handdator

Visa fullständig version : löpning problem


Mpet
2008-02-18, 22:20
Jag var förra veckan hos sjukgymnast för jag har problem med höften. han sa att det var lårmuskeln som går längst yttersidan av låret och att det har varit en blödning i den som har läkt och det har blivit ärrvävnad. hans råd var att sluta springa längre sträckor under en tid för dom belastar just den muskeln hela tiden. men fortsätta spela innebandy och stretcha ut muskeln efter.

finns d något annat sätt att bli av med ärrvävnad? har hört massage nån gång?

grimfish
2008-02-18, 23:52
Det är troligt att det inte är ärrvävnaden i sig som gör att du har ont, utan snarare att du använder muskeln på fel sätt. Massage lär knappast hjälpa dig. Be om ett allsidigt rehabprogram - om du inte redan har fått det - av den sjukgymnasten som du var hos för att stärka muskeln. Jag gissar att du inte har så stora besvär om du tillåts spela innebandy, men en grov regel kan ändå vara att inte göra sådant som gör alltför ont.

Mpet
2008-02-19, 00:01
Det är idrottskliniken i solna. var väldigt duktig. Och han sa att jag bara skulle hålla mig borta från monotom löpning då det var det som utsatte musklen fel. innebandy är annorlunda och lösningen var att stretcha ut ärrvävnaden sa han. han sa ingen tid på det men nån kanske vet något ungefärligt? det gör inte ont under utförandet utan efteråt.