handdator

Visa fullständig version : skulle vilja ha lie råd om kosttilskott


hotdog
2008-02-16, 12:51
har dock andra frågor som går ihop med kost tillskottet att göra så jag postar allt här och hoppas att det är ok.

mitt schema ser ut så här idag

mån vila
tis rygg,mage
ons bröst
tors ben
fred vila
lörd axlar,mage
sönd armar

äter dessa tider

08.00 frukost
10.30 riktig mat tex fullkorns ris och kyckling
13.00 riktig mat typ samma som tidigare
16.00 riktig mat samma igen ev kött eller något annat
17.00 träning 1 tim cirka
1 st gainer och kreatin direkt efter träning
19.00 lätt kesella, knäckebröd,juice
22.00 lätt kessella

undviker att ha för mycket fett i maten men äter en hel del kolhydrater såsom potatis fullkornsris,fullkornspasta. sportar inget förrutom 20-25 min promenad enkel väg till gymmet 5 ggr i veckan.
samt dricker en halv gainer på morgonen med frukost dom dagarna jag tränar

vill inte ändra mitt tränings schema utan gillar att köra en muskelgrupp om dagen men har väldigt svårt att gå upp i vikt. väger en cirka 105-107 idag och är 192 cm lång. har fått lite mage tyvärr pga av dålig kost tidigare men vill ha råd om detta är ett ok upplägg eller behöver jag öka min gainer eller motionera mer eller ändra på något annat???

tacksam för all input som sagt.. så skriv på bara =)
och om detta inlägg hamnat fel så var snäll och lägg det där det ska vara..

det jag vill åstadkomma är en viktuppgång och mer muskler

eXit
2008-02-16, 13:04
Som alltid när den fråga dyker upp brukar svaret vara att äta mer. Har du räknat ut någon dag hur många kcal du får i dig? Om det är är svårt att få tillräckligt med vanlig mat kan en gainer vara ett bra komplement . För övrigt ser det väll bra ut tycker jag iaf

Janitorr
2008-02-16, 16:51
Rent spontat ser det bra ut, tycker jag.... med några undantag.

1. Gainer på morgonen som inte är i samband med träning skulle jag ta bort.
Näringslösa kolhydrater tycker jag du kan skippa här.

2. Du undviker att ha för mycket fett. Det kanske du inte ska göra. Fett är ett av de essentiella ämnena kroppen måste få från kosten. Du kanske får för lite i dig.

Om du nu har svårt att gå upp kanske du kan pröva att käka nåt mer energitätt, men samtidigt näringsgivande. Typ en ordentlig hemmagjord "gainer" med mjölk, banan, havregryn, jordnötssmör, vassle..... ja eller vad man nu vill ha.

Sen undrar jag varför du har sju mål per dag. Det är ju rätt jobbigt att hålla på att äta hela tiden. Skulle rekommedera att köra på 3-4 mål per dag. Då får man ju mer tid till annat också..... jaja bara en tanke...

Hur länge har du tränat? Hur gammal är du? Sånna saker spelar också in. Jag skulle personligen inte leta efter ett kosttillskott, du har kreatin, det kan man komma långt med.