handdator

Visa fullständig version : träningsupplägg, vad tror ni om det?


ToJo81
2008-02-11, 18:12
Har börja tänkt få lite ordentlig struktur på min träning nu.

Tänker köra de här övningarna som "grund"; marklyft, militärpress, och latsdrag. Funderar på att det andra passet i varje vecka byta ut marklyften och militärpressen mot knäböj och bänkpress.
Kör 4 sets med 6 reps i varje.
Sen kör jag 2-3 övningar så långt jag hinner. Det blir väl oftast sit-ups som en stående och sen skivstångscurl eller något annat jag känner för just då.

Två gånger i veckan blir det, och oftast även tre pass kondition. Springer på lågpuls (140-150 i puls). Detta borde väl inte påverka min styrketräning och vice versa? Kanske t om är bra? Äter två frukostar, stadig lunch och middag, kvällsmål, och dricker gainer/äter fort efter varje pass även konditionen så maten borde väl inte vara något problem trots konditionsträningen?

Låter det som ett vettigt upplägg?

Tack på förhand för era synpunkter och/eller råd!

Fat tony
2008-02-11, 19:52
jag gillar att du tar mycket basövningar:thumbup: men varför så förbanad tungt? 6 reps? Sen skrev du:

"Sen kör jag 2-3 övningar så långt jag hinner. Det blir väl oftast sit-ups som en stående och sen skivstångscurl eller något annat jag känner för just då."

mitt tips skippa det*slap*

Din konditions träning kommer att ge din en mindre snabb utvecklig av styrka men sen är jag inte helt säker på vice versa:confused:

i övrigt det ser bra ut, undrar bara kan man få reda på vikt? längd? ålder? och konditions form?

ToJo81
2008-02-11, 19:59
Ja jag vet inte.. En idé bara. Kanske ska jag köra 3x8 istället då??

Räcker det verkligen med de tre basövningarna varje gång? =O Skulle ju inte vara helt fel i så fall då jag inte alltid har så mycket tid på mig. Eller menar du att jag ska köra fem basövningar per tillfälle?

Jag är 188, väger 74-75, smal alltså. 26 år. Konditionen är helt ok efter all löpning, kampsport osv samt fysiskt jobb. Men styrkan känns det värre ställt med.

ToJo81
2008-02-11, 20:11
Konditionsformen är alltså löpning, ca 3-4 mil/veckan men allt i behagligt tempo eller hur man ska säga.. Det går visserligen snabbare och snabbare men utan ansträningningen ökar kännbart pga av att pulsen ständigt ligger i samma zon.

(ledsen för att det blev en post till men jag hittade ingen edit-knapp)