handdator

Visa fullständig version : Ang. Kreatin


Carl90
2008-02-12, 14:33
Tjena

Började ta kreatin i måndags förra veckan och drack 4 gånger per dag tills på torsdag. Fredagen däremot kan jag skylla på lathet att jag inte tog något, har ingen aning varför, stack även ut o drack den kvällen. Lördagen, vaknade med baksmälla o tänkte att det inte var någon idé att ta kreatin, dum som jag var så festade jag även lördags kväll med. Söndagen hade jag fetaste förskyldningen och tänkt vänta lite med träningen tills jag frisknat till.

Men nu till frågan: jag tog kreatin 4 gånger per dag i 4 dagar, och haft ett brake på 5 dagar och sitter på en förskyldning. Ska jag dricka 4 gånger per dag i ett x antal dagar eller ska jag skita i att dricka något nu när jag är förskyld?

Förlåt för osammanhängande text och jag hoppas ni förstår :)

Ola Wallengren
2008-02-12, 15:37
Du kan börja med 5g per dag nu eller vänta lite och köra 2-3 dagars uppladdning när du börjar träna igen och 5g per dag efter det.
Men först och främst så bör du väl inte supa 2ggr/v och glömma ta kreatinet för att få effekt, kan vara sånt som händer naturligtvis men det kanske är andra saker än kreatin som bör stå på din prioriteringslista för att du skall få bättre resultat i gymmet.

Tårtan
2008-02-12, 15:44
så där händer det ofta för mig på kreatin glömmer jag några dagar så blir jag sjuk. därför jag bara använder kreatin blandningar som v12 blir aldrig sjuk på det och man blir mycket starkare och uthålligare på det

Carl90
2008-02-12, 15:50
Väntar antagligen ett par dagar till sedan kör jag på uppladdning igen.

Tack för svaren :)

fajiwara
2008-02-12, 16:09
Det finns ju inga studier som visar på att sådan kortvarig förbrukning av kreatin skulle vara farlig på något sätt, du hade ju kunnat ta 20g per dag i 3 veckor, men det blir rätt dyrt. så jag hade nog bara börjat om igen när du mått lite bättre med uppladningsfasen.

PS. jag glömmer också jävligt ofta att ta kreatin, men saken är den att det stannar kvar 1 månad i kroppen, så efter din uppladdningsfas gör det inget om du glömmer någon dag då och då