handdator

Visa fullständig version : Vinterkräksjukan !!!


Bronkitkorv
2008-02-14, 07:30
Har jag blivit drabbad av, jag ville bara beklaga mej...
Iden här tråden så får man det. Jag har dock inte spytt än
bara skitit. Feber har jag också. Orättvist är det eftersom min fru klarat sej fastän hon pussat på ungarna och bytt mer blöjor än mej. Tur att jag får lön idag då...

Vad ska jag göra en sån här piss dag då jag inte kan äta mat ens ?
Hittills har jag kunnat dricka i allafall... Hjälp...

Stoltz
2008-02-14, 07:35
Säker på att det är VKS? Kan bara tala utifrån min egen erfarenhet, men jag var verkligen totalt oförmögen att sitta vid datorn. Jag kunde endast ligga ner så dåligt jag mådde.

Bronkitkorv
2008-02-14, 07:44
Säker på att det är VKS? Kan bara tala utifrån min egen erfarenhet, men jag var verkligen totalt oförmögen att sitta vid datorn. Jag kunde endast ligga ner så dåligt jag mådde.
Jag vet inte men feber, spy och skita i ungefär 3 dagar kallar jag för vinterkräksjukan. Det finns kanske olika former av eländet, när var du sjuk ?
Det kan ju ha ändrat karaktär på ett år, eler för all del så kanske det blir värre under dagen för mej.

Stoltz
2008-02-14, 07:53
Jag hade det för ca 2-3 år sedan, och insjuknade på typ tio sekunder. Gick från bra till otroligt illa på nolltid. Fick ingen feber men det var den där sortens illamående som feber ofta ger, det där som gör att man inte kan fokusera, man förlorar all balans, ser allt i ett slags berg-och-dalbanaperspektiv, etc.

Om du har det imorgon också så är det nog snarare influensa, har för mig att VKS försvinner efter 2-3 dagar.

För din skull hoppas jag snarare att det är influensa :)

Bronkitkorv
2008-02-14, 15:55
Vad säger ni andra här då, har jag vks eller influensan ?

Loke
2008-02-14, 16:07
Jag trodde att jag hade drabbats av VKS för ett par veckor sedan, men vi kom sen fram till att det nog snarare var matförgiftning. Vinterkräksjuka ska komma väldigt snabbt och smitta väldigt lätt. Är det bara enstaka fall så kan man misstänka att det är något annat.

Men egentligen är det ju skitsamma, magsjuka som magsjuka, för vanliga människor är effekten densamma.

gnagaren
2008-02-14, 16:37
Fick VKS förra vintern, helt plöstligt. Hade precis varit hos min flickvän och satt mig på bussen för att åka hem, väl på bussen började jag känna mig lite risig i kistan och det kom nån våg av kräk-känslor, men sedan försvann det.
15minuter senare när jag klev innanför dörren hemma så bröt helvetet löst, började spy utav bara fan (värre en den gången jag åt riktigt dålig kycklingfilé). Spydde lite till, sen sket jag i 1timme, sen vilade jag 5 minuter och sedan spydde och sket jag samtidigt och sådär höll det på hela natten. Nästa dag sov jag i princip bort, när jag vaknade kunde jag bara äta lite lätt så man hade ju noll krafter för annat än att titta på TV innan man somnade igen.

Dagen därpå mådde jag prima men stannade hemma utav respekt gentemot mina klasskamrater eftersom att jag inte ville smitta dem, VKS-viruset sitter ju kvar ett tag även om man känner sig ok. Jag firade att jag blivit frisk med att göra kladdkakssmet och sedan kolla på film för att samtidigt äta smeten. Slutade med att jag fick magknip och mådde lite illa utav smeten.

VKS är den överlägset mest jävliga "sjukan" tillsammans med sommarkräksjukan.

Bubban
2008-02-14, 17:22
Heter det vinterkräksjukan även om det inte inträffar under vinterhalvåret?

Bronkitkorv
2008-02-14, 18:27
Som jag har fått för mej så är VKS snäppet värre än magsjukan och sitter i ett par dagar längre samt lite förkylningssymptom. Vanlig magsjuka spyr man och skiter av i ett dygn och sen är man ok i stort sätt. Kan någon läkare reda ut detta för oss kanske... Har vi någon läkare här eller ?