handdator

Visa fullständig version : Låsta lår


gorbast
2008-02-18, 21:58
Jag körde ett brutalt benpass nu i fredags. verkligen pushade till the edge. kunnde inte gå 100 meter utan att rammla ihop efter passet. Och självklart blev de en förjävlig träningsvärk dagen efter. men sen i söndags har låren vart totalt pajja. kan inte böjja dom mer än 5cm utan det känns som nån kör in en kniv i låren. har försökt gå men kan inte röra mig. legat i sängen sen dess o knaprat alvedon och smört in låren voltaren. Nu gör det bara så jävla ont att jag inte kan sova, inte kan göra ett jävla skit.
Samt nu har det börjat värka i knät för benet är utsträckt hela tiden.
Nån som upplevt något liknand eller har några tips på vad man ska göra?

Mpet
2008-02-18, 22:14
Japp så kan d kännas om man överansträngt sig. benen blir irreterade o d enda du kan göra är att försöka röra dom så mycket du kan för att få blodcirkulation och knappra värktabletter.

lycka till

gorbast
2008-02-18, 22:28
tack för det snabba svaret! aa har försökt. men de går fan inte röra bena överhuvudtaget. men ska försöka ta en liten prommenad nu. Men kan de vara så att dom är beyond överansträngning o man måste gå till nån doktor som kan reda ut det? för detta e vidirgt. inte sovit sen söndags p g av smärtan...

machine gun
2008-02-18, 22:32
Det borde nog ge med sig inom de närmsta dagarna, de första 2-3 dagarna är alltid värst. Om du har svårt att röra dig, så skippa att försöka promenera, det kommer bara bli plågsamt. Att köra växelvis värme och kyla är bra för cirkulationen och kan verka smärtlindrande.

gorbast
2008-02-18, 22:38
mm testat gå runt, men ser ut som en 100
årig gubbe med brutna ben. + känner mig som en. gör helt enkelt för ont. tagit 2st riktigt varma bad samt smörjt in med tigerbalsam. men frågan e ska jag använda voltaren eller tigerbalsam? eller kanske båda? =)

Mpet
2008-02-18, 23:45
jag skulle nog tagit voltaren om jag fick välja mellan dom två