handdator

Visa fullständig version : Cardio + styrketräning vid deffning?!?!


nkpgnisse
2008-02-18, 17:46
Jag har tänkt börja deffa i mitten av april. Så just nu glider jag runt på forumet och samlar information om hur jag ska läga upp min deffning på bästa sätt med mat och träning.

Just nu:
Vikt 87-88kg
Längd 1,90m

Styrketränar 4ggr i veckan:

Måndag: bröst
Tisdag: biceps och triceps
Onsdag: vila
Torsdag: rygg + 1 tim innebandy
Fredag: ben och axlar
Lördag: vila
Söndag: vila

Under deffningen:

Stryketräna 4ggr i veckan som vanligt.

Men nu kommer min frågor:
Hur ska jag lägga upp min cardioträning?? Jag funderar på och springa/crosstrainer 45-60min före varje träningspass. Tanken är att jag ska minska med 0,5kg per veckan ungefär. Måste jag få in mer kondition??

kom gärna komma med förslag på träningsupplägg vid deffning.

Shamrock
2008-02-18, 18:16
Cardion kan göras i stort sett när du vill, alltså du behöver inte köra på morgonen innan frukost som många tycks tro.

Jag skulle inte rekommendera att köra cardion i samband med styrketräningen då de agerar kontraproduktivt mot varandra.
Annars kan cardion som sagt läggas där du föredrar den.
Jag tycker det ser bra ut med aktivitetsnivån. MEN allt beror ju på hur mycket du äter?

Regeln ät mindre än du förbrukar så går du ner gäller!

Om du behöver mer cardio kan nog ingen svara på. Eftersom bara du vet hur mycket du äter i förhållande till vad du förbrukar. Går du ner i vikt på den aktivitetsnivån du har nu så räcker det.
Annars kan du prova att skära ner på maten innan du ökar med cardio.

Kom ihåg att kaloriminus+mycket cardio är slitit för kroppen. Själv kör jag ingen kardio alls för tillfället utan reglerar maten istället.

good luck

Alltidxx
2008-02-19, 14:44
Lite försiktigt med kardio tack. Känns det som "åh nej inte fucking kardio, jag döööör" så är det inte läge. Känn efter.

Acquiescence
2008-03-03, 09:00
Måste jag få in mer kondition?

Kardiovaskulära aktiviteter är endast ett sätt att uppnå kaloriunderskott och på så sätt föbränna fett; Är inget tvång att utöva fysisk aktivitet då föbränningen är likvärdig vid soff-liggande.

För att gå ner ett halv kilo i veckan behöver du endast marginellt dra ner på din dagliga konsumption av livsmedel, exempelvis ~167 kalorier per måltid, 3 gånger om dagen för att uppnå viktminskning. Detta torde vara tämligen enkelt.

Ifall du ännu inte läst King Grubs utmärkta deff-guide, rekommenderar jag att du gör det.

Lycka till!

Alltidxx
2008-03-03, 12:49
Man kan utgå från att människan inte vet hur man pressar sig och därför behöver piskas på. Jag utgår från att han vet hur man pressar sig men undrar var på skalan man bör lägga sig under deff. Det handlar inte om lätt. Det handlar om att det skadar mer än det gör nytta om man matcho-sliter ett sätt som man kanske kommit undan med under uppbyggnad.

Tolkia
2008-03-03, 13:31
Konstruktiva svar på trådskaparens svar tack, inte VM i hardcore:ighet.

Alltidxx
2008-03-04, 10:32
Konstruktiva svar på trådskaparens svar tack, inte VM i hardcore:ighet.Stryk gärna mitt senaste inlägg helt istället eftersom det enbart är ett svar till hardcorekillen som försvann. Nu ser det helt galet ut efter redigeringen. Hoppas du håller med.