handdator

Visa fullständig version : Knäpper till i bröstkorgen?


kraftsport
2008-02-17, 11:23
Ibland kan det kännas som bröstkorgen har hoppat snett. Sen om man sträcker på sig eller så kan det hoppa rätt. Nu kändes det så i flera dagar och igår ploppade det till så det känndes bra igen.

Det ploppar till i mitten av bröstkorgen.

Vad kan det vara?

vesterberg
2008-02-17, 12:33
så blir det för mig med ibland, antar att det är samma sak som att knäcka fingrar/nacke/rygg. det är helt underbart skönt.

Sverker
2008-02-17, 12:56
En sättning i bröstryggen är min analys.

Har haft det själv.Känns som om revbenet hoppar fram och tillbaka och klämmer i bröstbenet. När det satt riktigt snett i bröstryggen kändes det som om revbenet stack in i lungan.

rajjan_dammit
2008-02-17, 13:02
Så blir det för mig också ibland.

Det var för övrigt en del i en jobbig skada jag drog på mig för ett år sen. Jag sträckte trapezius ganska ordentligt, dum som man var böjde jag axlarna bakåt och åstadkom "knäppandet" i bröstkorgen då det kändes bättre i trapsen.
Effekten blev, enligt läkaren, att trapezius i princip inte orkade hålla upp axelns position och pectoralis tog över = en lika j*vlig sträckning i bröstet. :smash:

Jag föll ihop innanför dörren av smärtan en dag. Då blev det att ta bussen till akuten, haha. :hbang:

Så var försiktig!

kraftsport
2008-02-17, 14:37
Några bra tips på hur man enklast knäpper rätt sin bröstkorg?

Själv gjorde jag en dubbel biceps och så ploppade det till :)

ChrisDEFC
2008-02-17, 16:42
jag har haft så i många år och brukar oftast gå att dra bak armarna eller luta sig tillbaka på en stor med armarna rätt ut. men nu har jag fått nån låsning så det känns inte helt bra även om det knäcker till samt att jag måste ta i mycket mer för att få det att knacka, känns som det går igenom bröstet och även är lite sämre ställt med övre delen av ryggen, blir nog att gå till kiropraktorn snart igen för jag får det inte att släppa på naturlig väg...

Killenheladagen
2008-02-18, 09:48
Känner igen detta mycket också, det känns underbart skönt när det väl "smäller" till, känns stramt i pectoralis innan smällen liksom.