handdator

Visa fullständig version : Snabb viktminskning & viktökning


Uffesmyg
2008-02-15, 12:43
Det är så att jag går ner och upp otroligt snabbt i vikt. Säg tex att jag väger 74kg på morgonen, jag käkar godis/skräpmat en dag och vips så väger jag 75-75.5 nästa dag. 2 dagar senare väger jag mig igen så vips väger jag 73.5, sen nästa dag igen så väger jag 72~ Är detta min våg som strular eller kan det ha blivit helt fuckat efter min viktnedgång på ca 40kg? Jag äter normal bra kost varje dag, samt styrketränar 3 gånger i veckan tungt. Jag försöker äta för att gå upp långsamt i vikt, så jag försöker verkligen inte gå ner i vikt och blir irriterad varje gång jag ser att det står 72-73 på vågen då jag några dagar tidigare vägt 75. Har det med vätska, föda osv o göra?

Väger mig alltid på morgonen efter toa.

Ni kommer antagligen säga att jag ska äta mer, eller räka kalorier men överäter jag så går jag upp jättesnabbt oxå och det är svårt att hitta en balans.

morbido
2008-02-15, 15:48
Jag väger lika som du och är med om samma sak. Och ja, det måste vara vätska. Jag ligger mellan 72-70kg hela tiden. Från dag till dag. Om vi lägger av med träningen kommer detta säkert avta. Men det skall vi inte eller hur, haha:hbang:

King Grub
2008-02-15, 15:53
Du kan inte gå upp eller ned snabbare i vikt än vad ett kaloriunderskott/kaloriöverskott motsvarar. Du kan inte äta +500 kcal och öka i vikt vad +1000 motsvarar.

morbido
2008-02-15, 16:16
Vad menar du grub? Menar du att det är vätska?
När man drar igån en kreatinkur går jag upp flera kilo på några dar och det är ju vanligt. Det är p.g.a vätska.

Tolkia
2008-02-15, 16:42
Om det är en dag-till-dag-variation lär det vara huvudsakligen vätska, maginnehåll etc. Att jojja i vikt några kilon är inte onormalt.

Uffesmyg
2008-02-16, 10:33
okey, inget o oroa sig för då =) thx