handdator

Visa fullständig version : Har blivit sjuk. Vill inte tappa muskler/styrka..


dawgfather
2008-02-14, 22:16
Hej allihop..Jag har tranat i ca 2 mandader. Har fatt schyssta resultat for denna korta tid. Nu har jag varit sjuk i 2 veckor. Krasslig, ont i halsen och ont i oronen...Skall ga till lakaren och forhoppningsvis fa pencillin. Jag har slarvat med maten under dessa tva veckor...
Mina fragor ar vad jag skall gora for att inte tappa allt det jag har byggt upp*flex* och om jag kommer att tappa vikt och styrka under ca 3 veckors franvaro fran traningen...

Tacksam for seriosa svar!*kissass*

3.1415926535
2008-02-14, 22:18
Slarva inte med maten.

Rahf
2008-02-14, 22:20
Hej allihop..Jag har tranat i ca 2 mandader. Har fatt schyssta resultat for denna korta tid. Nu har jag varit sjuk i 2 veckor. Krasslig, ont i halsen och ont i oronen...Skall ga till lakaren och forhoppningsvis fa pencillin. Jag har slarvat med maten under dessa tva veckor...
Mina fragor ar vad jag skall gora for att inte tappa allt det jag har byggt upp*flex* och om jag kommer att tappa vikt och styrka under ca 3 veckors franvaro fran traningen...

Tacksam for seriosa svar!*kissass*

Du kommer säkert tappa lite styrka, men den kommer tillbaka efter en veckas återgång. Det viktiga är att låta sjukdomsförloppet löpa ut så att du är fullständigt frisk och redo när du sätter igång. Kom ihåg att börja lugnt, värm upp REJÄLT när du kommer tillbaka och stegra vikterna snällt, kroppen kommer inte vara på topp förrän du har vant dig vid dina normala vikter igen.

Ät som vanligt, ligg på kaloribalans. Vila och bli frisk.

dawgfather
2008-02-14, 22:27
DANKE for det snabba svaret!

simonbengtsson
2008-02-14, 22:31
när du kommer tillbaks ska du träna igenom hela kroppen LUNGT, köra t.ex. 1 övning rygg 1 övning bröst osv.. gör det kanske 3 ggr på en vecka sen kan du börja köra hårdare efter hand..

Martin Löwgren
2008-02-14, 22:35
Sköt kosten till 100% så kommer du tappa minamalt. Struntar du helt i kosten för att du är krasslig kan du faktiskt räkna med att tappa en hel del.