handdator

Visa fullständig version : EsaPro vs Amino rush?


barda
2008-02-17, 18:00
Vad ska skillnaden vara? vad är att föredra? gärna svar från opartisk : )

Madara
2008-02-17, 18:02
50gr mer, smakdiff?, någon skillnad i l-arginin..

fonzie
2008-02-17, 19:17
Det är inte svårt att kolla upp dem själv och bilda din egen uppfattning...bara så du vet. :)

barda
2008-02-17, 21:07
Det är inte svårt att kolla upp dem själv och bilda din egen uppfattning...bara så du vet. :)


okej "tack för tipset". hade inte tänkt på det.

smakar aminorush mer skit än esapro tex.?

Raggis
2008-02-17, 21:31
smakar aminorush mer skit än esapro tex.?

Hur ska man kunna avgöra det? Allt är relativt. Vad som smakar skit för dig, kanske är gott för en annan, och vice verse.

Som fonzie skrev: bilda dig en egen uppfattning! Det verkar ju som att du vet hur esapro smakar. Då är det bara att beställa en burk amino rush. Är ju billigare nu dessutom.

barda
2008-02-17, 21:43
absolut men skulle man göra en undersökning vad folk tycker är godast en hundskit lr en brownie skulle nog utgången vara ganska klar. allt är relativt var det.

Esapro funkar bra för mig så om aminorush är samma sammasättning så provar jag på det.

Tack för hjälpen boyz

Raggis
2008-02-17, 21:45
en hundskit lr en brownie skulle nog utgången vara ganska klar. allt är relativt var det.

Vilken produkt tror du är "hundskit" i denna omröstning? *whistle*

barda
2008-02-17, 22:13
får hoppas på att det är Esapron annars har jag nog kastat pengarna i sjön *spy*

agazza
2008-02-17, 22:23
Pris per gram är väl största skillnaden. Plus att rush har en häftigare burk.

Troll
2008-02-18, 09:51
Pris per gram är väl största skillnaden. Plus att rush har en häftigare burk.

Vad har burken med saken att göra?...

agazza
2008-02-18, 12:42
Att du får en häftigare burk för mindre pengar?

Kanske inte spelar roll för dig men det spelar säkert roll för någon.

EiseltUK
2008-02-18, 13:05
Att du får en häftigare burk för mindre pengar?

Kanske inte spelar roll för dig men det spelar säkert roll för någon.

Amino Rush är något dyrare men det beror ju kanske på vart man handlar.

bengdoktor
2008-02-18, 13:44
har någon hunnit testa amino rush?

Davil
2008-02-18, 13:50
Själv tycker jag att burken spelar roll :)

EsaPro har för litet hål.
Jag skulle önska större diameter på hålet, eller en skopa med mycket längre skaft så man slipper bli helt sliskig och vit om händerna.

Är det större hål till Amino Rush så är det en klar fördel enligt mig.

Nadreas
2008-02-18, 15:10
Själv tycker jag att burken spelar roll :)

EsaPro har för litet hål.
Jag skulle önska större diameter på hålet, eller en skopa med mycket längre skaft så man slipper bli helt sliskig och vit om händerna.

Är det större hål till Amino Rush så är det en klar fördel enligt mig.
Eller så tippar man burken.

Glenno
2008-02-18, 15:40
Måste likt förbaskat ner i den och hämta skopan...

iofs så kan man ha skopan på sidan, men då tappas den lätt bort :)

agazza
2008-02-18, 16:25
Amino Rush är något dyrare men det beror ju kanske på vart man handlar.

Inte när jag beställde 2 burkar för 598kr och gratis frakt :D

Troll
2008-02-18, 17:04
Själv tycker jag att burken spelar roll :)

EsaPro har för litet hål.
Jag skulle önska större diameter på hålet, eller en skopa med mycket längre skaft så man slipper bli helt sliskig och vit om händerna.

Är det större hål till Amino Rush så är det en klar fördel enligt mig.

Det kan jag i och för sig hålla med om (tycker de flesta burkar har det problemet, dock luktar inte alla pulver lika äckligt) :D
Men att bedöma ett kosttillskott visuellt på burken är rent av korkat.

EiseltUK
2008-02-18, 17:24
Inte när jag beställde 2 burkar för 598kr och gratis frakt :D

Antog att det var det helgens pris du syftade på. Ja det var bra! :D

Under helgen kunde ha köpt detta på annat ställe för 598 kr

2 st EsaPro
2 st Creatyl-Fx (CEE)
1 st Omega-Fx
Fraktfritt
Gratis shaker om du betalar med kort.

Inte så pjåkigt det heller. ;)

Pelle2
2008-02-18, 18:52
Det har jag tänkt slå till på :D

Davil
2008-02-18, 18:59
Antog att det var det helgens pris du syftade på. Ja det var bra! :D

Under helgen kunde ha köpt detta på annat ställe för 598 kr

2 st EsaPro
2 st Creatyl-Fx (CEE)
1 st Omega-Fx
Fraktfritt
Gratis shaker om du betalar med kort.

Inte så pjåkigt det heller. ;)

Det fattas 2Kr för att få burken med fiskolja :D

Edit :
det fattas 4Kr för priset blir 296Kr för varorna. :)

EiseltUK
2008-02-18, 19:26
Det fattas 2Kr för att få burken med fiskolja :D

Edit :
det fattas 4Kr för priset blir 296Kr för varorna. :)

Sorry miss. :)

Micke-s
2008-02-18, 19:50
gör hålet i esa pro burkarna större, jag får inte ner näven ,rent värdelöst att lirka ner handen och riva sig på kanterna när burken börjar ta slut, ,

EiseltUK
2008-02-18, 19:59
gör hålet i esa pro burkarna större, jag får inte ner näven ,rent värdelöst att lirka ner handen och riva sig på kanterna när burken börjar ta slut, ,

Haha jo det är aningen snäv öppning. Finns inte så många bra burkar att få tag på i Sverige. Vi måste ha dem plomberade och har inte utrustning för att sätta på kympfilm på burkar så därför kan vi inte använda skruvlock som ofta har större öppning.

Fairing
2008-02-18, 20:02
Själv tycker jag att burken spelar roll :)

EsaPro har för litet hål.
Jag skulle önska större diameter på hålet, eller en skopa med mycket längre skaft så man slipper bli helt sliskig och vit om händerna.

Är det större hål till Amino Rush så är det en klar fördel enligt mig.

Jag har inte mätt Esa pro burken men det är en 90mm öppning på Rage burken

EiseltUK
2008-02-18, 23:00
Våra är 82 mm, FDA-godkända under Drug Master File, typ 3. *drool*

Rahf
2008-02-18, 23:04
Rage har en duglig öppning som är gränsfall på för smal. Att ha nästan en centimeter mindre låter icke bra!

EiseltUK
2008-02-18, 23:38
Rage har en duglig öppning som är gränsfall på för smal. Att ha nästan en centimeter mindre låter icke bra!

Egentligen borde öppningarna nog ligga på minst 10 cm. Fattar inte vem det är som designar burkar på platsfabrikerna.

Magnus
2008-02-18, 23:50
Dagens problem alltså :smash:

fonzie
2008-03-06, 22:10
amagad

Drack min första Amino rush Orange idag. Jag blev besviken. Hoppades på NO xplode apelsinsmak. :(

Återkommer ang Citronsmaken.

Per B
2008-03-06, 22:46
Jag använder både EsaPro Grape och Amino Rush Citron. Jag blandar dessa med Fun Light grape resp citron, och med en skvätt av detta så glider båda ner lätt. Möjligtvis har Amino Rush en något värre eftersmak, men det är då väldigt liten skillnad.

För att summera: låt inte smaken avgöra vad ni väljer.

Durre
2008-03-07, 00:45
Amino rush - orange rush, fyfan alltså! Esapro var gott men denna smakar söttsaltvatten, skit mysko, men man får väl bara lära sig, den åkte ner iaf. Fattar inte varför det är aspartam i Amino rush, varför inte bara ha aminosyresmaken?!...

Fairing
2008-03-07, 08:17
amagad

Drack min första Amino rush Orange idag. Jag blev besviken. Hoppades på NO xplode apelsinsmak. :(

Återkommer ang Citronsmaken.

:D det finns inga kolhydrater i som bär smaken. Slå i en skvätt fun light apelsin

Fairing
2008-03-07, 08:19
Amino rush - orange rush, fyfan alltså! Esapro var gott men denna smakar söttsaltvatten, skit mysko, men man får väl bara lära sig, den åkte ner iaf. Fattar inte varför det är aspartam i Amino rush, varför inte bara ha aminosyresmaken?!...

Lemon är bara goa aminosyror. Vi skulle kunnat ha gjort en Amino rush riktigt god på bekostnad av proteinhalt och mer kolhydrater men vi tänkte att dom allra flesta bara vill åt aminosyrorna och fixar smaken efter eget behag. smaken är som baken.... delad:D

MrBulk
2008-03-07, 08:26
Amino rush - orange rush, fyfan alltså! Esapro var gott men denna smakar söttsaltvatten, skit mysko, men man får väl bara lära sig, den åkte ner iaf. Fattar inte varför det är aspartam i Amino rush, varför inte bara ha aminosyresmaken?!...

Hahaha +1

Jag tyckte det smaka kräfta/krabba :Virro

Exhale_
2008-03-07, 08:26
Lemon är bara goa aminosyror. Vi skulle kunnat ha gjort en Amino rush riktigt god på bekostnad av proteinhalt och mer kolhydrater men vi tänkte att dom allra flesta bara vill åt aminosyrorna och fixar smaken efter eget behag. smaken är som baken.... delad:D

Fanken nu blir man ju sugen på att testa Amino Rush. Jag har ju aldrig haft några problem med de goa aminosyrorna förr :)

Skickar ni en som tack för hjälpen till att brainstorma fram namnet? ;)

Durre
2008-03-07, 12:02
Lemon är bara goa aminosyror. Vi skulle kunnat ha gjort en Amino rush riktigt god på bekostnad av proteinhalt och mer kolhydrater men vi tänkte att dom allra flesta bara vill åt aminosyrorna och fixar smaken efter eget behag. smaken är som baken.... delad:D

Nej inte så jag menar, ni ska bara ha aminosyror, ingen smak alls, för den smaken är iaf någorlunda god och smakar inte saltvatten som man har lite spylust utav :)

jesse
2008-03-07, 12:17
Nej inte så jag menar, ni ska bara ha aminosyror, ingen smak alls, för den smaken är iaf någorlunda god och smakar inte saltvatten som man har lite spylust utav :)

:Virro

Fairing
2008-03-07, 13:14
Nej inte så jag menar, ni ska bara ha aminosyror, ingen smak alls, för den smaken är iaf någorlunda god och smakar inte saltvatten som man har lite spylust utav :)

Rena aminosyror smakar *spy* så jag håller absolut inte med dig

Durre
2008-03-07, 17:46
Rena aminosyror smakar *spy* så jag håller absolut inte med dig

Asch då, värt ett försök iaf :D Men egentligen ska itne smaken spela någon roll utan vad det ger för resultat.

fonzie
2008-03-07, 19:45
Rena aminosyror smakar *spy* så jag håller absolut inte med dig

Hähä, med tanke på vad Citrus smaken smakade (fisk) så kan man ju bara föreställa sig. :D

Blir att plocka fram lite Fun light här alltså

Anders The Peak
2008-03-07, 19:56
Hähä, med tanke på vad Citrus smaken smakade (fisk) så kan man ju bara föreställa sig. :D

Blir att plocka fram lite Fun light här alltså
Arginin smakar dålig lax.... Sluta blanda i vatten ta direkt i munnen och skölj ned ed ett par glas vatten.

Ganymedes
2008-03-07, 20:02
Ingen som har lite ontopic att komma med? Vilket är egentligen det bättre valet? Med eller utan arganin, är allt jag kan komma fram till. Finns det belägg för att aminosyror skulle fungera BÄTTRE med arganin, eller är det enbart no-effekten man vill åt?

EiseltUK
2008-03-07, 20:07
Ingen som har lite ontopic att komma med? Vilket är egentligen det bättre valet? Med eller utan arganin, är allt jag kan komma fram till. Finns det belägg för att aminosyror skulle fungera BÄTTRE med arganin, eller är det enbart no-effekten man vill åt?

Det finns studier med både och.

Martin Löwgren
2008-03-07, 20:08
Amino rush - orange rush, fyfan alltså! Esapro var gott men denna smakar söttsaltvatten, skit mysko, men man får väl bara lära sig, den åkte ner iaf. Fattar inte varför det är aspartam i Amino rush, varför inte bara ha aminosyresmaken?!...

Håller med, amino rush var helt klart det äckligaste jag druckit, det får ju esa pro att smaka sockerdricka. Men som sagt man dricker det ju inte för att det är gott utan för dess effekt.

Anders The Peak
2008-03-07, 20:14
Man får ingen större NO effekt av rent arginin men det finns andra fördelar med argininet men det får inte vara för stora doser då tarmen kan lätt bli irriterad. NO-Effekten svarar L-Arginine alpha-keto-glutarate (A-AKG) för.

nboi
2008-03-09, 03:37
Det finns studier med både och.

Lite offtopic fråga här men, när och kommer www.eiselt.se att funka igen ?. Verka vara nere nu i allefall.

EiseltUK
2008-03-09, 21:11
Lite offtopic fråga här men, när och kommer www.eiselt.se att funka igen ?. Verka vara nere nu i allefall.

Använder du Firefox så funkar inte sidan.... vet inte varför. *gah!*

Anders The Peak
2008-03-10, 14:36
Man får ingen större NO effekt av rent arginin men det finns andra fördelar med argininet men det får inte vara för stora doser då tarmen kan lätt bli irriterad. NO-Effekten svarar L-Arginine alpha-keto-glutarate (A-AKG) för.

Fördelar med arginin: http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/134/10/2888S

Ganymedes
2008-03-10, 15:34
Det finns studier med både och.

Har du lust att ge mig sammanfattningen, eller en länk dit iaf? :em:

EiseltUK
2008-03-10, 16:12
Har du lust att ge mig sammanfattningen, eller en länk dit iaf? :em:

Några av studierna finns på längst ned på sidan. De studier som inkluderar arginin och tryptofan är från 97-99. Efter 2000 är de flesta studier utan både arginin och tryptofan med undantag för en som kom 04/05 med EAA inkl tryptofan och sen kom en 07 på öldra försökspersoner med EAA + arginin.

Ganymedes
2008-03-10, 17:46
Några av studierna finns på längst ned på sidan. De studier som inkluderar arginin och tryptofan är från 97-99. Efter 2000 är de flesta studier utan både arginin och tryptofan med undantag för en som kom 04/05 med EAA inkl tryptofan och sen kom en 07 på öldra försökspersoner med EAA + arginin.

Tackar!