handdator

Visa fullständig version : Ni som tränar Max OT, berätta om era erfarenheter!


Bojje
2008-02-18, 22:52
Tjena!

Ni som tränar Max OT och följer programmet till fullo, berätta gärna om era ökningar i muskelmassa och styrka. Har du tränat annorlunda och sedan börjat med Max OT - isåfall ökade du snabbare i muskelmassa och styrka än vad du gjorde innan?

Animalistic
2008-02-18, 22:53
sök på ast/max ot här på forumet, finns massa skrivet redan. 90% är negativt om programmet

Bojje
2008-02-18, 23:00
sök på ast/max ot här på forumet, finns massa skrivet redan. 90% är negativt om programmet

Jag försöker söka men ordet är för kort.

Vill gärna läsa om folk som tränat max ot ett tag och verkligen följt allt till punkt och pricka.

petersson
2008-02-18, 23:05
Jag försöker söka men ordet är för kort.

Vill gärna läsa om folk som tränat max ot ett tag och verkligen följt allt till punkt och pricka.

Jag undrar faktiskt om det finns nån alls som gjort det. Folk blir alltid såna experter på styrketräning och gör ändringar i träningsprogrammen även om dom är nybörjare..

Betar
2008-02-19, 14:55
Lite kort så kan jag säga att jag följde max-ot i några månader och jag fick inte ut speciellt mkt ut av de, så jag lessna och bytte program. Men de finns ju dom som gjort fina ökningar med max-ot så du kan ju alltid testa.

Ondskapelsen
2008-02-19, 17:00
Jag följde max-ot till punkt o pricka ett tag faktist, 2 månader typ, fick enorma ökningar. Fast det var första 2 månaderna efter ett 6 månaders uppbehåll så de va inte riktigt programmets förtjänst ;).
Max-ot e bra, allt utom failure-träning och att man MÅSTE käka deras egna produkter. Övningsval o repetitionsantal e vettigt.

Hobbes
2008-02-19, 17:14
Jag undrar faktiskt om det finns nån alls som gjort det. Folk blir alltid såna experter på styrketräning och gör ändringar i träningsprogrammen även om dom är nybörjare..

Jag har faktiskt gjort det:em: . Var och är verkligen ingen expert på fältet, tränade det när jag var 29-30 år, tränat styrketräning sedan 18 års ålder. Det är väldigt KISS - Keep It Simple Stupid. Gillade deras rätt så idiotsäkra upplägg, enkelt och simpelt. Inget disco!

Körde det under 6 månader, enligt deras schema, varje vecka, hade vilo veckor när jag skulle och så vidare.

Ja, jag ökade markant i styrka, och såg även en större volym än tidigare. Programmet precis som så många andra program fungerar bra om man följer dem. Har även tränat efter Arne Perssons program, byggde styrka i samma grad såsom Max-OT - dock lite mer uthålligare. Det sista Arne P. programmet körde jag efter ett kortare uppehåll med massor av klättring. Tillbaka till Max-OT.

Att man måste äta deras produkter är ju *bs* . Jo, visst har man det så har ju AST lyckats i sin marknadsföring:D . Jag använde förvissor kosttillskott, men då vanligt kreatin, ON's protein i anslutning till träningen. I övrigt så beror mycket av mina framgånger med olika program på de klassiska benen - träning, kost och vila. Att jag sedan är diabetiker gör ju att kosten ligger redan i fas, genom att följa ett program såsom Max-OT faller det andra på plats.

Tycker som många andra program att det fungerar om man följer det och inte slarvar med kost och dåliga vanor (läs: dricka på helger).

Att det är så många negativa tankar kring det är i regel för har man provat så betvivlar jag att man utfört det korrekt, följt det konsekvent, slarvat med mat/kost eller andra skäl jag inte kommer på. Jo, att det kommer från ett kosttillskott företag med de största ballarna i industrin. De gör bra produkter, men de är inte överlägsna våra svenska företag.

Jag slutade med det i den vevan jag inte följde det strikt längre. Efter 6 månader började jag med fortsatt träning i vanlig ordning och inriktning, använde ofta deras upplägg i vissa stunder och perioder då jag tyckte det gav bra styrka.

Slutomdömme: Gillade upplägget, läs och begrunda deras upplägg, men om jag skulle träna något som är lite mer varierat så hade jag letat upp Arne Perssons upplägg, det ger bra med styrka och som tidigare nämnt bra resultat oxå - om det efterföljs!

ChrisDEFC
2008-02-19, 18:30
sök på ast/max ot här på forumet, finns massa skrivet redan. 90% är negativt om programmet

knappast!!!! jättemånga här som kört det och jag har läst både mycket bra och endel dåligt om det, även testat själv och tycker det är perfekt för någon som tränat ett tag men inte riktigt fått det att släppa och inte orkar sätta sig in i allt som har med träning att göra.

kalajset
2008-02-19, 18:42
Sorry för OT, men kan någon vara snäll och beskriva grundpelarna i programmet ? - Jag har iallfall förstått att det är förhållandevis få set och åtminstone få reps som gäller, och även ganska lång, (ca 3 minuter har jag hört), vila mellan de olika setten. (Nej, går som sagt ej att söka på "Max OT", det vad det verkar som).

Hobbes
2008-02-19, 19:12
(Nej, går som sagt ej att söka på "Max OT", det vad det verkar som).

http://threadbombing.com/data/media/10/google_motherfucker.jpg


:D

kalajset
2008-02-19, 19:54
bild


:D

Problemet med att "googla" efter dylik information uppstår sedan, om/när man vill diskutera något angående det. Det är just detta, att diskutera saker, som gör forum såpass trevliga och till en så betydande del av nätet ;)

von huff
2008-02-19, 20:23
Max-ot är ett bra "grundprogram".Självklart försöker de sälja sina produkter ochså.Ett bra program men inget mirakelprogram.

ChrisDEFC
2008-02-19, 20:23
jag försökte för skojskull söka då jag vet att ämnet varit uppe så många gånger men hittade heller inget, det va skumt då jag alltid annars hittar det jag söker efter men men.

Grunderna i Max-OT
1. 1-2muskelgrupper/pass
2. 4-6reps/set
3. 6-9tunga set per muskelgrupp
4. 2-3min vila mellan set
5. 30-40min träning/pass
6. Träna varje muskelgrupp var 5-7dag
7. 1vecka vila från träning var 8-10vecka

sen kan man ju även säga att schemat ändras lite från vecka till vecka.

bestof
2008-02-19, 20:28
Jag har kört det i 2 månader nu. Tycker det funkar toppen!
Har ökat markant i både styrka och volym ganska snabbt, men då bör det även tilläggas att jag vilat kroppen i ett år också. Jag menar, att det går snabbare att öka i början.

Tycker du borde köra på det!

Betar
2008-02-19, 21:26
Den kanske kan vara till nytta? ----> http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2679702#post2679702

kalajset
2008-02-19, 21:38
Tack för informationen, har kommit fram till att programmet kanske inte är direkt "revolutionerande", (är ju väldigt "hypat" bland vanliga, icke-särskilt-gymmande-Svenssons har jag märkt), men att det trots allt/just därför verkar ganska vettigt, åtminstone för styrkeökningar.

Tror nog de flesta kör "Max-OT-liknande" upplägg då och då iaf, utan att kanske inte riktigt veta vad det kallas så att säga. Största skillnaden jag själv gör ifrån programmet, (förutom att träna med ofast fler reps), är att jag inte tränar 1-2 muskelgrupper per gång. Men visst, kanske man provar regelrätt Max-OT någon gång, lär nog dröja ett tag för mig själv dock, av olika anledningar. (Som inte beror på att jag inte tror på programmet som sådant).

pragmatist
2008-02-19, 21:48
Ett program som i stort sett kräver att man går till gymmet 5+ dagar i veckan skulle inte jag kalla för ett lämpligt nybörjarprogram. Dessutom tycker jag att nybörjare ska träna igenom hela kroppen ganska ofta för snabb neurologisk inlärning och bättre styrkeökningar (inte vila upp till en vecka mellan varje gång med andra ord).

Hobbes
2008-02-19, 22:24
Problemet med att "googla" efter dylik information uppstår sedan, om/när man vill diskutera något angående det. Det är just detta, att diskutera saker, som gör forum såpass trevliga och till en så betydande del av nätet ;)

Förlåt, jag trodde i min iver att du varit med så länge på forumet och kännt av den annars så raljerande tonen. Ber om ursäkt för att mitt skämt inte föll dig i smaken.

Problemet är förstås att det hjälper att googla om det, då exempelvis du utan problem stöter på hela programmet och dess upplägg. Det är ett stort kosttillskott företag som ligger bakom det nämligen.

My bad, trodde jag var till någon hjälp! Google fungerar även på Kollo trådar oxå.

kalajset
2008-02-19, 23:28
text

Missade du min ";)" ? - tog absolut inte illa upp av den där fina lilla bilden, (snarare så att jag väntade på att någon skulle "nappa" när jag lägger upp det så fint). M ao - keep 'em coming :cool:

petersson
2008-02-19, 23:30
Ett program som i stort sett kräver att man går till gymmet 5+ dagar i veckan skulle inte jag kalla för ett lämpligt nybörjarprogram. Dessutom tycker jag att nybörjare ska träna igenom hela kroppen ganska ofta för snabb neurologisk inlärning och bättre styrkeökningar (inte vila upp till en vecka mellan varje gång med andra ord).

Just själva nybörjarprogrammet är väl tre dar i veckan om jag inte minns fel.