handdator

Visa fullständig version : Hur peppa sig själv?


prinsesson
2008-02-15, 16:31
Har intervallträning på schemat idag.
Lite längre intervaller kring 800m och jag vet inte hur jag ska ge mig ut i kylan och genomföra dessa... *gah!*

Kroppen känns bra, benen är i skick men något inom mig orkar bara inte. Hur fan ska jag ge mig ut?

lectris
2008-02-15, 16:33
ptja.. ett visst klädmärke har som slogan "just do it" ;)

själv gör jag mina intervallpass på löpband.

tjabon
2008-02-15, 16:47
Kör 3-minuters intervaller på löpband inomhus!

Endura
2008-02-15, 16:56
Grejen är ju den att börjar man fundera som du gör innan passet, är risken stor att man undermedvetet till slut övertalat sig själv att strunta i det...
Det är här rutin och liknande har en stor fördel, för när du väl har påbörjat rundan kommer de där tankarna vara som bortblåsta!

Är det där ett ihållande fenomen kanske du bör fundera över att istället hitta en träningsform som motiverar dig bättre?

Olsson
2008-02-15, 17:07
När du vilar tränar dina konkurrenter.

Yankeee
2008-02-15, 17:15
Alla har vi sådana tankar ibland. Det är dock bara förlorarna som slag av saken och stannar hemma.

joriice
2008-02-15, 17:25
Tänk att du vill se snyggast ut på beachen (om det tilltalar dig)

Ta lite "före"-bilder på dig själv, och försök fantisera hur du skall eller vill se ut om några år.
Eller så gör du som många andra, bara gör det. :)

No pain, no gain.

simme-
2008-02-15, 17:38
Nyp dig själv tills du gett dig ut. Till slut gör det så ont att du inte har något val helt enkelt!

Marcs
2008-02-15, 19:32
Har intervallträning på schemat idag.
Lite längre intervaller kring 800m och jag vet inte hur jag ska ge mig ut i kylan och genomföra dessa... *gah!*

Kroppen känns bra, benen är i skick men något inom mig orkar bara inte. Hur fan ska jag ge mig ut?

Tänk inte så mycket, gör det bara. De enda gånger du inte ska göra de är när du känner dig extremt sliten eller sjuk eller är skadad. Annars så säger jag bara- Kör på för tusan, ska de bli nått så måste man träna!

Eddie Vedder
2008-02-15, 19:38
Alla har vi sådana tankar ibland. Det är dock bara förlorarna som slag av saken och stannar hemma.

Tack för det inlägget Yankee, det var precis vad jag behövde läsa för att ta mig i kragen och ta mig till gymmet.:thumbup:

Yankeee
2008-02-15, 20:25
Tack för det inlägget Yankee, det var precis vad jag behövde läsa för att ta mig i kragen och ta mig till gymmet.:thumbup:

Fick lov att använda det jag också :em:

schabo-labo
2008-02-15, 23:33
Har intervallträning på schemat idag.
Lite längre intervaller kring 800m och jag vet inte hur jag ska ge mig ut i kylan och genomföra dessa... *gah!*

Kroppen känns bra, benen är i skick men något inom mig orkar bara inte. Hur fan ska jag ge mig ut?
Blev det något pass för dig?

ChrisDEFC
2008-02-15, 23:45
jag brukar göra som så att om jag skippar att träna en dag bestämmer jag att jag ska träna nästa dag och då går jag nästan alltid och tränar dagen efter åxå! men ofta så bestämmer jag i förväg när jag ska träna och just nu kör jag upplägget varannan dag och missar jag ett pass så kör jag två dagar irad senare. men det är ju för att jag trivs med att träna, man ska ju inte tvinga sig iväg om man inte gillar det men antar att du vill iväg och vet hur skönt det är både under och efter passet men bara har svårt att komma iväg. bestäm dig och håll det du bestämmer!