handdator

Visa fullständig version : Ont i bena!!


Davido
2008-02-12, 20:19
Ja, då var man hemma från Spanien. Det känns både bra och dåligt! Jag ska ju snart iväg igen så jag ska ju inte klaga.. Jag hann med nästan 90 timmars träning nere i Spanien och det tog på krafterna, det blev lite blandat, mest cykel, sen lite löpning och något styrka för överkroppen. Cykelpassen var upplagda som distans- (5-6 timmar), kondition- eller styrkepass (1.5-2 timmar). Kondition och styrkepassen var uppdelade som intervaller eller kontinuerligt arbete! Bra med variation :)

Okej, nu till dagens rubrik! Den är lite mera jobbig kan man säga.. Nu då när jag varit iväg har jag inte varit på gymet något.. Nu börjar säkert de flesta förstå vad jag menar?! Var alltså första gången idag på 3 veckor, oj oj oj vad smärtsamt det var, speciellt framsidan av låren!! Kände det efter några övningar att jag inte skulle köra mera. Kanske att jag körde på lite för hårt, jag tyckte ändå att jag var försiktig, men inte tillräckligt!!

Detta var dock inte allt, narkoman som man är :) skulle jag ge mig ut och springa på eftermiddagen och det skulle jag inte gjort. Det gick bra de första 20 minutrarna, men sen kom det en lite längre nedförsbacke och belastningen blev ganska hög. Låren :cryout: och jag var tvungen att stanna, strecha, för att inte kunna komma vidare. Det var ungefär som kramp i benen, jag tog mig ingenstans. Där stod jag ute i skogen som ett fån :laugh: för mig själv. Började gå, springa lite lätt, men det gjorde ont, fick lust att bara lägga mig ner i skogen och vila till imorn! Men det visste jag ju att jag inte kunde göra.

Jag fick vara väldigt envis för att kunna ta mig hem, det gjorde ont i bena, men jag kom hem, det tog lång tid och det fick det ta! Jag mår inte så mycket bättre just nu, det värsta är att jag sover i källaren i huset jag bor i, det är väldigt jobbigt att gå ner för trappor, upp går klart lättare.. Men vi får se om jag kan ta mig ur sängen imorn till att börja med!

Det var denna dagen, första träningsdagen på svensk mark sen jag kom hem!
Hoppas ni har det bättre?!
/Davidó