handdator

Visa fullständig version : Stark snubbe! (Rampage Jackson)


Bojje
2008-02-15, 03:22
http://www.youtube.com/watch?v=SSaU-g_zhGg

Han verkar vara jäkligt stark, iallafall för sin vikt :) Grym video också!

Klicken
2008-02-15, 03:46
Jag skulle inte vilka möta honom i en mörk gränd inte!

Troll
2008-02-15, 05:20
Grym kis! :MrT:
Rejäl nacke och trapz, annars ser han inte så stor ut i övrigt.

Klart bäst i början, när han lyfter upp killen från liggande och drämmer ner honom i mattan.

Bojje
2008-02-15, 11:19
Grym kis! :MrT:
Rejäl nacke och trapz, annars ser han inte så stor ut i övrigt.

Klart bäst i början, när han lyfter upp killen från liggande och drämmer ner honom i mattan.


Tycker jag med. Det är typ en av de sjukaste slamerna någonsin :)

Ondskapelsen
2008-02-15, 12:22
Vad är det för sport?

stargate
2008-02-15, 12:24
Vad är det för sport?

MMA

Han fightas väl mest i UFC va?

UFC är en organisation (Ultimate Fighting Championship)

Rahf
2008-02-15, 12:32
MMA

Han fightas väl mest i UFC va?

UFC är en organisation (Ultimate Fighting Championship)

Sen PRIDE försvann så har han tydligen börjat med UFC och är titelhållare i lätt tungvikt.

Bojje
2008-02-15, 12:33
MMA

Han fightas väl mest i UFC va?

UFC är en organisation (Ultimate Fighting Championship)

Han har gått tre matcher i UFC, han kom från Pride. Han vann över Chuck Liddell i Pride. Han skrev på för UFC, gick en match mot en snubbe och sen fick han en titelshot mot Chuck Liddell, en rematch. Den matchen finns med i klippet då han knockar honom typ 1:40 min i första ronden eller något.

Så just nu är han alltså UFC light heavyweight champion - han har försvarat den en gång mot förra Pride champion Dan Henderson (skrev också på för UFC).

Så visst... det kan inte ha gått bättre för Rampage den senaste tiden. Han är den enda snubben som har mött Liddell två gånger och inte förlorat en enda gång :) Grymt att fixa Liddell just nu när han själv är på toppen av sin karriär (vann sin rematch mot Couture och en mängd andra snubbar som han hade förlorat över innan).

stargate
2008-02-15, 12:39
En sak jag tänkte på när jag såg klippet, har iof tänk på det innan också men... Det är jäkligt mycket "rallarsving" i slagen dvs långa svingar och inte speciellt "tajt". Kanske beror på att dom vill ha längre räckvidd och så kanske det inte behövs så hårda slag för att knocka någon med dom handskarna? Det såg man ju där när han knockade Lidell.

Bojje
2008-02-15, 12:57
En sak jag tänkte på när jag såg klippet, har iof tänk på det innan också men... Det är jäkligt mycket "rallarsving" i slagen dvs långa svingar och inte speciellt "tajt". Kanske beror på att dom vill ha längre räckvidd och så kanske det inte behövs så hårda slag för att knocka någon med dom handskarna? Det såg man ju där när han knockade Lidell.

Ja, det är mycket rallarsving. De som oftast har en bra guard har en boxningsbakgrund. Om vi tar Liddell som exempel, han har händerna typ nere vid magen... men han har varit en dominant fighter de senaste åren. Det är långt ifrån samma grej som boxning. Här är det nedtagningar och sådant man också får tänka på (sprawla, hooks) osv... så det är inte exakt samma grej som i boxningen nej.

Sen är det en annan grej. Det är svårt att hålla en guard med de där små handskarna. Många boxare som börjar i MMA gör det felet då de rent instinktivt håller händerna väldigt nära ansiktet tills de inser att det är lätt att slå igenom.

Så det är väl nog det skulle jag gissa. Dessutom så saknar en del boxningstekniken... det här är ju mer som streetfights med skills än boxning om man säger så. Jag tror helt enkelt att man inte tjänar så mycket på att ha en skitbra ståendes guard utan det är en kompromiss som är det viktigaste - du ska ha händerna tillräckligt lågt för att kunna göra underhooks när du ska sprawla samtidigt som du ska ha en relativt bra guard. Liddell boxas mycket på avstånd också, hans guard är verkligen dålig.

Rahf
2008-02-15, 12:58
En sak jag tänkte på när jag såg klippet, har iof tänk på det innan också men... Det är jäkligt mycket "rallarsving" i slagen dvs långa svingar och inte speciellt "tajt". Kanske beror på att dom vill ha längre räckvidd och så kanske det inte behövs så hårda slag för att knocka någon med dom handskarna? Det såg man ju där när han knockade Lidell.

Det går nog till en punkt då det enda man försöker är att träffa motståndaren. Det är nog lite svårt att slänga iväg fina slag med höft om du trycks bakåt eller avancerar framåt. Lägg till det faktum att du inte har stora fina handskar som man kan blocka med så finns det incentiv att använda rallarsvingar.

Kombinationerna inleds väldigt sällan med såna, det är snarare när man slagit konstant i ett par sekunder som de börjar dyka upp :D.

Jacksatan
2008-02-15, 13:08
Ja, det är mycket rallarsving. De som oftast har en bra guard har en boxningsbakgrund. Om vi tar Liddell som exempel, han har händerna typ nere vid magen... men han har varit en dominant fighter de senaste åren. Det är långt ifrån samma grej som boxning. Här är det nedtagningar och sådant man också får tänka på (sprawla, hooks) osv... så det är inte exakt samma grej som i boxningen nej.

Sen är det en annan grej. Det är svårt att hålla en guard med de där små handskarna. Många boxare som börjar i MMA gör det felet då de rent instinktivt håller händerna väldigt nära ansiktet tills de inser att det är lätt att slå igenom.

Så det är väl nog det skulle jag gissa. Dessutom så saknar en del boxningstekniken... det här är ju mer som streetfights med skills än boxning om man säger så. Jag tror helt enkelt att man inte tjänar så mycket på att ha en skitbra ståendes guard utan det är en kompromiss som är det viktigaste - du ska ha händerna tillräckligt lågt för att kunna göra underhooks när du ska sprawla samtidigt som du ska ha en relativt bra guard. Liddell boxas mycket på avstånd också, hans guard är verkligen dålig.

Glöm inte att många toppboxare inte heller har någon guard. En kille som Roy Jones Jr hade nästan alltid händerna nere vid midjan och ser till att akta kroppen och huvudet så att det inte går träffa honom.
Annars är det ju som du säger, det lönar sig inte så mkt att ha händerna uppe då man ändå slår igenom handskarna.

Rahf
2008-02-15, 13:11
Sen kan man ha en värdelös guard och inte kunna undvika slag, typ Tae Kwon Do :D.

Jerome Le Banner - Yong Soo Park

Klx92Bls08I

kalajset
2008-02-15, 13:18
Sen kan man ha en värdelös guard och inte kunna undvika slag, typ Tae Kwon Do :D.



Japp, såfort det snackas kampsport, så bara måste det ju hackas lite på TKD, är det för att det är den fysiskt mest imponerande kampsporten för en medelsvensson tro ? :D

Honken
2008-02-15, 13:28
Sen PRIDE försvann ...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!! Fan så går det när man slutar följa kampsportsnyheter. Fan i helvetes piss också! Det var ju den bästa ligan när det gäller MMA! Vad händer med alla PRIDE-veteraner?

Bojje
2008-02-15, 13:30
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!! Fan så går det när man slutar följa kampsportsnyheter. Fan i helvetes piss också! Det var ju den bästa ligan när det gäller MMA! Vad händer med alla PRIDE-veteraner?

Dan Henderson, Quinton Jackson, Wanderlei Silva, Mirko Crocop, Shogun Rua osv fightas för UFC + många mer.

Timme
2008-02-15, 16:21
Hans kast var väldigt grymma!

barda
2008-02-15, 17:37
PRIDE var ju värdelöst :| så mkt bättre konkurrens i UFC bla, spec nu när de bästa från pride har skrivit på för UFC.

krellik
2008-02-15, 18:22
Killarna bakom pride verkar vara på gång med en ny liga ryktas det om... Får se vad som händer, kan bli bra.

Pride vs UFC är en löjlig debatt, Pride hade en bunt galor som var helt fantastiska under deras sista 2-3 år, å andra sidan brukade UFC kontra med topp galor med, deras konkurens drev fram grym mma och gjorde att sporten är vad den är idag, det är poängen, inte vilken som är "bäst".

Ensamwargen
2008-02-15, 19:03
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!! Fan så går det när man slutar följa kampsportsnyheter. Fan i helvetes piss också! Det var ju den bästa ligan när det gäller MMA! Vad händer med alla PRIDE-veteraner?

Försvann och försvann, UFC köpte väl upp pride helt enkelt? På sätt och vis bra, annars är det ju en evighetsdiskution vem som _egentligen_ är bäst..

Rampage jacksson hade jag svårt för i början tills jag såg att han droppar attityden så fort matchen är över. Vissa fighters kan ju inte riktigt skilja på det där med matchattityd och vardagsattityd, men rampage verkar vara en skön typ vid sidan av ringen. mindre skön att möta i ringen däremot :smash:

Ensamwargen
2008-02-15, 19:07
Killarna bakom pride verkar vara på gång med en ny liga ryktas det om... Får se vad som händer, kan bli bra.

Har också hört det, var det "M1" den skulle kallas? De köpte väl in Fedor som mästare och afischpojke och nu letar de utmanare eller hur är det?

joriice
2008-02-15, 19:43
Här har han inte det så lätt. :cool:

Wanderlei Silva vs Quinton Jackson
wLTqtrcLJv8

Bojje
2008-02-15, 20:08
Jackson tål en del hårda knän... aj aj!

Hoppas man får se en rematch i UFC nu mellan dessa två. Liddell ligger väl visst före i att möta Rampage jackson eftersom Liddell vann ju över Wanderlei, men efter det kan man ju hoppas!

Muskelbyggaren
2008-02-15, 20:19
Det där var nog en av de bästa fighter jag sett, men sen har jag inte sett särskilt många heller. Riktigt härlig primitiv känsla i den, och sportsliga var de också!

Rahf
2008-02-15, 21:01
Det där var nog en av de bästa fighter jag sett, men sen har jag inte sett särskilt många heller. Riktigt härlig primitiv känsla i den, och sportsliga var de också!

Tänkte du på kramen i slutet? Väldigt vanligt i alla matcher utanför boxning i princip :D. Inga sura miner om vinsten är ärlig.

dared
2008-02-15, 21:22
Har också hört det, var det "M1" den skulle kallas? De köpte väl in Fedor som mästare och afischpojke och nu letar de utmanare eller hur är det?

Jag tror det var Dream han menade. Kan ha fel. De har riktigt bra Lightweight klass.

Bojje
2008-02-15, 21:27
Jättesportsligt är det ju...

http://www.youtube.com/watch?v=dxl8kdARbLc

Titta vad som hände innan den här matchen mellan dessa två :)

Rahf
2008-02-15, 21:43
Jättesportsligt är det ju...

http://www.youtube.com/watch?v=dxl8kdARbLc

Titta vad som hände innan den här matchen mellan dessa två :)

Det där är väl ändå rätt vanligt? Kanske inte att det blir ett sånt skådespel som där dock. Det är sportslighet efter matchen som räknas, att man kan acceptera sin förlust.