handdator

Visa fullständig version : Första "deffen". Helt otroligt!


mickes
2008-02-15, 20:33
Hej.

22 år.
182-184cm lång. (osäker)
78.5kg.

Jag vägde mig den 15e januari 2007, precis då jag började arbeta + träna + äta mer + sova mer regelbuntet.

Jag har väl vägt 64-65kg från jag var 14 år till 21. Nu har jag blivit bitigare, men absolut inte vältränad. Det syns väl kanske att jag tränar men jag är inte speciellt stor. Är dock inte en lång spinkig jävel längre.

Jag har dock lite problem med min mage som har blivit en del större. :cryout:

Har inga lovehandles än iaf. Men jag kan TA TAG i magen. Jag har aldrig kunnat göra det förut så det känns jättemysko. Jag känner att jag måste bli av med den till sommaren.

Jag ska försöka bestämma ett datum nu snart då jag ska sluta med ALLT onyttigt. Och försöka äta lite mindre. Nu äter jag brutalt mycket, och det slinker även ner massa onyttigheter.

Jag arbetar rätt fysiskt på dagarna så jag är hungrig hela tiden. Från då jag vaknar till då jag somnar. Jag vet inte hur jag ska klara av detta.

Jag vill ha lite tips på vad man kan göra för att inte trycka i sig så mycket mat + att bli av med "FETTSUGET". Så fort jag känner mig lite seg så äter jag någonting.

Har ni några tips på hur jag ska göra? Jag har bestämt mig för att inte börja räkna kcal riktigt än... Ska bara försöka äta mindre, nyttigare, skippa allt onyttigt och försöka gå/jogga 1-2 dagar i veckan. Och se vart jag hamnar liksom. Om det inte går så får jag väl gå in för det stenseriöst. Fast jag vill ju inte förlora någon muskelmassa helst. Då jag vill bli större. Siktar på beach 2008! Fast jag vill inte lalla runt med en ölmage i sommar. Om jag hade en jävla kabel till kameran så kunde jag ladda upp en bild på putmagen. Men det har jag ej!

Så, tips? Tror ni det kan gå utan att hålla på och räkna kcal.



Tack på förhand!

/Micke

Ishie
2008-02-15, 20:49
Ät saker som fyller upp magen, som inte innehåller någon energi. Alternativt långsam och bra energi.

1. Ät mer grönsaker (typ halva tallriken) Är du som jag anti-veg näst intill, ta mkt av det du gillar (tex paprika i mitt fall), bättre än att fylla tallriken med onyttigheter bara fara att man inte råkar gilla alla grönsaker i världen.

Drick mycket vatten. (Ja vatten, inte vätska, mjölk tex innehåller en jäkla massa energi)
Ät havregryns gröt och liknande, sväller som inget annat i magen. Nyttigt med.
Havre, Råg, etc.

En personlig favorit: Röda linser! Bland det nyttigast man kan häva i sig tycker jag. Rätta mig om jag har fel :P

Kort sagt: Drick mycket vatten, och ät mycket grönsaker samt mat som har stor svällnings potential =)

Hade skitsvårt att kontrollera både socker och fett suget innan jag fick diabetes. Men det försvann över en natt. Önskar jag kunde säga vad det beror på.