handdator

Visa fullständig version : Tips på innehåll till ideellt föredrag omträning?


superlative
2008-02-16, 17:52
Efter att tidigare trådar med samma innehål har blivit spårlöst försvunna så har jag nu läst att kolozzeum inte accepterar hjälp med läxläsning vilket jag inte har någonting emot och stödjer. Däremot så är så inte fallet denna gång.

I förra veckan klev jag in på gymlektionen i skolan och som vanligt så finns det kids där som inte riktigt vet vad dem håller på med. Dem gör samma övningar varje dag och äter skräpmat varje dag samtidigt som dem undrar varför dom inte får större muskler. Då tänkte jag att det kan ju jag försöka hjälpa dem med. Kursen är enbart praktisk och ingen teori lärs ut. Så jag i samspråk med läraren föreslog ett slags seminarium där man skulle ta upp viktiga delar som skulle hjälpa eleverna att uppnå sin mål. Läraren som kanske inte är den bästa att hålla en sådan här kurs tyckte att det inte var hans uppgift att lära kidsen allt det här som utan sa att ifall jag ville lära dem något så fick jag göra det själv. Ska poängtera att det är ett ideellt föredrag om jag kan säga så. Jag kommer inte få något betyg på det, det kommer inte påverka mitt slutbetyg, det kommer inte gynna mig på något sätt utan att jag kan få ro i gymet utan att se alla kids kasta bort sin tid.

Nu till saken. Jag har många ideer till detta föredrag men jag har svårt att prioritera de jag borde ta upp. Jag har inte gymat speciellt länge men vet ändå vad jag gör. Så jag behöver tips till mitt ogynnsama föredrag om vad jag ska prata om. Jag har tänkt ta upp det fundamentala inom styrketräning, bygga muskler, kost, skador. Så ifall ni hade gjort ett sådant föredrag , vad skulle ni ha med?

Hoppas admin INTE tar bort posten än en gång för då måste jag skriva ännu ett.

ASroma83
2008-02-16, 17:59
Om du måste ställa frågor på Kolozzeum kanske du inte är så lämplig till att lära ut överhuvudtaget?

Exdiaq
2008-02-16, 18:02
Efter att tidigare trådar med samma innehål har blivit spårlöst försvunna så har jag nu läst att kolozzeum inte accepterar hjälp med läxläsning vilket jag inte har någonting emot och stödjer. Däremot så är så inte fallet denna gång.

I förra veckan klev jag in på gymlektionen i skolan och som vanligt så finns det kids där som inte riktigt vet vad dem håller på med. Dem gör samma övningar varje dag och äter skräpmat varje dag samtidigt som dem undrar varför dom inte får större muskler. Då tänkte jag att det kan ju jag försöka hjälpa dem med. Kursen är enbart praktisk och ingen teori lärs ut. Så jag i samspråk med läraren föreslog ett slags seminarium där man skulle ta upp viktiga delar som skulle hjälpa eleverna att uppnå sin mål. Läraren som kanske inte är den bästa att hålla en sådan här kurs tyckte att det inte var hans uppgift att lära kidsen allt det här som utan sa att ifall jag ville lära dem något så fick jag göra det själv. Ska poängtera att det är ett ideellt föredrag om jag kan säga så. Jag kommer inte få något betyg på det, det kommer inte påverka mitt slutbetyg, det kommer inte gynna mig på något sätt utan att jag kan få ro i gymet utan att se alla kids kasta bort sin tid.

Nu till saken. Jag har många ideer till detta föredrag men jag har svårt att prioritera de jag borde ta upp. Jag har inte gymat speciellt länge men vet ändå vad jag gör. Så jag behöver tips till mitt ogynnsama föredrag om vad jag ska prata om. Jag har tänkt ta upp det fundamentala inom styrketräning, bygga muskler, kost, skador. Så ifall ni hade gjort ett sådant föredrag , vad skulle ni ha med?

Hoppas admin INTE tar bort posten än en gång för då måste jag skriva ännu ett.



Du måste nog ha lite teori i alla fall. Berätta om kolhydrater, fett, protein (vilka sorter som är nyttiga och onyttiga) vitaminer, mineraler. Lite grundläggade styrkeövningar och sedan efter det visa övningarna praktiskt.

Exdiaq
2008-02-16, 18:04
Om du måste ställa frågor på Kolozzeum kanske du inte är så lämplig till att lära ut överhuvudtaget?


Så eftersom jag ställer frågor här så hade jag heller kunnat ge polare tips om vad de ska äta, övningar osv?

ASroma83
2008-02-16, 18:12
Så eftersom jag ställer frågor här så hade jag heller kunnat ge polare tips om vad de ska äta, övningar osv?

Jo klart att du kan. Skillnad på att hålla ett föredrag och på att ge tips.

z_bumbi
2008-02-16, 18:18
Eftersom du redan har idéer så skriv ner dessa. Jag är också lite inne på linjen att vet man inte vad man bör prioritera så kanske man inte ska peta för mycket i det men kör det enkelt och sväva inte iväg in på områden som du inte behärskar.

superlative
2008-02-16, 18:30
Om du måste ställa frågor på Kolozzeum kanske du inte är så lämplig till att lära ut överhuvudtaget?

Du har säkert rätt men så länge ingen tar ansvar och vägrar hjälpa till så tog jag chansen att göra någonting. Du förstå nog inte innebörden av ett föredrag om de mest enkla grunderna. Du tror säkert at tjag ska stå där och berätta om antioxidanter som katalyserar cellernas andningsprocesser eller vad de nedbrytande effekterna blir av ifall man bestämmer sig för att provsmaka ett bilbatteri:smash:

Jag ska bara ha med enkla grunder för att hjälpa folk som vet mindre än mig att få en bättre träning. Berätta lite om repsantal, att det är bra att ligga på kaloriöverskott om man vill bygga muskler samtidigt som de kalorierna inte ska komma från doughnuts eller liknande osv.

Om man nu är som jag då man inte vet allt så måste man ju börja någonstans.
Är det jag som gör fel att lära ut om träning då jag inte har någon examen i ämnet eller alla kolomedlemmar som inte kan skriva lite enkla tips på vad jag kan tänkas ha med? Nu har ni chansen att visa vad ni vet.