handdator

Visa fullständig version : Några simpla frågor.


ekkke
2008-02-13, 22:44
Hejsan, jag skulle bli glad om någon skulle kunna svars på dessa frågorna:

1, Bränner man lika mycket om man joggar eller går en sträcka? Fast att gå tar ju längre tid men det kan ibland vara så mycket enklare.. Berätta! :)

2, Om man cyklar en sträckasom man tidigare har mätt fettfärbränningshalten på när man har gårr, vad ska man dela den med om man nu cyklar? (hoppas att ni förstår vad jag menar)

3, om man tränar sammanlagt kanske 5h styrketräning i veckan, räcker det att då bara träna benen genom sex set knäböj + när man går/joggar?

4, Många säger att det räcker med att för mig kanske att få i sig 100g protein om dagen, men vad är egentligen 100g? Kan någon ge exempel? t.ex. 3 glas mjölk m.m...

5, Några sköna tips när man deffar om vad man ska käka, kanske vad man kan dra ner på? Eller vad som kan få en att inte behöva kunna sova p.g.a. hunger?

6, Jag tror att jag har magproblem. :em: Jag har gaser i magen ganska ofta, vad kan det bero på? Vissa säger frukt, vissa säger mjölk, vissa säger fibrer, jag tycker inte att jag äter något av det så mkt mer än andra..

7, Vilka anser ni vara de bästa frukterna och grönsakerna? Motivera :)

Kommer kanske fler frågor senare :thumbup:

daks
2008-02-14, 23:17
1, Bränner man lika mycket om man joggar eller går en sträcka? Fast att gå tar ju längre tid men det kan ibland vara så mycket enklare..


Vad jag förstått förbränns mer fett vi snabb gång, medan löpning ger mer kondition. Går Du riktigt snabbt känns det som man automatiskt vill gå över i löpning eftersom det är mindre resurs krävande. Intervallträning kanske?

Så har jag fått det förklarat för mig. Men det finns säkert ett par hundra här som kan förklara hur fel jag har...

__P
2008-02-14, 23:41
1. Du gör av med mera energi desto hårdare träning.
2. Hur har du mätt fettförbränningshalten?
3. Nej, tycker du ska träna det som vilken annan muskelgrupp som helst
4. ~2 liter om det är lättmjölk. (3.5g / 1dl)
5. Använd sökfunktionen!
6. Fibrer kanske
7. Clementiner, goda!

Maharadja
2008-02-15, 09:36
Långa promenader drar mer andelar fett i förbränning än löpning, men TOTALT i energimängd drar löpning mer :)

747
2008-02-15, 09:50
4. ~2 liter om det är lättmjölk. (3.5g / 1dl)


70 gram får jag det till, eller 68 om man ska vara exakt.

barda
2008-02-15, 17:49
sluta drick mjölk helt ett tag. Märkte direkt att jag blev bättre i magen.
Om du dricker vassle(whey) så kan det ha med saken att göra

Johan_P
2008-02-15, 18:05
sluta drick mjölk helt ett tag. Märkte direkt att jag blev bättre i magen.
Om du dricker vassle(whey) så kan det ha med saken att göra

Du är, mest förmodligen, laktosintolerant *popcorn*

Musselbank
2008-02-24, 03:19
4, Många säger att det räcker med att för mig kanske att få i sig 100g protein om dagen, men vad är egentligen 100g? Kan någon ge exempel? t.ex. 3 glas mjölk m.m...

Om du äter någorlunda "normalt" så behöver du nog inte fundera alls, tillräcklig med mat brukar ge tillräckligt med protein :-)


5, Några sköna tips när man deffar om vad man ska käka, kanske vad man kan dra ner på? Eller vad som kan få en att inte behöva kunna sova p.g.a. hunger?

Kålsoppa (grönsakssoppor öht)! Godare än man tror. Extra kul om du har problem med gaser iofs :-/

Shajjn
2008-02-24, 10:56
Frågor kan vara enkla och banala, men inte simpla. Simpel är man om man bor i ett skjul, och lever allmänt knapert. ;)

1. Den träningsform du kan utföra under lång tid, och samtidigt i intensivt tempo, förbrukar mest energi.

3. Ja, det är möjligt. Vad tycker du själv? Dina ben, du avgör.

4. Det är säkerligen en dag med 3-5 måltider av blandkost. 3 liter mellanmjölk ger 102g protein.

6. Utifrån informationen, kan vi inte vara bättre än "vissa säger". Pröva att dra ner intaget, eller utesluta helt, en typ av livsmedel som du misstänker ligga bakom problemet. Pröva dig fram, förhoppningsvis finner du boven efter ett tag.

7. Broccoli är jättebra, tillsammans med allt annat. :thumbup: