handdator

Visa fullständig version : Street racin'


Cilia
2008-02-16, 23:23
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1854016.ab

8 dog och massor av människor skadades vid en illegal drag racing tävling.
Vägen var inte avspärrad för annan trafik.
Crystal 27 är förtvivlad.
– Jag fick tag på mitt barn, men jag kunde inte göra något för att rädda pappa. Han andades inte, han rörde sig inte, hans kropp var söndersliten, säger den förtvivlade 27-åringen till nyhetsbyrån AP.

Jag förstår att hon är förtvivlad men hur gammalt kan hennes barn vara? Vem tar med sig sitt lilla barn för att titta på en illegal biltävling?

Själv tycker jag mest synd om dom bilister som ovetandes lagligt kom körandes på vägen och körde in i publiken.

beckman88
2008-02-16, 23:26
Helt jävla sjukt!

joriice
2008-02-16, 23:35
Ojdå, :(är nyfiken på yankees post dock

Trance
2008-02-16, 23:35
Jag tycker nog mest synd om de som blev påkörda.

Flykt
2008-02-16, 23:43
Jag tycker mest synd om Yankee som skulle leka tuff och skämta om det.

Chaan
2008-02-16, 23:43
Undrar när det händer något rejält i Sverige. Hittils har det ju mest varit singelolyckor o dyl i samband med streetracing?

Jazen
2008-02-17, 03:27
förarna vet vad dom ger sig in på så dom har man inte större tycka synd om tanke om, men att köra på vägar där folk står dåligt och man kan glida in i trafikerad väg är ju helt sinnesjuk

Bronkitkorv
2008-02-17, 08:05
Alla får skylla sej själva anser jag, jävla idioter som inte inser att det är livsfarligt och olagligt och vilken IDIOT tar med hela familjen klockan halvfyra på morgonen till ett olagligt streetrace. Den enda som inte får skylla sej själv är väl han som ovetandes körde i folkmassan.*screwy*

Dumleman
2008-02-17, 09:14
Undrar när det händer något rejält i Sverige. Hittils har det ju mest varit singelolyckor o dyl i samband med streetracing?
Det kan mycket väl hända när någon ska spela in en tuff film inför nästa koloträff.

Cilia
2008-02-17, 09:27
förarna vet vad dom ger sig in på så dom har man inte större tycka synd om tanke om, men att köra på vägar där folk står dåligt och man kan glida in i trafikerad väg är ju helt sinnesjuk

Fast dom förare som körde in i publiken var vanliga bilister som inte visste att några lekte biltävling!
Dom körde rakt in i ett tjockt svart moln av brända däck och krockade med åskådarna. Alla andra på plats var där och visste om riskerna även om dom säkert inte förstod


Korven skriver det jag menar. Vilken mamma och morfar gör så med sina små barn?

Jorgen
2008-02-17, 10:01
Vilka stora konflikter/tragedier existerar i Afrika just nu som du anser folk bör bry sig mer om, ge gärna lite bakgrund till dem?

Det kan ni ta i en egen tråd. Denna tråden handlar inte om det.

Tack så mycket.

J de Koof
2008-02-17, 11:44
Jag är själv bilfixerad, för att uttrycka det lindrigt. Men i USA - bilens och frihetens förlovade land - har denna problematik nått så långt att det finns lokala stadgar som tillåter polisen att beslagta bilar "som kan misstänkas kunna användas vid streetracing".

Och det är väl rätt kanske, på sätt och vis. Om uppgiften är att skydda medborgarna mot dumhet och galenskap. Men det är ju jäkligt synd att människors hjärnor föredrar häftiga kickar och risker framför tråkig säkerhet och marginaler.

Men vaffan, inget nytt under solen.

/J

denpa
2008-02-17, 17:33
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1854016.ab

8 dog och massor av människor skadades vid en illegal drag racing tävling.
Vägen var inte avspärrad för annan trafik.
Crystal 27 är förtvivlad.
– Jag fick tag på mitt barn, men jag kunde inte göra något för att rädda pappa. Han andades inte, han rörde sig inte, hans kropp var söndersliten, säger den förtvivlade 27-åringen till nyhetsbyrån AP.

Jag förstår att hon är förtvivlad men hur gammalt kan hennes barn vara? Vem tar med sig sitt lilla barn för att titta på en illegal biltävling?

Själv tycker jag mest synd om dom bilister som ovetandes lagligt kom körandes på vägen och körde in i publiken.

Det är skrämmande många som har med sig barn (i dagis åldern) på nattliga race i sthlm. Fattar inte heller hur man kan göra det.

Pingen
2008-02-17, 19:28
Det är skrämmande många som har med sig barn (i dagis åldern) på nattliga race i sthlm. Fattar inte heller hur man kan göra det.

Som att åka på hockey, fast lite senare. Handlar om intressen.

De race som brukar vara i krokarna håller på från 21-00 i snitt.

Exdiaq
2008-02-17, 19:42
Som att åka på hockey, fast lite senare. Handlar om intressen.

De race som brukar vara i krokarna håller på från 21-00 i snitt.


Nej, det är inte som att åka och kolla på hockey. Om det ska jämföras med hockey så ska man ställa ungen mitt ute i rinken, gärna precis vid målet utan skydd. Hockey är säkert att kolla på, streetrace är inte det.

Cilia
2008-02-17, 20:13
Nej, det är inte som att åka och kolla på hockey.
håller med, oerhört konstig jämförelse.
Det verkar som om han tyckte att det mest upprörande var att barnet var uppe 3.30 am. Ja, det är upprörande men inte det mest upprörande.
Frågan är sedan hur ni kan veta att det finns massa barn på tävlingarna i Sverige?



ngn har fixat till min rubrik med ett ´.
Väldigt gulligt men i hastigheten glömde jag ett g, så det var inte så att jag försökte förkorta det hela

Jazen
2008-02-17, 20:35
dom sjyssta rejs jag har vart på så får folk inte befinna sig efter startlinjen, alltså all publik ska hålla sig bakom startlinjen, vilket inte utgör någon fara för publikens skull...men sen har man sett vansinnes rejs där det står folk längst med hela rakan, vilket är sinnesjukt

Pingen
2008-02-17, 21:58
håller med, oerhört konstig jämförelse.
Det verkar som om han tyckte att det mest upprörande var att barnet var uppe 3.30 am. Ja, det är upprörande men inte det mest upprörande.
Frågan är sedan hur ni kan veta att det finns massa barn på tävlingarna i Sverige?



ngn har fixat till min rubrik med ett ´.
Väldigt gulligt men i hastigheten glömde jag ett g, så det var inte så att jag försökte förkorta det hela

Som sagt, det beror på var man står.
Kör själv när tillfälle ges. De ungar som vart med har haft hörselkåpor och stått avsides/i starten.

Streetrace är en trevlig social tillställning, ett sätt att träffa andra likasinnade. Att de i USA körde på en vanlig väg med trafik är beklagligt. Undrar dock varför bilisten dundrade på i full hastighet när sikten uppenbarligen var noll?!

Cilia
2008-02-17, 22:06
Som sagt, det beror på var man står.
Kör själv när tillfälle ges. De ungar som vart med har haft hörselkåpor och stått avsides/i starten.

Streetrace är en trevlig social tillställning, ett sätt att träffa andra likasinnade. Att de i USA körde på en vanlig väg med trafik är beklagligt. Undrar dock varför bilisten dundrade på i full hastighet när sikten uppenbarligen var noll?!
Jag hoppas du inte jämför en lagligt arrangerad tillställning med det som hände i USA?

Alla olagligt arrangerade tävlingar anser jag totalt förkastliga och lek med andra människors liv.

Varför dom körde in?
Kanske för att det var mörkt ute och dom inte såg den svarta röken i den svarta natten innan det var för sent? Jag utgår ifrån att dom inte gjorde det medvetet. Du försöker lägga över ansvaret på dom lagliga bilisterna för att dom inte undvek en olaglig street racing tävling bättre?

Pingen
2008-02-17, 22:24
Jag hoppas du inte jämför en lagligt arrangerad tillställning med det som hände i USA?

Alla olagligt arrangerade tävlingar anser jag totalt förkastliga och lek med andra människors liv.

Varför dom körde in?
Kanske för att det var mörkt ute och dom inte såg den svarta röken i den svarta natten innan det var för sent? Jag utgår ifrån att dom inte gjorde det medvetet. Du försöker lägga över ansvaret på dom lagliga bilisterna för att dom inte undvek en olaglig street racing tävling bättre?

Nej, icke då.

Alla olagliga race är inte förkastliga. Det finns människor som lägger ned mycket tid, och även pengar på att det skall förbli säkert att köra. Här i området var det en grupp människor som gjorde detta, och kämpade under en tid för att få det lagligt. Tyvärr motsatte sig en (1) person högre upp detta, vilket medförde att fartgupp kom upp på sträckan.

Man har strålkastare på bilen och röken är vit. Man kör inte full fart utan sikt, iallafall inte jag.
Försöker inte lägga över skulden på någon, tycker att händelsen är underlig.

Ignatius72
2008-02-17, 22:25
Frågan är sedan hur ni kan veta att det finns massa barn på tävlingarna i Sverige?



I Malmö var det iaf tidigare alltid tävlingar nere i Oljehamnen på onsdagar och lördagar. Ett tämligen vanligt folknöje med många barn på plats. Att ha småungar ute och kolla sånt halv fyra på morgonen är nog lite ovanligt. Och generellt sett så kan man konstatera att det nog förekommer mest i dysfunktionella familjer såvida det inte är någon form av speciell dag, typ nyårsaftonen.

Pingen
2008-02-17, 22:33
Enligt vittnet som förlorade sin farsa hade bilen inget ljus på: http://edition.cnn.com/video/#/video/us/2008/02/16/bolduan.street.racing.deaths.cnn

Cilia
2008-02-17, 22:39
Nej, icke då.

Alla olagliga race är inte förkastliga. Det finns människor som lägger ned mycket tid, och även pengar på att det skall förbli säkert att köra.
Det finns massor av människor som lägger ner mycket tid på att begå brott.
Det gör inte att det är ok. Det är inte tidsåtgången som avgör lagligheten.

Exdiaq
2008-02-17, 22:41
Nej, icke då.

Alla olagliga race är inte förkastliga. Det finns människor som lägger ned mycket tid, och även pengar på att det skall förbli säkert att köra. Här i området var det en grupp människor som gjorde detta, och kämpade under en tid för att få det lagligt. Tyvärr motsatte sig en (1) person högre upp detta, vilket medförde att fartgupp kom upp på sträckan.

Man har strålkastare på bilen och röken är vit. Man kör inte full fart utan sikt, iallafall inte jag.
Försöker inte lägga över skulden på någon, tycker att händelsen är underlig.


Om pengar nu inte är något problem, varför kan de inte hyra en bana under 1-2 dagar och rajsa så mycket de vill utan att riskera andra personers liv?

Racso
2008-02-17, 22:43
Nej, icke då.

Alla olagliga race är inte förkastliga. Det finns människor som lägger ned mycket tid, och även pengar på att det skall förbli säkert att köra. Här i området var det en grupp människor som gjorde detta, och kämpade under en tid för att få det lagligt. Tyvärr motsatte sig en (1) person högre upp detta, vilket medförde att fartgupp kom upp på sträckan.

Man har strålkastare på bilen och röken är vit. Man kör inte full fart utan sikt, iallafall inte jag.
Försöker inte lägga över skulden på någon, tycker att händelsen är underlig.


*screwy*

Pingen
2008-02-17, 23:01
Det finns massor av människor som lägger ner mycket tid på att begå brott.
Det gör inte att det är ok. Det är inte tidsåtgången som avgör lagligheten.

De ligger inte ned tid och pengar på att få köra, utan att göra det säkert, som jag skrev. När ett fåtal personer hindrar detta, flyttas racen till andra, mindre säkra ställen. Tråkigt men sant.

Pengar är ett problem, annars hade det funnits raksträckor att köra på på fler orter.

KlopFer
2008-02-17, 23:04
Nej, icke då.

Alla olagliga race är inte förkastliga. Det finns människor som lägger ned mycket tid, och även pengar på att det skall förbli säkert att köra. Här i området var det en grupp människor som gjorde detta, och kämpade under en tid för att få det lagligt. Tyvärr motsatte sig en (1) person högre upp detta, vilket medförde att fartgupp kom upp på sträckan.

Man har strålkastare på bilen och röken är vit. Man kör inte full fart utan sikt, iallafall inte jag.
Försöker inte lägga över skulden på någon, tycker att händelsen är underlig.

:thumbup: bra skrivet

black race är ett bra exempel på sköna snubbar som försöker fixa mera "lagliga" race.

birka cup funkar också :)

Exdiaq
2008-02-17, 23:18
De ligger inte ned tid och pengar på att få köra, utan att göra det säkert, som jag skrev. När ett fåtal personer hindrar detta, flyttas racen till andra, mindre säkra ställen. Tråkigt men sant.

Pengar är ett problem, annars hade det funnits raksträckor att köra på på fler orter.


Så det är egentligen vårt fel? Vi som inte vill ha race på allmäna gator och vägar?

KlopFer
2008-02-17, 23:35
Så det är egentligen vårt fel? Vi som inte vill ha race på allmäna gator och vägar?

Nej, det är personerna som tar bort diverse racningbanor eller knappt tillåter någon att köra på de få banor som finns.

Om man skulle börja plocka bort alla tennisbanor som finns, tror du inte folk skulle sätta upp eget nät och köra då?

Exdiaq
2008-02-17, 23:37
Nej, det är personerna som tar bort diverse racningbanor eller knappt tillåter någon att köra på de få banor som finns.

Om man skulle börja plocka bort alla tennisbanor som finns, tror du inte folk skulle sätta upp eget nät och köra då?



OK, jag som missuppfattade det då. Att de tar bort lagliga banor är självklart inte bra.

Sen går det inte att jämföra med tennis heller, då ingen annan riskerar att ta skada av att du och någon polare utövar det.

Skywalker
2008-02-17, 23:48
Det är så enkelt men vissa har så svårt att fatta. Racing gör man på bana, inte på allmäna vägar. Visst är det enkelt.

KlopFer
2008-02-17, 23:50
Det är så enkelt men vissa har så svårt att fatta. Racing gör man på bana, inte på allmäna vägar. Visst är det enkelt.

Och vad är det svåra att förstå när jag säger att man knappt får köra på bana längre? Och när man väl får det så kostar det skjortan eller så kräver vissa att man har bur i bilen osv. Då blir det att folk kör på gatan istället.

Skywalker
2008-02-17, 23:59
Bara för att man inte får köra på bana så ger det ju inte någon rätten att ta ut racing på allmäna vägar. Har man inte råd så kanske man ska ska skaffa sig ett billigare intresse.

Jazen
2008-02-18, 15:50
men nu håller ni på förvrider allt...det är 402m rakt fram som gäller, folk kör inte "bana" på allmäna vägar...OM det skulle finnas fler sträckor som mecca raceways som i malmö skulle sånthär aldrig uppstå.Men politikerna skiter fullständigt i det....han som sa att man skulle hyra en bana o köra 1-2 dagar, kolla upp hur mycket det kostar att hyra en bana så förstår du varför...sen det drä ang olagligheten så håller jag med, man gör något olagligt visst...men dom som arrangerar lägger ner mkt tid på det utan att få en enda krona för de! oftast har man 1 kille längre ner som medelar startarna om det är trafik fritt, är det inte det så väntar man tills bilarna har passerat och då kör man säkert utan möte...har aldrig vart med om krock eller diverse på nått av rejsen jag sett eller ställt upp på.

p.s
stefan edberg serva ju mot nån linjedomare eller nått som dog...

Whistler
2008-02-18, 16:21
Det går nog säga mycket om samtliga inblandade i racet och kraschen, men dummast tycker jag publiken själva var. De står på en trafikerad väg i dålig sikt precis efter att bilarna dragit upp ett rökmoln där? Smart. Hade bilisten som körde på dem inget lyse på mitt i natten så var han ju inte heller någon nobelpristagare direkt.

Jag har vänner som hållit/håller på en hel del med streetracing, och där är arrangemangen väldigt säkra. De har som tidigare skrivits kontrollanter med radio som ser till att ingen trafik befinner sig på vägen de ska köra på och så får all publik uppmaning om var de får stå.

Självklart vore det bästa om det fann raksträckor där vanlig trafik inte fick förekomma, dessa skulle ha viltstängsel och dylikt. Dock får det inte bli som i "riktig" bilsport, då skulle ju folk sticka ut på gatorna igen. Hela meningen med streetracing är ju att få köra med sina egna bilar, utan att behöva lägga tusentals kronor på att hyra en bana eller ha speciella bilar.

leetajz
2008-02-18, 16:49
OK, jag som missuppfattade det då. Att de tar bort lagliga banor är självklart inte bra.

Sen går det inte att jämföra med tennis heller, då ingen annan riskerar att ta skada av att du och någon polare utövar det.

Du menar att man inte kan skadas i tennis? Då tycker jag att du borde göra en liten efterforskning.

Batman
2008-02-18, 17:37
Undrar när det händer något rejält i Sverige. Hittils har det ju mest varit singelolyckor o dyl i samband med streetracing?

Jo dom få jag har varit på har varit ganska organiserade för att vara olagliga.
Flertalet kontrolanter spärrar av vägen och har kommunikation över komradio, och självklart en polisradio för att ingen ska krocka med något nötkreatur.

Tricklev
2008-02-18, 17:41
Du menar att man inte kan skadas i tennis? Då tycker jag att du borde göra en liten efterforskning.

Ja, skadorna i tennis är verkligen samma sak som en streetrace där 8 pers dör, indeed.

leetajz
2008-02-18, 17:43
Ja, skadorna i tennis är verkligen samma sak som en streetrace där 8 pers dör, indeed.

Sa jag aldrig, det jag SA var att det förekommer skador i tennis, graden på skadorna diskuterade vi aldrig. De har dock hänt att en domare har DÖTT.

stridis
2008-02-18, 18:06
håller med, oerhört konstig jämförelse.
Det verkar som om han tyckte att det mest upprörande var att barnet var uppe 3.30 am. Ja, det är upprörande men inte det mest upprörande.
Frågan är sedan hur ni kan veta att det finns massa barn på tävlingarna i Sverige?


Men för helvete, folk kollar på rally och alpint och en massa annat. Kollar man på ishockey så finns ju en liten risk att man får en riktigt förlupen puck i nyllet. Håller man reda på ungen så är det väl normalt sett ok?

Tänker mer på vilken dålig uppsikt den föraren måste haft. En ansvarstagande förare kör inte på folk bara sådär, ser man folk på vägen eller dylikt så saktar man ju in.

Kurash
2008-02-18, 18:29
Wäwäwä! Jag får inte skjuta bazooka på skjutbanan, jävla staten. Jag har satt upp en egen bana, den är säker, jag lovar. Finns knappt några ungar alls i närheten.

Spelar väl inte den MINSTA roll vad det kostar eller vad folk gör för att motarbeta racingen, det är fortfarande ingen ursäkt för att köra en endaste km/h fortare än anvisad hastighet.

Exdiaq
2008-02-18, 19:54
Sa jag aldrig, det jag SA var att det förekommer skador i tennis, graden på skadorna diskuterade vi aldrig. De har dock hänt att en domare har DÖTT.


Du försöker inte på fullaste allvar jämställa tennis med streetracing i farlighetsgrad?

leetajz
2008-02-18, 20:23
Du försöker inte på fullaste allvar jämställa tennis med streetracing i farlighetsgrad?

Återigen, så diskuterade vi hurvida det förekommer SKADOR INOM TENNISEN, eftersom någon individ innan sa att tennis var helt ofarligt. Och nej, jag på fullaste allvar, försöker inte jämställa tennis med streetracing, jag endast nämnde att det förekommer skador inom tennisen.

Cilia
2008-02-18, 20:35
Återigen, så diskuterade vi hurvida det förekommer SKADOR INOM TENNISEN,
Nej, det är du som gör det.

Den andra försökte jämställa street racing med att spela tennis på offentlig plats.



Jag förstår att man vill köra fort och raca.
Men det är så tråkigt att man inte får göra allt man vill här i livet.
Bara för att man har en annan uppfattning gör det det inte OK att bryta mot lagen.

Sen försöker flera av er att föringa riskerna.
Men för många av dom som kör dom här tävlingarna är just det att det är olagligt en extra adrenalin rush.

Jazen
2008-02-18, 20:36
Nej, det är du som gör det.

Den andra försökte jämställa street racing med att spela tennis på offentlig plats.



Jag förstår att man vill köra fort och raca.
Men det är så tråkigt att man inte får göra allt man vill här i livet.
Bara för att man har en annan uppfattning gör det det inte OK att bryta mot lagen.

Sen försöker flera av er att föringa riskerna.
Men för många av dom som kör dom här tävlingarna är just det att det är olagligt en extra adrenalin rush.

yes det är en rush, vissa hoppar fallskärm, andra bungyjump

Cilia
2008-02-18, 20:46
yes det är en rush, vissa hoppar fallskärm, andra bungyjump
då ska man ju inte hyckla med att det är bristen på banor etc.
Enligt flera skulle det fortsätta att förekomma olagliga race även om man avsatte banor.

Exdiaq
2008-02-18, 20:49
Återigen, så diskuterade vi hurvida det förekommer SKADOR INOM TENNISEN, eftersom någon individ innan sa att tennis var helt ofarligt. Och nej, jag på fullaste allvar, försöker inte jämställa tennis med streetracing, jag endast nämnde att det förekommer skador inom tennisen.


Är det ens lönt att diskutera? Skador förekommer i alla sporter, skillnaden är om de är livshotade eller ej, vilket det nästan aldrig är i tennis.

Sen har jag inte sett någon i den här tråden som påstod att tennis skulle vara helt ofarligt, var ser du denna?

Jazen
2008-02-18, 20:56
då ska man ju inte hyckla med att det är bristen på banor etc.
Enligt flera skulle det fortsätta att förekomma olagliga race även om man avsatte banor.

kan säga dig att om det finns banos som mecca i malmö så kommer de olagliga flyttas till banan, vem vill inte köra 402m för 50:- och få tid på det ?
Tror inte folk kör för att jävlas, mer av att det är brist på banor....brist är det på raka banor jo...

Exdiaq
2008-02-18, 20:58
kan säga dig att om det finns banos som mecca i malmö så kommer de olagliga flyttas till banan, vem vill inte köra 402m för 50:- och få tid på det ?
Tror inte folk kör för att jävlas, mer av att det är brist på banor....brist är det på raka banor jo...



Tjaa, jag känner jägare som gärna skulle jaga mer, men det kan dom inte för bara ett visst antal djur får skjutas under säsongen. Är det då ok för dom att göra det ändå eftersom de har lagt ner mycket tid och pengar på att utbilda sig, vänta i skogen på djuren, köpa gevär och licens osv?

Cilia
2008-02-18, 20:59
kan säga dig att om det finns banos som mecca i malmö så kommer de olagliga flyttas till banan, vem vill inte köra 402m för 50:- och få tid på det ?
Tror inte folk kör för att jävlas, mer av att det är brist på banor....brist är det på raka banor jo...
Vissa kommer nog fortsätta ändå.
Att det är olagligt är en del av grejen.

Skaffa en bana då?
Ni är bortskämda som tror att allt ska finnas och finns det inte är det ok att begå lagbrott för det är synd om er?

xeym
2008-02-18, 21:01
Vissa kommer nog fortsätta ändå.
Att det är olagligt är en del av grejen.

Skaffa en bana då?
Ni är bortskämda som tror att allt ska finnas och finns det inte är det ok att begå lagbrott för det är synd om er?

Moralkärring javisst?

Cilia
2008-02-18, 21:03
Moralkärring javisst?

när argumenten tar slut ................

Exdiaq
2008-02-18, 21:19
Moralkärring javisst?


*Moralkärring som inte vill riskera sitt eller anhörigas liv bara för att några vill rajsa på allmänna vägar.

Sign me up för moralkärring då med!

leetajz
2008-02-18, 21:19
OK, jag som missuppfattade det då. Att de tar bort lagliga banor är självklart inte bra.

Sen går det inte att jämföra med tennis heller, då ingen annan riskerar att ta skada av att du och någon polare utövar det.

Där !!

Exdiaq
2008-02-18, 21:20
Där !!


Där vaddå?

Cilia
2008-02-18, 21:20
Där vaddå?
det tog honom så lång tid att fatta det vi andra fattade direkt.

leetajz
2008-02-18, 21:22
OK, jag som missuppfattade det då. Att de tar bort lagliga banor är självklart inte bra.

Sen går det inte att jämföra med tennis heller, då ingen annan riskerar att ta skada av att du och någon polare utövar det.

..

Exdiaq
2008-02-18, 21:24
..


Jaa? Vad vill du komma fram till?

leetajz
2008-02-18, 21:26
Jaa? Vad vill du komma fram till?

Till att du påstod att man inte kunde skadas av att någon/några utövar tennis, vilket jag då anser inte vara helt sant.

Cilia
2008-02-18, 21:26
Kan ingen moderator stoppa leetajz innan han sabbar min tråd med sitt töntande.

leetajz
2008-02-18, 21:27
Kan ingen moderator stoppa leetajz innan han sabbar min tråd med sitt töntande.

Vadå töntande? Jag har väl all rätt att förklara mig? eftersom ni tydligen inte förstod det jag skrev i tidigare poster.

Flykt
2008-02-18, 21:31
Kan ingen moderator stoppa leetajz innan han sabbar min tråd med sitt töntande.
Du har redan fått sisådär 10 inlägg raderade åt dig redan. Och ändrad trådrubrik på köpet :)

leetajz har väl inte gjort något fel?

Exdiaq
2008-02-18, 21:39
Till att du påstod att man inte kunde skadas av att någon/några utövar tennis, vilket jag då anser inte vara helt sant.


Läs om, läs rätt.

Jag skrev att ingen annan riskerar att skadas än du och din polare. Skrev inget alls om att man inte kan skada sig alls i tennis.

leetajz
2008-02-18, 21:41
Läs om, läs rätt.

Jag skrev att ingen annan riskerar att skadas än du och din polare. Skrev inget alls om att man inte kan skada sig alls i tennis.

Det är ju det jag menar, folk kring dem som utövar riskera visst att bli skadade, återigen till domaren som dog, han är väl det bästa och kanske enda(?) exemplet.

Exdiaq
2008-02-18, 21:45
Det är ju det jag menar, folk kring dem som utövar riskera visst att bli skadade, återigen till domaren som dog, han är väl det bästa och kanske enda(?) exemplet.



Nu är du bara förbannat löjlig. Och nej, tänker inte utveckla varför jag tycker det för det skulle jag inte behöva.

leetajz
2008-02-18, 21:48
Nu är du bara förbannat löjlig. Och nej, tänker inte utveckla varför jag tycker det för det skulle jag inte behöva.

Löjligt må det vara, men det är ju sant?

Jorgen
2008-02-18, 21:48
Vänligen sluta tjafsa.

Tack.

Jax
2008-02-18, 22:49
Cilia ftw. Vilket gnäll om att det inte finns banor och att street race visst är säkert. Banor är dyra så då får man vara beredd att pröjsa. Är man inte det ska man skaffa sig en billigare hobby.

Skywalker
2008-02-19, 01:07
Om man smäller med bilen i ett street race och blir invalid, kan man bli nekad ersättning av försäkringsbolaget? Polisen har bevis på att olyckan hände i sammband med ett olagligt race.

Jazen
2008-02-19, 14:18
Cilia ftw. Vilket gnäll om att det inte finns banor och att street race visst är säkert. Banor är dyra så då får man vara beredd att pröjsa. Är man inte det ska man skaffa sig en billigare hobby.

Inte att man klagar på att det är dyrt, men cilia du säger att man ska skaffa egen bana, pröjjsar du 500m finasfalterad väg så har vi en deal.
Jag har råd, jag klagar inte på att det är omöjligt att åka till en laglig bana och åka, man spontan åker inte till skåne för att åka 3-4 längder.Rejsen är mer spontana så att så få som möjligt ska få reda på plats o tid.
Och du som gemför det med att jaga, vi skulle väl sluta gemföra med andra saker, dvs hela tennis grejen, så kan vi hålla oss inom ramen av själva street racing och dess problem, vilket va orsaken till tråden. puss