handdator

Visa fullständig version : varför svarar ingen!


obbe
2003-05-15, 21:29
Jag har lagt märke till att ingen är särskilt aktiv med svar på frågor angående 7-keto produkter! Undrar varför???
Jag menar det måste ju vara någon som käkar den typen av produkt annars hade den ju inte saluförts... eller...

Är det någon som har någon erfarenhet av 7-keto produkter vore i alla fall jag tacksam om ni ville dela med er av den!:em:

Mvh obbe...

Ps. kanske henrik på Eiselt kan komma med något bra inlägg!

Munter
2003-05-15, 21:55
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?s=&action=showresults&searchid=42364&sortby=lastpost&sortorder=descending

....

Johan.S
2003-05-16, 00:03
När jag provade 7-keto så marknadsfördes det som ett muskelbyggande preparat. Så jag åt men jag gick bara ned i vikt. Nu säljs det som ett fett minskande preparat. Så om du vill tappa några kilo så kan det vara nåt. Däremot så har jag hört att man kan få bitchtits av det:confused:

muskelbyggarn
2003-05-16, 05:45
Strunta i det helt enkelt, ett skittillskott!

Vänl,,,
Tobbe

eiselt
2003-05-19, 20:12
Originally posted by Killer
När jag provade 7-keto så marknadsfördes det som ett muskelbyggande preparat. Så jag åt men jag gick bara ned i vikt. Nu säljs det som ett fett minskande preparat. Så om du vill tappa några kilo så kan det vara nåt. Däremot så har jag hört att man kan få bitchtits av det:confused:

Jag tror att det var Twinlab som började marknadsföra det som ett uppbyggande tillskott, men jag vet inte om det finns någon forskning på det.

Om man kollar upp forskningen så är det ganska klart och tydligt att 7-keto kan öka ämnesomsättningen. Det har ingen hormonell effekt och ska därför inte ge "bitchtits". Hörde nyligen om en studie som Hälsokostrådet gjorde tillsammans med Dopinglabbet och tog stickprover på olika produkter. Då var det en 7-keto DHEA som även innehöll vanligt DHEA (som skulle kunna ge bitchtits). Vet ej fabrikat.

/ Henrik

obbe
2003-05-19, 20:53
Vad är då skillnaden mellan 7-keto DHEA och ert, bara 7-keto! Ger er produkt någon effekt då, om den inte innehåller DHEA?

obbe
2003-05-19, 20:59
En sak till: På er hemsida står det att Er produkt innehåller 7-keto DHEA. Vad säger man om det?

=
INGREDIENSER: 7-keto DHEA (100 mg / tablett), tabletthjälpmedel.

http://www.eiselt.se/produkter/Keto.htm


:confused:

eiselt
2003-05-20, 13:35
"7-keto" och "7-keto DHEA" är samma sak. Det är bar ett förkortat produktnamn. /-keto DHEA är ett ämne som bildas från DHEA, men som inte kan omvandlas tillbaka när det en gång har bildats 7-keto DHEA.

Mvh
Henrik

obbe
2003-05-20, 14:27
Henrik: Är 7-keto DHEA en produkt du rekomenderar?

eiselt
2003-05-20, 15:43
Originally posted by obbe
Henrik: Är 7-keto DHEA en produkt du rekomenderar?

I första hand ska du justera kosten och eventuellt komplettera md extra protein om du behöver det. När du väl börjat få fart på förbränningen så vet du att du är på rätt spår och kan i ett sedare testa 7-keto, men även t ex Kreatinpyruvat, Pyruvat eller CLA. Alla är olika och reagerar olika på produkterna.

Mvh
Henrik

obbe
2003-05-20, 16:19
Kan du personligen garantera att det inte finns några negativa biverkningar med eran produkt då?