handdator

Visa fullständig version : tappat suget


_Mangan_
2008-02-12, 18:40
Jag har ett problem.Runt jul tog jag en vilo period.Och jag har inte kommit ur den.Känner inte suget efter träningen längre.Har börjat äta massa skitsaker som jag inte gjorde för ut.Någon som har haft ett liknande problem? och någon som kan ge ig tips för att komma igång igen och få upp flowet

SHUMMAN
2008-02-12, 18:49
försök att lägga upp ett nytt schema med nya övningar och variera mycket.

ChillyWippen
2008-02-13, 05:39
Jag hadde gymmat ensam i ett par månader och lagom till julen så fick man en liten skada som höll en borta 1 vecka, sen kom jul och hela trasket och jag tänkte varje natt efter nyår att jag skulle gå till gymmet nästa dag, fast det blev inte. Men efter cirka 2 veckor så fick jag min lillebror att börja gymma, och han går verkligen in 100% för det, detta har fått mig att gå alla 3 gympass i veckan sen dess och jag presterar mycket bättre än vad jag gjorde innan.

Så om du kan så försök få med dig någon seriös person att gymma med dig :)

beckman88
2008-02-13, 08:17
Kolla på en Bruce Lee film, gäna Bruce lee History(inte han som e med) men där får jag endå ett super sug tillbax till träning =)

lovejude
2008-02-13, 08:30
Kolla på: We are Marshall (kanske felstavning..). Får mig på G o springa 1 mil på 40 min *flex* *flex*

z_bumbi
2008-02-13, 08:37
Jag har ett problem.Runt jul tog jag en vilo period.Och jag har inte kommit ur den.Känner inte suget efter träningen längre.Har börjat äta massa skitsaker som jag inte gjorde för ut.Någon som har haft ett liknande problem? och någon som kan ge ig tips för att komma igång igen och få upp flowet

Träna ett pass i veckan, på en bestämd dag.

Ha även 1-3 promenader som du ska göra.

Kör så tills lusten kommer tillbaka.

Eller så testar du något nytt i träningsväg och ser om det verkar roligare.

Tolkia
2008-02-13, 09:07
Jag funderar över hur ditt upplägg såg ut tidigare? Kanske var det lite VÄL centrerat kring träningen för dina förhållanden, med en massa restriktioner kring vad som var tillåtet och inte tillåtet att äta osv.? Det kan ju vara så att det är det som slår tillbaka nu när du någonstans inte vill tillbaka till träningen. Bumbis förslag att börja med en ganska moderat träningsmängd är bra tycker jag; det kommer också att kräva ett visst mått av att "ta sig i kragen" (som det alltid gör att förändra vanor), men inte så mycket att det lägger krokben för sig självt (som det kanske skulle göra att starta något "ge-hundratio-procent-optischema").

Att börja gå och träna med en kompis/skaffa dig träningskompisar kan också vara ett sätt att göra det roligare att gå till gymmet.