handdator

Visa fullständig version : Kalkulatorer och kosthjälp


Mugato
2008-02-14, 18:31
Har suttit i 2h nu och sökt efter olika sorters kalkulatorer som för tex: intag av proteiner/kolhydrater etc, eller rent av allmänt smarta uträkningar för att få mer koll på min träning.

Kanske inte den bäst förklaringen på vad jag är ute efter.

Varför vill jag då ha en "kalkulator"?
Har efter mer än 2 års uppehåll från allt som har med träning att göra tagit tag i det nu igen. Befinner mig i tokyo där kött är dyrt, pasta finns knappt och potatis existerar inte.
Hittat ett himmla bra gym med halvbra engelsk talande japaner som hjälper en till tusen med träningsupplägg och allmän träningslära.

Tillägg: Är 22 år gammal, 175 lång och väger 76kg.

Har rasat i vikt från 81kg till 76kg under 1 månad här, vilket gjorde första veckan på gymmet till dom sämsta "börja om från början" passen på länge.
Har nu köpt måltidsersättare och proteintillskott vilket hittils har fått mig att så still på 76kg.

------------------------------

En tränings dag ser ut såhär:

0800- 0900: Går upp äter frukost, packar och går till stationen.

1015-1030: Börjar uppvärming *Snabb gång eller joggning/cykling*

1030-1130: Kör dagens 2 muskelgrupper

1130-1140: Strechtning

1140-1220: Duscha etc, sliter mig till skolan

1250-1300: Dricker 21gr (en halv påse) Måltidsersättare + 1 skopa protein blandat med japansk 3,6% Mjölk *Hört att mjölk ger mer "effekt" än vad klorvattnet här gör*

1300-1800: Plugg och sen hemma.

1830-1900: Käkas det ris med kött *lite kött* om dom säljer ut på äffären på hemvägen.

1900-0800: Vad jag nu än vill.

----------------------------
Såhär tränar jag 4ggr veckan, *lite annorlunda om det e helgdag* Inget större träningsschema men stor pritoering på ben rygg och på en stark mage
Maten kostar runt 500Yen *30kr*dagen för mig nu. Är tvungen att ha koll på pengarna ett tag framöver.

Passen har blivit bättre på sistonde då jag har fått rutin på maten.*popcorn*
Dock saknar jag lite kontroll på om jag äter tillräckligt eller för lite då jag inte ätit måltidsersättare i sverige *saknar biff och potatis**cry*

Har en till förfrågan i skrivande stund. Var aldrig bra på basövningar när jag tränade förr. Plömsig wannabe discobyggare på den tiden.
Har sökt efter en Allan/king Crub (stavning) tråd där basövningar för varje muskelgrupp presenteras. Skulle vara helbra för nybörjare och mindre duktiga människor som mig att kunna läsa och öva med.

Hmm...inlägget skulle egentligen bara vara om att få tag i någon sorts kalkulator men jag behövde visst skriva av mig lite *gah!*
Lovar på heder och samvete (om svar och råd kommer in) att lägga upp för och efter bilder den 30 maj som är mitt första träningsmål innan Junis "Finslipning" tills semstern i Juli.:cool:
Ingen beachform direkt men den bästa sen 2år tillbaka iallafall;)

Ha det gott!