handdator

Visa fullständig version : Gainer Pro & Whey-80 PLUS Kreatin(?)


guwd
2008-02-13, 16:03
Fick igår hem mitt paket med gainer pro & whey-80 som jag numera tar efter tränigen i en o samma mix.

Idag kom också mitt kreatin från fairing som jag beställde från en annan hemsida och jag börjar således uppladdnigsfrasen idag, eftersom det är första gången jag använder kreatin.

Om fem dagar när det är färdigt och jag bara ska ta 5g per dag,

kan jag hälla i det i samma mix som ovan?

Alltså blanda gainer pro, whey-80 & 5g kreatin i samma mix, eller borde jag dela upp det på två (eventuellt tre?) "shakes"?

Efter att ha läst stickyn om kreatin så är min tolkning att det borde funka, eftersom det absoberas bättre i sammanband med intag av kolhydrater, efter träningen..

mvh

doni
2008-02-13, 16:08
Ja, du kan ta kreatin i din shake efter träningen.
Tänk även på att det redan finns protein i gainer pro, så att tillsätta extra protein (whey 80) kanske blir lite väl mycket och oekonomiskt?

guwd
2008-02-13, 17:32
Ja, du kan ta kreatin i din shake efter träningen.
Tänk även på att det redan finns protein i gainer pro, så att tillsätta extra protein (whey 80) kanske blir lite väl mycket och oekonomiskt?

Fick med 1kg whey 80 när köpte 4kg gainer från gymgro...
så länge det inte skulle kunna ha några biverkningar, så kommer jag hälla ner en liten mängd whey 80 i samma mix :)

att jag dricker san v12 turbo innan träningen ska väll inte vara ngra som helst problem i samband med kreatinet?.. bäst o fråga när jag endå är igång :)

Edit: ska jag kanske ta en halverad dos (eftersom jag minskat den pga intag av gainern) INNAN träningen? Har det ngra positiva följder att proppa med lite protein innan en två timmars session på gymmet?

guwd
2008-02-13, 17:45
Yttligare en sak,

står följande på gymgrossistens hemsida "Dosering: 5-15 gr per dag"
på Fairings Kreatin Monohydrat, hade det glasklart för mig att 5g var max, enligt stickyn under kosttillskott?

guwd
2008-02-13, 19:25
upp ^

doni
2008-02-13, 19:31
Yttligare en sak,

står följande på gymgrossistens hemsida "Dosering: 5-15 gr per dag"
på Fairings Kreatin Monohydrat, hade det glasklart för mig att 5g var max, enligt stickyn under kosttillskott?

5-10 gram brukar vara ok.

Jag vet inte om V12 innehåller kreatin, om det skulle göra det så är det inte farligt att ta kreatin efter träningen, inte heller kommer det att sänka prestationsförmågan.


Edit: ska jag kanske ta en halverad dos (eftersom jag minskat den pga intag av gainern) INNAN träningen? Har det ngra positiva följder att proppa med lite protein innan en två timmars session på gymmet?

Jag förstår inte riktigt, halverad dos av vad? V12? Protein?

guwd
2008-02-13, 21:02
Jag förstår inte riktigt, halverad dos av vad? V12? Protein?

syftade på whey-80

doni
2008-02-13, 21:26
syftade på whey-80

Ja, det är väl inte fel att ta lite protein (och kanske lite kolhydrater) innan passet. Dock skulle det kunna minska "effekten" du känner av V12. Testa och se vad som känns bäst för dig.

MFredde
2008-02-14, 16:18
Tycker inte du ska blanda ner whey i din gainer


Jag brukar köra så att jag tar whey morgon middag kväll, och gainer pro efter ett pass.. med kreatin i, funkar fint

Johan_S
2008-02-14, 16:53
Tycker inte du ska blanda ner whey i din gainer


Jag brukar köra så att jag tar whey morgon middag kväll, och gainer pro efter ett pass.. med kreatin i, funkar fint

Protein tre gånger per dygn, är inte det ganska mycket? Förutsatt att du äter en normal god kost. Kan kroppen ta upp detta?

Mvh
Johan

King Grub
2008-02-14, 16:56
Kan kroppen ta upp detta?

Mvh
Johan

Javisst, inga problem. Men det resulterar inte i större muskeluppbyggnad, om man redan täckt sitt proteinbehov. Det blir dyrbara kalorier, inte mycket mer.