handdator

Visa fullständig version : Köpråd: "Musikmobil"


Arnesson
2008-02-12, 22:38
Jag är på jakt efter en mobiltelefon som har bra ljud.

Krav:
-Liten och smidig, tunn.
-Bra ljud och smidig programvara för musikspelande.
-Minst 2GB minne (inbyggt eller minneskort kvittar).
-Max 2500SEK

Finns denna mobil?

PowPow
2008-02-12, 22:44
Det låter som en Ericsson w880i.

http://www.phonesreview.co.uk/wp-content/phoneimages/2007/05/the-link-sony-ericsson-w880-orange-1.jpg

Arnesson
2008-02-12, 22:46
Det låter som en Ericsson w880i.

http://www.phonesreview.co.uk/wp-content/phoneimages/2007/05/the-link-sony-ericsson-w880-orange-1.jpg

Den såg trevlig ut, ska kolla närmare på den.

Arnesson
2008-02-12, 22:47
Kan tillägga att jag struntar helt i kamera och andra onödiga funktioner som jag aldrig kommer använd :)

Evensar
2008-02-12, 22:50
Jag förstår inte riktigt vad du ska med en mobil till. Du har ju inga vänner? Men den där w880i är schysst, en på jobbet som har den.

PowPow
2008-02-12, 22:53
Kan tillägga att jag struntar helt i kamera och andra onödiga funktioner som jag aldrig kommer använd :)

Det är ju bra, för kameran suger imo :D

Men annars är det en trevlig telefon. Den ligger bra i fickan. Använder den inte som musikspelare, men har testat gränssnittet och det var trevligt. Ljudet var också okej med de medförljande lurarna. Men ja.. kör mp3-spelare pga större utrymme.

Arnesson
2008-02-12, 22:53
Jag förstår inte riktigt vad du ska med en mobil till. Du har ju inga vänner? Men den där w880i är schysst, en på jobbet som har den.

Jag har några "vänner" men dem är så jävla dryga så dem ringer jag aldrig. Dock så kan man ju använda vibratorn till annat...

Arnesson
2008-02-12, 22:55
Det är ju bra, för kameran suger imo :D

Men annars är det en trevlig telefon. Den ligger bra i fickan. Använder den inte som musikspelare, men har testat gränssnittet och det var trevligt. Ljudet var också okej med de medförljande lurarna. Men ja.. kör mp3-spelare pga större utrymme.

Valet står mellan en mp3 spelare eller ny mobil. Har inte riktigt bestämt mig vad som är att föredra. Mobilen är ju alltid med, men en mp3 spelare är ju säkert en bättre produkt. Svårt val..

PowPow
2008-02-12, 22:59
Valet står mellan en mp3 spelare eller ny mobil. Har inte riktigt bestämt mig vad som är att föredra. Mobilen är ju alltid med, men en mp3 spelare är ju säkert en bättre produkt. Svårt val..

En mp3-spelare kan också alltid vara med.. men jag förstår din poäng.

Det handlar väl mycket om hur mycket utrymme man vill ha. Och priset man får betala för det. Kräver man mycket utrymme är ju inte en telefon ett alternativ över huvud taget.

Menigar
2008-02-13, 00:18
Jag har en W710i i dagsläget med 2gbs minneskort, tycker den fungerar riktigt bra förutom en sak. Det är kontakten till hörlurarna som är riktigt urusel, på lite mer än ett år har den blivit utnött inte mindre än 4 gånger, vid dagligt bruk.

Jag har iofs fått ny på garanti varje gång, men irriterande helt klart och inte särskilt roligt(och lite pinsamt) när man sitter på pendeltåg/buss/tunnelbana och mobilen vräker ur sig vad man nu råkar spela. Så om de fortfarande kör med samma kontakter till sony ericsson-telefonerna så skulle jag titta på något annat alternativ. Eller bluetooth-headset? Fast det drar väl en hel batteri?

Nåja, det blev lite utdraget det där. Personligen föredrar jag ha mobil och mp3-spelare i ett och ljudet är helt okej.

scum
2008-02-13, 01:06
Den SE'n är ju rätt gammal nu.. Och har den 3,5mm?

Nokia 5310 är realtivt ny, fyller alla dina kriterier, och jag är mkt nöjd med den.

bear.flowertwig
2008-02-14, 00:04
W880 lär vara en av de mest lagade mobilerna. Min har pajjat flera ggr om liksom så gott som samtliga kollegers som skaffade en samtidigt. Batteriglapp. Har fått det fixat det en gång. Är visst dags igen... suck.

Dessutom tycker jag gränssnittet för mp3-spelaren är värdelöst och omständigt.

Jag rekommenderar den INTE!

daja
2008-02-15, 20:02
Den SE'n är ju rätt gammal nu.. Och har den 3,5mm?

Nokia 5310 är realtivt ny, fyller alla dina kriterier, och jag är mkt nöjd med den.

Skulle också satsa på Nokian där, smidig och uppfyller dina kriterier med råge.

Arnesson
2008-02-27, 11:40
Hur är ljudet i Nokian? Klämde lite på den här om dagen och jag gillade den rent fysiskt iaf.

Finns det några fler alternativ? Gärna så tunna och små som möjligt.

Larsson
2008-02-27, 11:46
Hur är ljudet i Nokian? Klämde lite på den här om dagen och jag gillade den rent fysiskt iaf.

Finns det några fler alternativ? Gärna så tunna och små som möjligt.

Ljudet i Nokias mobiler är väl överlag bra. Tycker du ska satsa på en Nokia 5310.

Arnesson
2008-02-28, 12:22
Bump

erks
2008-02-28, 12:28
Nokia 5310 uppfyller alla dina krav, som sagt! Jag har en och är mycket nöjd.