handdator

Visa fullständig version : AMINO Rush


Sidor : [1] 2

kelk
2008-02-13, 00:37
Hur går det med denna produkt? Hur kommer den att vara prissatt? När kommer den att finnas i handeln?

Fairing
2008-02-13, 08:03
Hur går det med denna produkt? Hur kommer den att vara prissatt? När kommer den att finnas i handeln?

Den kommer in idag. Priset ser ni i morgon eller på Fredag. Troligtvis blir det en kampanj över helgen på kolozzeum.

Amino rush kommer i två varianter. En fri från sötningsmedel som är 95% och med citronsmak samt en 96% med sötningsmedel och apelsinsmak (sötma förstärker aromer = mer protein mindre arom)

800g/burk

Intresset har varit fruktansvärt stort utan att vi ens har gjort reklam:hbang:

Tabbe
2008-02-13, 08:22
Vem vann tävlingen då? :D

Fairing
2008-02-13, 08:28
Har inte kollat vem det var. Den första som kom upp med namnet Essential Amino Rush

nelson24
2008-02-13, 09:42
Det var typ det första förslaget:-) Exhale_ vill jag minnas.

Halldin
2008-02-13, 09:47
Det var typ det första förslaget:-) Exhale_ vill jag minnas.
Nja. Han skrev bara Rush.
Resten har Fairing lagt till själv.

EiseltUK
2008-02-13, 09:53
En gratis burk får skickas till den som kom på Rush och en annan till Self för de har ju namnet Essential Amino. :D

Fairing
2008-02-13, 10:14
En gratis burk får skickas till den som kom på Rush och en annan till Self för de har ju namnet Essential Amino. :D

Vi sätter oss och utser en vinnare i veckan :D

kelk
2008-02-13, 12:20
Grymt sa grisen! Tack för svaren!

Stenberg
2008-02-14, 10:06
Den kommer in idag. Priset ser ni i morgon eller på Fredag. Troligtvis blir det en kampanj över helgen på kolozzeum.

Amino rush kommer i två varianter. En fri från sötningsmedel som är 95% och med citronsmak samt en 96% med sötningsmedel och apelsinsmak (sötma förstärker aromer = mer protein mindre arom)

800g/burk

Intresset har varit fruktansvärt stort utan att vi ens har gjort reklam:hbang:

Smakmässigt, blir det som med EsaPro och Self Essential Amino and man får hålla för näsan och klunka snabbt samt attab eller har ni i och med sötningsmedlet fått till något som går att dricka på normalt vis?

Fairing
2008-02-14, 10:17
Smakmässigt, blir det som med EsaPro och Self Essential Amino and man får hålla för näsan och klunka snabbt samt attab eller har ni i och med sötningsmedlet fått till något som går att dricka på normalt vis?

Den varianten utan sötningsmedel är väl snäppet bättre än Esa pro(men inte många snäpp). Den med sötningsmedel är bra med tanke på 96% aminosyror

Inga smakupplevelser dock , svårt med rena aminosyror när man inte har fett & kolhydrater som bär aromer

Lindstein
2008-02-14, 11:31
Den varianten utan sötningsmedel är väl snäppet bättre än Esa pro(men inte många snäpp). Den med sötningsmedel är bra med tanke på 96% aminosyror

Inga smakupplevelser dock , svårt med rena aminosyror när man inte har fett & kolhydrater som bär aromer

Låter som en spännande och grym produkt! :thumbup:
Men hur tusan har du lyckats med 95 & 96% aminoryror? Med tanke på att eiselt i (nästan) samma produkt hamnar på 87 & 95 Aminosyror, och då vet ni ju ändå hur den smakar...

Hur är fördelningen av aminoryrorna i produkten?
Histidin eller Tryptofan?

EiseltUK
2008-02-14, 11:50
Låter som en spännande och grym produkt! :thumbup:
Men hur tusan har du lyckats med 95 & 96% aminoryror? Med tanke på att eiselt i (nästan) samma produkt hamnar på 87 & 95 Aminosyror, och då vet ni ju ändå hur den smakar...

Hur är fördelningen av aminoryrorna i produkten?
Histidin eller Tryptofan?

I Citrus Breeze använder vi inte enbart aromer utan har även ganska mycket malat. I Grape Tonic skulle vi nog kunna skriva 97% eftersom det är mängden aminosyror men har garderat oss lite genom att skriva ned värdet.

Fairing
2008-02-14, 12:20
I Citrus Breeze använder vi inte enbart aromer utan har även ganska mycket malat. I Grape Tonic skulle vi nog kunna skriva 97% eftersom det är mängden aminosyror men har garderat oss lite genom att skriva ned värdet.

har ni bara 3% arom ? snåljåpar:D

Fairing
2008-02-14, 12:23
Låter som en spännande och grym produkt! :thumbup:
Men hur tusan har du lyckats med 95 & 96% aminoryror? Med tanke på att eiselt i (nästan) samma produkt hamnar på 87 & 95 Aminosyror, och då vet ni ju ändå hur den smakar...

Hur är fördelningen av aminoryrorna i produkten?
Histidin eller Tryptofan?

Histidin.

Tanken vi hade var att folk vill ha en så ren produkt som möjligt

Ett prov vi hade innehöll 13% kolhydrat +10% arom och den var riktigt smarrig men jag tror inte att "marknaden" vill ha en 77% EAA produkt

Timme
2008-02-14, 12:31
Eiselt: Nu får ni en rejäl konkurrent på EAA marknaden! :D

Men Eiselt säljer ju fairings produkter och fairing/kolozzeum säljer ju eiselt :)

Ni lever ju nästan i symbios :D

EiseltUK
2008-02-14, 12:39
Eiselt: Nu får ni en rejäl konkurrent på EAA marknaden! :D

Men Eiselt säljer ju fairings produkter och fairing/kolozzeum säljer ju eiselt :)

Ni lever ju nästan i symbios :D

Marknaden är så pass stor att jag inte oroar mig för konkurrens. Vill kunderna ha Amino Rush så säljer vi ju den också. Produkterna är ju inte heller helt identiska så kunderna får ju lite fler valmöjligheter - på gott och ont.

Den största konkurrenten vi kan få är när vi lanserar EAA-FX. ;) Givetvis inte en EsaPro-klon.

Fairing
2008-02-14, 12:55
Marknaden är så pass stor att jag inte oroar mig för konkurrens. Vill kunderna ha Amino Rush så säljer vi ju den också. Produkterna är ju inte heller helt identiska så kunderna får ju lite fler valmöjligheter - på gott och ont.

Den största konkurrenten vi kan få är när vi lanserar EAA-FX. ;) Givetvis inte en EsaPro-klon.

Eller när Kolozzeums EAA produkt släpps utan mellanhänder direkt till konsument:thumbup:

Mycket kommer att hända på kolozzeums egna produktlinje under 2008.

Timme
2008-02-14, 12:57
Marknaden är så pass stor att jag inte oroar mig för konkurrens. Vill kunderna ha Amino Rush så säljer vi ju den också. Produkterna är ju inte heller helt identiska så kunderna får ju lite fler valmöjligheter - på gott och ont.

Den största konkurrenten vi kan få är när vi lanserar EAA-FX. ;) Givetvis inte en EsaPro-klon.

EAA-FX?! Nu börjar det bli intressant!

Men ni kan ju inte konkurrera med er själva ^^

Självklart kommer jag köra både med Amino Rush och EAA FX och sedan välja den mest prisvärda.

Vad blir det för skillnad mellan EAA FX och Esa Pro då?

Timme
2008-02-14, 12:59
Eller när Kolozzeums EAA produkt släpps utan mellanhänder direkt till konsument:thumbup:

Mycket kommer att hända på kolozzeums egna produktlinje under 2008.

Men kolozzeum är ju fairing precis som FX är Eiselt ^^

Animalistic
2008-02-14, 13:01
Vad blir det för skillnad mellan EAA FX och Esa Pro då?

+1

Lindstein
2008-02-14, 13:05
Histidin.

Tanken vi hade var att folk vill ha en så ren produkt som möjligt

Ett prov vi hade innehöll 13% kolhydrat +10% arom och den var riktigt smarrig men jag tror inte att "marknaden" vill ha en 77% EAA produkt

Absolut, är ju pga aminosyrorna man äter produkten, inte för smaken.
Så länge den håller sig inom drickbarhetens gränser tycker ja dessa produkter inte behöver vara godare... Skillnad när man snackar DoublePro som man kan ta en grogg bara för det är gott ;)
Men jag tror Eiselt har samma filosofi, därför jag blev lite nyfiken hur de kunde skilja så mycket... (skilja mycket är väll iof fel ord när det bara gäller några få % så vad spelar de igentligen för roll :cool: )

Själva fördelningen då... typ lika mycket av varje? samma som musklernas sammansättning? eller en ny formula som fortfarande är hemlig? :D

Ant
2008-02-14, 13:09
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2706577&postcount=96

hehe, jag var ju först med AMINO rush, någon annan var först med "rush"...

Burkar till båda?*cupid*

Fairing
2008-02-14, 13:28
Men kolozzeum är ju fairing precis som FX är Eiselt ^^

Nä... Fairing är ett projekt och kolozzeum är ett helt annat. Vi är även delägare i andra projekt i "byggarträsket" men dom är lite mer hemliga:cool:

Timme
2008-02-14, 13:34
Nä... Fairing är ett projekt och kolozzeum är ett helt annat. Vi är även delägare i andra projekt i "byggarträsket" men dom är lite mer hemliga:cool:

Under samma ägare, eller hur? ;)

Samma med Eiselt och FX

EiseltUK
2008-02-14, 13:44
snor tråden lite, när skall TRüCK™ släppas ?

Vi väntar in på nya råvaror. De gamla vi hade inne måste vi nog kassera.. synd för det var råvaror för ca 75 laxar men sånt är livet. *cry*

Fairing
2008-02-14, 13:51
Under samma ägare, eller hur? ;)

Samma med Eiselt och FX

Fairing äger domännamnet. driften på annat bolag

Fairing
2008-02-14, 13:52
Vi väntar in på nya råvaror. De gamla vi hade inne måste vi nog kassera.. synd för det var råvaror för ca 75 laxar men sånt är livet. *cry*

så är det när man handlar med varor från ukraina. Vad jag har hört är dom väldigt ostabila.

Men 75 lax ... var det inte lite att ta i 750spänn menar du väl:laugh:

Timme
2008-02-14, 14:03
Fairing äger domännamnet. driften på annat bolag

okej. Nu blir det för avancerat för mig :D

EiseltUK
2008-02-14, 14:36
så är det när man handlar med varor från ukraina. Vad jag har hört är dom väldigt ostabila.

Men 75 lax ... var det inte lite att ta i 750spänn menar du väl:laugh:

Ukraina... nej de här köpte vi från din leverantör i Bangladesh. *slap*

Tyvärr var någon av ingredienserna extremt hygroskopisk så vi fick börja om från början med en ny sammansättning till Trück (aka Rage-krossaren).

Fairing
2008-02-14, 14:40
Ukraina... nej de här köpte vi från din leverantör i Bangladesh. *slap*

Tyvärr var någon av ingredienserna extremt hygroskopisk så vi fick börja om från början med en ny sammansättning till Trück (aka Rage-krossaren).

well , jag har fått hela Sverige beroende av Rage så vad skall du med TRUCK till:D

EiseltUK
2008-02-14, 14:47
well , jag har fått hela Sverige beroende av Rage så vad skall du med TRUCK till:D

Lasse, jag bjuder på en gratis burk när vi fått fram den så ska du få testa lite ordentliga grejer. :D

agazza
2008-02-14, 14:56
Hahaha, battle of the titans. Vad är detta Amino rush? hur skiljer det sig mot esapro?

Fairing
2008-02-14, 14:59
Lasse, jag bjuder på en gratis burk när vi fått fram den så ska du få testa lite ordentliga grejer. :D

Kan man grogga på den ?:cheers:

Jay-Z
2008-02-14, 15:23
well , jag har fått hela Sverige beroende av Rage så vad skall du med TRUCK till:D

Ja, bra namn osv...








OMG can't help myself. :D

Timme
2008-02-14, 21:50
Ledsen Lasse men jag tror verkligen på Trück :) Jag tror att den kommer krossa allt faktiskt.


Amino Rush är dock väldigt intressant! Får se om det blir EAA-FX eller Amino Rush :)

Animalistic
2008-02-14, 21:52
Ledsen Lasse men jag tror verkligen på Trück :) Jag tror att den kommer krossa allt faktiskt.


Amino Rush är dock väldigt intressant! Får se om det blir EAA-FX eller Amino Rush :)

TRÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜCKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Troll
2008-02-14, 22:01
Har precis fått hem en ny burk esa-pro men när den är slut blir det att prova amino-rush. *popcorn*


Även eaa-fx låter intressant men som flera varit inne på, vad skiljer dom åt?.

Raggis
2008-02-14, 22:07
Har precis fått hem en ny burk esa-pro men när den är slut blir det att prova amino-rush. *popcorn*


Även eaa-fx låter intressant men som flera varit inne på, vad skiljer dom åt?.


Inget? :P

Troll
2008-02-14, 22:28
Inget? :P

Vad är det för mening att lansera en ny produkt om den inte skiljer sig något från den förra?

Fairing
2008-02-14, 22:35
Ledsen Lasse men jag tror verkligen på Trück :) Jag tror att den kommer krossa allt faktiskt.


Amino Rush är dock väldigt intressant! Får se om det blir EAA-FX eller Amino Rush :)

Hoppet och tron är det sista som överger människan :D

Timme
2008-02-14, 22:56
Hoppet och tron är det sista som överger människan :D

Tror du att Rage är bättre än Trück?

Raggis
2008-02-15, 00:22
Vad är det för mening att lansera en ny produkt om den inte skiljer sig något från den förra?

Jadu, fråga inte mig. Visste inte ens att det var eiselt som hade hand om fx-serien.

Fairing
2008-02-15, 07:53
Tror du att Rage är bättre än Trück?

Jag har svårt att se att någon produkt skulle kunna vara bättre än Rage som prestationshöjare.Kanske kan någon produkt vara bättre på ett enskilt område (typ pump) men som allround och med samma pris har jag svårt att se konkurrens

Vi siktade på att kunna sälja 500burkar Rage/månad men som bäst har vi sålt den siffran på två dagar.

Motagandet vi har fått har varit bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om. Roligast har varit att se folk med pulsklocka visa upp skillnaden med och utan Rage för det skiljer rejält hur mycket man kan pressa kroppen.

Dock vet jag att Henrik ofta kommer upp med bra produkter:thumbup:

William
2008-02-15, 09:42
Lasseman!

Det är fredag och början på en ny era av kosttillskott :D

Vilken smak rekommenderar du nu till oss finsmakare?

Fairing
2008-02-15, 09:44
Lasseman!

Det är fredag och början på en ny era av kosttillskott :D

Vilken smak rekommenderar du nu till oss finsmakare?

Fråga inte mig..... mina smaklökar är sedan länge förstörda av rent hydrolysat :D

Hobbes
2008-02-15, 10:18
Roligast har varit att se folk med pulsklocka visa upp skillnaden med och utan Rage för det skiljer rejält hur mycket man kan pressa kroppen.


Ja, instämmer, både med RAGE eller KCG (orginal) får jag markant lägre puls under uthållighetsträning! Återhämtningen - pulsen går även tillbaka snabbare!

Har tränat med pulsklocka sedan 14 år tillbaka. Men aldrig märkt en sådan stor skillnad såsom med KCG och RAGE.

Timme
2008-02-15, 12:48
Jag har svårt att se att någon produkt skulle kunna vara bättre än Rage som prestationshöjare.Kanske kan någon produkt vara bättre på ett enskilt område (typ pump) men som allround och med samma pris har jag svårt att se konkurrens

Vi siktade på att kunna sälja 500burkar Rage/månad men som bäst har vi sålt den siffran på två dagar.

Motagandet vi har fått har varit bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om. Roligast har varit att se folk med pulsklocka visa upp skillnaden med och utan Rage för det skiljer rejält hur mycket man kan pressa kroppen.

Dock vet jag att Henrik ofta kommer upp med bra produkter:thumbup:

Ja, rage blev verkligen en stor hit! Helt sannslöst vad bra det har gått för den produkten. Det är väldigt roligt tycker jag :)

Kul att Eiselt och Fairing är så bra konkurrenter.

EiseltUK
2008-02-15, 13:03
Jag har svårt att se att någon produkt skulle kunna vara bättre än Rage som prestationshöjare.Kanske kan någon produkt vara bättre på ett enskilt område (typ pump) men som allround och med samma pris har jag svårt att se konkurrens

Vi siktade på att kunna sälja 500burkar Rage/månad men som bäst har vi sålt den siffran på två dagar.

Motagandet vi har fått har varit bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om. Roligast har varit att se folk med pulsklocka visa upp skillnaden med och utan Rage för det skiljer rejält hur mycket man kan pressa kroppen.

Dock vet jag att Henrik ofta kommer upp med bra produkter:thumbup:

Det finns alltid produkter som kan vara bättre men det är ju också en dos och prisfråga.

Håller med, speciellt om det sista. *cupid*

Trück är långt ifrån en "kopia" på Rage. Tror att vissa gillar den ena eller andra beroende på vad man är ute efter. Innehållet har väl vissa likheter som de flesta produkter inom kategorin men vi har satsa extra mycket på just pump-effekten.

tigerofsweden
2008-02-15, 15:23
Det finns alltid produkter som kan vara bättre men det är ju också en dos och prisfråga.

Håller med, speciellt om det sista. *cupid*

Trück är långt ifrån en "kopia" på Rage. Tror att vissa gillar den ena eller andra beroende på vad man är ute efter. Innehållet har väl vissa likheter som de flesta produkter inom kategorin men vi har satsa extra mycket på just pump-effekten.


Hoppas ni inte gör misstaget att märka en produkts smak till SWEET när innehållet är surare än surast :Virro

Jag kommer garanterat prova Trück så se till att få ut den på marknaden illa kvickt :D

KniveN
2008-02-15, 16:12
Ja, instämmer, både med RAGE eller KCG (orginal) får jag markant lägre puls under uthållighetsträning! Återhämtningen - pulsen går även tillbaka snabbare!

Har tränat med pulsklocka sedan 14 år tillbaka. Men aldrig märkt en sådan stor skillnad såsom med KCG och RAGE.

Höjer inte koffein pulsen?

jesse
2008-02-15, 17:04
Höjer inte koffein pulsen?

Det trodde jag också att den gjorde?

ocelot
2008-02-15, 18:11
cool, nu finns amino rush i kollo-shoppen...
tänkte höra... hur vettigt är det o kombinera en sådan produkt med låt säga ett vassleprotein? att ta aminorush innan och en vassleshake efter träning..
slöseri med pengar? går det lika bra med en vassleshake innan träning istället för amino rushen?

Ant
2008-02-15, 18:26
Den största konkurrenten vi kan få är när vi lanserar EAA-FX. ;) Givetvis inte en EsaPro-klon.

hehe, det där var ett skämt va? Jobbar ni på en eaa-fx?

Fairing
2008-02-15, 18:28
Höjer inte koffein pulsen?

Vad jag syftade på var att exempelvis skidåkare kunde ligga på samma arbetspuls eller högre under extremt lång tid.Efter ett viss tid där dom brukade gå ner i arbetspuls så kunde dom bara ligga på och "mata" med RAGE. Beta alanin verkar kunna sänka pulsen snabbt efter träning. Det har varit ett fenomen dom har studerat på galopphästar som äter KCG + beta alanin

/Lasse

KniveN
2008-02-15, 18:43
Vad jag syftade på var att exempelvis skidåkare kunde ligga på samma arbetspuls eller högre under extremt lång tid.Efter ett viss tid där dom brukade gå ner i arbetspuls så kunde dom bara ligga på och "mata" med RAGE. Beta alanin verkar kunna sänka pulsen snabbt efter träning. Det har varit ett fenomen dom har studerat på galopphästar som äter KCG + beta alanin

/Lasse

De tror jag säkert men jag syftade på

"får jag markant lägre puls under uthållighetsträning!"

Som hobbes skrev

Handcuff
2008-02-15, 18:45
Hur blev detta en tråd om RAGE? Trodde det fanns en sådan redan...

RAGE (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=101325&highlight=rage%2A)

*whistle*

Fairing
2008-02-15, 18:46
Hur blev detta en tråd om RAGE? Trodde det fanns en sådan redan...

RAGE (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=101325&highlight=rage%2A)

*whistle*

:D har tänkt samma sak

Hobbes
2008-02-15, 19:37
De tror jag säkert men jag syftade på

"får jag markant lägre puls under uthållighetsträning!"

Som hobbes skrev

Fortsätter i RAGE tråden....*whistle*

Kocken123
2008-02-15, 20:44
Är Amino Rush en form av protein tillskott som tas likadant som EsaPro? Innebär det också att man inte skall tillföra någon annan form av vassle protein/kolhydrat innan eller efter träningen? Och är Lemon rush smaken helt och hållet fri från sötningsmedel?

jesse
2008-02-15, 21:03
Kocken123: Ja, ja och ja.

Edit: kolhydrater kan med fördel kombineras med Amino Rush i samband med träning.

mangemani
2008-02-15, 21:20
jämfört med esapro,vad är skillnaden(bortsett från smaken och priset)?

Fairing
2008-02-15, 21:34
jämfört med esapro,vad är skillnaden(bortsett från smaken och priset)?

Coolare burk , bättre varumärke , snyggare etikett etc.:D nej då , det som skiljer mest är väl att vi även har tillsatt arginin och vår sötade variant håller 8% (?) högre proteinhalt än Esa pro. Den osötade Lemon håller samma halt som Esa Grape

50g mer per burk

Valet är konsumentens men priset som vi har över denna helg lär aldrig komma tillbaka.

Pdaddy
2008-02-15, 21:39
Nää lasse, nu är ja besviken på riktigt !!!

Idag när man kom ner till Fairing ser man ett berg med Rushburkar, men inte faan har man fått smaka på det :smash:

Med tanke på att det är huggorm "typ" tillskott i smakväg så är ju jag verkligen rätt person att fråga för possetiv bedömning, för jag är ju lite som dig redan förstörd aaaf den goda whey-hodro'n *drool*


William, jag tror du bör ta Apelsinsmaken... Simon nämde att den andra inte va för finsmakare, och du är ju just en finsmakare ... Eller hur !!

Jag kan ju säga att jag ej testat Mr Henrik aka Eiselt mannen's esa pro än.


Marcus

Fairing
2008-02-15, 21:42
Nää lasse, nu är ja besviken på riktigt !!!

Idag när man kom ner till Fairing ser man ett berg med Rushburkar, men inte faan har man fått smaka på det :smash:

Med tanke på att det är huggorm "typ" tillskott i smakväg så är ju jag verkligen rätt person att fråga för possetiv bedömning, för jag är ju lite som dig redan förstörd aaaf den goda whey-hodro'n *drool*


William, jag tror du bör ta Apelsinsmaken... Simon nämde att den andra inte va för finsmakare, och du är ju just en finsmakare ... Eller hur !!

Jag kan ju säga att jag ej testat Mr Henrik aka Eiselt mannen's esa pro än.


Marcus

Kan vara för att du aldrig kommer förbi kontoret längre , aldrig tränar och har blivit en soffpotatis. Ryck upp dig GUBBE:laugh:

Jorgen
2008-02-15, 21:42
Nää lasse, nu är ja besviken på riktigt !!!

Idag när man kom ner till Fairing ser man ett berg med Rushburkar, men inte faan har man fått smaka på det :smash:

Vad fan skall du ha det till? Du tränar ju inte ändå. *slap*

Edit: Ouch. :D

Pdaddy
2008-02-15, 21:48
2 påhopp innom 5 minuter, näää nu......

Hmmmm, well jag har ju haft mina problem *whistle* .
Men ja tränade idag *flex* , höger axeln kändes bra för att köra första bänkpasset på 6 månader. Jag har ju Körkort igen och de är ju en possetiv sak också, så träningen skall ju hoppa igång hoppas ja.

Lasse, ja tänkte nästan på att haka med er värstingar på Söndag om det går bra. Om ni skall träna då alltså ?

M

William
2008-02-15, 21:53
William, jag tror du bör ta Apelsinsmaken... Simon nämde att den andra inte va för finsmakare, och du är ju just en finsmakare ... Eller hur !!


Tack för tipset! Men jag har tvingat Lasse att skicka smakprover så vi får se om jag kan bli hardcore som ni andra än :D

Kocken123
2008-02-15, 22:00
Tack för svar Jesse, men nu när jag ska beställa så kan jag inte välja smak :S

jesse
2008-02-15, 22:15
Tack för svar Jesse, men nu när jag ska beställa så kan jag inte välja smak :S

Skriv vilken smak du vill ha i kommentarsfältet som kommer upp när du trycker dig vidare till kassan, gissar på att det inte har hunnit med att skriva in allt ännu.

Edit: så gjorde i alla fall jag ;) var tvungen att passa på o lägga en beställning på Rush när priset var så fördelaktigt.

Kocken123
2008-02-15, 22:32
tackar tackar, då är den numera beställd!

me2
2008-02-16, 10:45
Är Amino Rush hypoallergent? :)

Timme
2008-02-16, 10:56
Är Amino Rush en form av protein tillskott som tas likadant som EsaPro? Innebär det också att man inte skall tillföra någon annan form av vassle protein/kolhydrat innan eller efter träningen? Och är Lemon rush smaken helt och hållet fri från sötningsmedel?

Ja det är samma som esa pro. Det är ju ett EAA tillskott för bubblen! :D

Fairing
2008-02-16, 11:02
Tack för tipset! Men jag har tvingat Lasse att skicka smakprover så vi får se om jag kan bli hardcore som ni andra än :D

Vilken smak man gillar har ofta med kosten under uppväxt , smakreferenser , daglig kostintag att göra.

En person som alltid äter sötsaker kommer att tycka att ett lagom sött protein nästan är bittert osv medan en person som aldrig äter sötsaker tycker att proteinet är för sött.

Med andra ord en kille som är van att frossa i Älgstek med mandelpotatis och rönnbärsgelé , Smokehouse hamburgertallrik , Pizza med Cola osv kommer alltid ha svårt att gilla produkter som Rage , Fria aminosyror , Hydrolysat mm oavsett vad vi gör med smaken

Förstår du min poäng William ?:naughty:

Timme
2008-02-16, 11:05
Amino Rush är beställd!

William
2008-02-16, 11:18
Vilken smak man gillar har ofta med kosten under uppväxt , smakreferenser , daglig kostintag att göra.

En person som alltid äter sötsaker kommer att tycka att ett lagom sött protein nästan är bittert osv medan en person som aldrig äter sötsaker tycker att proteinet är för sött.

Med andra ord en kille som är van att frossa i Älgstek med mandelpotatis och rönnbärsgelé , Smokehouse hamburgertallrik , Pizza med Cola osv kommer alltid ha svårt att gilla produkter som Rage , Fria aminosyror , Hydrolysat mm oavsett vad vi gör med smaken

Förstår du min poäng William ?:naughty:


Så när kommer Rush med colasmak då?

:D

skaparn
2008-02-16, 11:23
Beställt. Jag vill vara opti.

Timme
2008-02-16, 12:46
Beställt. Jag vill vara opti.

Jag med :em:


Frågan är vilket som är mest opti av dessa två alternativ?


1. EAA i början av passet. Ingen mat efter passet. Väntar 1h och tar en till skopa EAA. Äter en riktig måltid 30 minuter efter.

2. EAA i början av passet. En riktig måltid efter passet och struntar i den andra skopan EAA.


Så vilket är att föredra? Jag är förvirrad.

Yankeee
2008-02-16, 12:47
Ingen mat efter ett pass = någon eller något kommer att utsättas för ett rage utan dess like.

Så, EAA innan passet och mat efter.

Timme
2008-02-16, 12:51
Ingen mat efter ett pass = någon eller något kommer att utsättas för ett rage utan dess like.

Så, EAA innan passet och mat efter.

haha ^^

Det låter som om alternativ 2 är bättre då. Ett roidrage vill jag gärna bespara min omgivning. :D

cruzzek
2008-02-16, 14:45
Mitt vassleprotein börjar ta slut, undrar nu om man kan byta ut det mot Rush? För det blir väl ungefär samma sak bara att rush är mer koncentrerat?

L-Sami
2008-02-16, 15:02
EsaPro får konkurrens nu, jag kommer köpa av de som har bäst smak och har bäst pris. EsaPro Grape Tonic är bäst nu, får se hur Amino Rush smakar. Blir att inhandla det nästa gång, apelsinsmak.

tuben
2008-02-16, 18:22
Hur länge innan bäst före datumet kommer på rush?
Tänkte passa på och beställa nu men vart skadad i ett år snart så vet inte när man kan träna igen.

tntballe
2008-02-16, 18:47
Har inte kollat vem det var. Den första som kom upp med namnet Essential Amino Rush

En bra start på namnet är alltid viktigt.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2706152&postcount=19
Glöm aldrig det ;)

EiseltUK
2008-02-16, 21:46
EsaPro får konkurrens nu, jag kommer köpa av de som har bäst smak och har bäst pris. EsaPro Grape Tonic är bäst nu, får se hur Amino Rush smakar. Blir att inhandla det nästa gång, apelsinsmak.


Tycker du Grape Tonic smakar bättre än Citrus Breeze?

der_rickard
2008-02-16, 23:31
Hur länge håller sig en burk Amino Rush fräsch? Funderar på att bunkra upp nu när det är billigt, men om det bara håller en månad eller två är det ju ingen ide. Nån som har koll?

jojjep91
2008-02-17, 00:15
Vad är de för skillnad på Easpro och Essential Amino Rush?

Fairing
2008-02-17, 10:57
Hur länge håller sig en burk Amino Rush fräsch? Funderar på att bunkra upp nu när det är billigt, men om det bara håller en månad eller två är det ju ingen ide. Nån som har koll?

2 år

3.1415926535
2008-02-17, 11:06
Vad är de för skillnad på Easpro och Essential Amino Rush?

Essential Amino Rush innehåller arginin.

Kocken123
2008-02-17, 11:44
Finns det några rekommenderade tider att ta Amino Rushen före och innan träningen? Jag har hört att det är bäst att vänta ca 1 timme efter träningen, men hur det är innan vet jag ej.

eXit
2008-02-17, 12:45
Direkt före på tom mage

Finns det några rekommenderade tider att ta Amino Rushen före och innan träningen? Jag har hört att det är bäst att vänta ca 1 timme efter träningen, men hur det är innan vet jag ej.

Timme
2008-02-17, 13:08
Jag med :em:


Frågan är vilket som är mest opti av dessa två alternativ?


1. EAA i början av passet. Ingen mat efter passet. Väntar 1h och tar en till skopa EAA. Äter en riktig måltid 30 minuter efter.

2. EAA i början av passet. En riktig måltid efter passet och struntar i den andra skopan EAA.


Så vilket är att föredra? Jag är förvirrad.

Bump på denna. Jag har hört yankeees åsikt och jag tror också att alternativ 2 är bäst men jag är ännu inte helt säker. Jag vill ha fler åsikter! Vilket är egentligen mest opti?

-squat-
2008-02-17, 13:54
Bump på denna. Jag har hört yankeees åsikt och jag tror också att alternativ 2 är bäst men jag är ännu inte helt säker. Jag vill ha fler åsikter! Vilket är egentligen mest opti?

Jag kör EAA, malto och kreatin direkt innan passet och direkt efter passet. Enkelt och rationellt. I övrigt är det 3 mål mat med en vassledrink till. Krångla inte mer än nödvändigt. Vad som är mest optimalt får framtida forskning visa. Vem orkar leva som en labbråtta? :)

jesse
2008-02-17, 14:14
Bump på denna. Jag har hört yankeees åsikt och jag tror också att alternativ 2 är bäst men jag är ännu inte helt säker. Jag vill ha fler åsikter! Vilket är egentligen mest opti?

Gör vad som känns bekvämast, finns ju inget som visar att alt 1 skulle vara bäst, innan träning på fastande mage är ju det man vet gör skillnad. Personligen kör jag på alt2 för det blir smidigast för mig.

Troll
2008-02-17, 17:08
Bump på denna. Jag har hört yankeees åsikt och jag tror också att alternativ 2 är bäst men jag är ännu inte helt säker. Jag vill ha fler åsikter! Vilket är egentligen mest opti?

Nu kör jag på Esa-Pro men antar att dosering och annat kommer vara ganska likt.

Jag kör dubbel dos esa (12g) + malto precis innan passet och gainer direkt efter sen mat ca 1h efter.

zaphod
2008-02-17, 19:54
Jag har en fråga som säkert redan behandlats i rage tråden...
Undrar bara om man kan ta både Rage och Amino Rush före ett träningspass utan att något av dem "tar ut varandra" ? Tack på förhand

Timme
2008-02-17, 20:09
Jag kör EAA, malto och kreatin direkt innan passet och direkt efter passet. Enkelt och rationellt. I övrigt är det 3 mål mat med en vassledrink till. Krångla inte mer än nödvändigt. Vad som är mest optimalt får framtida forskning visa. Vem orkar leva som en labbråtta? :)

JA men äter du direkt efter träningen?

Timme
2008-02-17, 20:10
Rage och Amino rush kommer inte ta ut varandra.

Pdaddy
2008-02-18, 18:44
Nu har jag provat Amino Rush Apelsin !!! *flex*

Var nere på Fairing och kollade till statusen efter helgens rush :naughty: .
Kan ju säga att det var en JÄVLA massa ordrar att packa, så med andra ord fullt upp.

Mr Fairing blandade till en Amino Rush Orange, jag undrade direkt om han hade kissat i shakern för de va pissgult/orange..
Luktade inte så mkt i huvud tagen och smaken, jaaa va ska ja säga *whistle*
Det smakade bättre än Whey-Hydro iallafall *LOL*, jag lyckades få ner det utan större problem men en del miner blev det allt.
Skulle rekomendera att man har fun light för att smaksätta det hela lite mer, den har en besk smak ungifär som hydrosolate, med en lätt arom av apelsin.

Jag testade sedan även ÄSA PRO grape !!!! Det ända possetiva var väll att den lukta grape, för smaken va ingen vidare *spy* . Tog en klunk å kastade tillbaka shakern till Lasse lus, ja ville slippa att lägga en pizza på Danne's packbänk ..


Summa sumarus, den som druckigt Esa pro blir glatt överraskade, men den som är nybörjare innom kosttillskott får en tuff match att hantera denna häxbryggd.
För mig spelar det mindre roll, ja dricker det ändå !!!


Skål

Marcus

Timme
2008-02-18, 18:50
Jag är som du daddy! Halsar allt! (utom b-alanin som jag får panik av)

Själv tycker jag Esa pro grape är helt okej i sin vidrighet :D

Torwald
2008-02-18, 19:07
Smakar Amino Rush Orange lika smaskigt som Esa Pro Citrus så blir åminstone jag toknöjd! :hbang:

Pdaddy
2008-02-18, 19:26
Jag är som du daddy! Halsar allt! (utom b-alanin som jag får panik av)

Själv tycker jag Esa pro grape är helt okej i sin vidrighet :D

Vafaan beta e ju nice *stick stick* :D

Jag får testa Citrus imorn om ja har vägarna förbi, sen kan ja ju kika om Mr Fairing har en öppen EsaPro av annan smak än grape, så kanske ja kan jämföra.

Timme
2008-02-18, 19:45
Smakar Amino Rush Orange lika smaskigt som Esa Pro Citrus så blir åminstone jag toknöjd! :hbang:

Esapro citrus är fiiiiiin!

Timme
2008-02-18, 19:47
Vafaan beta e ju nice *stick stick* :D

Jag får testa Citrus imorn om ja har vägarna förbi, sen kan ja ju kika om Mr Fairing har en öppen EsaPro av annan smak än grape, så kanske ja kan jämföra.

Jag mår illa beta *spy*

Jämför somsagt gärna esa pro citrus med rush orange och citrus.

EiseltUK
2008-02-18, 20:10
Nu har jag provat Amino Rush Apelsin !!! *flex*

Var nere på Fairing och kollade till statusen efter helgens rush :naughty: .
Kan ju säga att det var en JÄVLA massa ordrar att packa, så med andra ord fullt upp.

Mr Fairing blandade till en Amino Rush Orange, jag undrade direkt om han hade kissat i shakern för de va pissgult/orange..
Luktade inte så mkt i huvud tagen och smaken, jaaa va ska ja säga *whistle*
Det smakade bättre än Whey-Hydro iallafall *LOL*, jag lyckades få ner det utan större problem men en del miner blev det allt.
Skulle rekomendera att man har fun light för att smaksätta det hela lite mer, den har en besk smak ungifär som hydrosolate, med en lätt arom av apelsin.

Jag testade sedan även ÄSA PRO grape !!!! Det ända possetiva var väll att den lukta grape, för smaken va ingen vidare *spy* . Tog en klunk å kastade tillbaka shakern till Lasse lus, ja ville slippa att lägga en pizza på Danne's packbänk ..


Summa sumarus, den som druckigt Esa pro blir glatt överraskade, men den som är nybörjare innom kosttillskott får en tuff match att hantera denna häxbryggd.
För mig spelar det mindre roll, ja dricker det ändå !!!


Skål

Marcus

Esapro citrus smakar ganska mycket bättre än grape tonic. Är man kinkig ska man använda HydraPro.

Ska bli spännande att smaka Amino Rush också... men jag kommer inte byta till det nästa bästa. :D

He-man
2008-02-18, 22:26
Är det artificiella aromer i Esapro och Amino rush? Jag är allergisk mot citrusfrukter.

jesse
2008-02-18, 23:20
Nu har jag provat Amino Rush Apelsin !!! *flex*

Var nere på Fairing och kollade till statusen efter helgens rush :naughty: .
Kan ju säga att det var en JÄVLA massa ordrar att packa, så med andra ord fullt upp.

Mr Fairing blandade till en Amino Rush Orange, jag undrade direkt om han hade kissat i shakern för de va pissgult/orange..
Luktade inte så mkt i huvud tagen och smaken, jaaa va ska ja säga *whistle*
Det smakade bättre än Whey-Hydro iallafall *LOL*, jag lyckades få ner det utan större problem men en del miner blev det allt.
Skulle rekomendera att man har fun light för att smaksätta det hela lite mer, den har en besk smak ungifär som hydrosolate, med en lätt arom av apelsin.

Jag testade sedan även ÄSA PRO grape !!!! Det ända possetiva var väll att den lukta grape, för smaken va ingen vidare *spy* . Tog en klunk å kastade tillbaka shakern till Lasse lus, ja ville slippa att lägga en pizza på Danne's packbänk ..


Summa sumarus, den som druckigt Esa pro blir glatt överraskade, men den som är nybörjare innom kosttillskott får en tuff match att hantera denna häxbryggd.
För mig spelar det mindre roll, ja dricker det ändå !!!


Skål

Marcus

Är det inte lite hårt mot Esan att jämföra dess osötade variant med ferrings sötade? :D

Jag tycker att grape är helt ok, ska bli spännande att testa rush lemon snart också.

Pdaddy
2008-02-19, 18:08
Nu har jag även testat Amino Rush Citrus !!

Den har bättre smak än Grape Esa iallafall, svag arom av citron men annars mäst besk.
Det va nogon som fråka ang smaksättningen, det är lugners, det är ett konstgjord arom.

M

EiseltUK
2008-02-19, 20:21
Är det artificiella aromer i Esapro och Amino rush? Jag är allergisk mot citrusfrukter.

Grape tonic innehåller en arom som är naturligt ursprung. Citrus Breeze syntetiskt.

Exhale_
2008-02-19, 23:01
Det var typ det första förslaget:-) Exhale_ vill jag minnas.

+1 :D Give me free stuff *whistle*

der_rickard
2008-02-20, 12:39
Hur länge kan Amino Rush och liknande EAA-tillskott stå utblandat i vatten innan det "blir dåligt"? Pratar vi minuter, timmar, dagar?

jesse
2008-02-20, 16:42
Hur länge kan Amino Rush och liknande EAA-tillskott stå utblandat i vatten innan det "blir dåligt"? Pratar vi minuter, timmar, dagar?

Jag skulle inte låta det står mer än kanske 30 minuter, flera timmar känns lite vanskligt *spy*

Jocke77
2008-02-20, 18:04
hur mkt arginin är det i 1dos ca 7g aminorush?

arginin tabl. separat brukar väll ligga på 1g....

mv920
2008-02-20, 18:56
Har nu fått hem Amino Rush..

Smaken är enligt mig inget man längtar efter, antar att det är så för alla amino produkter.

Varför inte leverera Amino Rush i kapselform så man slipper smaken?

Blir upptaget långsammare?

Troll
2008-02-20, 19:04
Har nu fått hem Amino Rush..

Smaken är enligt mig inget man längtar efter, antar att det är så för alla amino produkter.

Varför inte leverera Amino Rush i kapselform så man slipper smaken?

Blir upptaget långsammare?


Räkna på hur många kapslar du skulle få ta vid varje tillfälle.:smash:

mv920
2008-02-20, 19:15
ok, dock tar jag hellre någon/några kapslar extra än att dricka det i pulverform:)

Troll
2008-02-20, 19:27
ok, dock tar jag hellre någon/några kapslar extra än att dricka det i pulverform:)

Någon/några är nog snarare 6-10 skulle jag tro. ;)
Men du kan ju alltid köpa tomma kapslar och pilla i pulvret själv om det är något du vill lägga tid på.

tobbo
2008-02-20, 19:27
ok, dock tar jag hellre någon/några kapslar extra än att dricka det i pulverform:)

Var det inte någon som hade gjort och det blev alldeles för många kapslar för att vara värt det?

jesse
2008-02-20, 19:31
ok, dock tar jag hellre någon/några kapslar extra än att dricka det i pulverform:)

Det är ju olika vad man tycker, jag som hatar att svälja ens en omega-3 kapsel om dagen skulle aldrig fixa att svälja ner ett tiotal tabletter varje gång jag skall inta EAA innan träning. Senn tror jag att dem som förväntar sig en rakt igenom sötsliskig smak på sin EAA-drink får tänka om.... ;)

Jag har precis provsmakat Amino Rush Lemon och den är faktiskt snäppet bättre än Esa-Pro Grape i mitt tycke. Båda slinker ner utan större problem.

mv920
2008-02-20, 19:36
Visst kommer priset öka, kanske just därför man valt att ej leverera aminosyror i kapselform...

agazza
2008-02-20, 22:01
Tyckte den var god jag, måste hålla mig från att inte ta för mycket i onödan. :)

hulk h
2008-02-21, 00:29
Idag kom burken, o här kommer första frågan. Hur blandar ni, provade i ett stort glas med vatten, men det vägrade blanda sig, det mesta låg o flöt som ett skum på ytan. Måsta man blanda det i shakern eller beter det sig bättre om man blandar med något annat, typ juice??

För övrigt smakar det död fiskmås, o jag tyckte GACIK smakade illa, men men ska man bli stor o stark är det väll bara att bita i hop.

jesse
2008-02-21, 00:36
Idag kom burken, o här kommer första frågan. Hur blandar ni, provade i ett stort glas med vatten, men det vägrade blanda sig, det mesta låg o flöt som ett skum på ytan. Måsta man blanda det i shakern eller beter det sig bättre om man blandar med något annat, typ juice??

För övrigt smakar det död fiskmås, o jag tyckte GACIK smakade illa, men men ska man bli stor o stark är det väll bara att bita i hop.

Lättast i shakern, ska du blanda i glas så häll i pulvret först och vätskan senn, men det kan vara knepigt att få till bra ändå.

AmericanDragon
2008-02-21, 02:02
Men alltså, ersätter detta t ex Whey protein, eller fungerar det bra att kombinera. Men om man då kombinerar, är det nödvändigt eller bara slöseri?

Sebsun
2008-02-21, 15:58
Kom nyss hem med en burk Amino Rush, jag ska träna om en stund, så jag gjorde iordning en dos. Fy f*n, det smakade inte gott alls! Men det var jag beredd på, nu undrar jag bara om man kan blanda med något annat än vatten? Eller pajar det effekten av pulvret?
Det stod heller inget om mängden vatten man skulle blanda pulvret med, jag antar att det inte spelar någon större roll?

Rahf
2008-02-21, 16:03
Men alltså, ersätter detta t ex Whey protein, eller fungerar det bra att kombinera. Men om man då kombinerar, är det nödvändigt eller bara slöseri?

Som träningsprotein så anser jag personligen att detta ersätter vassle eftersom det är mycket effektivare för det syftet (stimulering av proteinsyntes). Kombinering medför att du tappar effekten från amino rush.

tobbo
2008-02-21, 17:59
Som träningsprotein så anser jag personligen att detta ersätter vassle eftersom det är mycket effektivare för det syftet (stimulering av proteinsyntes). Kombinering medför att du tappar effekten från amino rush.

Men visst behöver man fortfarande lika mycket protein sammanlagt under dagen, 1,5-2g/bw?

Pdaddy
2008-02-21, 18:13
Vill bara säga att Amino Rush Orange och Rage är utmärkta att blanda ihop. Blir riktigt gott att dricka då :D

*popcorn*

M

EiseltUK
2008-02-21, 18:32
Vill bara säga att Amino Rush Orange och Rage är utmärkta att blanda ihop. Blir riktigt gott att dricka då :D

*popcorn*

M

Nackdelen är väl att Rage lämpligen tas cirka 30-45 minuter tidigare.

Pdaddy
2008-02-21, 18:57
Äsh, det kommer ut snabbare + lagom efter uppvärmningen är det full gas :D

M

mv920
2008-02-21, 19:08
Äsh, det kommer ut snabbare + lagom efter uppvärmningen är det full gas :D

M

Blir du så dålig i magen? höhö

Nä men det kanske är något att testa!

Jonny_88
2008-02-21, 19:46
Blev grape tonic istället, gillade den friska smaken redan från början! Dock var det ett tag sedan (kört med citrus breeze som inte är mindre god den), ingen anledning att byta för mig! *kissass*

Per B
2008-02-21, 21:31
Kom nyss hem med en burk Amino Rush, jag ska träna om en stund, så jag gjorde iordning en dos. Fy f*n, det smakade inte gott alls! Men det var jag beredd på, nu undrar jag bara om man kan blanda med något annat än vatten?
Köp en flaska Fun Light och tillsätt några droppar, så gör jag med EsaPro.

Sebsun
2008-02-21, 21:38
Okej, tack för tipset !

polle
2008-02-21, 23:38
Haha, ja jävlar vad det smakade illa. Det första jag gjorde efter träningen var att köpa en liter Fun Light.

Klicken
2008-02-22, 00:14
Blir smaken bättre av fun light, och vilken smak av fun light?

Pelle2
2008-02-22, 02:13
Blir smaken bättre av fun light, och vilken smak av fun light?

Ja den kommer då att smaka Fun light (!?) och välj smak efter hur du vill att din "drink" ska smaka! Roflmao

Klicken
2008-02-22, 09:54
Ja den kommer då att smaka Fun light (!?) och välj smak efter hur du vill att din "drink" ska smaka! Roflmao

Rolf.

tobbo
2008-02-22, 23:55
Skulle man få med en skopa när man köpte?, hur mycket är en skopa 7-14g om man kan använda något annat mått?

Sebsun
2008-02-23, 00:28
Jag fick med en skopa, fast den låg begraven i pulvret. Att det står 7-14 beror nog på att pulvret kan vara hårt/mjukt packat. Jag tror att Fairing har rekommenderat att man använder en matvåg (?) och väger upp mängden man vill ha.

tobbo
2008-02-23, 00:46
Jag fick med en skopa, fast den låg begraven i pulvret. Att det står 7-14 beror nog på att pulvret kan vara hårt/mjukt packat. Jag tror att Fairing har rekommenderat att man använder en matvåg (?) och väger upp mängden man vill ha.

Tack. Nu hitta jag den lilla jäkeln som låg längst ner.

mks
2008-02-23, 01:44
Det står ½-1 skopa (7-14g) på burken. En halv skopa är 7g, en hel är 14g. Det har inget med packning av pulvret att göra.

Sebsun
2008-02-23, 01:51
Det står ½-1 skopa (7-14g) på burken. En halv skopa är 7g, en hel är 14g. Det har inget med packning av pulvret att göra.

Okej, my bad! Jag hade faktiskt missat detta. :smash:

nkt_91
2008-02-23, 16:38
shit va svårt det är att hänga med... jag har letat efter en tråd som jag kunde fråga det här i hur lång tid som helst men jag hittar ingen!!:O Eller jag hittade en fast den var fem år gammal och död. så jag testar fråga den i denna tråden. känns dumt att öppna en ny tråd.
jag har tränat styrketräning rätt länge men dock inte tung styrketräning mer än typ 2 månader. har använt mig av pro whey active och malto drink typ en gång om dagen efter träningen. jag är hälsofreak angående alla härans vitaminer och fettsyror så jag äter istället mat jag vet innehåller det jag behöver. Men som de flesta andra som tränar seriöst tycker jag det är för jobbigt att få i mig alla de proteiner man behöver naturligt så därför behöver jag tips på vad jag borde köpa. dock ska det gärna vara med neutral/naturell smak eftersom jag är oerhört skeptisk mot sötningsmedel. Hur är det med malto? är det bra/dåligt? har hört att druvsocker tas upp för snabbt. och sen är jag inte mer än 16 år så jag tror det är vettigt att inte göra nån overkill :P Och samma gäller för kreatin, tror det kan vara vettigt att vänta tills kroppen är helt utvecklad (19-20års åldern så vitt jag vet).

jag vore extremt tacksam för ett vilket svar som helst!!!

rätta mig gärna ifall jag sakt nått dumt jag är som sakt inte så jätte insatt:)

tobbo
2008-02-24, 17:16
Är en liten upplevelse att dricka EAA för första gången, blir att köpa Fun Light fort som attan.

Handcuff
2008-02-25, 22:05
Såg fram emot att prova en slurk RUSH istället för mitt vanliga ESA...huga..är inte kräsen men RUSH var allt lite väl läskigt:Virro

Pdaddy
2008-02-25, 22:09
Såg fram emot att prova en slurk RUSH istället för mitt vanliga ESA...huga..är inte kräsen men RUSH var allt lite väl läskigt:Virro

Wuuut, tyckte du Amino Rush va äckligare !!!!!!!!!! *popcorn*

M

Handcuff
2008-02-25, 22:12
Wuuut, tyckte du Amino Rush va äckligare !!!!!!!!!! *popcorn*

M

Oh yeah! (Orange var det...)

Men skitsamma..är inte den goda smaken jag är ute efter :)

(det är den tyffa burken :D )

Troll
2008-02-25, 22:55
Amino Rush "Apelsin" beställt.
Längtar till Esa-Pro burken jag nyss öppnat tar slut! *popcorn*

Anders The Peak
2008-02-26, 08:53
Lättaste sättet att inta fria aminosyror är att ta pulvret direkt i munnen och svälja ned det med 1-2 stora glas vatten. Amino Rush innehåller Arginin som är en av de aminosyror som smakar sämst därför smakar Amino Rush något sämre än EsaPro.

Yankeee
2008-02-26, 09:04
Yes, allt mindre gott pulver lägger man direkt i munnen och sköljer ner med vatten. Finns ingen vettig anledning att blanda ut med diverse drycker, blir bara mer att svälja.

Pelle2
2008-02-26, 16:43
Smakar ju mycket bättre än EsaPro Grape iaf.. dricker den utan problem!:thumbup:

Patrik Cutler
2008-02-26, 18:01
GODARE än esapro grape?!!

mccarlsson
2008-02-27, 13:07
Jag undrar om 1-2 koppar kaffe 15 minuter innan intaget av amino rush kan påverka dess upptag?

nionittisexan
2008-02-27, 15:48
Tar ni även dom dagar ni inte tränar ?

schabo-labo
2008-02-27, 19:04
Aminorush lemon smakar som Esapro, så som väntat (urk) ungefär.

Handcuff
2008-02-27, 20:50
GODARE än esapro grape?!!

Nej

Anders Carlsson
2008-02-28, 00:04
Lättaste sättet att inta fria aminosyror är att ta pulvret direkt i munnen och svälja ned det med 1-2 stora glas vatten. Amino Rush innehåller Arginin som är en av de aminosyror som smakar sämst därför smakar Amino Rush något sämre än EsaPro.


skämtar du??
rush apelsin va ju inga problem alls att dricka, smakade ju riktigt bra för en sån typ av produkt, 10 ggr bättre smak än esapro iaf grape, vet inget om citron dock

jesse
2008-02-28, 00:27
skämtar du??
rush apelsin va ju inga problem alls att dricka, smakade ju riktigt bra för en sån typ av produkt, 10 ggr bättre smak än esapro iaf grape, vet inget om citron dock

Åter igen så borde ju självklart Rush orange smaka bättre än esa-pro grape eftersom den sistnämnda är osötad. Man får ju jämföra deras motsvarigheter..
Med det sagt så tycker jag ändå att Rush lemon smakar bättre än Esa grape, lemon smakar helt enkelt mindre vilket är bra i detta fall :D

Så det där med argininet verkar inte störa mina smaklökar i alla fall, det jag däremot har märkt är att rush inte löser sig helt i vatten utan det är små "korn" kvar även vid en ordentlig omgång med shakern. Detta har jag inte märkt något av med Esan.

me2
2008-02-28, 16:06
Men visst behöver man fortfarande lika mycket protein sammanlagt under dagen, 1,5-2g/bw?

Tror inte att den här frågan någonsin fick sitt svar. Någon som vet?

Martin Löwgren
2008-02-28, 16:22
Jag tycker den smakade kanon, gillar iofs esapro också. Smakar gammal charterresa på Ibiza *flex*

En lite fråga bara. Jag startar varje dag med 6gram på tom mage 30min innan frukost. Vad tror ni om detta? Bara ett slöseri eller en bra anabol start på dagen?

Rahf
2008-02-28, 16:25
Jag tycker den smakade kanon, gillar iofs esapro också. Smakar gammal charterresa på Ibiza *flex*

En lite fråga bara. Jag startar varje dag med 6gram på tom mage 30min innan frukost. Vad tror ni om detta? Bara ett slöseri eller en bra anabol start på dagen?

Det lär inte vara negativt iaf. Tror inte vetenskapen har kartlagt exakt hur det är med det användandet.

Martin Löwgren
2008-02-28, 16:30
Det lär inte vara negativt iaf. Tror inte vetenskapen har kartlagt exakt hur det är med det användandet.

Inga fler som använder esapro direkt när man vaknar? Jag får för mig att det borde vara ett jävligt bra sätt att få igång kroppen *flex*

thatkrillesshow
2008-02-28, 18:02
Om man har ätit 1 h före EAA-intag så har det inte samma effekt. Kan jag då lika gärna ta vassle före träning, eller är EAA fortfarande bättre/likvärdigt med vassle för att stimulera proteinsyntesen?

thatkrillesshow
2008-02-28, 20:59
Om man har ätit 1 h före EAA-intag så har det inte samma effekt. Kan jag då lika gärna ta vassle före träning, eller är EAA fortfarande bättre/likvärdigt med vassle för att stimulera proteinsyntesen?
Nevermind. Sök så fann jag:em:

Timme
2008-02-28, 21:02
Jag tycker den smakade kanon, gillar iofs esapro också. Smakar gammal charterresa på Ibiza *flex*

En lite fråga bara. Jag startar varje dag med 6gram på tom mage 30min innan frukost. Vad tror ni om detta? Bara ett slöseri eller en bra anabol start på dagen?

Jag tror att det ger en väldigt bra och anabol start på dagen. Jag tänker själv börja med det imorgon. 6g EAA varje morgon. Frukost äter jag aldrig.

Madara
2008-02-28, 22:02
Inga fler som använder esapro direkt när man vaknar? Jag får för mig att det borde vara ett jävligt bra sätt att få igång kroppen *flex*

Jag har kört 6gr esapro direkt när man vaknar ~10min innan frullen enda sen den kom och innan det BCAA. Riktigt bra start på en 8-10h svält period, tar det också om det nån gång strular med kosten och maten inte kommer på 4h~. Hur mycket diff det blir e väl svårt att säga men bra psykiskt känns det iaf

lille skutt
2008-02-29, 06:02
Undrar varför Amino Rush och vissa andra EAA produkter inte innehåller tryptofan? Skulle gärna vilja ha en EAA produkt med alla essentiella aminosyror. Har för mig att restriktionerna på tryptofan har lättats på den senaste tiden, har i alla fall sett att många amerikanska EAA produkter nu innehåller tryptofan.

Om någon vet var i Sverige man kunde köpa tryptofan pulver så skulle man kunna tillsätta det själv.

nionittisexan
2008-03-03, 18:17
Så vad tycker ni som kör på Amino Rush ? att det inte smakar ljuvligt vet vi ju redan , hur har ni lagt upp det direkt före träning o en dos direkt efter ( som det står på burken )eller , har förstått att man inte riktigt studerat hur tätt inpå man kan inta protein/gainer drinkar efteråt men det vore kul att höra hur ni kör på det och tycker det funkar...

Mvh
/R

dannegavle
2008-03-04, 12:12
Vilket smakmässigt bottennapp. Finns det nåt annat än vatten man kan blanda med för att minska känslan av snart-kommer-jag-att-spy?

/Daniel

Fairing
2008-03-04, 12:29
Vilket smakmässigt bottennapp. Finns det nåt annat än vatten man kan blanda med för att minska känslan av snart-kommer-jag-att-spy?

/Daniel

EAA smakar inte som godis. Blanda med Fun Light

EiseltUK
2008-03-04, 12:34
Undrar varför Amino Rush och vissa andra EAA produkter inte innehåller tryptofan? Skulle gärna vilja ha en EAA produkt med alla essentiella aminosyror. Har för mig att restriktionerna på tryptofan har lättats på den senaste tiden, har i alla fall sett att många amerikanska EAA produkter nu innehåller tryptofan.

Om någon vet var i Sverige man kunde köpa tryptofan pulver så skulle man kunna tillsätta det själv.


Jag kan bara tala för EsaPro och där har vi inte med tryptofan eftersom man inte haft med den aminosyran i merparten av studierna (syftar då på studiena av Wolfe, Ferrando, Tipton mfl).

Jag vet inte om du kan köpa rent tryptofan i Sverige då det med vissa undantag är läkemedelsklassat.

dannegavle
2008-03-04, 13:13
EAA smakar inte som godis. Blanda med Fun Light

Det ska jag absolut göra. Tack för tipset!

/Daniel

Sebsun
2008-03-04, 19:46
Att blanda med Fun Light gjorde ju att det blev riktigt gott !

Animalistic
2008-03-04, 19:52
Att blanda med Fun Light gjorde ju att det blev riktigt gott !

vilken fun light smak?

Sebsun
2008-03-04, 20:13
Raspberry :)

exzs
2008-03-04, 20:55
Finns det något likvärdigt alternativ till FunLight som INTE innehåller aspartam? Kan det vara så enkelt som vilken annan saftsort som helst? :)

Per B
2008-03-04, 21:03
Finns det något likvärdigt alternativ till FunLight som INTE innehåller aspartam? Kan det vara så enkelt som vilken annan saftsort som helst? :)
Precis, i och med att du tar EsaPro i samband med passet finns ju ingen anledning att vara rädd för lite socker.

Per B
2008-03-04, 21:12
Precis, i och med att du tar EsaPro i samband med passet finns ju ingen anledning att vara rädd för lite socker.
Var lite förvirrad här och trodde tråden handlade om EsaPro, men samma resonnemang gäller naturligtvis Amino Rush.

tigerofsweden
2008-03-04, 21:14
Var lite förvirrad här och trodde tråden handlade om EsaPro, men samma resonnemang gäller naturligtvis Amino Rush.

Sen har ju inte en pytteliten skvätt saft någon större betydelse även om du nu inte skulle ta de i samband med träning :Virro

Durre
2008-03-04, 22:34
En FRÅGA, hur mycket av skopan skall jag ta så att det inte blir för mycket? För esapro var det 10g och hur mycket är det då för Amino rush som har då även mer protein i sig...

Fairing
2008-03-05, 08:09
En FRÅGA, hur mycket av skopan skall jag ta så att det inte blir för mycket? För esapro var det 10g och hur mycket är det då för Amino rush som har då även mer protein i sig...

en halv skopa är ca. 7g

Exhale_
2008-03-10, 08:58
Vi sätter oss och utser en vinnare i veckan :D

BUmp *whistle*

Fairing
2008-03-10, 11:20
BUmp *whistle*

Exhale och Ant utser vi till vinnare:D

Mejla adressen , Ant har redan skickat sin

hulk h
2008-03-10, 23:29
Har förstått att det är bäst att ta Amino Rush på tom mage, men vad räknas som tom mage? Som det ser ut nu så käkar jag lagad mat vid 16.30 o tränar vid 18, 18.30. Är det ok att ta det precis innan jag käkar, 16.15, eller ska man ta det på morg när man vaknat?

vesterberg
2008-03-11, 00:28
2 timmar brukar väl räcka för att det ska vara hyffsat tomt.

hulk h
2008-03-11, 00:30
2 timmar brukar väl räcka för att det ska vara hyffsat tomt.


Ok.. Hur snabbt efter intag kan man käka?

Per B
2008-03-11, 07:57
Ok.. Hur snabbt efter intag kan man käka?

Fast du ska helst ta din Amino Rush precis före träning, och då ska med fördel din mage vara tom för att garantera ett snabb upptag.

wallstrom
2008-03-13, 11:55
Vem sa att amino rush är äckligt? Jag fick nyss hem en burk med apelsinsmak och är helt lyrisk! Aldrig mera vassle ifall EAA funkar bra. Den största skillnaden är ju konsistensen.

Timme
2008-03-13, 12:07
2 timmar brukar väl räcka för att det ska vara hyffsat tomt.

nej. 4 timmar

schabo-labo
2008-03-13, 12:35
Är det bara jag som upplever en pump av Amino Rush? Under ryggpasset häromdagen fick jag en jättepump, och tänkte på det efteråt att Amino Rush innehåller ju arginin.

Timme
2008-03-13, 12:48
Är det bara jag som upplever en pump av Amino Rush? Under ryggpasset häromdagen fick jag en jättepump, och tänkte på det efteråt att Amino Rush innehåller ju arginin.

Det är fler som har upplevt pump.

Jag älskar amino rush. Det smakar gott!

tobbo
2008-03-13, 17:48
Jag älskar amino rush. Det smakar gott!

*screwy* *screwy*

nionittisexan
2008-03-13, 18:56
Får oxå riktigt bra pump på Rushen dessutom känner jag att återhämtar mig snabbare och orkar mer, tar ung 8-10 gram på relativt tom mage ca 2-3 timmar efter senaste mål sen direkt efter träning ca 6-7 gram tillsammans me malto...äter sedan lagad mat inom nån halvtimme efter det.

Timme
2008-03-13, 19:22
*screwy* *screwy*

För att vara EAA. Jag förväntar mig inte att det ska smaka godis men det är en härlig smak.

Martin Löwgren
2008-03-15, 16:31
Jag kör även 6gram direkt när jag vaknar på morgonen. Känns som en jävligt bra start på dagen (vad det egentligen ger har jag ingen aning om) *flex*

vesterberg
2008-03-17, 15:50
Är det bara jag som upplever en pump av Amino Rush? Under ryggpasset häromdagen fick jag en jättepump, och tänkte på det efteråt att Amino Rush innehåller ju arginin.Det är fler som har upplevt pump.!Får oxå riktigt bra pump på Rushen dessutom känner jag att återhämtar mig snabbare och orkar merär det dags att skippa både Rage och vassle och bara köra på EAA?

Klenis
2008-04-13, 13:58
Hur smakar amino rush?
Sött? Surt? Beskt?

Om jag själv föredrar surt framför sött, ska jag då välja den utan sötningsmedel, eller är den med sötningsmedel sur ändå?
Om nu nån av dom skulle smaka surt överhuvudtaget.

För jag tål verkligen inte söta drinkar

Pdaddy
2008-04-13, 14:07
Hur smakar amino rush?
Sött? Surt? Beskt?

Om jag själv föredrar surt framför sött, ska jag då välja den utan sötningsmedel, eller är den med sötningsmedel sur ändå?
Om nu nån av dom skulle smaka surt överhuvudtaget.

För jag tål verkligen inte söta drinkar

äckligt, räcker det :D

Närå, det har en besk smak skulle ja påstå.

Marcus

Klenis
2008-04-13, 14:36
ok, får testa den med sötningsmedel isåfall, för beskt är ännu värre än sött :D

Hur kommer det sig att esapros osötade variant har mer protein än den sötade, medan den osötade amino rush har mindre protein än den sötade?

Toempaj
2008-04-17, 17:08
är det dags att skippa både Rage och vassle och bara köra på EAA?

tjah, du behöver väl fortfarande få i dig mellan 2-3g protein/kg kroppsvikt så.
Istortsett det som proteinpulver är till för?
För att få i sig tillräckligt med protein, för 6g EAA tar väl inte bort behovet av en viss mängd protein?

Eller har jag missuppfattat EAA? Resulterar det i att man inte behöver få i sig lika mycket protein?

Dreas
2008-04-17, 17:55
tjah, du behöver väl fortfarande få i dig mellan 2-3g protein/kg kroppsvikt så.
Istortsett det som proteinpulver är till för?
För att få i sig tillräckligt med protein, för 6g EAA tar väl inte bort behovet av en viss mängd protein?

Eller har jag missuppfattat EAA? Resulterar det i att man inte behöver få i sig lika mycket protein?2-3 gram per kg kroppsvikt var att ta i. 2gram per kg kroppsvikt är mer än väl.

Toempaj
2008-04-17, 18:15
2-3 gram per kg kroppsvikt var att ta i. 2gram per kg kroppsvikt är mer än väl.

Bra, en rättning men inget svar på resten *flex*

Johan_P
2008-04-17, 21:25
Hur smakar amino rush?
Sött? Surt? Beskt?

Jag tycker helt seriöst apelsinsmaken smakar för jävla illa. Men det är kanske för att jag blandar med 1 dl maltodextrin, ska mixtra rundor lite och se. De 6 g jag tog i morse med bara ett par dl vatten var inte så jäkla illa som det var när jag hade 1 dl malto, 14 g amino rush samt 0,8 L vatten *jorgen*

EiseltUK
2008-04-17, 21:40
Jag tycker helt seriöst apelsinsmaken smakar för jävla illa. Men det är kanske för att jag blandar med 1 dl maltodextrin, ska mixtra rundor lite och se. De 6 g jag tog i morse med bara ett par dl vatten var inte så jäkla illa som det var när jag hade 1 dl malto, 14 g amino rush samt 0,8 L vatten *jorgen*


Maltodextrin borde göra att det smakar bättre eftersom det kan fungera som en bärare för aromerna.

Agge_
2008-04-17, 22:59
Har druckit amino rush (orange) nu ett par ggr. Det är tillsammans med HMB den äckligaste skiten jag nånsin hällt i mig. Usch, fyy, blää vad det smakar illa. Jag tar ca 1,5 skopa tillsammans med nästan en skopa malto och en skopa creatine complete (kreatin o kolhydrater) i en shaker och dricker ungefär 70% före och resten efter. Tack vare att kolhydraterna i creatine complete är smaksatt och smakar väldigt sött med citrussmak, så går det lite lättare att få ner skiten, men fortfarande äckligt. Att bara dricka amino rush med vatten är dock ännu mer groteskt äckligt.. haha, slut få fjanterierna. Hoppas man blir som han hulken nu när man dricker sånna här superkraftiga tillskott.
Är dock lite fundersam på hur mkt kolhydrater jag behöver ha i mig efter passet för att kroppen ska återhämta sig tillräckligt.

Rahf
2008-04-17, 23:15
Har druckit amino rush (orange) nu ett par ggr. Det är tillsammans med HMB den äckligaste skiten jag nånsin hällt i mig. Usch, fyy, blää vad det smakar illa. Jag tar ca 1,5 skopa tillsammans med nästan en skopa malto och en skopa creatine complete (kreatin o kolhydrater) i en shaker och dricker ungefär 70% före och resten efter. Tack vare att kolhydraterna i creatine complete är smaksatt och smakar väldigt sött med citrussmak, så går det lite lättare att få ner skiten, men fortfarande äckligt. Att bara dricka amino rush med vatten är dock ännu mer groteskt äckligt.. haha, slut få fjanterierna. Hoppas man blir som han hulken nu när man dricker sånna här superkraftiga tillskott.
Är dock lite fundersam på hur mkt kolhydrater jag behöver ha i mig efter passet för att kroppen ska återhämta sig tillräckligt.

Generell rekommendation är 1g/kg kroppsvikt. Minns ej om det var för konditionsträning dock men det skadar nog inte med en extra "dutt" ;).

William
2008-04-18, 07:42
Jag tycker helt seriöst apelsinsmaken smakar för jävla illa. Men det är kanske för att jag blandar med 1 dl maltodextrin, ska mixtra rundor lite och se. De 6 g jag tog i morse med bara ett par dl vatten var inte så jäkla illa som det var när jag hade 1 dl malto, 14 g amino rush samt 0,8 L vatten *jorgen*

Håller med, riktigt vidrigt är det! Ola W tipsade om att tillsätta citronsyra och det funkar faktiskt riktigt bra. Blir klart drickbar då.

Jag brukar ta en hel skopa AR, 25 g maltodextrin och 1-2 krm citronsyra i 4 dl vatten och det funkar fint för mig.

Fairing
2008-04-18, 07:51
Håller med, riktigt vidrigt är det! Ola W tipsade om att tillsätta citronsyra och det funkar faktiskt riktigt bra. Blir klart drickbar då.

Jag brukar ta en hel skopa AR, 25 g maltodextrin och 1-2 krm citronsyra i 4 dl vatten och det funkar fint för mig.

Allt handlar om smakreferenser.....

Om man är van vid Pizza , Texas smokehouse burgers osv kan man väl kanske klaga på smaken:D

Jag har faktiskt redan bett om ett prov på amino rush med citronsyra och jag hoppas att smaken blir bättre. Som jag har skrivit förut så var provbatchen betydligt mycket godare än produktionbatchen och jag vet ej varför.

För att glädja dig Wiliam så är Rage med Apelsinsmak på "G" och den är riktigt bra i smaken:thumbup:

EiseltUK
2008-04-18, 07:53
Håller med, riktigt vidrigt är det! Ola W tipsade om att tillsätta citronsyra och det funkar faktiskt riktigt bra. Blir klart drickbar då.

Jag brukar ta en hel skopa AR, 25 g maltodextrin och 1-2 krm citronsyra i 4 dl vatten och det funkar fint för mig.


Det är därför vi har äppelsyra i EsaPro Citrus.

nelson24
2008-04-18, 11:58
Amino Rush Orange är utan tvekan det vidrigaste kosttillskottet jag har testat. Jag tom längtar tillbaka till EsaPro:-) Synd att jag är får snål för att kasta min Rush.

selmir
2008-04-18, 12:06
Amino Rush Orange är utan tvekan det vidrigaste kosttillskottet jag har testat. Jag tom längtar tillbaka till EsaPro:-) Synd att jag är får snål för att kasta min Rush.



Måste hålla med dig !! Älskade hur rage smakade så jag trodde att Amino Rush Orange skulle vara drickbar iaf men varje gång jag dricker det så vill jag på toa och spy upp det. Så EsaPro smakar bättre ?? Vilken smak ? Inte köper jag Amino Rush igen iaf..

William
2008-04-18, 13:13
Allt handlar om smakreferenser.....

Om man är van vid Pizza , Texas smokehouse burgers osv kan man väl kanske klaga på smaken:D

Haha! Så är det nog :D



Jag har faktiskt redan bett om ett prov på amino rush med citronsyra och jag hoppas att smaken blir bättre. Som jag har skrivit förut så var provbatchen betydligt mycket godare än produktionbatchen och jag vet ej varför.

För att glädja dig William så är Rage med Apelsinsmak på "G" och den är riktigt bra i smaken:thumbup:

Spännande! Dock måste jag säga att RAGE helt plötsligt blivit en smaksensation...undra varför ;)

Rahf
2008-04-18, 15:42
Amino rush skall blandas med rage och sen ska vi se hur smaken blir! Jag bävar helt ärligt inför bäljningen av denna sagolika dryck.

Toempaj
2008-04-18, 15:53
Amino rush skall blandas med rage och sen ska vi se hur smaken blir! Jag bävar helt ärligt inför bäljningen av denna sagolika dryck.

Ska inte Rage tas 30-60 minuter innan träning medans AR ska tas direkt innan? bara en tanke.

Rahf
2008-04-18, 15:55
Ska inte Rage tas 30-60 minuter innan träning medans AR ska tas direkt innan? bara en tanke.

Det ska man med stor sannolikhet, stimulerar proteinsyntesen kommer den göra vilket som.

Men fabbro Melker vet du vad! He skit ja' i! :D

Fairing
2008-04-18, 16:15
Amino rush skall blandas med rage och sen ska vi se hur smaken blir! Jag bävar helt ärligt inför bäljningen av denna sagolika dryck.

Bäva inte..... blandningen är hur god som helst

Toempaj
2008-04-18, 16:15
Det ska man med stor sannolikhet, stimulerar proteinsyntesen kommer den göra vilket som.

Men fabbro Melker vet du vad! He skit ja' i! :D

HAHHA:)

Fairing
2008-04-18, 16:16
Haha! Så är det nog :D




Spännande! Dock måste jag säga att RAGE helt plötsligt blivit en smaksensation...undra varför ;)

Smakreferenser , smakreferenser..... snart smakar Amino Rush som guds gåva till dom tränande även för dig:D

Durre
2008-04-18, 16:17
Har lärt mig att tycka om denna produkten nu, första gången man smaka var det ju 10 kvälvningar i rad...

Toempaj
2008-04-18, 16:26
Svårt att få svar på om de räcker med 6g som med Esapro, eller om 10g är det optimala.

Även om inte storleken på snubben borde avgöra, både med amino rush och rage..

snej
2008-04-18, 17:56
Kör med 10g, så är du garderad. Blir inga större kostnader =)

Toempaj
2008-04-18, 18:19
Kör med 10g, så är du garderad. Blir inga större kostnader =)

Yeah:) tycker dock de är fortf. skumt att samma mängd aminosyror gäller för en kille på 70kg som en på 110kg:/

Rahf
2008-04-18, 20:11
Bäva inte..... blandningen är hur god som helst

Det stämde faktiskt. Förvisso körde jag min sedvanliga lilla dos av 15-20g extra dextros för sötma men det slank ner utan problem. Rage dämpade förmodligen den äckliga smaken rätt rejält för jag kände bara en svag nyans av apelsinarom (det smakar fan inte apelsin *grr27* ).

Det funkade alltså bra, rage + amino rush + en gnutta dextros.

PS: "Gott" är alltså subjektivt. Äckligt var det dock inte och blandningen slank alltså ner utan problem.

parantes
2008-04-20, 10:54
tjah, du behöver väl fortfarande få i dig mellan 2-3g protein/kg kroppsvikt så.
Istortsett det som proteinpulver är till för?
För att få i sig tillräckligt med protein, för 6g EAA tar väl inte bort behovet av en viss mängd protein?

Eller har jag missuppfattat EAA? Resulterar det i att man inte behöver få i sig lika mycket protein?

Jag vill också veta om det är något man med fördel kan äta under hela dagen?

King Grub
2008-04-20, 11:28
Det har skrivits ett antal gånger; EAA mellan målen stimulerar proteinsyntesen, utan att störa gensvaret från måltiderna, men det saknas bevis för att sådan EAA-supplementering skulle leda till större praktisk muskeltillväxt hos friska, aktiva individer som redan täcker sitt proteinbehov.

Klenis
2008-04-23, 15:23
Ville ha apelsin men den var slut så det blev citron...
Äckligaste jag druckit! Öppnade burken, luktade kakor. Blandade 14g med vatten, luktade citronsaft. Tog en klunk, smakade skit.

Toempaj
2008-04-24, 07:58
jävla tjat om smaken.

Troll
2008-07-16, 09:37
Har nu smakat min Amino Rush Orange!!

Luktade heltklart bättre än Esans båda smaker!!

Och smakade även bättre!!!
En lite unken smak av gammal appelsin, men helt ok att dricka utan att blanda med massa annat.. :thumbup:

Fairing
2008-07-16, 09:41
Har nu smakat min Amino Rush Orange!!

Luktade heltklart bättre än Esans båda smaker!!

Och smakade även bättre!!!
En lite unken smak av gammal appelsin, men helt ok att dricka utan att blanda med massa annat.. :thumbup:

Till nästa batch har vi slipat lite till på smaken:thumbup:

Troll
2008-07-16, 20:53
Till nästa batch har vi slipat lite till på smaken:thumbup:

Gött!!

Då blir det nog inte Esa mer för min del!! *popcorn*

Inge Enveten
2008-08-17, 14:28
Kan säga att amino rush orange måste vara det absolut äckligaste jag någonsin konsumerat. Uber dunder mega vidrigt. För varje klunk jag tog kändes det som om jag skulle dö. Blandade först med vatten klarade inte av det. Klöktes hela tiden.. Hällde ut skiten och blandade sen med äpple juice som gjorde det drickbart men fortfarande äckligt. Fyfan.

Inge Enveten
2008-08-17, 15:34
Fråga;Är det ok att blanda ut amino rush med 7 dl vatten och fun light utan att det ska påverka på ett mycket negativt sätt? Vad händer om jag gör detta?

King Grub
2008-08-17, 15:47
Fråga;Är det ok att blanda ut amino rush med 7 dl vatten och fun light utan att det ska påverka på ett mycket negativt sätt? Vad händer om jag gör detta?

Inget. Vad skulle hända?

Inge Enveten
2008-08-17, 16:34
Inget. Vad skulle hända?

Om jag hade vetat vad som skulle hända så hade jag aldrig frågat.
Det är inte realistiskt att något skulle hända men om jag har chansen att fråga folk som vet något som jag inte är 100% säker på så tar jag alternativet att ställa frågan. Tack för svaret.

AmericanDragon
2008-08-17, 17:34
Kan säga att amino rush orange måste vara det absolut äckligaste jag någonsin konsumerat. Uber dunder mega vidrigt. För varje klunk jag tog kändes det som om jag skulle dö. Blandade först med vatten klarade inte av det. Klöktes hela tiden.. Hällde ut skiten och blandade sen med äpple juice som gjorde det drickbart men fortfarande äckligt. Fyfan.


Sånt där lär man sig med tiden. Slukar man allt direkt istället för att ta en klunk och börja om hela tiden så blir det mycket lättare. Visst fan är det äckligt, men det är ingen som tvingar en att ta det :cool:

IggaN
2008-08-17, 19:14
Kan säga att amino rush orange måste vara det absolut äckligaste jag någonsin konsumerat. Uber dunder mega vidrigt. För varje klunk jag tog kändes det som om jag skulle dö. Blandade först med vatten klarade inte av det. Klöktes hela tiden.. Hällde ut skiten och blandade sen med äpple juice som gjorde det drickbart men fortfarande äckligt. Fyfan.

Så äckligt är det inte!

Man tar inte det för att det är gott utan för att man får muskler. Hade bajs hjälpt mig få muskler hade jag ätit det.

Hermanssson
2008-08-17, 20:01
Så äckligt är det inte!

Man tar inte det för att det är gott utan för att man får muskler. Hade bajs hjälpt mig få muskler hade jag ätit det.

*screwy*

Per B
2008-08-17, 20:16
Hade bajs hjälpt mig få muskler hade jag ätit det.
Hur vet du att det inte hjälper?

Inge Enveten
2008-08-17, 21:35
Så äckligt är det inte!

Man tar inte det för att det är gott utan för att man får muskler. Hade bajs hjälpt mig få muskler hade jag ätit det.

Hur kan du möjligtvis veta hur något smakar för mig när vi varken har ätit samma mat eller har samma smaklökar?

Hur vet du att det inte hjälper?


:D:D

Fairing
2008-08-18, 06:58
:D dom nya batcherna som precis har kommit ut på marknaden är betydligt mycket godare än dom första batcherna.

Gamla batcher har bäste före märkning vid etikett och dom nya har märkningen under burken

Kischen
2008-08-18, 07:18
Så äckligt är det inte!

Man tar inte det för att det är gott utan för att man får muskler. Hade bajs hjälpt mig få muskler hade jag ätit det.

Du gav mig ett gott skratt.

Tänk att gå på krogen och få syn på den största biffiga killen och viska till sin polare "fatta hur mycket bajs han ätit"

För övrigt så smakade Amino rush lemon mycket mildare nu :thumbup:

IggaN
2008-08-18, 09:27
Hur kan du möjligtvis veta hur något smakar för mig när vi varken har ätit samma mat eller har samma smaklökar?


Det kan jag inte, men att klaga över ~10 gram Amino Rush i munnen är mesigt. :D

Om ni inte klarar Amino Rush, köp då EsaPro som har mer sötningsmedel(?) men dock mindre % protein. Har själv testat EsaPro och tycker den är lite godare men jag forsätter med min Amino Rush då det är resultatet jag är ute efter, inte smaken.

Du gav mig ett gott skratt.

Tänk att gå på krogen och få syn på den största biffiga killen och viska till sin polare "fatta hur mycket bajs han ätit"


HAHA, tror inte bodybuilding hade varit lika populärt om det varit så som nu. :D

Inge Enveten
2008-08-18, 11:56
Det kan jag inte, men att klaga över ~10 gram Amino Rush i munnen är mesigt. :D

Om ni inte klarar Amino Rush, köp då EsaPro som har mer sötningsmedel(?) men dock mindre % protein. Har själv testat EsaPro och tycker den är lite godare men jag forsätter med min Amino Rush då det är resultatet jag är ute efter, inte smaken.




Sjukt att du ens tycker att den är ok. För att tycka att den är ok anser jag att man måste ha konsumerat något riktigt vidrigt typ bajs för annars är amino rush det absolut äckligaste ever

nelson24
2008-08-19, 08:57
Sjukt att du ens tycker att den är ok. För att tycka att den är ok anser jag att man måste ha konsumerat något riktigt vidrigt typ bajs för annars är amino rush det absolut äckligaste ever

Precis som med mycket annat så kan väl smaken upplevas olika av olika individer? Inget konstigt med det. Det är väl ganska meningslöst att argumentera hurvida smaken är ok eller inte?

Min hjärna har utvecklat något konstigt motstånd mot Amino Rush. Kan helt enkelt inte dricka det utan att kräkas längre. Jag blir tom illamående av skiva detta, helt ärligt. Mycket märkligt faktiskt *screwy*

bulldozer
2008-08-19, 09:52
Testade brorsans Amino rush m "apelsinsmak".. Doftar ruttet lik som legat på
apelsinfält x antal veckor, smakar inte mycket bättre.
Köpt esa-pro lemon (sambon hoppades på att det skulle smaka bättre), luktar
ruttet lik som legat på citronfält x antal veckor, smakar inte mycket bättre.

Egentligen är det ingen större skillnad, antingen är man redan as-ätare utan
smaklökar eller så får man vänja sig.

Vi har iallafall gått från hålla tebax kräkreflexerna-dricka i ett svep-hålla för näsan
till att kunna strosa runt på gymet och småsippa på det och tycka att det är
rätt mumsigt. *drool*

Vad jag vill säja är att man kan vänja sig vid ALLT..

Spec^
2008-08-19, 11:31
Drog iväg en beställning alldeles nyss. Men mina smaklökar är nog oxå rätt vana med att få smaka på det ena och det andra :D

Undrar bara, jag slänger i mig en rage ~45min före passet, när ska jag slänga i min rushen? Så tätt inpå det bara går? Medans jag värmer upp på första övningen?

Kischen
2008-08-19, 11:41
Drog iväg en beställning alldeles nyss. Men mina smaklökar är nog oxå rätt vana med att få smaka på det ena och det andra :D

Undrar bara, jag slänger i mig en rage ~45min före passet, när ska jag slänga i min rushen? Så tätt inpå det bara går? Medans jag värmer upp på första övningen?

Det kommer inte göra någon skillnad om du slänger i dig den 1 minut innan eller medans du påbörjar övningen ;)

Spec^
2008-08-19, 12:38
Ok, tackar. Lika bra att fråga ;) Får bli i bilen på väg till gymmet!

Inge Enveten
2008-08-19, 15:20
Drog iväg en beställning alldeles nyss. Men mina smaklökar är nog oxå rätt vana med att få smaka på det ena och det andra :D

Undrar bara, jag slänger i mig en rage ~45min före passet, när ska jag slänga i min rushen? Så tätt inpå det bara går? Medans jag värmer upp på första övningen?

dra amino rush 30-60 min innan träning