handdator

Visa fullständig version : Upppigande


Mukryian
2008-02-17, 13:42
Hej jag stötte på en produkt vid namn Stimulant X 2.0 (AX) som lät intressant. Jag tänkte kika med er på kollo om ni har erfarenhet av den produkten och hur ni värderar den!

Innehållsförteckningen:

Aneurin DBE (tiamine disulfid-butyrate ester) Är en vitamin B1-analog. Detta ämne ska inte blandas ihop med vanligt vitamin B1. Aneurin DBE får eferdrin att blekna.



Coryphantha Macromeris Extract Ett kraftfullt extrakt från en kaktus som har en hungerdämpande effekt.



Dicentra Cucullaria Extract En CNS-stimulant men som inte ger samma biverkningar som t ex stora mängder koffein (darrhänthet, skakningar).



Geranium Oil Isolate Ett naturligt förekommande ämne som har jämförts med rent adrenalin. Fungerar utmärkt i StimulantX-sammansättningen och ger energi utan darrhänthet som är vanligt vid överstimulans av koffeinliknande ämnen. Geranium har även en dämpande effekt på hungern och har en termogen verkan.



Guarana Seed Extract. Guaranafrön innehåller metylxantiner såsom koffein.



Vinpocetine En naturlig nootropic ("smart nutrient") som visats boosta den kognitiva förmågan. Vinpocetine förbättrar bla blodcirkulationen i hjärnan.


Ni som har mer kännedom om ingredienserna, stämmer beskrivningarna intill?


Mvh

EiseltUK
2008-02-17, 14:18
Det är en bra produkt som ger ganska långvarig energi men är ganska dyr om man jämför med vad rent koffein kostar.

Mukryian
2008-02-17, 19:36
Jo men enligt beskrivningen ska den skilja sig avsevärt och bara det att den håller i mycket längre gör mycket. 12 timmar ska den sitta i, sen så har den andra posititva effekter. Motiverar dessa inte priset tycker du?

Mukryian
2008-02-19, 10:14
Bump :D

Mukryian
2008-02-19, 10:15
Rekommendera gärna andra produkter som är snarlik denna.

Rahf
2008-02-19, 11:15
Förstår inte riktigt vad man ska med en 12-timmars kick till. Givet att det kan vara bra i vissa situationer, men bieffekterna i form av trötthet kommer nog som ett brev på posten om man har långvarigt bruk och sen slutar. Man kan bara ta doserna på morgonen också ;).

Anders The Peak
2008-02-19, 11:32
Rosenrot brukar ha en bra effekt om man vill bli lite piggare.
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/crassula/rhodi/rhodros1.jpg
http://farm1.static.flickr.com/161/383888044_ec5c57e613.jpg

EiseltUK
2008-02-19, 11:52
Jo men enligt beskrivningen ska den skilja sig avsevärt och bara det att den håller i mycket längre gör mycket. 12 timmar ska den sitta i, sen så har den andra posititva effekter. Motiverar dessa inte priset tycker du?


Om du vill ha något som håller i sig längre så kan det definitivt vara värt att testa. Jag gillar produkten men undviker normalt allt uppiggande för det räcker med kaffet för mig, blir bara uppstressad om jag tar något annat.

Langster
2008-02-19, 14:56
Stimulant X, rätt bra som uppiggande. Dock mycket klenare än efedrin, som den jämförs med i reklamen. Har inte samma prestationshöjande effekt som rent koffein i höga doser i mitt tycke.

Det som är väldigt dåligt med den här produkten är att kroppen vänjer sig blixtsnabbt vid den. Första gången jag tog en dos kände jag av effekten väldigt starkt och länge, ett par dagar senare tog jag en till dos och kände knappt något alls. Man kan ta den högst en gång i veckan om man vill ha någon kännbar effekt och då är det ändå inte lika bra som om man väntar typ en månad.
Iofs räcker en burk väldigt länge då och det kanske är bra att man sparar dem tills man verkligen "behöver" dem.

Fördelen är väl att den verkar ganska länge (om man inte tar dem ofta), dock långt ifrån de 12 timmar som utlovas, på sin höjd kanske 6 timmar skulle jag säga...
Passar kanske bra att ta en dag då man inte lyckats få någon bra sömn och behöver hålla sig skärpt på t.ex jobbet.