handdator

Visa fullständig version : Sommarens resmål?


Maharadja
2008-02-18, 13:18
Nu är det ju snart dags att börja bläddra i resekatalogerna och reseracha på nätet efter resetips inför resebokningarna! Jag vill få sukta efter något gott till dess! :)

1) Charter eller backpacker?
2) Något udda resmål som fler borde upptäcka?
3) Varför reser du? (Sol & Bad, för nya upplevelser, vila ut m.m? )
3) Vilken semester var en stor besvikelse/hit för dig?
4) Sista minuten/budget-resa eller kvalitet/lite dyrare?

Roosen
2008-02-18, 13:26
Nu är det ju snart dags att börja bläddra i resekatalogerna och reseracha på nätet efter resetips inför resebokningarna! Jag vill få sukta efter något gott till dess! :)

1) Charter eller backpacker?
2) Något udda resmål som fler borde upptäcka?
3) Varför reser du? (Sol & Bad, för nya upplevelser, vila ut m.m? )
3) Vilken semester var en stor besvikelse/hit för dig?
4) Sista minuten/budget-resa eller kvalitet/lite dyrare?

1, Charter :)
2, Njea det tror jag inte, jag drar till cypern, har bara varit på cypern och kommer alltid åka dit (he he he)
3, Skönaste semestern So Far har väl varit cypern (igen) för 3 år sedan.. Aldrig råkat ut för en dålig semester dock :)
4, Jag antar att sista minuten är det bättre altenativet när det gäller studenter osv, man kan komma undan rätt mkt billigare. Vi bokar våran resa(or), känns bättre att ha allt spikat å klart.

egge
2008-02-18, 14:04
Jag är mer en sådan som åker utomlands på vintern. Tycker det är skönt med svensk sommar. Kanske någon biltur till en större stad i Europa.

leetajz
2008-02-18, 14:27
Jag skall äntligen(enligt mamma) få bege mig ut i världen, hon har planerat en resa åt mig. Jag skall åka till Göteborg i sommar.

shut teh face
2008-02-18, 14:35
Jag ska upp till Branäs nu snart. Ska inte resa i sommar!

Svenska sommarn är helt okej om man har en segelbåt till hands. :)

L-Sami
2008-02-18, 15:39
1. Charter, backpacker funkar också.
2. Las Vegas
3. Nu i sommar blir det mest för att åka iväg till en annan värld och kultur, samt få enorma mängder sol.
4. USA-Resan var en hit, allting gick som planerat.
5. Budget-resa blir det i sommar, annars gillar jag att planera större resor.

tigerofsweden
2008-02-18, 15:44
Har alltid varit förtjust i svensk sommar men efter förra årets semester i Kroatien så har jag totalt ändrat min inställning. Atmosfären, folket, vattnet, vädret ja det mesta passar mig betydligt bättre! Så det blir en favorit i repris, 3v ska jag stanna där och sola, sola, bada, bada och sitta på mysiga fik när solen sänker sig ner över medelhavet *cupid*

nr16
2008-02-18, 17:41
1. Charter
2. Dont know!
3. Bästa var helt klart på Kreta för ett par år sen, sjukt nice hotell, mycket sol, varmt och skönt...
3. Sol och bad!
4. Päronen betalar så bryr mig inte men dom betalar alltid de lite dyrare o bättre än lite billigare och sämre...

Bubban
2008-02-18, 18:30
1) Charter, åker till Tunisien
2) Barriärrevet utanför Australien
3) Både Sol&Bad, för att få nya perspektiv på världen, se mycket, uppleva saker.. Ska till exempel åka på dromedarer i Sahara-öknen.. Är ju inget man gör var vecka precis.
3) Förra årets semester till belgien/holland.. lite tråkigt att åka dit med sina föräldrar, ska göra det igen med polers vid annat tillfälle antagligen.
4) Kostar det mindre kan man stanna längre, men å andra sidan har mina föräldrar betalat hittills, så det kvittar hittills. Däremot gör det inte mig så mycket, bara det inte är en massa odjur på rummet, man kan sova någorlunda ostört i en bra säng så spelar resten ingen roll, det är ju inte på hotellet man ska bostätta sig under hela vistelsen. Man måste ju ut och uppleva saker :)

mela
2008-02-18, 18:49
1) Charter eller backpacker? backpack
2) Något udda resmål som fler borde upptäcka? vietnamn kanske?
3) Varför reser du? (Sol & Bad, för nya upplevelser, vila ut m.m? )vila, uppleva och utvecklas
3) Vilken semester var en stor besvikelse/hit för dig?teneriffa var ren skit.. usch.. thailand var riktigt nice, dock inte phuket
4) Sista minuten/budget-resa eller kvalitet/lite dyrare?sista minuten eller vääääldigt långt i förtid så det blir billigt

daja
2008-02-18, 20:56
Reser hellre när det inte är högsommar i Sverige, tidigt i juni eller sent i aug-sep passar om det är runt Medelhavet man ska till. Blir Thailand i jul & nyår.

1) Har åkt på charter, tågluffat (Italien mestadels) och båtluffat (Grekland) och det sistnämnda är den klart bästa semestern jag haft.
2) Capri utanför Neapel i Italien.
3) En kombination av sol&bad samt se nya saker.
3) Båtluffen i Cykladerna i Grekland var sjukt bra, tågluffen var periodvis bra men stundtals en besvikelse.
4) Varierar.

Cilia
2008-02-18, 21:09
Nu är det ju snart dags att börja bläddra i resekatalogerna och reseracha på nätet efter resetips inför resebokningarna! Jag vill få sukta efter något gott till dess! :)


1) Charter eller backpacker?
Charter är inte jag, backpacking har jag gjort så det räcker.
min grej just nu är att hyra hus/lägenhet och sen ta reguljärflyg dit.
Eller hälsa på vänner som bor på bra ställen.
2) Något udda resmål som fler borde upptäcka?
Mexico men det har blivit väldigt exploaterat. Finns en del coola ställen där
3) Varför reser du? (Sol & Bad, för nya upplevelser, vila ut m.m? )
Gärna stad och bad kombinerat. Finns dock för få ställen i Europa som kan erbjuda det
Shoping och puls gillar jag.
3) Vilken semester var en stor besvikelse/hit för dig?
Besvikelse kan jag inte komma ihåg
Hit, många senast NZ och OZ-resan
Har en del skidresor som varit hitar med
4) Sista minuten/budget-resa eller kvalitet/lite dyrare?
Jag skulle kunna ta sista minuten om det endast gäller resa, skulle ha budget för att kunna byta boende om det behövdes eller om jag fixade det på egen hand innan. Jag orkar inte med slusk längre. Så jag säger nog kvalitet.

machine gun
2008-02-18, 21:13
Eftersom jag inte har fast anställning, så har jag heller ingen semester och kan således inte planera sånt i förväg. Jag hoppas dock på att kunna dra en klätterresa till Kalymnos under sensommar/höst.

jontahontas
2008-02-18, 21:16
Nu är det ju snart dags att börja bläddra i resekatalogerna och reseracha på nätet efter resetips inför resebokningarna! Jag vill få sukta efter något gott till dess! :)

Precis motsatt för mig! Nästan... Jag har varit i Berlin sen i Augusti och längtar ihjäl mig efter att få komma till mitt landställe och sitta och göra ingenting hela sommaren! (stresspojken behöver vila...)

http://www.kramfors.se/framtidsbygget/bilder/leader.jpg

http://www.peylin.se/pictures/stugan.jpg

Foto nummer två kan man nästan se vårt hus från. Huset ligger väldigt när om man följer vägen som kommer vänster ifrån. Om man skulle springa ner från berget rakt till vänster skulle man komma rakt på vårt hus.

Nordingrå är underbart på alla sätt och vis. Jag längtar!

*cupid*

Cilia
2008-02-18, 21:17
Nordingrå är underbart på alla sätt och vis. Jag längtar!

det ser väldigt vackert ut

z_bumbi
2008-02-18, 21:25
Nu är det ju snart dags att börja bläddra i resekatalogerna och reseracha på nätet efter resetips inför resebokningarna! Jag vill få sukta efter något gott till dess! :)

1) Charter eller backpacker?
2) Något udda resmål som fler borde upptäcka?
3) Varför reser du? (Sol & Bad, för nya upplevelser, vila ut m.m? )
3) Vilken semester var en stor besvikelse/hit för dig?
4) Sista minuten/budget-resa eller kvalitet/lite dyrare?


1 Bil
2 Det mesta inom 2-3 timmars bilresa, det stora flertalet skrapar inte ens på ytan över vad som erbjuds lokalt.
3 Avslappning och träffa släkten
4 Att träffa familjen är iofs budget men det är inte avgörande.

petah
2008-02-18, 21:35
Kanske hänger på mor och far till Kreta och solar en vecka, har inte bestämt mig än, annars blir det nog mest jobb..

dice
2008-02-18, 22:03
1) Charter eller backpacker?
2) Något udda resmål som fler borde upptäcka?
3) Varför reser du? (Sol & Bad, för nya upplevelser, vila ut m.m? )
3) Vilken semester var en stor besvikelse/hit för dig?
4) Sista minuten/budget-resa eller kvalitet/lite dyrare?

1) skulle kunna ta en charter just nu för att komma till något varmare ställe annars är mitt sätt att resa genom couchsurfing. Dvs köpa reguljärbiljetter och sen bo hemma hos vanligt folk.
2)
3) upplevelser, storstäder. Stränder är schyssta men jag blir uttråkad efter att ha glassat i solen i två dagar.
3) min senaste USA-resa som varade två månader med en tur ner till Mexico. Pyramiderna i Egypten är det mäktigaste jag har sett som enskild sak(er).
4) kan resa budget men ser alltid till att ha pengar så jag kan byta upp mig om jag vill. Reser jag genom couchsurfing så har jag ändå alltid pengar så att jag skulle kunna bo på hotell istället om jag ville.

Cilia
2008-02-18, 22:08
Jag funderar på att åka till Irland och krasha mitt ex föräldrars sommarhus i Donegal och uppleva den bedårande vackra naturen mitt i regnet (för det regnar alltid).

Den här gången ska jag ta med mig massor av kol och turf så jag inte fryser.

kohai
2008-02-18, 22:19
San Diego, Tijuana och Las Vegas med omgivning... 18/3-9/4 Flyger reguljärt, bor hos släkt och hyr bil....

Sommarsemestern har jag sålt till min arbetsgivare och tar semester till hösten istället.

Mycket ledig tid som lokförare så det blir tid över för mc och sol iaf.

Tycker som någon nämnde tidigare att Sverige är grymt på sommaren, tar hellre semester höst/vinter istället:)

elo_
2008-02-19, 07:29
1) Charter eller backpacker?
2) Något udda resmål som fler borde upptäcka?
3) Varför reser du? (Sol & Bad, för nya upplevelser, vila ut m.m? )
4) Vilken semester var en stor besvikelse/hit för dig?
5) Sista minuten/budget-resa eller kvalitet/lite dyrare?

1) Eftersom jag har suttit fast i ekkorhjulet varje sommar sedan jag var 14 och inte kommer att ha möjlighet att åka ut i världen den här sommaren heller, så blir det mest inom finland på helger och kolla, festivaler:

provinssi 13-15.6 seinäjoki
foo fighters, serj tankian

tuska 27-29.6 helsinki
slayer, demon burglar (dimmu borgir), carcass, amon amarth, entombed, behemoth, nile

rock perry 18-19.7 vasa
in flames, paradise lost, pain

jalometalli 14-15.8 oulu
satyricon, mayhem, kalmah, sotajumala

:D
2) allt. När vintersemestern sparkar igång så blir det en resa, troligtvis mot italien
3) Omväxling förnöjer..?
4) de få gånger jag har haft tillfälle att ha semester under mitt 26åriga liv så har jag uppskattat, ingen besvikelse fast jag har stundtals varit förundrad över hur olika människor fungerar, fastän vi är så lika, på olika platser i världen. (senast flygfältet i florida i fjolvintras, det var plågsamt, då var vi ju ändå på väg bort från teh U.S of A *screwy* )
5) kosta vad det kosta vill.

Alfred Nobel
2008-02-19, 08:10
1) Både och, en blandning.
2) USA! (New York -> Florida (FT.Lauderdale, Miami, key-west, bahamas öarna, orlando) -> Californien (san fransisco, los angeles)
3) För att upptäcka och uppleva.
3) Thailand slår aldrig fel.
4) Kvalité/lite dyrare. Föräldrarna står för kostnaden och sällskapet. Längtar redan.

10 Juni - 10 Juli ... America, here I come!

7UP
2008-03-04, 23:26
Ska dra till USA i sommar. 5 veckor. Vi startar i New York. Är där några dagar sen flyger vi till San Fran. Där hyr vi bil och tar oss nedåt i landet, till San Diego. Därifrån flyger vi upp och avslutar i Chicago.