högra bröstkorgen, hoppas att detta inte ska vara något dock.

Guldgrävaren
2008-02-24, 14:56
Nu jäklar har förkylningen tagit vid kan man säga. En promenad som enbart var planerad ner till centrum för att tippa lite, blev istället minst 1½ timmes promenad. Svårt att låta bli och träna trots förkylning. *grr*

SHUMMAN
2008-02-24, 19:30
du får krya på dig och lycka till med deffen :hbang:

Guldgrävaren
2008-02-24, 19:48
du får krya på dig och lycka till med deffen :hbang:

Tackar! Bara att bita ihop och köra järnet! Träning utgår nog imorn, sånt är livet.

Guldgrävaren
2008-02-25, 20:45
Känner mig fortfarande förkyld, men kände mig rätt pigg i kroppen ändå. Tänkte jag skulle testa om jag var enbart fet eller om jag fortfarande visste hur man rörde på benen, så blev till att testa springa lite. Tog ca 2,7km på 13min, sen blev det till att gå fort hem efteråt. Var bättre än förväntat iaf! *flex*

jooj
2008-02-25, 21:34
Spring inte sönder dig bara! Förkylningar det är kryptonit det vet du;)

Guldgrävaren
2008-02-25, 22:09
Spring inte sönder dig bara! Förkylningar det är kryptonit det vet du;)

Det är lugnt, jag är fantomen! ;) Hehe, men det är nog ingen risk att jag springer sönder mig. Var jobbigt att släpa på alla extra kilon, så nja på att jag tänker försöka igen. :MrT:

SHUMMAN
2008-02-25, 22:34
Känner mig fortfarande förkyld, men kände mig rätt pigg i kroppen ändå. Tänkte jag skulle testa om jag var enbart fet eller om jag fortfarande visste hur man rörde på benen, så blev till att testa springa lite. Tog ca 2,7km på 13min, sen blev det till att gå fort hem efteråt. Var bättre än förväntat iaf! *flex*

gymet kommer inte på tanke under förkylning eller?
grymt att du kör på trots omständigheterna :hbang: rock on!

Guldgrävaren
2008-02-26, 07:07
gymet kommer inte på tanke under förkylning eller?
grymt att du kör på trots omständigheterna :hbang: rock on!

Kommer ta avstånd från gymmet nu när det är som värst. Ska iaf försöka att gå varje dag, även om det inte blir lika långt och snabbt. Känns vekt att stanna upp helt i träningen pga en förkylning ;)

Guldgrävaren
2008-02-27, 00:13
Blev inget alls idag. Byggde monter i skolan tills klockan 9, så kändes knappast motiverande att gå ut närmare 10 när jag även är förkyld. Riktigt dåligt av mig att hoppa över träning helt, inte glad alls. :(

galenindivid
2008-02-27, 21:29
ere slappheten som jävlas igen?

Guldgrävaren
2008-02-28, 23:24
Har blivit en liten lucka i journalen de sista dagarna, dock så har det sina själ. Har varit tvungen att jobba otroligt mycket på en monter i ett UF-företag som jag är med och driver. Detta arbete har kräft minst 18 timmar per dag, så just nu går träningen käpprätt åt skogen de närmaste dagarna. :( Sover uruselt och är sliten som tusan, men detta är det största som händer under hela min gymnasietid. Hoppas att allt löser sig inför mässan, bara att hålla tummarna. Är tillbaka i träningen igen på lördag kväll eller söndag.

Guldgrävaren
2008-02-28, 23:28
Företagets hemsida kan hittas här (http://www.kreative.se) för intresserade.

Guldgrävaren
2008-03-01, 19:32
Mässan är äntligen avklarad, dock så har den satt sina spår. Kommer nu tillbaka till verkligheten som en sliten man. Har galet ont överallt efter att ha stått upp 10 timmar i sträck i ett par superhårda vans. Bara att sova och hoppas på bättring tills imorgon. *grr27*

jooj
2008-03-01, 20:43
Välförtjänt vila, men sen på't igen bara!:thumbup:

Guldgrävaren
2008-03-02, 10:18
Välförtjänt vila, men sen på't igen bara!:thumbup:

Japp, vill bara tillbaka till gymmet och promenaderna imorn. Har i övrigt gått ner 2kg på lite mera än en vecka. Tror att det är dags att jag börjar unna mig lite mera än jag gjort hittils i matväg :smash: Trodde aldrig att det skulle gå så lätt, måste vara vågen som visat fel eller nåt. Fast det går ju visserligen snabbare i början så får väl hoppas på att det bara är tillfälligt. Nuvarande vikt var 81kg morgonvikt iaf! :hbang:

Danny Devito
2008-03-02, 16:34
Min "fina" förklaring till romerska utfall :smash:

http://img265.imageshack.us/img265/2047/romerskautfallvl3.jpg (http://imageshack.us)

Hahaha, jävla ful bild. :D

Kämpa på med deffen. :thumbup:

Guldgrävaren
2008-03-02, 17:22
Hahaha, jävla ful bild. :D

Kämpa på med deffen. :thumbup:

VA?! Jag som tänkte bli konstnär *cry* Haha, nerå. Ful som fasen blev den *cupid* Tack för uppmuntran! Blir till att kämpa upp nya PB's på gymmet imorn hoppas jag, trots min viktnergång *flex*

SHUMMAN
2008-03-02, 17:32
Har i övrigt gått ner 2kg på lite mera än en vecka. Nuvarande vikt var 81kg morgonvikt iaf! :hbang:

Nice! måste kännas oerhört lättande att få så tidiga resultat!

Nå, blire tillbaka till gymet nu till veckan?

Guldgrävaren
2008-03-02, 21:48
Nice! måste kännas oerhört lättande att få så tidiga resultat!

Nå, blire tillbaka till gymet nu till veckan?

Känns som en rejäl lättnad. Blev så glad att jag till och med tog en pizza till lunch idag då det var det enda jag hittade i frysen *spy* Men men, ska ut och bränna skiten nu.

Är tillbaka på gymmet imorn! Ska bli härligt *flex*

Guldgrävaren
2008-03-03, 23:20
Äntligen tillbaka i gymmet igen då.

Hantelpress (bröst):
5*31kg
3*34kg (tappade balansen mitt i setet)
5*34kg

Hantelpress (axel):
5*23kg
5*26kg
5*26kg

Pushdowns (I cablecross ställningen):
5*75kg
5*80kg
5*80kg

Rodd:
8*95kg
5*100kg
5*100kg

Goodmornings (/rygglyft):
12*50kg (uppvärmning?)
5*75kg
5*75kg

Bra pass, kändes bra i kroppen trots en kvarliggandes förkylning. Bara att fortsätta ösa :hbang:

Guldgrävaren
2008-03-05, 18:19
Tränade idag på sats med klassen. Blev rörigt. Tyckte sats var sämre än friskis, riktigt kassa magredskap och sletna vikter. Dåligt med toaletter och vattenkranar. Saknar även de längre papprena, fuckade upp mina marklyft då de små papprena gled så jäkligt. *mini*

Marklyft:
4*150kg
1*160kg (Pappret svek här, funkade inte alls)
4*150kg

Benpress:
12*195kg
8*225kg
8*225kg

Sned hantelpress (bröst):
8*26kg
8*26kg
8*26kg

Militärpress:
8*40kg
8*40kg
12*30kg

Hammercurl:
8*18kg
8*18kg

Latsdrag V-grepp:
8*85kg
7*85kg
8*80kg


I övrigt så sket jag i att gå ut och gå. Både lathet och skolarbete får stå ivägen idag.

SHUMMAN
2008-03-05, 20:25
ser ju bra ut det där! papper? altså torkpapper som finns runt vattenkranarna osv? *rolleyes*
Sjysta mark :thumbup:

kör du med bälte , remmar?

Guldgrävaren
2008-03-05, 22:08
ser ju bra ut det där! papper? altså torkpapper som finns runt vattenkranarna osv?
Sjysta mark :thumbup:

kör du med bälte , remmar?


Japp, kör med vanligt torkpapper! Fina grejer! Funkar bättre än grippers och ger mycket bättre grepp än att köra raw, trots dens fördelar så involveras fortfarande underarmen väldigt mycket. :hbang:

Körde idag utan bälte, dock så brukar marken vara bättre utförd med bälte. Insåg själv att jag nästan bara stog rakt upp och ner, dängde upp grymma vikter utan att knappt involvera knäna och svank. Må ha bra rygg, men måste börja se över lite så att jag inte åker på skada här. *screwy*

Har alltid kört utan remmar, vill inte koppla bort underarmarna helt. Är faktiskt lite missnöjd med marken, med bättre grepp hade jag troligen kunnat göra några reps till lite här och var! ;)

Är lite småsugen att få med någon kunnig som kan hjälpa mig ytterligare med teknik i marken. Vore kul att en dag kunna få tävla i det! :MrT:

SHUMMAN
2008-03-06, 04:23
Japp, kör med vanligt torkpapper! Fina grejer! Funkar bättre än grippers och ger mycket bättre grepp än att köra raw, trots dens fördelar så involveras fortfarande underarmen väldigt mycket. :hbang:

Körde idag utan bälte, dock så brukar marken vara bättre utförd med bälte. Insåg själv att jag nästan bara stog rakt upp och ner, dängde upp grymma vikter utan att knappt involvera knäna och svank. Må ha bra rygg, men måste börja se över lite så att jag inte åker på skada här. *screwy*

Har alltid kört utan remmar, vill inte koppla bort underarmarna helt. Är faktiskt lite missnöjd med marken, med bättre grepp hade jag troligen kunnat göra några reps till lite här och var! ;)

Är lite småsugen att få med någon kunnig som kan hjälpa mig ytterligare med teknik i marken. Vore kul att en dag kunna få tävla i det! :MrT:

sen så hjälper väl pappret mot lökringar som går runt o är dyngförkylda på gymet med.
Bra att du kör utan remmar :thumbup: samtidigt så bygger du ju bättre grepp.

Så du är sugen på att börja tävla i SL ?

Guldgrävaren
2008-03-06, 19:14
sen så hjälper väl pappret mot lökringar som går runt o är dyngförkylda på gymet med.
Bra att du kör utan remmar :thumbup: samtidigt så bygger du ju bättre grepp.

Så du är sugen på att börja tävla i SL ?

Självklart är man sugen. Dock så måste jag förbättra mig OTROLIGT mycket i bänk och knäböj för att ha en chans. Bänken har jag ingen bra teknik i och knäböjen måste jag köra mera. Efter jag åkte på min skada i knät för en massa månader sen så har det blivit mera benpress än knäböj av något dumt själ. Antar att det är mera bekvämt att ligga ner än att jäklas med den nedrans stången. *whistle* Skulle inte kunna matcha de bättre resultaten i min viktgrupp trots en ökning i samtliga övningar, dock så är rutin alltid bra. Med sikte något år framöver så skulle det kunna landa bra med lite tur :thumbup:

SHUMMAN
2008-03-07, 13:44
Självklart är man sugen. Dock så måste jag förbättra mig OTROLIGT mycket i bänk och knäböj för att ha en chans. Bänken har jag ingen bra teknik i och knäböjen måste jag köra mera.

tja, det finns ju alltid tränare för sånt. :hbang:

Guldgrävaren
2008-03-07, 20:55
Idag tog jag en tur till gymmet som vanligt. När jag skulle börja så fick jag köa på fria stången i gymmet. Visade sig att killen innan tävlade, slutade med att vi pratade flera gånger genom passet. Jag fick en enorm hjälp gällande tekniken i tävlingsgrenarna och även sidolyft. Insåg att jag gjorde ett flertal misstag gällande tekniken, så är väldigt glad över den hjälp jag fick! *cupid*

I övrigt så är detta dagens resultat:

Knäböj (Gick lätt!):
12*90kg
12*90kg

Lårcurl (Var knappast jättetungt):
12*40kg
12*40kg

Cable-cross:
16*27,5kg
12*30kg
12*30kg

Ståendes sidolyft med hantlar (Helt ny övning, krävdes mycket teknik därav vikt. Här fick jag otrolig hjälp för maximal kontakt):
8*6kg
8*6kg
8*6kg

Dips:
12 reps
12 reps

Chins (Kände mig småtjock då jag tappade två reps i de två sista seten):
8 reps
6 reps
6 reps

Situps (relativt djupa):
18*50kg
12*50kg

Kändes som en ganska rolig dag, mycket nytt på många fronter. Ser nu även fram emot de tyngre passen då jag ska få testa de nya teknikerna ordentligt. *popcorn*

Danny Devito
2008-03-07, 21:45
Bra träningspass du verkar mala av. :thumbup:
Du är stark också.
Kör du inte sit-upsen ända ner till marken?

Guldgrävaren
2008-03-08, 11:12
Bra träningspass du verkar mala av. :thumbup:
Du är stark också.
Kör du inte sit-upsen ända ner till marken?

Tyckte senaste passet var lite väl låga vikter då jag satsade teknik, men tack tack *flex* Än en gång har jag dragit fram mina fina ritegenskaper och fått fram denna bild för att visa hur redskapet för mina situps ser ut:

Danny Devito
2008-03-08, 16:09
Fy fan, den där övningen ser inte så snäll ut för ryggen.

Guldgrävaren
2008-03-08, 19:29
Fy fan, den där övningen ser inte så snäll ut för ryggen.

Har inte testat att köra på marken än, så man manglar väl på i godan tro antar jag *whistle* Funderar på att börja testa köra på marken med Kim sen nått pass *flex*

Danny Devito
2008-03-08, 22:20
Funderar på att börja testa köra på marken med Kim sen nått pass *flex*

Gör det. :thumbup:

SHUMMAN
2008-03-09, 05:54
sjysta knäböj. hur kör du dom som, djupa eller?

Guldgrävaren
2008-03-09, 10:31
sjysta knäböj. hur kör du dom som, djupa eller?

Tackar! Kör skapligt djupa utan något skydd på stången, samt utan bälte. 90kg var ganska kasst ur min synvinkel dock, ska vara minst 100kg nästa gång jag kör 12or *flex* Fick lära mig att jag inte ska ha stången så långt upp dessutom, så hoppas på att kunna flytta mera fokus till låren istället för att dela lite med nacken. Så hoppas på högre vikter inom en kort framtid! :hbang:

Guldgrävaren
2008-03-10, 19:59
Kunde inte riktigt tokköra i vikter, då jag var osäker på min passare. Dock så blev passet helt ok ändå.

Knäböj**:
5*110kg
5*110kg
6*100kg

Bänkpress***:
6*70kg
4*75kg
5*70kg

Latsdrag med V-handtag:
7*80kg
5*85kg
5*85kg

Axelpress (inte mycket vila emellan):
7*23kg
5*26kg
4*26kg

Hantelcurls:
5*21kg
5*21kg

** = Tänkte köra efter den nya tekniken jag fått instruerat, så flyttade stången från nacken till bakre partiet av axeln. Detta medförde att jag blev mera framåtlutad, vilket innebar att jag var tvungen att anstränga hela bålen. Kändes även lite obekvämt så här i början att ha den längre ner, så gjorde lite ont att börja seten. Gjorde även skapligt ont i armar, troligen då de är längre bak än vanligt, samt att de hade större vikt än normalt. Tror säkerligen att denna teknik fungerar bättre än att ha stången på nacken, dock så inser jag att här måste finslipas rejält. Hoppas på att vikten kommer med tiden, då man lärt sig tekniken bättre. Är faktiskt riktigt nöjd med dagens vikt, då det var knepigt som tusan med den nya tekniken. Någon som vet vad jag gör fel så får den gärna hjälpa lite på traven ;)

*** = Den omtalade bänken. Även här var det ny teknik som kändes knepig. Förvånansvärt bra vikt för att vara ny teknik dock, tror absolut på den i längden! Har flyttat ut greppet till ringarna på stången. Idag blev det till att hålla långfingret på ringen, men som jag fått instruerat så bör man flytta ända till pekfingret. Jag märkte av att vägen man lyfter blev mycket kortare, dock så kändes det obalanserat och obekvämt för handleder. Hade svårt för läget längst ner, då jag ofta blev stannandes där. Kändes fel, men funkade förvånandsväckande bra för att kännas så galet. Bara ovana eller gör jag något fel?

SHUMMAN
2008-03-12, 11:07
stark *flex*

att börja med knäböj i ett pass sopar verkligen ur musten ur en.
kanske inte dig. starkt jobbat!

sen angående bänkpressen och greppet.
Det beror väl mest på hur lång du är.
Själv är jag 1,90 och kör pekfingret precis utanför ringarna.

Guldgrävaren
2008-03-12, 20:54
stark *flex*

att börja med knäböj i ett pass sopar verkligen ur musten ur en.
kanske inte dig. starkt jobbat!

sen angående bänkpressen och greppet.
Det beror väl mest på hur lång du är.
Själv är jag 1,90 och kör pekfingret precis utanför ringarna.

Tack än en gång! Alltid kul med lite komplimanger! :hbang:

Jag gillar att köra knäböj i början av passen, då det ökar testosteronantalet i kroppen. Det känns tufft, men bara att bita ihop. :cool:

Är ju som sagt 1,80 lång ungefär, så troligen bör jag nog hålla pekfingret eller ringfingret på markeringen i så fall. Värt att testas ;)

Englund
2008-03-12, 21:02
Jag är 184 lång och håller ringfingret på markeringarna. Om det hjälper :D

Guldgrävaren
2008-03-12, 21:07
Hade ett lite halvdant pass idag, gick runt med huvudverk hela tiden. Här är ändå resultaten:

Sned hantelpress (Körde smått påfrestande uppvärmning med platt bänk och även lite cablecross, så man verkligen fick fart på mucklerna! :Virro ):
8*26,6kg
8*26,6kg

Sidolyft (Kör väldigt strikt och regelrätt nu när man lär sig tekniken i början):
10*8kg
10*8kg
10*8kg

Bencurl:
8*50kg
8*50kg

Rodd:
8*90kg
8*90kg
8*90kg

Pulldowns:
8*60kg
8*60kg
8*60kg

Stående vadpress i smithmaskinen:
10*135kg
10*135kg
10*135kg

Situpsmaskinen (Får ingen balans i fötterna när jag kör med fötterna på plattan, det är då jag är tvungen att köra med skitvikter som dessa. Tar fan inget. Kommer fasen att köra med fötterna under plattan sen senare om inte det är jättefel. *Oops va många svordommar* *grr27* ):
16*45kg
16*45kg

jooj
2008-03-13, 21:18
Fina vikter:thumbup: , hur går det med kroppsvikten??

Solve
2008-03-13, 21:47
känns som jag hittat någon som är ungefär lika stark (svag :D) som jag själv... vad ligger vikten på nu? annars ser de fint ut ;)

edit. du va nog aningen starkare i några grejer :D

Guldgrävaren
2008-03-14, 17:06
Fina vikter:thumbup: , hur går det med kroppsvikten??

Tackar!
Har inte en aning vad kroppsvikten ligger på riktigt. Kommer troligen ta tills nästa helg innan jag får väga mig på den vanliga vågen. Blir lite spännande. Väntar man på något gott så väntar man aldrig för länge ;) Tippar på att jag ligger vid 80-81 fortfarande dock :cool:

Guldgrävaren
2008-03-14, 17:18
känns som jag hittat någon som är ungefär lika stark (svag) som jag själv... vad ligger vikten på nu? annars ser de fint ut ;)

edit. du va nog aningen starkare i några grejer :D

Härligt med ny läsare! *popcorn*
Var ruskigt lika i många övningar, absolut! Har mina favoritövningar, var mestadels de som skiljde sig med små marginaler. Skjyssta vikter med tanke på att du är ett år yngre dessutom! :hbang: :hbang:

Guldgrävaren
2008-03-14, 17:47
Cablecross:
14*30kg
14*30kg
12*35kg

Marklyft (Med bälte idag):
12*120kg
12*120kg
0*170kg (HELSKOTTA!)
3*150kg (Helt slut i handen)

Latsdrag bakom nacke (Ovan):
10*65kg
10*65kg

Dips:
16 reps (JAAA!)
14 reps

Rumänska utfall? (Finns med tidigare i tråden med):
12*11kg
12*11kg

Situps (Lite oseriöst):
12*50kg
12*50kg


Missnöjd som tusan med marken! 170 ska ju inte vara några problem, men det tog bara tvärstopp. Fick upp stången lite mindre än halvvägs, saknade krut för att komma längre. Handen var helt slut från tidigare och jag misstänker att så även gällde ryggen. Var många månader sedan man körde latsdrag bakom nacke nu, både ovan och dålig kondition orsakade riktigt dålig vikt. Hoppas på att få mera kontroll på det, har dock aldrig riktigt gillat många reps med den övningen. Skönt att jag fick till dipsen idag iaf, kändes riktigt bra! Ska bli skönt att bara ligga och slappa ikväll :cool:

SHUMMAN
2008-03-16, 21:20
Marklyft (Med bälte idag):
12*120kg
12*120kg
0*170kg (HELSKOTTA!)
3*150kg (Helt slut i handen)

Missnöjd som tusan med marken! 170 ska ju inte vara några problem, men det tog bara tvärstopp. Fick upp stången lite mindre än halvvägs, saknade krut för att komma längre.

Kanske fel upplägg. om du testar att öka vikten medans du drar ner på repsen samtidigt.
T.ex 120kg*12 140*nåt 150/160*nåt sedan 170*1.

Fast jag vet inte du kanske har varit uppe mycket tidigare o luktat på 150kg+

Guldgrävaren
2008-03-16, 22:41
Kanske fel upplägg. om du testar att öka vikten medans du drar ner på repsen samtidigt.
T.ex 120kg*12 140*nåt 150/160*nåt sedan 170*1.

Fast jag vet inte du kanske har varit uppe mycket tidigare o luktat på 150kg+

Mhm, är knappast det smartaste att köra 2 12or innan en maxning. :smash: Nästa gång så blir det nog en 10 och en 5/4a, sen upp och nosa på det högre. Vill ju så gärna lyckas med 170, vore lite av en milstolpe. Har ju lyckats köra 4or och ibland även en 5a på 150kg, så borde ju inte vara långt kvar till ett nytt PB. :thumbup: Är dock svårt med ökningar under en deff iof *gah!*

galenindivid
2008-03-18, 14:28
Mhm, är knappast det smartaste att köra 2 12or innan en maxning. :smash: Nästa gång så blir det nog en 10 och en 5/4a, sen upp och nosa på det högre. Vill ju så gärna lyckas med 170, vore lite av en milstolpe. Har ju lyckats köra 4or och ibland även en 5a på 150kg, så borde ju inte vara långt kvar till ett nytt PB. :thumbup: Är dock svårt med ökningar under en deff iof *gah!*

:D lirare, maxar o grejjer på deff, förstärk tekniken till nästa bulk istället

Guldgrävaren
2008-03-18, 20:04
:D lirare, maxar o grejjer på deff, förstärk tekniken till nästa bulk istället

Kan inte släppa tanken på maxningar. Vill man tillräckligt mycket så går allt, det är iaf vad jag försöker intala mig :smash: Är ju nästan så att man redan längtar tills nästa bulk, bara för att få slänga upp vikten ännu mera *mini

Danny Devito
2008-03-18, 21:06
Kan inte släppa tanken på maxningar. Vill man tillräckligt mycket så går allt, det är iaf vad jag försöker intala mig :smash: Är ju nästan så att man redan längtar tills nästa bulk, bara för att få slänga upp vikten ännu mera *mini

Äsch. Såklart du kan maxa under deff. Go for it dyde!

Guldgrävaren
2008-03-18, 23:30
Äsch. Såklart du kan maxa under deff. Go for it dyde!

Sånt man vill höra! Putsa tekniken lite och nya PBs!! När jag vill kan jag göra PB i knäböj då mitt förra enbart var 120kg, vilket jag vanligtvis tränar 5or på 110kg. Bänkpress handlar om teknik just nu, vilket jag har helt fel av. Marklyften är dock småknepig, dock så hoppas jag på 170. Har aldrig varit starkare i marklyft på de vanliga passen än nu så, behöver bara samma kraft i ett och samma lyft! *flex*

Guldgrävaren
2008-03-19, 21:31
Idag blev det gym med Jooj, otroligt stark för att vara tjej.


Cablecross:
12*35kg
12*35kg
12*35kg

Hantelpress (axlar):
8*23kg
8*23kg
8*23kg

Dips:
10*10kg
10*10kg

Hantelshrugs:
8*18,8kg
8*18,8kg

Rodd:
8*90kg
8*90kg
8*90kg

Rygglyft:
8*65kg
8*65kg
8*65kg

Situps:
20*50kg
16*50kg

Passet gick ganska fort, pratade bort större delen av tiden. Kände mig relativt fräsch i kroppen, härligt att fortfarande ha viljan kvar dessutom.

Guldgrävaren
2008-03-22, 14:17
Glömde föra in mitt pass i torsdags, blev en blandning mellan ben och motion. Blev en jäklans massa minuter på rullbandet och crosstrainern. Körde även en rejäl omgång med de flesta musklerna i benen. Slutade med att man knappt orkade cykla hem efteråt :cool:

Nu blir det till att dra mig till gymmet igen för ett nytt helkroppspass! :hbang: :hbang: :hbang:

Guldgrävaren
2008-03-23, 01:25
Blev en energifylld runda idag, tror jag aldrig kört så mycket på samma pass. Blev att man körde två övningar samtidigt i vissa lägen. Hade svårt att komma ihåg vikter och antal set, så skriver bara övningarna.

Marklyft
Raka marklyft
Latsdrag bakom nacke
Chins
Chins med V handtag
Sned hantelpress
Flies
Militärpress
Sittande vadpress
Pushdowns
Bicepscurl i cablecrossen?
Knäböj hacksquat
Situps
Cablecrunches

Absolut mitt skönaste pass hittils, borde fika flera gånger innan träning antar jag :D

jooj
2008-03-23, 13:46
Långt pass??:D

Danny Devito
2008-03-23, 14:13
Haha din tok - körde du allt det där på ett pass?!

Guldgrävaren
2008-03-23, 20:13
Hehe, allt på ett o samma :naughty: Körde dessutom allt på 1½ timme! *flex* Var som en jävla kanin mellan alla övningar, ingen aning om varför. Fanns inte så många att stila för heller, kanske var det som var lösningen :Virro

Guldgrävaren
2008-03-23, 20:15
Har nu vägt mig, 81kg *gah!* Inte gått ner ett jota! *cry* Senaste passen har jag dock sett konturer jag aldrig haft förut, så något måste ju ha hänt. Trodde inte det var möjligt, men kan man bygga muskler samtidigt som man deffar? *screwy*

Danny Devito
2008-03-23, 20:18
Har nu vägt mig, 81kg *gah!* Inte gått ner ett jota! *cry* Senaste passen har jag dock sett konturer jag aldrig haft förut, så något måste ju ha hänt. Trodde inte det var möjligt, men kan man bygga muskler samtidigt som man deffar? *screwy*

Har du vägt sig under samma förhållanden?

Solve
2008-03-24, 00:19
Har nu vägt mig, 81kg *gah!* Inte gått ner ett jota! *cry* Senaste passen har jag dock sett konturer jag aldrig haft förut, så något måste ju ha hänt. Trodde inte det var möjligt, men kan man bygga muskler samtidigt som man deffar? *screwy*

hade exakt samma besvikelse, 4 veckor in i deffen jag har tappat 3kg bara, 1kg efter... torsdag hoppas ja ligga på 88kg iaf :D

men dagsformen skiljer också... försök gå o tömm dej innan du väger dej ;)

Guldgrävaren
2008-03-24, 01:09
Har du vägt sig under samma förhållanden?
Japps, på morgonen direkt efter morrondasset utan att ha fått krubb i sig.

hade exakt samma besvikelse, 4 veckor in i deffen jag har tappat 3kg bara, 1kg efter... torsdag hoppas ja ligga på 88kg iaf :D

men dagsformen skiljer också... försök gå o tömm dej innan du väger dej ;)
Var minimalt påfylld under vägningsförhållandena, så på den fronten är det rätt. Får sitta och hålla tummarna för dig på torsdag då ;) Själv är jag dock inte så besviken, detta eftersom jag tycker jag börjat få fram mina konturer i riktigt bra takt :D

Danny Devito
2008-03-24, 01:21
Då är det bara att äta lite mindre då. För att jag tror inte du lyckats bygga muskler och tappa fett på så pass kort tid.

Guldgrävaren
2008-03-24, 12:21
Då är det bara att äta lite mindre då. För att jag tror inte du lyckats bygga muskler och tappa fett på så pass kort tid.

Käkar bara 3 måltider per dag, käkar i princip aldrig ute heller. Drar dock alltid i mig rejält med protein i samband med mina pass. Frukosten är svår att ändra, då det är antingen keso eller youghurt, vilket är helt ok. Lunch i skolan är ett måste, då jag inte har 1 mille på kontot så har jag inte råd att käka annat än det som erbjuds. Kvällsmat brukar oftast bli husmanskost, ibland keso. Svårt att ändra på det med. Sen någon frukt på kvällen kan omöjligt skada, då jag annars har ett grymt magknip i brist på mat. Kan möjligtvis dra ner lite på hur mycket jag käkar, men man kommer inte må bra någonstans. :confused: Svårt val, får se hur jag väljer att göra sen när lovet är över. För tillfället har jag påsken som ett livet avbräck i kosten, det är trots allt bara påsk en gång om året. Käkar dock inget med mycket kalorier, som t.ex. pizza etc. Planerar dock att sköta träningen perfekt även nu under lovet.

Danny Devito
2008-03-24, 13:08
Äsch, öka promenaderna då.
Det gör jag när jag vill öka viktminskningstakten. Lägg till 45-60 min promenad varje dag denna vecka, så ska det börja hända grejer serru.:thumbup:

Guldgrävaren
2008-03-24, 18:21
Äsch, öka promenaderna då.
Det gör jag när jag vill öka viktminskningstakten. Lägg till 45-60 min promenad varje dag denna vecka, så ska det börja hända grejer serru.:thumbup:

Jag går redan minst 60min i rask takt redan nu, ska jag höja till närmare 2 timmar då? *screwy* Enda gångerna jag struntat i promenaden sen början av deffen är när jag tränat och fått bra med motion ändå, eller så en gång då det toksnöade.

SHUMMAN
2008-03-25, 17:33
tre måltider per dag, du måste vara förbannat hungrig hela tiden da? *rolleyes*

Guldgrävaren
2008-03-26, 10:57
tre måltider per dag, du måste vara förbannat hungrig hela tiden da? *rolleyes*

No shit, fattar inte hur jag kan stanna i vikt med tanke på det. *screwy*

Guldgrävaren
2008-03-26, 11:06
Glömde updatera min gymrunda i måndags. Då det gått ett tag så har jag glömt de flesta resultaten dock.

Cablecross:
12*35kg
10*40kg
8*40kg

Sidolyft:
8*11kg
8*11kg
8*11kg

Rodd:
10*75kg lätt och strikt

Chins med V-handtag:
8 reps
5 reps

Stångcurl (biceps):
8*25kg+curlstång
8*25kg+curlstång

Pushdowns:
2 set

Cablecrunch:
12*35kg
12*35kg

Sen ett spinningpass för att avrunda allt, samt få bränna lite. Var obligatoriskt för jympan, men passade perfekt in denna dag. Riktigt svettigt kan jag lova! :hbang:

SHUMMAN
2008-03-26, 19:03
No shit, fattar inte hur jag kan stanna i vikt med tanke på det. *screwy*

du vet väl om att kroppen går in i en process där du inte tappar vikt eftersom du är hungrig? Du kan i princip gå en hel dag utan mat o sen dagen därpå äta som vanligt utan att tappa någon vikt.

Guldgrävaren
2008-03-26, 19:06
du vet väl om att kroppen går in i en process där du inte tappar vikt eftersom du är hungrig? Du kan i princip gå en hel dag utan mat o sen dagen därpå äta som vanligt utan att tappa någon vikt.

Vore kul om du kunde utveckla eller ge några källor som stödjer detta. Kunde vara nyttigt som tusan att läsa! :)

Danny Devito
2008-03-26, 23:34
du vet väl om att kroppen går in i en process där du inte tappar vikt eftersom du är hungrig? Du kan i princip gå en hel dag utan mat o sen dagen därpå äta som vanligt utan att tappa någon vikt.

Ööh, va?:confused:

SHUMMAN
2008-03-27, 04:32
Vore kul om du kunde utveckla eller ge några källor som stödjer detta. Kunde vara nyttigt som tusan att läsa! :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=81740

Kör på som vanligt så ska du se att du kommer att få resultat.
Fler måltider verkar inte ha någon betydelse vs få.

Guldgrävaren
2008-03-27, 12:20
du vet väl om att kroppen går in i en process där du inte tappar vikt eftersom du är hungrig? Du kan i princip gå en hel dag utan mat o sen dagen därpå äta som vanligt utan att tappa någon vikt.

Står inte med. Det han presenterar är att om man sätter i sig lika mycket kcal i två portioner, så är det lika som utifall man satt i sig lika mycket kcal i 8 portioner. Eller är jag helt ute och cycklar? Står inget om att inte käka något och hur kroppen binder vätska på något vis. Då jag inte har något enormt kcal-överskott kan jag ju inte leva på det heller. Stöd gärna din teori lite ;)

Danny Devito
2008-03-27, 12:40
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=81740

Kör på som vanligt så ska du se att du kommer att få resultat.
Fler måltider verkar inte ha någon betydelse vs få.

Haha, det där var ju inte alls vad du pratade om i ditt förra inlägg. :confused:

Klart måltidsfrekvensen inte spelar nån större roll, såvida du inte äter såpass sällan att du blir tokhungrig och fullkomligt proppar i dig mat så fort du får tillgång till ett kylskåp.

Lycka till med deffen guldgrävaren. :thumbup:

SHUMMAN
2008-03-27, 14:47
Om du kollar upp i tidigare inlägg så frågade jag varför du inte körde fler måltider och det står klart o tydligt i länken att det inte har någon större betydelse om du kör 3 eller 9 måltider per dag. ;)

Solve
2008-03-27, 16:57
jag tror också på teorin att man inte behöver fler måltider, jag lever just nu på 3 per dag nu när jag vill tappa.. annars upp till 8 tycker de här funkar rätt okej

SHUMMAN
2008-03-27, 19:33
jag tror också på teorin att man inte behöver fler måltider, jag lever just nu på 3 per dag nu när jag vill tappa.. annars upp till 8 tycker de här funkar rätt okej

Sen så är det ju betydligt behändligare med 3 måltider än att köra typ 8-9.
De enda man gör då är väl å äter?
Snacka om att byta livsstil

Danny Devito
2008-03-27, 20:33
Om du kollar upp i tidigare inlägg så frågade jag varför du inte körde fler måltider och det står klart o tydligt i länken att det inte har någon större betydelse om du kör 3 eller 9 måltider per dag. ;)

Okej, nu förstår jag. Ditt förra inlägg var dock riktigt dåligt formulerat, så jag missförstod. :)

Guldgrävaren
2008-03-27, 22:03
Lycka till med deffen guldgrävaren. :thumbup:
Tackar! Behövs alltid såna här kommentarer. Försöker att skära ner på maten nu på lovet också, så jag får de som vana när skolan börjar med sen. Hoppas det börjar sätta fart på grillningen :cool:


Sen så är det ju betydligt behändligare med 3 måltider än att köra typ 8-9.
De enda man gör då är väl å äter?
Snacka om att byta livsstil
Man är nästan tvungen att byta livsstil tbh. Bulkar man med 3 mål mat om dagen så är man antingen knasig eller så har man världens största magsäck. Jag har minst 5 måltider per dag under bulk, där jag proppar i mig så mycket att jag nästan spyr varje gång. Gör man inte så, då tvivlar jag på att uppgången kommer ske i tillräckligt rask takt för att man inte ska lägga ner träningen. Under deff så får man verkligen INTE käka så pass mycket, vilket gör att denna period blir pina emot bulken. Sitter och fantiserar om hamburgare, pizza och jättemåltider om dagarna *gah!*


Okej, nu förstår jag. Ditt förra inlägg var dock riktigt dåligt formulerat, så jag missförstod. :)
Japp, håller med Danny här. Bitarna föll på plats nu, var lite svårt att hänga med i början. :)

SHUMMAN
2008-03-28, 16:38
Man är nästan tvungen att byta livsstil tbh. Bulkar man med 3 mål mat om dagen så är man antingen knasig eller så har man världens största magsäck. Jag har minst 5 måltider per dag under bulk, där jag proppar i mig så mycket att jag nästan spyr varje gång. Gör man inte så, då tvivlar jag på att uppgången kommer ske i tillräckligt rask takt för att man inte ska lägga ner träningen. Under deff så får man verkligen INTE käka så pass mycket, vilket gör att denna period blir pina emot bulken. Sitter och fantiserar om hamburgare, pizza och jättemåltider om dagarna *gah!*

o nu säger jag inte att ja kör 3 mål om dagen. brukar bli 5-6 iaf där man äter sig mätt *popcorn*
Blev de mycke pizzor, hamburgare etc under bulk för dig?

jooj
2008-03-28, 20:26
denna period blir pina emot bulken.Sitter och fantiserar om hamburgare, pizza och jättemåltider om dagarna

Lider med dig, men tänk på vad bra resultatet kommer att bli. Det här fixar ju du inga problem!
Keep going!:hbang:

Danny Devito
2008-03-28, 20:29
Deffa suger för oss alla, som inte har dom där anorektiska generna. ;)
Det är bara att köra på krappen! Blir säkert riktigt bra efter deffen. :)

Guldgrävaren
2008-03-28, 23:17
o nu säger jag inte att ja kör 3 mål om dagen. brukar bli 5-6 iaf där man äter sig mätt
Blev de mycke pizzor, hamburgare etc under bulk för dig?
Blev både de ena och de andra, dock aldrig pizza. Var för målmedveten för att trycka i mig något som innehöll så pass mycket fett i förhållande till kolhydrater. Inser i efterhand att jag nu saknar pizzorna mer än någonsin, då jag inte fått i mig någon på SJUKT länge *spy*

Lider med dig, men tänk på vad bra resultatet kommer att bli. Det här fixar ju du inga problem!
Keep going!
Tackar! :)

Deffa suger för oss alla, som inte har dom där anorektiska generna. ;)
Det är bara att köra på krappen! Blir säkert riktigt bra efter deffen. :)

Börjar redan nu se resultaten och tycker de är rent utsagt galet härliga. Tack för stödet! :hbang:

Guldgrävaren
2008-03-28, 23:23
Kan även tillägga att jag körde en rejäl omgång med hantlarna hemma igår. Blev lite annorlunda, men hade inte tid till en omgång på gymmet. Skönt med omväxling med. Sitter idag med rejäl träningsverk i triccen :)

Hantelcurl:
11*18kg
10*18kg
9*18kg

Sidolyft (lite fusk i de sista repsen, men det är ju det som får en att öka i längden :hbang: ):
12*11kg
12*11kg
12*11kg

Någon konstig tricepspendling:
10*11kg
10*11kg

Konstig pendling med vikten över och bakom huvudet, tar i bröst:
10*26kg
10*26kg
10*26kg

Hantelrodd (rygg):
10*26kg
10*26kg
10*26kg

Guldgrävaren
2008-03-28, 23:24
Har även idag både varit ute och gått i en timme + vedbärning i en timme. Käkade dock en halv ostrings-påse, så har väl gått mer eller mindre +-0. Ska försöka att komma ut över en timme varje dag nu, så jag bränner lite mera. En timme varje dag har ju hittils inte verkat tillräckligt. *grr27*

Guldgrävaren
2008-03-29, 23:37
Hantelpress (bröst):
5*31kg (utan passare)
8*31kg (med passare)
6*31kg (kort paus, med passare)

Hantelpress (axlar):
5*23,6kg (FASIKEN! Blev så lack över att jag inte fick till 26orna att jag gjorde sidolyft efter första setet. Riktigt jäkla missnöjd! *gah!* *gah!* )

Sidolyft:
14*11kg
10*13,2kg

Marklyft (blev lite kort, kände att jag inte orkade dra ett set till. *screwy* ):
8*120kg
5*140kg

Chins:
8 reps
7 reps

Dips:
5*kroppsvikt+10kg (Gahhh!!! Vafasen?! *gah!* )
5*kroppsvikt+10kg

2 set superman blabla (Snodde övningen från danny, ingen hit dock :Virro ).

Benpress:
10*195kg
10*195kg

Nu börjar deffen kännas i kroppen. Kände mig ganska vek och saknade lite "go". Kändes inte som att kroppen hängde med som den brukar. Fattar fortfarande inte varför 26orna inte ville upp, var knappt så att 23orna gick. Otroligt fall tillbaka där, inte bra. Lite besviken över dipsen med, dock misstänker jag att det var stela triccar (ingen uppvärmning) och sen att jag även var smått distraherad. Chinsen kunde väl gått något bättre, men saknade tjurskallen för att trycka det lilla extra idag.

Danny Devito
2008-03-29, 23:56
Det kanske gick dåligt för att du körde axlar igår verkar det som?

Solve
2008-03-30, 15:20
måste ju säga att marklyften o DIPSen stickerut :D +10kg... men du verkar också märka att du tappar nu när du går ned i vikt? :D

Guldgrävaren
2008-03-30, 16:28
Det kanske gick dåligt för att du körde axlar igår verkar det som?
Det var 48 timmar innan, så borde inte vara det. Dock kan det vara för att jag verkligen vattanade ur armarna i hantelpressen, men men. Bara att gå tllbaka till gymmet o trycka upp dem på nästa pass. SKA!

måste ju säga att marklyften o DIPSen stickerut :D +10kg... men du verkar också märka att du tappar nu när du går ned i vikt? :D
Hehe, de är inte helt fel kan man väl säga :cool: Tappar dock i både mark och situps, vilket gör en riktigt sur. *cry* Ska göra bättre nästa gång, no shit :whipped:

Guldgrävaren
2008-03-31, 21:52
Skönt pass som brändes av idag, valde att inte köra ben pga hård motionsträning igår dock.

Cablecross:
12*40kg
12*40kg
12*40kg
12*40kg

Bicepscurl i cablecrossen:
12*50kg
10*55kg
6*60kg
6*60kg

Pushdowns i cablecrossen:
12*55kg
10*60kg
10*60kg

Hantelpress (axlar):
6*21kg (icke, fortsatt gåendes utför. *cry* )
6*21kg

Sidolyft:
8*11kg
8*11kg

Situpsmaskinen:
12*45kg (bättre teknik gör att den tar mera har jag märkt)
12*45kg

Rygglyft (har problem med greppet och hålla dem på plats, glider så jäkligt):
8*65kg
8*65kg


Blev ett riktigt socialt pass, då jag snackade med ett flertal människor under passets gång. Märkte att jag för första gången någonsin glömde övre rygg *screwy* Börjar kännas som om sommarformen inte befinner sig så långt borta ändå, fick ett kärt återseende med mitt luftiga gasplinne :hbang: En kille frågade hur mycket jag vägde och gissade något på hundra, fasen va jag garvade :Virro Väger ju bara 81, men det är då bra jädra kul när man får såna kommentarer! Var även någon brud som stirrade sönder en under hela passet, antingen så tyckte hon jag såg ut som nå jävla monster eller också så kanske deffen har börjat tagit ganska rejält :naughty:

galenindivid
2008-03-31, 23:26
Skönt pass som brändes av idag, valde att inte köra ben pga hård motionsträning igår dock.

Cablecross:
12*40kg
12*40kg
12*40kg
12*40kg

Bicepscurl i cablecrossen:
12*50kg
10*55kg
6*60kg
6*60kg

Pushdowns i cablecrossen:
12*55kg
10*60kg
10*60kg

Hantelpress (axlar):
6*21kg (icke, fortsatt gåendes utför. *cry* )
6*21kg

Sidolyft:
8*11kg
8*11kg

Situpsmaskinen:
12*45kg (bättre teknik gör att den tar mera har jag märkt)
12*45kg

Rygglyft (har problem med greppet och hålla dem på plats, glider så jäkligt):
8*65kg
8*65kg


Blev ett riktigt socialt pass, då jag snackade med ett flertal människor under passets gång. Märkte att jag för första gången någonsin glömde övre rygg *screwy* Börjar kännas som om sommarformen inte befinner sig så långt borta ändå, fick ett kärt återseende med mitt luftiga gasplinne :hbang: En kille frågade hur mycket jag vägde och gissade något på hundra, fasen va jag garvade :Virro Väger ju bara 81, men det är då bra jädra kul när man får såna kommentarer! Var även någon brud som stirrade sönder en under hela passet, antingen så tyckte hon jag såg ut som nå jävla monster eller också så kanske deffen har börjat tagit ganska rejält :naughty:

Eller för att du har mjölk kring hela munnen

Danny Devito
2008-03-31, 23:55
Var "bruden" som kollade på dig under 50 bast?

Guldgrävaren
2008-04-01, 05:58
Eller för att du har mjölk kring hela munnen
Eller så har du käkat för mycket keso för ditt eget bästa? :smash:

Var "bruden" som kollade på dig under 50 bast?
Haha, hon såg ut att vara 1 år yngre än mig typ. Vilka jädra fördommar *grr27* Du kanske borde ta dig en tripp till friskis någon gång, det finns faktiskt lite brudar som är helt ok ;) Den ljusa sidan med friskis

Danny Devito
2008-04-01, 10:42
Haha, hon såg ut att vara 1 år yngre än mig typ. Vilka jädra fördommar *grr27* Du kanske borde ta dig en tripp till friskis någon gång, det finns faktiskt lite brudar som är helt ok ;) Den ljusa sidan med friskis

Haha, jag bara driver med dig. :D
Klart det finns en massa fina brudar på friskis. ;)
På mitt gym finns det dock inga. *cry*

Ollas
2008-04-01, 10:59
Vi ligger ganska lika Guldis!
Hur länge har du kört deff nu o hur länge ska du hålla på? 81 pannor? själv vägde jag 87.0 imorse : D tappat lite vikt utan att blivit särsklit mkt svagare! :D like it.
Keep up!

Guldgrävaren
2008-04-01, 15:40
Haha, jag bara driver med dig. :D
Klart det finns en massa fina brudar på friskis. ;)
På mitt gym finns det dock inga. *cry*
Mohah :devil:

Guldgrävaren
2008-04-01, 15:46
Vi ligger ganska lika Guldis!
Hur länge har du kört deff nu o hur länge ska du hålla på? 81 pannor? själv vägde jag 87.0 imorse : D tappat lite vikt utan att blivit särsklit mkt svagare! :D like it.
Keep up!

Har nu deffat i 1 månad och ca 10 dagar, har väl planerat att vara klar vid sommarlovet någon gång. Kroppen verkar vara omöjlig att rubba ifrån 81kg för tillfället, har stått där ett tag nu. Deffen börjar nu bli påtaglig och man ser små förluster i viktern, men än är det inte så mycket som tur är *flex*

Solve
2008-04-01, 15:54
fyfan till sommarlovet :O de skulle jag aldrig orkat... du är grym som håller ut :) och fina vikter jobbar du på också

hold on

Guldgrävaren
2008-04-01, 16:08
fyfan till sommarlovet :O de skulle jag aldrig orkat... du är grym som håller ut :) och fina vikter jobbar du på också

hold on

Tackar! Siktar verkligen på optimal sommarform. Är jag inte nöjd tills sommaren eller är tvungen att ta något mindre break, så blire hårdkörning i sommar istället. :whipped: Vill en gång ha lyckats få en grym form, så att när man blir fet igen kan kolla tillbaka :D

Solve
2008-04-01, 16:16
Tackar! Siktar verkligen på optimal sommarform. Är jag inte nöjd tills sommaren eller är tvungen att ta något mindre break, så blire hårdkörning i sommar istället. :whipped: Vill en gång ha lyckats få en grym form, så att när man blir fet igen kan kolla tillbaka :D

de va nog de smartaste ja hört på länge :p leva på sin forna form i vinter när man fått tillbaka hullet... men de måste ju bli en underbar kännsla o se sej helt rippad

tror på dej

Guldgrävaren
2008-04-01, 16:36
de va nog de smartaste ja hört på länge :p leva på sin forna form i vinter när man fått tillbaka hullet... men de måste ju bli en underbar kännsla o se sej helt rippad

tror på dej

Hehe, går inte att undgå hur fet man kommer bli när man slutar deffa. Funderar att istället för att bara försöka hålla vikten och faila så brutalt, så bulkar man sönder på vintern sen för att bli jävligare än någonsin.*flex* Frågan är bara utifall man någonsin kommer utsätta sig för den sjukt dryga deffen sen igen *screwy*

Guldgrävaren
2008-04-01, 18:20
Världens pass idag! :hbang: :hbang: :hbang:

Bänkpress:
8*80kg
8*80kg
8*80kg

Knäböj:
8*125kg
8*125kg
8*125kg

Marklyft:
8*145kg
8*145kg
8*145kg

Axelpress:
8*26kg
8*26kg
8*26kg

Chins:
8*kroppsvikt+10kg
8*kroppsvikt+10kg
8*kroppsvikt+10kg

Hammercurl:
8*23kg
8*23kg

Passet gick fint som fasen. Proppade i mig allt möjligt innan, rena dundermedicinen. Skämt o sido, april april *tihi*. Okej, har inte fått dragit ett enda bra skämt på hela dagen. Börjar fasen bli desperat efter nå bra skämt *cry*

Solve
2008-04-01, 18:44
jag tar tillbaka när jag sa att vi jobbade på samma vikter :P du verkar ju snarare ökat under deffen?

Guldgrävaren
2008-04-01, 18:59
jag tar tillbaka när jag sa att vi jobbade på samma vikter :P du verkar ju snarare ökat under deffen?

Haha, april april :D :D Du får lära dig att läsa den undre texten med ;)

Ollas
2008-04-01, 19:02
Världens pass idag! :hbang: :hbang: :hbang:

Bänkpress:
8*80kg
8*80kg
8*80kg

Knäböj:
8*125kg
8*125kg
8*125kg

Marklyft:
8*145kg
8*145kg
8*145kg

Axelpress:
8*26kg
8*26kg
8*26kg

Chins:
8*kroppsvikt+10kg
8*kroppsvikt+10kg
8*kroppsvikt+10kg

Hammercurl:
8*23kg
8*23kg

Passet gick fint som fasen. Proppade i mig allt möjligt innan, rena dundermedicinen. Skämt o sido, april april *tihi*. Okej, har inte fått dragit ett enda bra skämt på hela dagen. Börjar fasen bli desperat efter nå bra skämt *cry*

Haha! tänkte väääääl ;)
Släng upp en bild på dagsläget plz

Guldgrävaren
2008-04-01, 19:20
Haha! tänkte väääääl ;)
Släng upp en bild på dagsläget plz

Hehe, aprilskämtet gör lite nytta iaf :D En bild kommer komma senare om ni inte vill ha någon diskobild :Virro Har bara en 2 megapixels kamera just nu och har ingen självutlösare. Tänkte slänga upp bilder med ca 6 megapixel i helgen ;) Kan dock slänga upp någon teaser medans om det så vills :naughty:

Ollas
2008-04-01, 21:52
Hehe, aprilskämtet gör lite nytta iaf :D En bild kommer komma senare om ni inte vill ha någon diskobild :Virro Har bara en 2 megapixels kamera just nu och har ingen självutlösare. Tänkte slänga upp bilder med ca 6 megapixel i helgen ;) Kan dock slänga upp någon teaser medans om det så vills :naughty:

absolut, skicka upp pisset bara :D

Guldgrävaren
2008-04-02, 19:25
Benpress:
8*235kg
8*235kg
8*235kg

Marklyft:
5*140kg
4*140kg (För psykiskt för att den sista skulle vilja upp idag)

Militärpress:
8*40kg
5*45kg
5*45kg

Latsdrag bakom nacke (Känns inte helt rätt när jag utför skiten :confused: ):
5*80kg
5*80kg
5*80kg

Cablecross (Bra jäkla mycket frammåtlutning, men satan vad det tog bra!):
8*45kg
8*45kg

Några set djupa situps med, dock börjar jag tappa tekniken märker man :( )

Cablecrunch i "den tunga" linan:
10*35kg
10*35kg

Hade haft idrott tidigare på morgonen som involverade styrka redan där, så var lite småtrött i kroppen. Hade inte så mycket ork psykiskt kände jag, vilket inte tyder på bra. Får hoppas att det inte går utför som förut, då jag till slut saknade motivation helt och hållet. Det skulle kunna resultera i sjukt låga vikter i vissa övningar. *cry* Tror att mycket beror på att man levt gott nu under lovet och måste gå tillbaka till helvetet igen :(

Guldgrävaren
2008-04-02, 19:37
Här kommer lite jävliga bilder. Måste säga att jag är förvånad över min ryggbild, måste ha varit för att jag är en sån grym fotograf :em: :Virro

SHUMMAN
2008-04-02, 20:35
hehe äre du som är skämtarn? ;)
Jag tänkte hur stark är karljäveln egentligen

Guldgrävaren
2008-04-02, 20:54
hehe äre du som är skämtarn? ;)
Jag tänkte hur stark är karljäveln egentligen

Hehe, passet på sista april var bara myt :devil: Dock är jag ju stark som ett troll, löft mitt hus senast idag. Bra vikt för 12 reppare :Virro

Ollas
2008-04-02, 21:38
[QUOTE=Guldgrävaren;2910149]Benpress:
8*235kg
8*235kg
8*235kg

Marklyft:
5*140kg
4*140kg (För psykiskt för att den sista skulle vilja upp idag)

Militärpress:
8*40kg
5*45kg
5*45kg

Latsdrag bakom nacke (Känns inte helt rätt när jag utför skiten :confused: ):
5*80kg
5*80kg
5*80kg

Cablecross (Bra jäkla mycket frammåtlutning, men satan vad det tog bra!):
8*45kg
8*45kg

Några set djupa situps med, dock börjar jag tappa tekniken märker man :( )

Cablecrunch i "den tunga" linan:
10*35kg
10*35kg

Hade haft idrott tidigare på morgonen som involverade styrka redan där, så var lite småtrött i kroppen. Hade inte så mycket ork psykiskt kände jag, vilket inte tyder på bra. Får hoppas att det inte går utför som förut, då jag till slut saknade motivation helt och hållet. Det skulle kunna resultera i sjukt låga vikter i vissa övningar. Tror att mycket beror på att man levt gott nu under lovet och måste gå tillbaka till helvetet igen [QUOTE]

Tkr det ser bra ut. du kör ju tungt ändå mannen! Vi skyller på bristen av kolisar när orkar tryter! Bara att köra på. Se om vi hinner klämma ett pass på söndag =)

Bra rygg hörru !

Guldgrävaren
2008-04-02, 21:44
Tkr det ser bra ut. du kör ju tungt ändå mannen! Vi skyller på bristen av kolisar när orkar tryter! Bara att köra på. Se om vi hinner klämma ett pass på söndag =)

Bra rygg hörru !

Tackar, ser fram emot söndagen ;) Dra ihop några favoritövningar som är tunga uta fasen och verkligen pumpa sönder! :devil: Ryggen är favoriten, syns kanske? :D

Ollas
2008-04-02, 21:49
Tackar, ser fram emot söndagen ;) Dra ihop några favoritövningar som är tunga uta fasen och verkligen pumpa sönder! :devil: Ryggen är favoriten, syns kanske? :D

Bliiir strutarna på söndag för mig om inte skolplikten kallar för hårt : )
Mjo syns att den ligger före.. ;)

Danny Devito
2008-04-02, 21:52
Bra peak på biccen.

Ollas
2008-04-02, 22:05
Bra peak på biccen.
Håller med.. ser lite ut som min peak ;) hahah.. danny, 999poster.. ooooh

Guldgrävaren
2008-04-02, 22:21
Bra peak på biccen.

Tackar :) Fina posts där danny! 999, nästan värt en screenshot *rolleyes*

galenindivid
2008-04-02, 22:41
Du har ju lite mage kvar :) , men det ska man ha.

Bicepsen lika små som vanligt, men en imponerande rygg.

Guldgrävaren
2008-04-02, 22:51
Du har ju lite mage kvar :) , men det ska man ha.

Bicepsen lika små som vanligt, men en imponerande rygg.

Tackar :) Armarna skulle dock inte lida av lite större triccar ;) Saknar triceps rejält i förhållande till biceps enligt min egna åsikt iaf. Ryggen saftar på rejält i någon egen sorts takt, deff gör underverk?*popcorn*

SHUMMAN
2008-04-03, 13:40
Hehe, passet på sista april var bara myt :devil: Dock är jag ju stark som ett troll, löft mitt hus senast idag. Bra vikt för 12 reppare :Virro

hehe nu är han igång. Testat stand up?

nice rygg hörru :whipped:

Guldgrävaren
2008-04-03, 13:53
hehe nu är han igång. Testat stand up?

nice rygg hörru :whipped:

Haha, jag drar så torra skämt att sahara tycker det är torrt *mini Tackar för komplimangen! :)

Guldgrävaren
2008-04-04, 20:43
Idag latjade jag runt lite på gymmet bara. Mötte Kim (galenindivid) för första gången på länge, så råkade snacka bort mitt potentiella pass. Rätt var de var så hade jag bara 25minuter på mig att köra passet, så körde rejäl disco-träning där jag körde två övningar samtidigt hela tiden. Blev inga supervikter, men fick gjort skapligt mycket iaf. JÄDRA PUMP! *flex* :hbang: :hbang:

Solve
2008-04-05, 12:26
här har de kommit bilder o grejer :D ser bra ut, din biceps ligger aningen före? :D den är fan extrem... men visst finns de kött där under de kommer synas bättre snart

Guldgrävaren
2008-04-05, 13:03
här har de kommit bilder o grejer :D ser bra ut, din biceps ligger aningen före? :D den är fan extrem... men visst finns de kött där under de kommer synas bättre snart

Tackar :) Är nog triccen som är så jäkla dålig att den förhöjer intrycket av biccen :Virro Tycker ändå det varit sjukt, biccen är där jag ökat minst i vikter sen jag började :confused:

Solve
2008-04-05, 21:22
jao ja kännde exakt likadant förut :P blev dubbelt tricepspass några månader och både triceps o armen blev mycke större :D triceps är ju 70% av armen ;) även fast biceps är mer disco

Guldgrävaren
2008-04-05, 23:39
Fyfasen vilken skitdag. Har i princip enbart rört mig mellan tv-soffan och toan idag, vettefasen vart dagen tog vägen. Käkade även skapligt med snacks. SKITDAG :insane:

Guldgrävaren
2008-04-06, 13:08
Drog till gymmet ruskigt tidigt idag.

Hacksquat:
8*90kg+släde
8*90kg+släde
8*90kg+släde

Sittande vadpress:
12*45kg
8*55kg
8*55kg
16*35kg

Lutande hantelpress (bröst):
5*29,1kg
5*29,1kg
5*29,1kg

Sidolyft:
16*11kg

Rodd:
8*95kg
8*95kg

Chins med V-grepp:
6 reps

Pushdowns i cablecross:
8*ca 60kg
8*ca 60kg

Cablecrunches i "tunga" repet:
14*35kg
4*45kg (löft från marken *screwy* )
10*40kg

Ganska bra pass, flög på rättså bra. Pumpade hardstyle i öronsnäckorna på hög volym, OJAH! Funkade skitfint! :thefinger

Danny Devito
2008-04-06, 13:15
Lyfte du från marken på 45 kg? :D
Din våg kanske går fel? :thefinger

Eddie Vedder
2008-04-06, 14:12
Tränade du i Ekeby? För i såna fall måste vi gått om varandra precis, jag kom dit och tränade vid 12 typ.

Ollas
2008-04-06, 15:01
GJ man!
Starka V-chins och rodden!

Miquey
2008-04-06, 16:46
Riktigt stark! Riktigt bra pass! Riktigt bra jobbat! :)

Guldgrävaren
2008-04-06, 19:27
Lyfte du från marken på 45 kg? :D
Din våg kanske går fel?
Kan lova att den linan inte är måttligt svag alltså *gah!* Är de nå fel med vågar från 80-talet? *rolleyes*

Tränade du i Ekeby? För i såna fall måste vi gått om varandra precis, jag kom dit och tränade vid 12 typ.
Tränade i Ultuna idag, tröck in passet idag då jag vaknade tidigt och inte hade något för mig.

GJ man!
Starka V-chins och rodden!
Hehe, tackar. Vill göra bättre V-chins nästa gång, var lite trött från övningarna innan och hade nästan ingen vila :naughty:

Riktigt stark! Riktigt bra pass! Riktigt bra jobbat!
Tackar! Körde några av mina bästa övningar idag, men tror ändå att jag inte är bland de svagare för min vikt ;)

Guldgrävaren
2008-04-06, 20:48
Stor "besvikelse". Har ännu inte sjunkit i vikt, snarare tvärt om. Tror jag går upp i vikt *screwy* Fattar nada! Ställde mig på vågen imorse, dock med ett par tunna better bodies byxor och en t-shirt. Men visade trots allt 82kg. De ynka kläderna kan väl knappast väga 1kg? Alltså har jag troligen gått upp. Jag käkar som en jävla mus för i helskotta! Fattar inte vad det är med min kropp, dock så händer det ju grejer ändå. Ska lägga ner allt de jag trott jag kunnat omkring deff och börja skola om mig eller nåt :confused:

Danny Devito
2008-04-06, 23:40
Ta av dig brallorna och t-shirten då och väg dig. :)
Låter fett skumt att du inte gått ner dock. :/
Väger du dig under samma förhållanden? Alltså med ungefär samma kost dagen innan vägning? Toalettbesök, etc.

Guldgrävaren
2008-04-07, 06:06
Ta av dig brallorna och t-shirten då och väg dig. :)
Låter fett skumt att du inte gått ner dock. :/
Väger du dig under samma förhållanden? Alltså med ungefär samma kost dagen innan vägning? Toalettbesök, etc.

Tror omöjligt att ett par träningsbyxor från BB tillsammans med en tunn t-shirt kan väga 1kg, så nja. Vägde mig direkt på morgonen innan frukost och efter bajamajan ;) Precis som vanligt. Fattar ingenting. Har bestämt mig för att börja skriva allt jag äter och skriva upp promenaderna så jag får dela med mig av min vardag, då kanske det är lättare att upptäcka felet *screwy* Kanske en möjlighet är att man är född fet? *popcorn*

Danny Devito
2008-04-07, 13:42
Fan va skumt att du inte lyckats gå ner hittills.
Precis som du säger, kanske det är ett "nödvändigt måste" med kaloriräkning, om du ska lyckas gå ner.

Guldgrävaren
2008-04-07, 13:50
Fan va skumt att du inte lyckats gå ner hittills.
Precis som du säger, kanske det är ett "nödvändigt måste" med kaloriräkning, om du ska lyckas gå ner.

Mhm. Tar ett steg i taget. Nu skriver jag ner ungefär hur mycket jag käkat etc. Dock kommer jag vänta med kcal räkning etc om jag inte måste. Det gör att alla läsare kommer få en skaplig överblick för deffen. Har inte så bra koll på vad saker och ting innehåller, så skulle bli lite svårt att räkna. Jag gör ju inte maten själv etc. Äter ju ett mål i skolan och oftast är det matlådor jag käkar hemma. *jorgen* I värsta fall om något går snett så kommer jag skita i vanlig mat och enbart käka typisk deffmat. Jag SKA lyckas med denna deff! :whipped:

Guldgrävaren
2008-04-07, 18:56
Jädra dag!

06:30 - ca 4dl lätt yoghurt med nå müsliaktigt. 125gram keso. 1 glas juice.

11:45 - En "normal" (ungefär lika mycket som de flesta andra) portion med ris och korvstroganof. 2 glas mjölk.

17:05 - Powerwalk 120min!!!!! *screwy* :hbang: :hbang: :hbang:

19:50 - En "normal" portion potatis med korv, samt lite senapssås. Några glas mjölk.

Danny Devito
2008-04-07, 19:42
Haha, nu börjar du gå mer än mig fan. :whipped:

Guldgrävaren
2008-04-07, 20:44
Haha, nu börjar du gå mer än mig fan. :whipped:

Kommer inte hända igen utifall jag inte matar i mig kaffe eller röker på :D

Miquey
2008-04-08, 09:55
Jädra dag!

06:30 - ca 4dl lätt yoghurt med nå müsliaktigt. 125gram keso. 1 glas juice.

11:45 - En "normal" (ungefär lika mycket som de flesta andra) portion med ris och korvstroganof. 2 glas mjölk.

17:05 - Powerwalk 120min!!!!! *screwy* :hbang: :hbang: :hbang:

19:50 - En "normal" portion potatis med korv, samt lite senapssås. Några glas mjölk.

2 timmar att gå e mkt det :P det måste lätt blivit över en mil du gick då? eller kanske tillochmed 2 :)?

Guldgrävaren
2008-04-08, 12:06
2 timmar att gå e mkt det :P det måste lätt blivit över en mil du gick då? eller kanske tillochmed 2 :)?

Tror det var nånting på 1,5mil eller nå sånt. Jäklar vad jag längtade hem när jag kom till hälften säger jag bara *rolleyes*

Miquey
2008-04-08, 12:18
Tror det var nånting på 1,5mil eller nå sånt. Jäklar vad jag längtade hem när jag kom till hälften säger jag bara *rolleyes*

Men det är skönt att gå, jag brukar gå typ varje dag om jag har tid :) Men det är segt om man inte har musik i öronen.. Har du någon iPod som du lyssnade på under tiden då ? ;)

Solve
2008-04-08, 13:46
powerwalk :D 2timmar hur fan orkar du? de är fan sjukt långtråktigt :O du måste haft nån brud som väntade där framme? ;)

Guldgrävaren
2008-04-08, 21:17
Men det är skönt att gå, jag brukar gå typ varje dag om jag har tid Men det är segt om man inte har musik i öronen.. Har du någon iPod som du lyssnade på under tiden då ?
Har min kära walkman mobil som hänger med överallt ;) Stegräknare + mp3 i samma, bättre blir det inte :D Powerwalks is the shit, alltid lika trögt innan och skönt efter :Virro

powerwalk 2timmar hur fan orkar du? de är fan sjukt långtråktigt du måste haft nån brud som väntade där framme? ;)
Räknas de fina sidorna på internet? I så fall hade jag många brudar väntandes *innocent*

Guldgrävaren
2008-04-08, 21:31
Dagens pass + kost:

Passet:

Kan tillägga att vikterna är för varje sida/hantel för att göra det klarare ;)

Cablecross (Kör min egna stil :D):
10*45kg
10*45kg
10*45kg
10*45kg
10*45kg

Sidolyft:
12*11kg
12*11kg
12*11kg
12*11kg

Hantelpress (bröst):
6*31,4kg
4*34kg (PB)
3*34kg

Chins:
8reps
7reps
6reps

Dips:
10*10kg+kroppsvikt
9*10kg+kroppsvikt
9*10kg+kroppsvikt

Bicepscurl (Kändes sär):
5/3*18,8kg

Hantelcurl (ståendes ofc! :hbang: ):
6*18,8kg

Glad som fasen med passet! Galenindivid kom efter ett tag och körde med mig för första gången på ett bra tag :cool:


Kosten/dagens schema:

10:30 - Powerwalk 60min

12:15 - Ca 1liter med potatismos, kyckling och kassler :) Så jäkla gott! Även ca 2 glas med juice.

15:00 - Gymmet! Dracks en jädrans massa vatten.

16:55 - 1 portion proteindrink

19:05 - 1 "vanlig" macka med tonfiskfyllning o lite annat (pressbyrån ftw). Samt även en dubbelmacka med vanlig fralla och endast en sidas smör. Även ett glas saft.

21:15 - Promenad på ca 1-1,5km

22:00 - 350gram keso.

Ollas
2008-04-08, 21:41
Dagens pass + kost:

Passet:

Kan tillägga att vikterna är för varje sida/hantel för att göra det klarare ;)

Cablecross (Kör min egna stil :D):
10*45kg
10*45kg
10*45kg
10*45kg
10*45kg

Sidolyft:
12*11kg
12*11kg
12*11kg
12*11kg

Hantelpress (bröst):
6*31,4kg
4*34kg (PB)
3*34kg

Chins:
8reps
7reps
6reps

Dips:
10*10kg+kroppsvikt
9*10kg+kroppsvikt
9*10kg+kroppsvikt

Bicepscurl (Kändes sär):
5/3*18,8kg

Hantelcurl (ståendes ofc! :hbang: ):
6*18,8kg

Glad som fasen med passet! Galenindivid kom efter ett tag och körde med mig för första gången på ett bra tag :cool:


Kosten/dagens schema:

10:30 - Powerwalk 60min

12:15 - Ca 1liter med potatismos, kyckling och kassler :) Så jäkla gott! Även ca 2 glas med juice.

15:00 - Gymmet! Dracks en jädrans massa vatten.

16:55 - 1 portion proteindrink

19:05 - 1 "vanlig" macka med tonfiskfyllning o lite annat (pressbyrån ftw). Samt även en dubbelmacka med vanlig fralla och endast en sidas smör. Även ett glas saft.

21:15 - Promenad på ca 1-1,5km

22:00 - 350gram keso.
Bra pass mannen!
Maten ser väl bra ut oxå tkr jag. fan kasslern låter riiiktigt gott. längtar sjuukt mkt tills man får svulla i sig godsaker xD
mackan låter nice oxå.. tonfisk ftw

Guldgrävaren
2008-04-08, 22:04
Bra pass mannen!
Maten ser väl bra ut oxå tkr jag. fan kasslern låter riiiktigt gott. längtar sjuukt mkt tills man får svulla i sig godsaker xD
mackan låter nice oxå.. tonfisk ftw

Gott som fasen *popcorn* Vill egentligen svulla i mig mera, men men :naughty:

Danny Devito
2008-04-08, 23:27
Dagens pass + kost:
21:15 - Promenad på ca 1-1,5km

Haha, 1 kilometers promenad? Lata jävel. :D

Guldgrävaren
2008-04-09, 06:03
Haha, 1 kilometers promenad? Lata jävel. :D

Tar alla chanser man får att skriva något positivt :booty:

Miquey
2008-04-09, 13:13
Super med nytt PB på Hantelpressarna! Jag försökte mig på det idag, men det gick inget vidare :S hade jättesvårt att få kontroll över vikten väl att få upp det i rätt position om man ska säga så.. körde lite på 27kg vilket jag kunde hantera.. Sen när jag utförde själva övningen gick det bra. Det var just att få hantlara i rätt postion för att göra själva övningen som jag hade problem med.. Jag föredrar nog bänk :)

Guldgrävaren
2008-04-09, 13:28
Super med nytt PB på Hantelpressarna! Jag försökte mig på det idag, men det gick inget vidare :S hade jättesvårt att få kontroll över vikten väl att få upp det i rätt position om man ska säga så.. körde lite på 27kg vilket jag kunde hantera.. Sen när jag utförde själva övningen gick det bra. Det var just att få hantlara i rätt postion för att göra själva övningen som jag hade problem med.. Jag föredrar nog bänk :)

Blir nog vana, precis som att jag har svårt med bänken istället. Egentligen borde man köra båda övningarna varje vecka bara för att få kontroll på dem tror jag :) Efter man lärt sig så kan jag lova att det inte är nå svårigheter med position i hantelpress ;)

Ollas
2008-04-09, 14:31
Blir nog vana, precis som att jag har svårt med bänken istället. Egentligen borde man köra båda övningarna varje vecka bara för att få kontroll på dem tror jag :) Efter man lärt sig så kan jag lova att det inte är nå svårigheter med position i hantelpress ;)

Jag kör både hantel och bänken och det funkar kanon. gjort en del framsteg i bänken men hantlarna står de still i för man e så utpumpad efter bänken att snedpressen stannar på 31orn ändå. ibland kan man kliva på en 34 men då blir de få reps.
Omvänd ordning är inte att tänka på .. då känner man sig inte ett dugg manlig i bänken ! haha

thatkrillesshow
2008-04-09, 16:32
Hmm, jag känner igen dig på bilderna*jorgen*

:D

Kul med en till som tränar på friskis på väder o ultuna!
Vi har haft rätt så liknande viktuppgång. Samma deffmål också;) Fast du är starkare än mig.
Ska bli kul att följa hur som:thumbup:

Guldgrävaren
2008-04-09, 17:03
Jag kör både hantel och bänken och det funkar kanon. gjort en del framsteg i bänken men hantlarna står de still i för man e så utpumpad efter bänken att snedpressen stannar på 31orn ändå. ibland kan man kliva på en 34 men då blir de få reps.
Omvänd ordning är inte att tänka på .. då känner man sig inte ett dugg manlig i bänken ! haha
Hehe, gjorde likadant med uppläggningen själv förr. Vågar inte göra bänk när man är lite trött, då man inte vill vara ännu sämre än man redan är

Hmm, jag känner igen dig på bilderna


Kul med en till som tränar på friskis på väder o ultuna!
Vi har haft rätt så liknande viktuppgång. Samma deffmål också. Fast du är starkare än mig.
Ska bli kul att följa hur som
Välkommen! Härligt med ny läsare *kissass*
FÖRSTA JAG KÄNNER IGEN!! :hbang: Du brukar gymma med någon mindre kille vet jag, har sett dig både på ultuna och väderkvarn! :cool: Senaste gången gick jag runt i gråa better bodies braller och en beige t-shirt, pumpade hardstyle i hörsnäckorna :D

Du får lägga upp en journal så man även kan följa din helvetiska resa genom deffen :devil:

thatkrillesshow
2008-04-09, 17:29
Välkommen! Härligt med ny läsare *kissass*
FÖRSTA JAG KÄNNER IGEN!! :hbang: Du brukar gymma med någon mindre kille vet jag, har sett dig både på ultuna och väderkvarn! :cool Senaste gången gick jag runt i gråa better bodies braller och en beige t-shirt, pumpade hardstyle i hörsnäckorna : D

Du får lägga upp en journal så man även kan följa din helvetiska resa genom deffen :devil
Haha, jag tror du känner igen fel eller tänker fel:D För jag brukar gymma med en lång smal kille (ca 15 cm längre än mig) eller ibland ensam. Jag håller till på väder på vardagar o ultuna på helger o lov.

Journal har jag redan sen ett tag tillbaka;)

Edit: Båda kör helkroppspass också:D

Guldgrävaren
2008-04-09, 17:52
Haha, jag tror du känner igen fel eller tänker fel:D För jag brukar gymma med en lång smal kille (ca 15 cm längre än mig) eller ibland ensam. Jag håller till på väder på vardagar o ultuna på helger o lov.

Journal har jag redan sen ett tag tillbaka;)

Edit: Båda kör helkroppspass också:D

Var den killen jag syftade på ;) Missade journallänken, trodde det var vanlig text *slap*

thatkrillesshow
2008-04-09, 17:54
Var den killen jag syftade på ;) Missade journallänken, trodde det var vanlig text *slap*
Haha, jag är den korta killen med snaggat rödbrunt hår:D

Guldgrävaren
2008-04-09, 19:32
Happ, då var denna dag mer eller mindre slut då. Blev en ganska kass dag må jag lova, snöovädret fuckade min promenad! *grr*

06:30 - 4dl yoghurt (0,5% fetthalt). 1 glas juice.

10:50 - Ca 1½ km promenad med 5kg väska på ryggen. (från gymnasiet till bussen)

11:40 - Ca 3½ km promenad med 5kg väska på ryggen (från bussen hem)

13:00 - 300gram keso. 2 glas juice.

17:00 - 2 marianne godisbitar *innocent* (Måste vara noga och ta med allt ;) )

18:30 - ca 1 liter med en kebabgryta med ris. 2 glas mjölk.

Guldgrävaren
2008-04-09, 19:38
Kände mig lite avis på allas framgångar och snygga bilder, så tog en riktig jäkla lunarbild på mig själv *flex* :D

Danny Devito
2008-04-09, 19:43
Från 17.00 och framåt ser det gott ut. *drool* :D
Kebab...
http://nohomers.net/images/avatars/HomerDrool.gif

Guldgrävaren
2008-04-09, 20:08
Från 17.00 och framåt ser det gott ut. *drool*
Kebab...
http://nohomers.net/images/avatars/HomerDrool.gif

Aaa du, det var inte nådigt hur jäkla gott det var. Gahh! *gah!* Vill ha mera egentligen *drool* Mååååste... neeer... iiii.... viiiikt... *slap*

Solve
2008-04-10, 15:36
men kebab är för gott :O har längtat som fan efter de i flera veckor, månader... men deffen ser ut o gå bra, är de inte lite rutor man ser där eller ser ja i syne? :D

Guldgrävaren
2008-04-10, 19:05
men kebab är för gott :O har längtat som fan efter de i flera veckor, månader... men deffen ser ut o gå bra, är de inte lite rutor man ser där eller ser ja i syne? :D

Dom är på G, bara lite skygga ;) Har iaf fått upp en ok massa om man tänker på att jag fått de stå ut skapligt och redan har nice konturer på sidorna. Dock finns det mycket kvar att gå på. Längtar....efter.....pizza..... Har fan börjat drömma om skiten nu :(

Guldgrävaren
2008-04-10, 19:29
Idag blev det både gym och cardio. Gymmade för första gången med den långe men o så pumpade Ollas, börjar se riktigt hård ut trots den korta deffen :thumbup: Galenindivid var även med på hela passet, han var dessutom med på cardion (Fy satan på de cyklarna, som ollas säger; "psykel"!)

Lutande hantelpress:
8*31,4kg
5*34,2kg (PB! :hbang: )
5*34,2kg

Chins:
8 reps
8 reps
7 reps
6 reps (tror jag gjorde detta set iaf *mini )

Goodmornings:
8*50kg (läääätt)
8*60kg
8*65kg (tror det var 65 iaf)

Latsdrag med V-grepp:
5*80kg
5*80kg
5*75kg (riktigt strikta)

Bicepscurl:
5*25kg+curlstång (Lite fusk, kommer inte riktigt ändå ner som i strikta)
(lite suddigt här hur vi egentligen gjorde :confused: Tog gjorde det iaf)
5+5 negativa*20kg+curlstång (en aning fusk)
(Negativa repsen var att man höll emot stången ALLT man pallade, fan va stört jobbigt. Kan lova att Ollas säkert hittade på den innan för att göra mitt och galenindivids liv surt ;) )
5+5 negativa*15kg+curlstången

Någon typ av fokuserad bicepsgrejs i cablecrossen:
2 set (Har inte en suck på vilka vikter det var)

Cardio på den jädrans cykeln i 20 minuter med ett "fettförbränning plus" program. Jädrar va de kändes på slutet.

Danny Devito
2008-04-10, 19:35
Ser ut som ett riktigt bra dubbel-pass. Duktigt.
Grattis till PB också.

Guldgrävaren
2008-04-10, 19:41
Dagens schema:

06:30 - 5dl yoghurt och 1 glas juice.

11:40 - en normal/liten portion köttförsås med lasagne (va då fasen inte mycket av en lasagne det där inte *popcorn* ) Blev även 2 glas mjölk.

12:05 - Återvände till matan och drog i mig en liten portion köttförsås med lasagne igen. Blev även lite rivna morötter. 1 glas mjölk.

16:05 - Gym - styrka

18:00 - 1 portion proteindryck

20:20 - 550 gram keso. 2 glas juice.


En tanke nu i efterhand var att den där extraportionen inte var så jädra smart, dock god :D

Ollas
2008-04-10, 19:51
Mjao! så jävla pumpad e ja väl inte ;) riktigt trött idag men ni pinna på bra tkr jag!
Scottcurlen som vi körde på bicepsen e inte påhittad bara för att pina er. jag pinar ju migsjälv lika mkt o den har jag kört ett par gånger så inget nytt ;)
Bra slit på psykeln!

Guldgrävaren
2008-04-10, 20:05
Ser ut som ett riktigt bra dubbel-pass. Duktigt.
Grattis till PB också.

Tackar, kändes riktigt skönt att få slänge upp klabbar som man aldrig trott skulle gå *flex*

Guldgrävaren
2008-04-10, 20:06
Mjao! så jävla pumpad e ja väl inte ;) riktigt trött idag men ni pinna på bra tkr jag!
Scottcurlen som vi körde på bicepsen e inte påhittad bara för att pina er. jag pinar ju migsjälv lika mkt o den har jag kört ett par gånger så inget nytt ;)
Bra slit på psykeln!

Underskattar dig själv lite, dock så har du lite kvar innan en perfekt form ;) Biccen typ din bästa muskel? :Virro Var fan galen

thatkrillesshow
2008-04-10, 20:20
Ser ut som ni fick till ett fint pass idag:thumbup: Grattis till starkt pb också!

Guldgrävaren
2008-04-10, 20:23
Ser ut som ni fick till ett fint pass idag:thumbup: Grattis till starkt pb också!

Tack tack! Passet var en riktig jäkla pers. Bör göras om igen :D

galenindivid
2008-04-10, 21:24
Tack tack! Passet var en riktig jäkla pers. Bör göras om igen :D

Tvivlar :D

Ollas
2008-04-10, 21:27
Underskattar dig själv lite, dock så har du lite kvar innan en perfekt form ;) Biccen typ din bästa muskel? :Virro Var fan galen

självklart har jag en bit till den perfekta formen.. tro mig det är jag medveten om!
well bicepsen har gått lätt att få upp volym på av någon anledning.

Ollas
2008-04-10, 21:27
Tvivlar :D

haha!

Guldgrävaren
2008-04-10, 21:38
Tvivlar :D

Haha, låter som att vi alla kommer slumra till fint ikväll. Måste ju säga att jag tror uppvaknandet imorn kommer va lagom pain :devil:

Miquey
2008-04-11, 21:50
Kände mig lite avis på allas framgångar och snygga bilder, så tog en riktig jäkla lunarbild på mig själv *flex* :D

Ser bra ut GG ( eller hur man nu förkortar ditt namn:cool:) , bra bröstmuskler! Blir snyggt till sommaren nu med när du får färg, det är ett stort plus har jag märkt när det gäller ätt få fram muskulaturen :)

Guldgrävaren
2008-04-11, 22:03
Ser bra ut GG ( eller hur man nu förkortar ditt namn:cool:) , bra bröstmuskler! Blir snyggt till sommaren nu med när du får färg, det är ett stort plus har jag märkt när det gäller ätt få fram muskulaturen :)

Hehe, aa. Färg är A och O. Har dragit till solariet varannan månad för att behålla en "ok" svenne färg istället för att vara kritvit iaf. Man vill så gärna steka sönder i solariet, men då jädrar behöver man pengar med *rolleyes* Kul att bröstmusklerna kommer fram lite på den, har varit en muskel som jag inte riktigt har ett humm om vart den ligger riktigt.

Guldgrävaren
2008-04-11, 22:19
Denna dags käk blev ett undantag minst sagt. *rolleyes*

06:30 - 5 dl yoghurt med müsli och 1 glas juice. (Har här insett att jag smäller i mig alldeles för mycket kcal, ska dra ner på müslin, försöka hålla 4dl yoghurt max och även hålla mig till max 1 glas juice)

11:45 - "normal" portion ris med nå slags färsbiffar.

16:00 - Cardio

ca 17:10 - 1 portion proteinshake

ca 17:45 - KEBABRULLE och 7UP!!!!! (FY FAN VA GOTT!!! :hbang: )

ca 20:50 - ca 40gram chips

Guldgrävaren
2008-04-11, 23:04
Kände mig lite ego så drog upp en ny ryggbild! :) Har ingen pump och tog endast en bild, så går nog att få bättre med ;) Hur ser det ut i övrigt då? En fundering är även hur jag kan ha så fuckad muskulatur på nedre rygg? :confused:

SHUMMAN
2008-04-12, 10:22
jävlarns vad det händer grejer i din journal. knappt att man hänger med längre haha! :)

sjysta bilder.

Guldgrävaren
2008-04-12, 18:03
jävlarns vad det händer grejer i din journal. knappt att man hänger med längre haha! :)

sjysta bilder.

Haha, tackar :bow:

Solve
2008-04-12, 18:27
bra rygg ;) dina ´´lovehandels är ju nästan helt borta :D starkt, eller är de bara skinn tillome du trycker ner? riktigt bra iaf

Guldgrävaren
2008-04-12, 20:35
bra rygg ;) dina ´´lovehandels är ju nästan helt borta :D starkt, eller är de bara skinn tillome du trycker ner? riktigt bra iaf

Tackar! :) Är väl inte bara skinn man trycker ner, men långt ifrån det är de inte *rolleyes*

Guldgrävaren
2008-04-13, 21:17
Har inte fört något protokoll över helgens strapatser, dock ser det inte så bra ut. Firade morfar min som blev 70 år och lanade sedan, behövs det sägas mera? :smash: Blev lite tårta, popcorn, läsk och fina måltider. Knappast det nyttigaste man kan tänka sig för en helg. Dock försökte man hålla igen lite iaf. Man behöver såna här dagar ibland, sakta men säkert ska det gå som sagt ;) Blev enbart en promenad på ungefär 45 minuter i lördags och sedan enbart ett hemmapass med hantlar och kroppstyngd för styrka. Får ta igen detta med att kämpa extra i veckan.*grr27*

Solve
2008-04-14, 15:50
Har inte fört något protokoll över helgens strapatser, dock ser det inte så bra ut. Firade morfar min som blev 70 år och lanade sedan, behövs det sägas mera? :smash: Blev lite tårta, popcorn, läsk och fina måltider. Knappast det nyttigaste man kan tänka sig för en helg. Dock försökte man hålla igen lite iaf. Man behöver såna här dagar ibland, sakta men säkert ska det gå som sagt ;) Blev enbart en promenad på ungefär 45 minuter i lördags och sedan enbart ett hemmapass med hantlar och kroppstyngd för styrka. Får ta igen detta med att kämpa extra i veckan.*grr27*

men ibland finns de ursäkter :D du får köra lite hårdare den här veckan istället ;)

Guldgrävaren
2008-04-14, 19:07
Körde 50min cardio på gymmet idag. 10 min rodd, 15 min psykel med en jämn styrka, 25 min psykel med fettförbränning plus program.

Fick i övrigt även jobbet som telefonförsäljare idag, så kommer nog gå åt lite tid till det sen i framtiden. Hoppas dock på att det inte kommer störa träningen allt för mycket. :)

Ollas
2008-04-14, 19:21
Körde 50min cardio på gymmet idag. 10 min rodd, 15 min psykel med en jämn styrka, 25 min psykel med fettförbränning plus program.

Fick i övrigt även jobbet som telefonförsäljare idag, så kommer nog gå åt lite tid till det sen i framtiden. Hoppas dock på att det inte kommer störa träningen allt för mycket. :)

Grattis man! GJ cardio

Guldgrävaren
2008-04-14, 19:51
Grattis man! GJ cardio

Tackar :) Härlig dag måste jag säga, känns bra jäkla skönt att lägga sig och kolla på meet the spartans nu :cool:

Guldgrävaren
2008-04-14, 19:55
06:30 - 3½dl yoghurt, lite flingor (mindre än vanligt) och 1 glas med juice (Innehöll nästan inge kcal alls).

11:35 - 2 vårrullar med lite pyttipanna på sidan av. Ingen jätteportion. 2 glas mjölk.

17:35 - Cardio

20:00 - En "normal" portion köttbullar med potatismos. Samt lite kokta grönsaker vid sidan av. Blev ca 4dl läsk här med. (Tropiska frukter från ICA för att vara exakt ;) )

Solve
2008-04-15, 15:32
hahahaaha psykel :D dagens bästa håller me helt där!
sen e telemarketer ett jävla fuckin skitjobb själv jobbat osm de, suger skiiit :D

ser bra ut med deffen hur mycke har du kvar nu ungefär?

Guldgrävaren
2008-04-15, 16:16
hahahaaha psykel :D dagens bästa håller me helt där!
sen e telemarketer ett jävla fuckin skitjobb själv jobbat osm de, suger skiiit :D

ser bra ut med deffen hur mycke har du kvar nu ungefär?

En "liten" bit kan man säga :Virro VILL bli hård, men kroppen vill inte. Tror dock att det släppte idag! Ställde mig på gymmets våg strax efter att jag käkat och druckit en halv flod, ändå stog den bara på 81,3kg!! Så jäkla nice! Äntligen har jag börjat tappa lite förhoppningsvis :) Har hela sommaren på mig att nå den önskade formen om inte annat. Hade jag inte gått ner något denna vecka så hade jag börjat bulka igen, men framtiden ser ljusare ut än jag trodde :cool:

Solve
2008-04-15, 16:21
härligt så ska de låta :)

Danny Devito
2008-04-15, 18:51
Bra jobbat GG.

Miquey
2008-04-15, 18:57
Håller med de två kommentarerna ovanför ;) bra jobbat!

SHUMMAN
2008-04-15, 19:32
alltid nice med resultat på vågen man blir både glad och motiverad :)

Guldgrävaren
2008-04-15, 20:08
härligt så ska de låta :)
Japp! Hårdkår! :hbang:
Bra jobbat GG.
Håller med de två kommentarerna ovanför ;) bra jobbat!
Tackar! :hbang:
alltid nice med resultat på vågen man blir både glad och motiverad
Hehe, aa! Har inte vägt mig på ett tag ju, kanske är detta minskningen jag väntat på :)

Guldgrävaren
2008-04-15, 20:27
Dagens pass:

Hantelpress (bröst):
5*31kg (Filmades. Minst stabila typ*screwy* )
5*34kg
5*34kg

Hantelpress (axlar):
6*23kg (Filmades, men galenindivid fumlade som fasen *grr27*)
3*26kg (tvärt slut i vänstern)

Sidolyft (tror inte det har de namnet egentligen, men men):
12*11kg

Chins:
8 reps
6 reps
8 reps

Pushdowns:
12*55kg på cablecrossen (Var enkel. Filmades.)
12*27,5kg på den tröga linan
10*30kg på den tröga linan

Latjade lite magträning sen med. Kan varken namn eller har i minne reps, så lite svårt att skriva.

Cardio i ca 35-45min.

oQCqYD25ywQ
Latjar lagom :D Jag och Galenindivid som harvar omkring i djungeln av vikter ;)

Danny Devito
2008-04-15, 22:21
Hehe, skön film. Jag såg nog minsann att ni smygfilmade den där bruden när ni satt på cykeln. Ajabaja http://bestsmileys.com/nono/2.gif

Guldgrävaren
2008-04-16, 05:57
Hehe, skön film. Jag såg nog minsann att ni smygfilmade den där bruden när ni satt på cykeln. Ajabaja http://bestsmileys.com/nono/2.gif

Hehe, du ska se när det är bättre dagar. Vilken utsikt ibland alltså *rolleyes* Vad tror du får oss att köra cardio egentligen? :naughty:

Solve
2008-04-16, 20:00
fan har du osså gjort en video nu :D hahah fast din va bättre haahh

Guldgrävaren
2008-04-17, 09:35
fan har du osså gjort en video nu :D hahah fast din va bättre haahh

Hehe, latjade bara lite ;)

Guldgrävaren
2008-04-17, 09:43
Imorse stog vågen på 80kg!!!!!!!!!!!!! PERFA!

Dock så fick jag en fin utskällning av min idrottslärare då jag har hårddeffat för mycket typ :confused: Som mina misstankar har lydit så går min kropp in i ett svältläge, vilket har gjort att jag inte gått ner mera. Enligt lite diskuterande så har jag kommit fram till att kroppen fortfarande utvecklas, vilket gör att min kost är alldeles för lite. Har tänkt att slänga in en extra måltid innan lunch varje dag nu, kanske även något mindre även mot kvällskvisten. Får inte fastna i svältläge, då det bara förbränner musklerna som man slitit så jävligt för att få. Om jag fortsätter som nu så är det ju 7 cardio + 3 styrka + eventuellt idrottspass varje vecka. Det blir ganska mycket förbränning.

Har dock börjat fundera mera över att fortsätta bulka ännu mera, tankar om detta?

Ser fram emot lite rättning i mina funderingar av bland annat Danny som jag vet har mycket kunskap om just kost ;)

Danny Devito
2008-04-17, 12:43
Det där med "svältläge" är i princip en myt.

Saxar ett svar på en liknande fråga:

Ämnesomsättningen sjunker mycket riktigt under kalorirestriktion, men effekten är väldigt överdriven. När du äter mindre än du förbrukar går du ner i vikt; en lägre kroppsvikt leder till att din kropp förbrukar mindre energi. Detta är den första formen av metabol anpassning, och man kan räkna med att ämnesomsättningen sjunker med ungefär 30 kalorier för varje tappat kilo(15). Frånsett detta sker en viss sänkning av ämnesomsättningen som svar på det reducerade kaloriintaget, uppskattningsvis 5-10 %, då kroppens produktion av bland annat thyroidhormoner sjunker(16,17,19,20).
Det enda sättet att reparera ämnesomsättningen är att antingen återfå sin gamla kroppsvikt eller att börja äta i enlighet med sitt energibehov(18).
Det bör dock påpekas att i extrema fall, exempelvis bland byggare som försöker komma ner i mycket låga kroppsfettnivåer inför en tävling (4-5 % kroppsfett), blir den metabola anpassningen mer
påtaglig och kan överstiga 20 %. Kroppen reglerar nämligen ämnesomsättningen via ett feedbacksystem mellan hormonet leptin (som tillverkas av fettcellerna) och andra hormoner.
Blir kroppsfettet utarmat får det märkbara konsekvenser för metabolismen(16). Det omvända gäller också – ju mer fett du har, desto mindre kommer din ämnesomsättning påverkas av kalorirestriktion(17).

Slutsats: I praktiken handlar svältläget om en marginell effekt på ämnesomsättningen, som är oberoende av viktförlusten. En väldigt liten andel tränande kommer någonsin till så låga kroppsfettnivåer
att svältläget får markanta konsekvenser för ämnesomsättningen.

Går du inte ner i vikt, äter du helt enkelt för mkt. :)

galenindivid
2008-04-17, 18:50
Imorse stog vågen på 80kg!!!!!!!!!!!!! PERFA!

Dock så fick jag en fin utskällning av min idrottslärare då jag har hårddeffat för mycket typ :confused: Som mina misstankar har lydit så går min kropp in i ett svältläge, vilket har gjort att jag inte gått ner mera. Enligt lite diskuterande så har jag kommit fram till att kroppen fortfarande utvecklas, vilket gör att min kost är alldeles för lite. Har tänkt att slänga in en extra måltid innan lunch varje dag nu, kanske även något mindre även mot kvällskvisten. Får inte fastna i svältläge, då det bara förbränner musklerna som man slitit så jävligt för att få. Om jag fortsätter som nu så är det ju 7 cardio + 3 styrka + eventuellt idrottspass varje vecka. Det blir ganska mycket förbränning.

Har dock börjat fundera mera över att fortsätta bulka ännu mera, tankar om detta?

Ser fram emot lite rättning i mina funderingar av bland annat Danny som jag vet har mycket kunskap om just kost ;)

Linda är kass och har bara läst böcker av Gunde Svan, hon tror säkert att gröt med spenat och honung ska ätas till varje måltid också.

Ollas
2008-04-17, 20:23
4 sho.. den heta läraren kanske bara ska vara snygg o tyst ;D

Guldgrävaren
2008-04-17, 20:34
4 sho.. den heta läraren kanske bara ska vara snygg o tyst ;D
Haha, aa. Så jävla lätt att ta åt sig när hon är så pass het me *cupid* Vill dock ha kvar mitt MVG, så tänker mytta under tiden ;)

Linda är kass och har bara läst böcker av Gunde Svan, hon tror säkert att gröt med spenat och honung ska ätas till varje måltid också.
Nu glömmer du lite här med. Du måste även ha vattenlösliga grönsaker såsom tomat till måltiderna. "AJABAJA" skulle hon ha sagt om du glömmer det!

Ska börja kalla henne för svanen :D

Det där med "svältläge" är i princip en myt.

Saxar ett svar på en liknande fråga:

Ämnesomsättningen sjunker mycket riktigt under kalorirestriktion, men effekten är väldigt överdriven. När du äter mindre än du förbrukar går du ner i vikt; en lägre kroppsvikt leder till att din kropp förbrukar mindre energi. Detta är den första formen av metabol anpassning, och man kan räkna med att ämnesomsättningen sjunker med ungefär 30 kalorier för varje tappat kilo(15). Frånsett detta sker en viss sänkning av ämnesomsättningen som svar på det reducerade kaloriintaget, uppskattningsvis 5-10 %, då kroppens produktion av bland annat thyroidhormoner sjunker(16,17,19,20).
Det enda sättet att reparera ämnesomsättningen är att antingen återfå sin gamla kroppsvikt eller att börja äta i enlighet med sitt energibehov(18).
Det bör dock påpekas att i extrema fall, exempelvis bland byggare som försöker komma ner i mycket låga kroppsfettnivåer inför en tävling (4-5 % kroppsfett), blir den metabola anpassningen mer
påtaglig och kan överstiga 20 %. Kroppen reglerar nämligen ämnesomsättningen via ett feedbacksystem mellan hormonet leptin (som tillverkas av fettcellerna) och andra hormoner.
Blir kroppsfettet utarmat får det märkbara konsekvenser för metabolismen(16). Det omvända gäller också – ju mer fett du har, desto mindre kommer din ämnesomsättning påverkas av kalorirestriktion(17).

Slutsats: I praktiken handlar svältläget om en marginell effekt på ämnesomsättningen, som är oberoende av viktförlusten. En väldigt liten andel tränande kommer någonsin till så låga kroppsfettnivåer
att svältläget får markanta konsekvenser för ämnesomsättningen.

Går du inte ner i vikt, äter du helt enkelt för mkt.

Blir till en copypast dirr! Riktigt grym text, precis som förväntat :cool: Dock så undrar jag hur i hela helskotta jag kan käka för mycket, SÄR GENER! *mini

Guldgrävaren
2008-04-17, 20:36
Blev lite tight om tid, men han trots allt med att psykla lite fettförbränning plus program på de jädra tramporna. Blev endast 30min, låg väl runt en 250kcal förbränning enligt nufferskärmen. Har mysig verk i benen nu efteråt *flex*

Guldgrävaren
2008-04-18, 11:02
EKEBY GYMMET BRINNER!!! *cry* *cry* *cry* Skolkade idag och fick veta att hela gymnasiet hade utrymt då det brann i friskis lokaler *snyft* :( Nu jäklar kommer det bli tight med lokaler, hoppas fasen att väderkvarnsgymmet skjuter på planerna att renovera :confused:

Danny Devito
2008-04-18, 11:26
Watta fack!?

Ollas
2008-04-18, 18:02
verkligen!!

Miquey
2008-04-18, 19:35
vaddå brann gýmmet ner?? :S

Guldgrävaren
2008-04-18, 20:52
vaddå brann gýmmet ner?? :S

Får se, inget är klart än. Fick bara veta att det bolmade ut rök *screwy* Snackade en snabbis med polare på mobilen. Aja, shit happends. Nu kommer de kosta mig ca 10kr per gymomgång, gurr!

Guldgrävaren
2008-04-19, 11:49
Var så trött att jag inte orkade uppdatera igår, både gym och jobb blev riktigt mustigt. Här kommer iaf den dagens gymmande:

Knäböj (djupa, orkade inte köra utan skydd, så blev att lägga stångfan på nacken med skydd *screwy* ):
8*90kg
8*100kg

Hacksquat:
8*70kg+maskinen (Ända ner tills stop i maskinen)

Cablecross ála stefan:
8*45kg (på varje sida, ojah)
8*45kg
8*45kg

Dips:
16 explosiva reps
12 explosiva reps

Chins:
8 reps
8 reps

Rodd:
8*90kg (var riktigt taskig teknik, drog för tungt *cry* Var råenkelt förr ju! *whatever*)

Cablecrunches i den "tunga" linan:
16*35kg
12*35kg


Var skapligt trött kan ju tilläggas. I slutet märktes det av att jag hade fått i mig en riktigt taskig frukost.


Har i övrigt sluta skriva vad jag käkar, då det ser ganska lika ut varje dag. Märker av en kanske "för" bra nergång just nu typ? Vägde mig imorse efter en rejäl omgång med toan.. 79kg!!:hbang: :hbang:

Solve
2008-04-19, 11:51
jävligt fint pass måste ja säga :p sen bra me vikten också! under 80

Danny Devito
2008-04-19, 15:40
Det går bra med din deff nu. :)

Btw, så tror jag inte man ska kalla hacksquat för hacksquat. Jag tror egentligen den heter Hacklift. Alltså den i maskin. ;)
Hacksquat utförs tydligen med skivstång, bakom benen. Jag ska ändra namnet i min journal iaf. :)

Guldgrävaren
2008-04-19, 16:47
jävligt fint pass måste ja säga, sen bra me vikten också! under 80
Tackar :) Vill dock komma upp ännu mera, var så jäkla trött sist.

Det går bra med din deff nu.

Btw, så tror jag inte man ska kalla hacksquat för hacksquat. Jag tror egentligen den heter Hacklift. Alltså den i maskin. ;)
Hacksquat utförs tydligen med skivstång, bakom benen. Jag ska ändra namnet i min journal iaf. :)
Tackar, äntligen rullar det på! Kommer nog trappas ner en gnutta dock, då jag jobbar så mycket att det inte går att köra varje dag. SKA HA RUTOR TILL SOMMAREN! Ska ändra namnet i min journal med i fortsättningen :) Tack för tipset ;)

Guldgrävaren
2008-04-19, 16:53
Rockade loss ett rejält pass idag!

Cykling till gymmet ca 1,5km
40 minuter "fat-burner program" på crosstrainern
20 minuter "weight-loss program" på den "liggande cykeln"
Cykling hem ca 1,5km med mördarbacke

thatkrillesshow
2008-04-19, 17:25
Är Ekeby redan öppet igen, eller tränade du nånannanstans?? Fina böj hursomhelst:thumbup:

Guldgrävaren
2008-04-19, 18:38
Är Ekeby redan öppet igen, eller tränade du nånannanstans?? Fina böj hursomhelst

Var på väderkvarn :) Drog det passet samtidigt som det brann i ekeby (var ju sen på att updatera :em:) Tänk vilken misslyckad skolk det hade blivit om jag gymmat i ekeby :laugh: Kommit utspringandes i endast badhandduk bemött av hela skolan ståendes på fotbollsplan gluttandes :laugh: Kunde man ju iof ha dragit lite showoff inför alla brudar :naughty:

Knäböjen i övrigt tyckte jag var värdelösa. Har dragit bra mycket mera tidigare. Är en av de övningar jag har på mitt utvecklingsschema, då mina benpress är bra mycket bättre än böjen.

Raschmus
2008-04-21, 16:40
Kände mig lite avis på allas framgångar och snygga bilder, så tog en riktig jäkla lunarbild på mig själv *flex* :D

Grrrrrrrrrr!! :naughty: Biffen! Diggar din journal. *flex*

Guldgrävaren
2008-04-21, 21:35
Grrrrrrrrrr!! :naughty: Biffen! Diggar din journal. *flex*

Haha, tackar :cheers: Härligt med lite nya fläktar i denna journal i så fall då! :hbang: