handdator

Visa fullständig version : Svälja Tuggummi


Rex
2008-02-15, 16:20
Brukar alltid svälja tuggummi efter jag tuggat klart,
Någon annan som gör de? Är det "farligt"?

:smash:

Jesper
2008-02-15, 16:26
ja det är farligt, du kommer dö ung. sorry.

Hermes
2008-02-15, 16:31
Brukar alltid svälja tuggummi efter jag tuggat klart,
Någon annan som gör de? Är det "farligt"?

:smash:

Första träffen om man googlar swallow gum


Dear Yahoo!:
What happens if you swallow chewing gum?
Dustin
Carbondale, Illinois
Dear Dustin:
We started by typing three words into the Yahoo! search field: chewing, gum, and swallow. We weren't impressed with the site matches, so we focused on the web page matches.

We noticed a page from Ask Dr. Weil, a popular health and alternative medicine web site. Dr. Weil reassures us that the body will get rid of the gum in due time. However, he does point out that sugar-free gum, whether swallowed or chewed in large amounts, can cause digestive problems. The sugar substitutes (hexitol, sorbitol, and mannitol, to name a few) found in sugar-free gum are not absorbed, but pass into the small intestine and colon, where they can cause diarrhea.

We wanted a second opinion, so we headed over to the Loyola University Health System, where a newsletter focusing on health myths addressed the topic of swallowing chewing gum. In their opinion, it's not the healthiest thing you can do, but if you do swallow your gum, it will simply pass through your system undigested into your stool (much like fiber).

The consensus seems that it's best to toss your chewed-out gum in the trash, but if you do happen to swallow a piece, don't worry -- it won't sit in your tummy for seven years.

Johan_P
2008-02-15, 16:43
Säkerligen en massa som gör det. Speciellt farligt är det väl inte, men finns nog en liten liten risk (närmast obefintlig?) att det "sätter sig" i halsen. Jag tar till vana att alltid spotta ut det istället för att svälja iaf :)

För övrigt; Jespers inlägg är skit och Hermes är rätt intressant.

Viktor_Balck
2008-02-15, 17:23
Säkerligen en massa som gör det. Speciellt farligt är det väl inte, men finns nog en liten liten risk (närmast obefintlig?) att det "sätter sig" i halsen. Jag tar till vana att alltid spotta ut det istället för att svälja iaf :)

För övrigt; Jespers inlägg är skit och Hermes är rätt intressant.

Jesper var lite mer seriös också.

ManuelIT
2008-02-15, 17:33
Jesper var lite mer seriös också.

han menade nog "skit" som i att dessa så kallade "roliga" smart ass inlägg börjar bli tröttsama. nästan varje tråd på kolo är ju fulla av dryga inlägg där folk försöker få till det och vara småroliga...

AlexanderYeah
2008-02-15, 17:34
Jag spottar alltid ut det och sparkar iväg det. En gång för ett år sen var jag med en tjej på stan och sparkade tugummit rakt upp i luften så det landade i hennes hår. Hon var tvungen att klippa håret för att få bort det.

tuben
2008-02-15, 17:38
Jag spottar alltid ut det och sparkar iväg det. En gång för ett år sen var jag med en tjej på stan och sparkade tugummit rakt upp i luften så det landade i hennes hår. Hon var tvungen att klippa håret för att få bort det.

Men hon var fortfarande imponerad över att du var så cool att du kunde spotta ut det och sparka iväg det?

tigerofsweden
2008-02-15, 17:46
Men hon var fortfarande imponerad över att du var så cool att du kunde spotta ut det och sparka iväg det?

+1 Fick du ligga?

nr16
2008-02-15, 17:47
Sväljer det oftast, är för lat för att spotta ut det...

Viktor_Balck
2008-02-15, 17:56
Sväljer det oftast, är för lat för att spotta ut det...

Pratar vi fortfarande tuggummi?

Johan_P
2008-02-15, 17:57
Jesper var lite mer seriös också.

Vi kan väl försöka minimera skiten så mycket som möjligt istället för att häva ur oss massa onödigt hela tiden. Trådskaparen frågar en sak och det borde inte vara så jäkla svårt att svara på frågan.

han menade nog "skit" som i att dessa så kallade "roliga" smart ass inlägg börjar bli tröttsama. nästan varje tråd på kolo är ju fulla av dryga inlägg där folk försöker få till det och vara småroliga...

Precis.

Men nu skiter vi i det och fortsätter on-topic. Det får bli rapportknappen nästa gång istället.

Ondskapelsen
2008-02-15, 18:07
Pratar vi fortfarande tuggummi?

+1 HAHAHAH

TcAnders
2008-02-15, 19:17
Jag lärde mig när jag var liten att svälja ett tuggummi inte var bra, chansen fanns att blindtarmen brast.. = operation..

Samma sak gällde kärnor (äpple, apelsin och vindruvor t.ex.)..
Detta är alltså ren bullshit?


// Anders

Pez
2008-02-15, 20:29
ja det är farligt, du kommer dö ung. sorry.

Jesper var lite mer seriös också.

han menade nog "skit" som i att dessa så kallade "roliga" smart ass inlägg börjar bli tröttsama. nästan varje tråd på kolo är ju fulla av dryga inlägg där folk försöker få till det och vara småroliga...
Problemet med "skitinlägg" är att de i mångt och mycket inte ens är "roliga" (se exempel ovan).
När man lider av en total avsaknad av humor så bör man inte försöka vara rolig. Inte offentligt i vart fall.
Är inlägget irrelevant, men roligt och självklart inte kränkande, så kan vi moderatorer vara snela hestar och tycka att det är en stämningshöjare såhär i slutet av veckan. :)
Sväljer det oftast, är för lat för att spotta ut det...

Pratar vi fortfarande tuggummi?
Detta är då ett bra exempel på "roligt". Hehe.

Jesper däremot åker på en tempban. :)

747
2008-02-15, 22:17
Fast det är ju rent subjektivt vad mods tycker är roligt, även om det i detta fall nog gäller att en majoritet tyckte precis som du i denna fråga pez.

Det där var nog den bäst formulerade meningen jag någonsin har fått till för övrigt.

leetajz
2008-02-15, 22:59
Jag brukar lugnt och sansat ta ut det, lyfter på höger armen och trycker till. Dem sitter väldigt fint i den fuktiga miljön som min armhåla består av.

Emil_Larsson
2008-02-15, 23:28
Jag spottar alltid ut det och sparkar iväg det. En gång för ett år sen var jag med en tjej på stan och sparkade tugummit rakt upp i luften så det landade i hennes hår. Hon var tvungen att klippa håret för att få bort det.

Jag brukar spotta ut det, sparka det och fånga det i munnen igen, imponerad?
Mina polare tycker det är äckligt, men samtidigt häftigt :D man sätter la en sisådär 3/5 ungefär :thumbup:

Basil
2008-02-15, 23:43
Jag brukar spotta ut det, sparka det och fånga det i munnen igen, imponerad?
Mina polare tycker det är äckligt, men samtidigt häftigt :D man sätter la en sisådär 3/5 ungefär :thumbup:

Pratar vi fortfarande sädesvätska?



Tempban?

Ignatius72
2008-02-16, 10:05
Problemet med "skitinlägg" är att de i mångt och mycket inte ens är "roliga" (se exempel ovan).
När man lider av en total avsaknad av humor så bör man inte försöka vara rolig. Inte offentligt i vart fall.
Är inlägget irrelevant, men roligt och självklart inte kränkande, så kan vi moderatorer vara snela hestar och tycka att det är en stämningshöjare såhär i slutet av veckan. :)



Detta är då ett bra exempel på "roligt". Hehe.

Jesper däremot åker på en tempban. :)

Skönt när man får förklarat för sig vad som är roligt och vad som inte är det. Själv hade jag aldrig listat ut det utan hjälp.

On topic, inte svälja tuggummi. Det är bara småbarn som gör så.

Pez
2008-02-16, 10:16
Skönt när man får förklarat för sig vad som är roligt och vad som inte är det. Själv hade jag aldrig listat ut det utan hjälp.

On topic, inte svälja tuggummi. Det är bara småbarn som gör så.

Ingen tycker att whiners är roliga. Sorry.
Så fick du det förklarat för dig också. :)

nr16
2008-02-16, 10:50
Pratar vi fortfarande tuggummi?

:laugh:

Ignatius72
2008-02-16, 16:34
Ingen tycker att whiners är roliga. Sorry.
Så fick du det förklarat för dig också. :)

Servicen är total, det är bara att buga och tacka.

Sleigh
2008-02-16, 16:38
Tuggummi stannar kvar flera år i magen så det är inte särskilt nyttigt att svälja det. Se även upp med att skela med ögonen, då kan ögonen fastna i den positionen för alltid. Och dra inte upp snor i näsan, då kan det komma upp i hjärnan.

Var det nån mer som föräldrarna alltid ljög för?

heltzonicka
2008-02-16, 17:53
Tuggummi stannar kvar flera år i magen så det är inte särskilt nyttigt att svälja det. Se även upp med att skela med ögonen, då kan ögonen fastna i den positionen för alltid. Och dra inte upp snor i näsan, då kan det komma upp i hjärnan.

Var det nån mer som föräldrarna alltid ljög för?

Sitt inte för nära tv:n, du får fyrkantiga ögon.
Herkulez på kolo är grov

Tolkia
2008-02-16, 18:53
Jag får känslan av att vi överlever utan fler poster i den här tråden.