handdator

Visa fullständig version : Erikens väg till toppen inom svensk armsport!


Eriken
2008-02-18, 19:53
Ja...då var det dags att skapa denna journal tycker jag för att kunna hålla koll på mina framsteg och ev bakslag inom min satsning inom armbrytning. Jag börjar med att skriva ner korta fakta:

- Erik var namnet..
- 24 år, 178 cm, 80 kg.
- Har småbrytit under perioder sen jag var 15 kanske och har nu det senaste året börjat satsa seriöst för att bli svensk mästare i -80 kg.

2007 var ett mycket bra år med bra resultat, gick upp från ca 85 till 93 kg och sedan ner till 85 igen för att tävla på blockbrytet där det gick överraskande bra.

Nu har jag gått ner till 80 kg och har varit i bra form tills för någon månad sedan då allt sakta men säkert har dalat neråt, men nu ska det bli ändring på det.

Jag har tänkt på det här med att skylla på att man är i dålig form osv, det är ingen somhelst ursäkt eftersom att om man är så mkt svagare i en formsvacka att man är långt bakom alla andra så är man helt enkelt inte stark nog i det hela. Därför är det för min del slut på ursäkter..

Eriken
2008-02-18, 19:58
2008-02-15

Kraftkampen i Östersund:

Jag fick gå en bäst av 3 match mot Svedberg som även finns på detta forum, grymt stark. Han dominerade min hand totalt så jag hade inte mkt för min brytstil som annars brukar fungera mot de flesta. Även när det gäller allround styrkan så kände jag att han är ett par snäpp vassare än vad jag är, iaf än sålänge..heheh..

Bra helg och bra matcher blev det iaf!

Eriken
2008-02-18, 20:05
2008-02-18

Var på gymmet ikväll för att försöka få lite snurr och blodgenomströmmning genom kroppen nu för att kunna komma i form till Golden Arm som är nu i helgen i Eskilstuna. Det blev ett mycket lätt pass med vikter ej värda att nämna.

Vikten ligger iaf bra nu och jag ska tävla i -80 kg...Där finns det en hel del stora namn inom sporten som jag hoppas knäcka i år :)

GLC
2008-02-18, 21:58
Är det du på avataren? Grymt snygga armar! Me wants *mini*

Eriken
2008-02-18, 22:11
GLC: Haha, nä I wish...

Det är en standardbild som fanns att välja som avatarbild :S

Svedberg
2008-02-25, 10:53
Tja hörde i bilen på väg hem att du tydligen styrt upp en journal nu så måste ju spamma lite :)
Blir det northern arms?


Snubben på bilden är en gammal medlem föresten, slutade posta för några år sen.

Eriken
2008-02-25, 21:13
Svedberg: Aha, där ser man...

Måndag idag iaf:

I helgen var det Golden Arm i eskilstuna och jag tävlade i -80 kg. Det var en grymt rolig och intressant tävling med många smått chockerande resultat som inte var väntade.

För min egen del gick det väll inte alltför bra, torskade dit mot Anders Karlsson och Niklas Nannestad och slutade 4:a tror jag. Nannestad var iaf grymt mycket bättre än vad jag hade föreställt mig, nu blire hårdkörning till SM.

Ikväll var jag Måns-Erik&Joel och körde ett grepp pass på gymmet och det gjorde ONT! Men men...ska man bli stark så får man inte va finänslig och skippa träningen bara för att kroppen gnäller lite.

Greppträningen bestod av handledsträning i Nordig maskin med RT handtaget samt lite rolling thunder som avslutning.

Eriken
2008-03-12, 21:03
2008-03-10

Armbrytningsträning på iksu igen, formen faktiskt rätt så bra ljusår bättre än på 2 månader, mycket tack vare att jag börjat käka rejält igen.

Northern arms i Arjeplog på lördag. Hade tänkt gå -80 kg och dubbla upp i tyngsta viktklass. Kommer bli en intressant tävling med en bra klass i -80 kg.

Eriken
2008-04-13, 20:00
Höhö...

De gick ju inge vidare de här..

2008-04-14:

Jag är visst latare än jag trodde då det gällde att föra bok på min träning...

Ligger iofs lite lågt nu med armbrytningen pga trasig handled i höger så SM blir det inget av..

Känns lönlöst att skriva om inte handleden funkar så det går att träna i någon ordning.

Over and out.

hejhopp
2008-04-14, 19:50
trist. Vad fick du för skada i handleden?

Vad tog du i de viktigaste övningarna innan skadan?