handdator

Visa fullständig version : Angående post


shut teh face
2008-02-14, 10:16
Flyttade ifrån Väsby i Augusti. Flyttanmälde direkt att jag skulle bo hos tjejen.
Största misstaget här: ingen eftersändning.

Sedan augusti har jag inte fått någon post alls. Det är extremt jobbigt.

Jag har ringt skatteverket och kollat att jag är bokförd här.
Jag har ringt till adressandring men de är dumma i huvudet och skickar mig till folkbokföringen hela tiden.
Jag har meddelat ALLA företag jag ska ha post ifrån.
Jag säger uttryckligen till dem co/ Tjejens-Namn
Mitt namn står till och med på dörren också.

ÄNDÅ så blir ALL post returnerad till avsändaren!

En del kommer fram till min gamla adress, men det är ungefär 2-3 månader efter jag skulle fått brevet, alltså inaktuella brev.

Jag vet inte vart jag ska vända mig riktigt, företag verkar inte fatta att skriva in min adress med co/, och myndigheterna verkar inte förstå hur de ska hjälpa mig.

shut teh face
2008-02-14, 10:18
Och jag kan inte heller göra en eftersändning - gammal adress -> ny adress heller.
För de skickar posten till den här adressen. Ändå kommer inget fram.

Det måste vara brevbäraren som inte fattar vad co betyder??

Palm
2008-02-14, 10:22
Flyttade ifrån Väsby i Augusti. Flyttanmälde direkt att jag skulle bo hos tjejen.
Största misstaget här: ingen eftersändning.

Sedan augusti har jag inte fått någon post alls. Det är extremt jobbigt.

Jag har ringt skatteverket och kollat att jag är bokförd här.
Jag har ringt till adressandring men de är dumma i huvudet och skickar mig till folkbokföringen hela tiden.
Jag har meddelat ALLA företag jag ska ha post ifrån.
Jag säger uttryckligen till dem co/ Tjejens-Namn
Mitt namn står till och med på dörren också.

ÄNDÅ så blir ALL post returnerad till avsändaren!

En del kommer fram till min gamla adress, men det är ungefär 2-3 månader efter jag skulle fått brevet, alltså inaktuella brev.

Jag vet inte vart jag ska vända mig riktigt, företag verkar inte fatta att skriva in min adress med co/, och myndigheterna verkar inte förstå hur de ska hjälpa mig.

Jättekonstigt. Jag antar att du har fyllt i en flyttanmälan på adressandring.se? ( https://www.adressandring.se/?page=4 ) Brukar alltid räcka för mig.

Edit: Ok.
Edit2: Överfall brevbäraren någon dag för att se vad han gör med dina brev.

shut teh face
2008-02-14, 10:35
Ringde till posten och fick endast en utställning av Ingrid 62 för jag inte gjort en eftersändning.

Blev skickad till lokala postkontoret nu och pratade lite.
Brevbäraren där kände till mitt Namn, för jag finns tydligen inte. :laugh:

Tydligen var jag ett skämtämne där på posten - killen som inte finns. :confused:

Nu VET de att jag BOR här Iaf.

Problemet var att företagen inte angett någon co adress. Och det gäller inte bara företag, utan tingsrätter, unversitet osv osv. Jävla idioter hela bunten.

Nu borde det funka iaf :thumbup:

shut teh face
2008-02-14, 10:36
Ska bli intressant och se hur mycket räkningar jag fått som inte betalats. :laugh:

Kör det mesta på e-faktura annars.

shut teh face
2008-02-14, 10:44
Jag har sett hur brevbäraren ser ut, det är en liten tjej.

Hon kanske ska få en propp oxo för säkerhetsskull, så hon vet hur hon ska göra med min post

pervan
2008-02-14, 10:56
Eftersändning.

Bra postrape, lulz.

:D

Snafu
2008-02-14, 10:58
Jag skulle få problem med min självkänsla om det stod "care of *flickvännens namn*".

Det kanske bara är jag.

Bamse79
2008-02-14, 11:22
Var inte svårare än att ringa på posten och fixa det alltså ?! Tänkte inte på det först eller?

Griip
2008-02-14, 11:28
Fyfan va drygt.. fick inte post på 2 veckor efter att en nybliven ovän lånat min bostad i ett par månader så jag var väldigt nojjig, sen trillade de in som tur var.. hatar sånt jävla strul

shut teh face
2008-02-14, 11:45
Jag skulle få problem med min självkänsla om det stod "care of *flickvännens namn*".

Det kanske bara är jag.
Alla killar är slavar till sina flickor, det vet bara inte om det. :P