handdator

Visa fullständig version : Bilrings bortagning....


MOJJE_thn
2008-02-11, 16:20
japp så var det dags att gå ner lite ca 6-8 kg.
Är 36 år och såg mig i spegeln och tänkte, hur i hevete kan min fru acceptera att jag ser ut som jag gör. för jag gör det inte längre.
jag börja kolla runt och, fick en chock, det finns ju 1 miljon olika saker att göra, jag blev bara trött.
så hitta jag detta forum. tackar! hoppas vi kan hjälpas åt få mig på rätt spår.

för nu skall bilringen bort.

Lite fakta
36 år vikt 82kg längd 181cm.
skulle vilja ner till 75 kg.

jag jobbar som servicetekniker och sitter i bilen rätt mycket. där av bilringen. mycket snabbmat. är grymt duktig på att äta Big mac utan att spilla i bilen.

men i månags den 4 jan -08 så hitta jag spegeln hemma, ingen rolig syn. så jag gick ut på nätet och kolla om kost. huuuuuujjja mig.fatta inget! min dag ser ut så här sen förra måndagen.

frukost 50 situpps
kl 07:00 omelett av 2 ägg + med hackad skinka. dryck vatten
kl 10:00 fruktstund 1 apelsin
kl 12:00 lunch fisk eller tonfisk Alt.kycklingsallad dryck vatten
kl 15:00 fruktstund 1 äpple
Är hemma kl 17:15 byter om och går ut och springer 3 km
kl 18:00 diet meal alt. keso, kesella + 2 skivor spelltbröd (gjort av dinkel )dryck vatten
kl:21:00 50 situpps.
kl 22:00 Apelsin Alt. honungsmelon.

detta är vad jag kommer att köra.

Går det att få bort bilringen med detta?
Nu vill jag att ni säger vad jag gör rätt ( om jag gör rätt )
eller vilka fel jag gör.

Ps tack för ett grymt bra forum.

Moderator
har jag laggt tråden fel, så ber jag om ursäkt.

jakkan
2008-02-11, 16:34
Du kommer iaf att minska i vikt med det schemat det är något som är säkert. Fortsätt 2-3månader till så ska du se att bilringen försvinner(eller minskas ner iaf).

MOJJE_thn
2008-02-11, 16:50
Du kommer iaf att minska i vikt med det schemat det är något som är säkert. Fortsätt 2-3månader till så ska du se att bilringen försvinner(eller minskas ner iaf).

Vad tycker du jag skall göra mer.
för jag vill ha bort den. även om det tar 3 månader. jag har tyvärr inte tid att gå på gym. 3 barn och en fru som jobbar natt.

men om jag gnetar på så kommer väl belöningen med det.

jakkan
2008-02-11, 16:53
Din förbrukning med en aktivitetsnivå på 1.6(höftad) är på ca 3000kcal/dag för att ligga stilla i vikt. Maten du räknade upp blir ungefär 1300-1500kcal dvs en viktminskning på 1.5kg/vecka, vilket är ganska mycket enligt mig. Du kan för ditt eget välmående lägga till 500kcal föda till om du vill, vilket ger en viktminskning på 1kg/vecka. Men det är upp till dig hur du vill lägga upp din deff. Lycka till. Den här sidan är nyttig om du vill läsa på dig lite om hur viktminskning och deff fungerar http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Per B
2008-02-11, 17:01
Eftersom punktförbränning av fett inte fungerar så finns det inget speciellt skäl till att som enda övning köra situps. Så komplettera det med armhävningar, plankan och andra enkla övningar som inte kräver några redskap... detta hjälper till att stärka bålen och därmed ge bättre hållning. Men är du främst ute efter att förbruka energi (kalorier) så är det löpningen du ska fokusera på.

Din kost verkar du ju ha ändrat på, men det ser lite magert ut. Funkar säkert för en kortsiktig viktnedgång, men det viktigaste är att du ser det som en långsiktig förändring.

MOJJE_thn
2008-02-11, 17:39
Din kost verkar du ju ha ändrat på, men det ser lite magert ut. Funkar säkert för en kortsiktig viktnedgång, men det viktigaste är att du ser det som en långsiktig förändring.

tack för svaret
jag kommer att lägga om min kost, allteftersom jag ser resultat.
men jag får prova mig fram. ena säger så, andra så.
men jag får ta en vecka i sänder.
jag har börjat och jag är nyfödd inom detta. men skam den som ger sig.
jag är stolt att jag har kommit över tröskeln.

*drool*

Handcuff
2008-02-11, 17:44
Kort tips: Keep it simple! Du går ner i vikt om du äter mindre energi än vad du förbrukar och tvärtom, med andra ord så kan du äta dig jättetjock på jordgubbar likväl som på chips (krävs bara liite fler jordgubbar:)). Rör du på dig mer så förbrukar du mer energi. Äter du mindre så tillför du mindre energi. Kombinera båda så blir resultatet enkelt ett underskott :thumbup:

Finns inga mystiska recept eller knep för att uppnå viktnedgång, utan tillför helt enkelt mindre energi och gör gärna av med lite mer.

Lycka till!

MOJJE_thn
2008-02-12, 08:07
Eftersom punktförbränning av fett inte fungerar så finns det inget speciellt skäl till att som enda övning köra situps. Så komplettera det med armhävningar, plankan och andra enkla övningar som inte kräver några
.

Kommer kanske den dummaste frågan som ställts på detta forum.
vad är Plankan?

:smash:

Per B
2008-02-12, 08:23
Lägg dig på golvet på mage, sätt sen underarmarna och tårna i golvet och lyft kroppen. Håll den så rakt som möjligt så länge du orkar. Vila en stund och upprepa.

Detta är en bra övning för bålstabilitet. Även om dessa övningar inte förbrukar så mycket energi så skulle jag vilja påstå att en bra bålstabilitet bidrar till bättre hållning, varför du då också kommer att upplevas smalare om midjan. Nu kanske du redan har bra hållning, men bålstabilitet är väldigt viktigt för att undvika t ex ryggproblem.

Alfred Nobel
2008-02-12, 08:25
kl:21:00 50 situpps.

Dagens värsting :thumbup:

Se till att du får i dig vitaminer, mineraler och bra näring från rotfrukter/grönsaker till dina måltider. Fett från fisk (lax, makrill, sill) är både nyttigt och bra, vilket underlättar och man behöver inte alltid klicka sig fram med "onyttiga, feta, energirika" såser till måltiden :thumbup:

Lycka till!

MOJJE_thn Kommer kanske den dummaste frågan som ställts på detta forum.
vad är Plankan?

Det är ingen dum fråga. Plankan är när man i rätlinjig struktur ligger parallelt med underlaget. Då underarmarna och tåspettsarna endast nuddar golvet och trycker upp resterande kroppen. Ligg stilla i 1min< och känn magsmärtor :)

Fat tony
2008-02-12, 11:05
lite tips. du avgör själv i fall du vill följa dem.
äta mat som mättar mycket(kallas för SI=satiety index) mat så som kokt potatis, havregryn, kokt ägg, med mera.

Tycker det är bra att du äter mycket protien efter träningen:thumbup:

jag hade inte kört 50 sit-ups på morgonen eller kvällen. jag hade lagt dem med din löpträning, även om du löper på kvällen eller morgonen eller någonstans där i mellan

Rahf
2008-02-12, 11:07
Låt det ta den tid det tar!

Den här omställningen är någonting som ska gälla och då måste du anpassa dig till ett liv som du trivs med utan att känna dig tvingad till något. En viktnedgång är alltid ett långsiktigt projekt och jag tycker att man gör sig en tjänst att tänka i månader istället för veckor. Då hinner du anpassa dig till ett nytt liv.

MOJJE_thn
2008-02-12, 12:20
Tack för svaren.
Ni får gärna peta in mer ideer om ni kommer på något!

Beepfaaarp
2008-02-12, 15:12
Mitt tips är att göra en sak i taget. Antingen drar du ner på maten, för alltid, eller så springer du, så du kan fortsätta äta som du gör nu.
Sista alternativet är att du börjar träna för att lägga på dig massa och samtidigt ÖKAR ditt matintag.

Jag har alltid valt alternativ ett och två på en gång och aldrig lyckats hålla mig kvar vid mina resultat. När du kommer ur dieten är din energiförbrukning låg och du har förmodligen förlorat en hel del muskler, så dom kilon du gjort dig av med är tillbaka efter 6 månader.
För ett år sen valde jag alternativ 3 och har sedan dess gått ner 15kg i fettmassa och samtidigt ökat ett par kilo i muskelmassa.
Styrketräning ökar din energiförbrukning rejält så du kan äta mer, samtidigt drar alla dom extra muskler du lägger på dig en massa energi så din passiva energiförbrukning höjs oxå. När dagen sen kommer och du känner dig nöjd och vill slappa så är kroppen på din sida med hög energiförbrukning.

Dessutom är det jävligt kul att se hur muskulös kropp man kan få på relativt kort tid jämfört med hur många revben man kan se efter sin svältdiet.

MOJJE_thn
2008-02-20, 08:10
Start 11-02-2008 vikt 82kg

I nuläget ser det ut så här.

Jag har inte ändrat någonting kör på som mitt schema.
men jag äter lite jordnötter på kvällen, alltid gott med lite snacks.
alla pratar om att man skall ha en ätardag. men jag har ej börjat med det än.

min vikt just nu är 79,3 kg
tycker det är en lagom minskning på 2 veckor.

jag uppdaterar här lite då och då.....( om någon är nyfiken )

Ha det gött. jag mår iallafalll jättebra. 4 kg till.

Rex
2008-02-20, 08:27
Det är mycket bra att du har tagit tag i detta innan det går i överstyr. Och nej.. börja inte med några ätardagar.. du kommer bara att förstöra allt.
Ifall du är sugen på något.. käka det, sen gå ut och gå eller jogga lite längre.

Köp ett par hantlar.. och träningsboll. Sen kör du bröst, biceps, triceps, rygg, ben och axlar. Bara för att inte låta musklerna försvinna medans du går ner i vikt.

Ännu en gång.. riktigt bra jobbat ;)

MOJJE_thn
2008-02-20, 11:00
Köp ett par hantlar.. och träningsboll. Sen kör du bröst, biceps, triceps, rygg, ben och axlar. Bara för att inte låta musklerna försvinna medans du går ner i vikt.
Ännu en gång.. riktigt bra jobbat ;)

Tack!

jag har faktiskt köpt hantlar. har även köpt en Kungsfjäder. kungsfjädern är riktigt jobbig, men jag tycker det är riktigt roligt att jobba med den.

men jordnötter kan man äta, jag kör saltade skall jag köpa osaltade?

Tabbe
2008-02-20, 11:06
Tack!

jag har faktiskt köpt hantlar. har även köpt en Kungsfjäder. kungsfjädern är riktigt jobbig, men jag tycker det är riktigt roligt att jobba med den.

men jordnötter kan man äta, jag kör saltade skall jag köpa osaltade?

Tänk på att jordnötter är bra men också väldigt kaloririka.

Rex
2008-02-20, 13:24
Tack!

jag har faktiskt köpt hantlar. har även köpt en Kungsfjäder. kungsfjädern är riktigt jobbig, men jag tycker det är riktigt roligt att jobba med den.

men jordnötter kan man äta, jag kör saltade skall jag köpa osaltade?Great ;)

Ta det som är godast.. men risken finns ju att saltade nötter höjer blodtrycket.

MOJJE_thn
2008-02-23, 13:48
Jag har hittat min favorit macka på kvällen när suget smyger in.

1 st Fullkornsbröds skiva, Lägg på keso, hacka upp 3 st pepparoni. koka upp 4-5 st haricot vert och hacka den och strö över.

jag bara älskar det. jag har inte räknat Kalorier men jag tycker den känns bättre än något annat, den mättar med.

Visst låter det gott.......

najen
2008-02-23, 15:04
Åh nej, jag föll för frestelsen! Grannfrun hade bakat en sockerkaka som är oemotståndlig och gett till mina föräldrar, så stod den där i kylskåpet och jag började dregla. Sedan var hälften slukad haha :D

MOJJE_thn
2008-02-23, 18:05
Åh nej, jag föll för frestelsen! Grannfrun hade bakat en sockerkaka som är oemotståndlig och gett till mina föräldrar, så stod den där i kylskåpet och jag började dregla. Sedan var hälften slukad haha :D

Sockerkaka är gott det med! men det får vänta för min del iallafall.....

ps i morgon skall jag till gymet och träna.......

Morty
2008-02-23, 21:16
Blir så glad när jag läser detta och ser att du kommit igång på riktigt! Be en instruktör på gymmet visa dig hur man ska göra.

Och lycka till!

dooh
2008-02-23, 22:09
=D
Vad kul att se att någon som tar tag i lite vardagsform. Så många Sambos/äkta hälfter såväl kvinnor som män som bara går och förfaller när de kan få ett mycket bättre liv med motion (och en snyggare spegelbild)...
Keep it up:D

MOJJE_thn
2008-02-24, 07:31
Blir så glad när jag läser detta och ser att du kommit igång på riktigt! Be en instruktör på gymmet visa dig hur man ska göra.

Och lycka till!

Vill tacka för alla varma ord som kommer från medlemmarna från detta forum.
bara all feedback gör att man mår bra.

iofs så kan jag bara träna på gym på helgerna. men jag skall verkligen försöka att träna på lunchen. har en bra chef, vi kommer säkert överns om något.

Tack igen!

MOJJE_thn
2008-02-24, 07:33
=D
Vad kul att se att någon som tar tag i lite vardagsform. Så många Sambos/äkta hälfter såväl kvinnor som män som bara går och förfaller när de kan få ett mycket bättre liv med motion (och en snyggare spegelbild)...
Keep it up:D


haft samma underbara varelse i 14 år. tror inte hon blir ledsen om hennes man ser ut som han gjorde den dag vi träffades ;)

MOJJE_thn
2008-02-28, 08:02
Start 11-02-2008 vikt 82kg
20-02-2008 79.3
28-02-2008 78,2


1Kg på 8 dagar är ganska normalt och ofarligt va?
jag tuffar på
ha det gött

MOJJE_thn
2008-03-05, 13:12
Nu en liten sammanfattning.
Start 11-02-2008 vikt 82kg <-- var min startvikt på min kropp som jag ej gillade. jag slog sak i saken och började springa och göra sitsup och armhävningar. och framförallt la jag av med skräpmat.

20-02-2008 79.3 <--- 9 dagar senare efter jag har följt min diet och träning hade jag tappat 3 kg, vilket jag blev glad över.

28-02-2008 78,2 <--- men titta här 1kg borta med vinden, riktigt kul just nu, är riktigt glad att jag orkar. men det är ju det att klara av steget över tröskeln och komma igång.

05-03-2008 <---- När jag vägde idag kl 07:00 visa vågen 77,1 kg. ytterrligare 1,1 kg borta.

men jag har bara tappat 1 cm runt magen. nu till en fråga.

varför tappar jag inget runt mage/midja?

Känns faktiskt lite menningslöst att tappa kg efter kg men inte tappa midjemått. kan jag göra fel? ( uppenbraligen) så gör jag väl det, men jag får lulla på

Hoppas ni ville ha lite info hur det ser ut för mig.

vill passa på att tacka för all Feedback jag har fått. bara där har jag tappat 1 kg :)

King Grub
2008-03-05, 13:15
varför tappar jag inget runt mage/midja?

Det är genetiskt och hormonellt betingat var man förlorar mer eller mindre fett vid viktnedgång.

MOJJE_thn
2008-03-05, 14:59
Det är genetiskt och hormonellt betingat var man förlorar mer eller mindre fett vid viktnedgång.

men en vacker dag så kommer väl det att märkas även när jag köper nya byxor?
för jag har varit smal/platt nästan hela mitt liv, det är nu de senaste åren jag har lyckats göra mig "fet" med all skit mat.

dooh
2008-03-05, 17:45
Skitbra framsteg! Och slutligen kommer det ju att märkas där du vill. Ibland har man bara lite otur med genetiken som sagt.
Kan inte tänka bort mina lår hur mycket jag än försöker, ändå brösten som drar först vid viktnedgång;)

Fast jag vet inte om du ska försöka gå ner mindre än ett 1kg / v nu, så du inte bara blir tanig och omusklad... bara en tanke!

MOJJE_thn
2008-03-07, 08:58
Fast jag vet inte om du ska försöka gå ner mindre än ett 1kg / v nu, så du inte bara blir tanig och omusklad... bara en tanke!

Nu skall jag bara gå ner 1kg till. sedan skall jag börja bygga. har skaffat gymkort på sportlife, har pratat med min chef, han låter mig gå 1 timme innan lunch så jag har 2 timmar på mig att träna + äta.
känns riktigt bra, som jag har sagt tidigare så jobbar min fru nätter, så detta var en underbar lösning för mig.

vill tacka igen för all feedback.

MrBoris
2008-03-07, 11:21
har pratat med min chef, han låter mig gå 1 timme innan lunch så jag har 2 timmar på mig att träna + äta.
.

Vilken underbar chef du verkar ha ;) Lycka till :thumbup:

MOJJE_thn
2008-03-07, 12:56
Vilken underbar chef du verkar ha ;) Lycka till :thumbup:

Jo det kan jag lova.
han såg det väl som en bra grej, jag blir piggare och starkare......:hbang:

MOJJE_thn
2008-03-31, 14:26
Hej igen!
Ville bara säga att jag mår bra och min vikt nu ligger på
75,1. men nu är det slut med viktnedgången, nu skall jag bara bygga och se till att jag håller mig runt 75-76 kg.
Tränar 3 ggr i v. styrka och joggar 2 ggr iveckan.
kosten är nästan densamma som jag har satt upp på i mitt första inlägg.

Ville bara säga det, om någon var nyfiken.

Ha det gött, tills nästa gång

forslund
2008-03-31, 14:59
Tränar 3 ggr i v. styrka och joggar 2 ggr iveckan.
kosten är nästan densamma som jag har satt upp på i mitt första inlägg.


Grattis till helomvändningen i ditt liv, starkt jobbat! :thumbup:

dooh
2008-03-31, 15:58
Starkt jobbat=)

Lefnart
2008-03-31, 20:51
WoW, starkt jobbat! Hur går det förresten med centimetrarna runt midjan nu då?

Cheers,

Lelle

JakeShaft
2008-03-31, 21:01
Angående att du inte tappar midjemått är genetiskt betingat absolut. Men jag tror att de flest börjar tappa fett uppifrån. Varför har jag itne en aning om men jag upplever det själv så och har hört en del andra som upplever samma sak.

Samtidigt kan det ha att göra med att du tappar mycket vatten vilket du har mest i musklerna som du har över hela kroppen. Om du har ändrat din kost mycket och dragit ner mycket på kolhydrat intaget vilket du verkar ha gjort tappar du mer vatten.

Om jag var du skulle jag börja äta ngt mer än vad du gör, känns som du kan gå hårt fram vilket bara är bra första 2 möjligtvis 3 veckorna. Men efter en tid kan det nog kännas lite väl jobbigt. Men samtidigt verkar du vara väldigt motiverad och det går bra för dig så det är nog bara att tuffa på som du gör. Men kom ihåg att det förmodligen inte vore dåligt för dig att äta något mer om du skulle känna dig trött/nedstämd eller dyligt.

Keep up the good work!

Edit: Om vattnet du tappar just tapaps ur musklerna är jag inte säker på, men det lät väldigt logiskt då du drar ner på kolhydraterna som binder vatten. Glykogen är i musklerna, men det är bara en gissning även om det låter väldigt logiskt för mig.

Doris
2008-03-31, 22:40
Angående att du inte tappar midjemått är genetiskt betingat absolut. Men jag tror att de flest börjar tappa fett uppifrån. Varför har jag itne en aning om men jag upplever det själv så och har hört en del andra som upplever samma sak.

Samtidigt kan det ha att göra med att du tappar mycket vatten vilket du har mest i musklerna som du har över hela kroppen. Om du har ändrat din kost mycket och dragit ner mycket på kolhydrat intaget vilket du verkar ha gjort tappar du mer vatten.

Om jag var du skulle jag börja äta ngt mer än vad du gör, känns som du kan gå hårt fram vilket bara är bra första 2 möjligtvis 3 veckorna. Men efter en tid kan det nog kännas lite väl jobbigt. Men samtidigt verkar du vara väldigt motiverad och det går bra för dig så det är nog bara att tuffa på som du gör. Men kom ihåg att det förmodligen inte vore dåligt för dig att äta något mer om du skulle känna dig trött/nedstämd eller dyligt.

Keep up the good work!

Edit: Om vattnet du tappar just tapaps ur musklerna är jag inte säker på, men det lät väldigt logiskt då du drar ner på kolhydraterna som binder vatten. Glykogen är i musklerna, men det är bara en gissning även om det låter väldigt logiskt för mig.


Japp, stämmer iaf på mig, tappar fettet uppifrån och nerifrån först o allra sist runt midjan/ryggen. just nu så kan jag se separationer på bröst / quads men har inga magrutor pga magfläsk.

tobbo
2008-03-31, 23:32
Japp, stämmer iaf på mig, tappar fettet uppifrån och nerifrån först o allra sist runt midjan/ryggen. just nu så kan jag se separationer på bröst / quads men har inga magrutor pga magfläsk.

Tror fettet försvinner i den takten den kom. T. ex om man sist fick fett över vaderna så kommer det försvinna där först, och magen brukar fettet först komma på för de flesta. Så alltså tar det längst tid att få bort det fettet.

Doris
2008-04-01, 01:55
Tror fettet försvinner i den takten den kom. T. ex om man sist fick fett över vaderna så kommer det försvinna där först, och magen brukar fettet först komma på för de flesta. Så alltså tar det längst tid att få bort det fettet.

rent biologiskt så lagrar människokroppen fett runt midja/stuss för att det är minst "ivägen" där, helt enkelt springa omkring med massa fett på armar och ben är mycket otympligt ur överlevnadsynpunkt.

porcelain
2008-04-01, 06:34
Starkt jobbat, men angående viktförlusten samt att du inte tappar i midjan kan väl ändå bero på att eftersom du äter så lite och tränar så mycket. Att musklerna som du redan har är det som försvinner och orsakar viktminskningen. Har jag helt fel nu?

MOJJE_thn
2008-04-02, 11:51
WoW, starkt jobbat! Hur går det förresten med centimetrarna runt midjan nu då?

Cheers,

Lelle

3 cm har jag tappat.
men jag har insett att det det kommer när det kommer.
jag har gått in 2 hål i mitt skärp och det har gjort mig glad,
nu skall jag bara jaga platt mage. det får ta den tid det tar. jag har ju kommit över tröskeln och ser att jag har blivit smalare, och mitt humör och att jag är piggar räcker just nu :)

MOJJE_thn
2008-04-02, 12:01
Starkt jobbat, men angående viktförlusten samt att du inte tappar i midjan kan väl ändå bero på att eftersom du äter så lite och tränar så mycket. Att musklerna som du redan har är det som försvinner och orsakar viktminskningen. Har jag helt fel nu?

jag har tappat mycket i fett, det har jag, framförallt runt bröst, hade "häng" där förut, men nu är"hänget" borta. och handtagen på sidan är väck till 80%.

jag äter allt lite vid sidan om idagsläget,
det kan bli en köttbit med en grönsallad.
så jag äter mycket nötkött, blir väl en redig biff 2-3 ggr iveckan.

men jag har ej tagit en enda Godisbit, chips eller någon läsk sedan jag bestämmde mig. och det har nog gjort mycket.

vill tacka alla som orkar följa mig här, riktigt kul att se att folk verkligen bryr sig om andra människor.

fortsätt skriv. kan säga att ni har gjort att jag är där jag är idag med.
feedback är en viktig del i att hitta motivation och att orka med.

Tack

JakeShaft
2008-04-14, 00:27
Går det fortfarande lika bra?

Damonk
2008-04-14, 08:53
jag har tappat mycket i fett, det har jag, framförallt runt bröst, hade "häng" där förut, men nu är"hänget" borta. och handtagen på sidan är väck till 80%.

jag äter allt lite vid sidan om idagsläget,
det kan bli en köttbit med en grönsallad.
så jag äter mycket nötkött, blir väl en redig biff 2-3 ggr iveckan.

men jag har ej tagit en enda Godisbit, chips eller någon läsk sedan jag bestämmde mig. och det har nog gjort mycket.

vill tacka alla som orkar följa mig här, riktigt kul att se att folk verkligen bryr sig om andra människor.

fortsätt skriv. kan säga att ni har gjort att jag är där jag är idag med.
feedback är en viktig del i att hitta motivation och att orka med.

Tack

Starkt att skära ner fullständigt på skräp som chips, godis etc. Jag har inte lyckats tvinga mig själv till det än, även om jag har sett resultat.

Tänk om alla slutade konsumera skräp? Hela Sverige skulle kunna vara fotomodeller. (Utopi!)

MOJJE_thn
2008-04-17, 11:00
Går det fortfarande lika bra?

Går hur bra som helst!
trivs Jä****t bra med mig själv just nu.
Även min fru har slutat med Chips mm.
men barnen äter fortfarande sakerna. men det är dom värda.

Per B
2008-04-17, 14:27
Bra jobbat mojje! :thumbup:

MOJJE_thn
2008-05-08, 09:23
Hej!
har legat i Inflensa i 1 vecka nu. 38.8 - 40.4 grader i feber under 6 dagar.
jag har fått i mig lite föda, men mest vatten.
jag har tappat väldigt mycket. min vikt är nu nere i 72,8. och det är inte roligt.
jag har ej haft någon matlust. men som sagt var så har jag baljat i mig vätska.

hur skall jag göra nu för att återhämta mig? ( vill upp till 75 kg )

Vad skall jag äta? = allt för att återhämta mig?
hur skall jag äta? = äta allt jag kommer åt. eller skall jag äta fisk, kyckling, ägg, pasta eller skall jag dricka grädde?

vore tacksam för hjälp just nu, ser lite ut som en undernärd zebra.

P.s jag skall börja jobba i morgon igen, så jag är frisk, men har ej fått matlusten tillbaka. :confused:

Mushan
2008-05-08, 20:50
Hej!
har legat i Inflensa i 1 vecka nu. 38.8 - 40.4 grader i feber under 6 dagar.
jag har fått i mig lite föda, men mest vatten.
jag har tappat väldigt mycket. min vikt är nu nere i 72,8. och det är inte roligt.
jag har ej haft någon matlust. men som sagt var så har jag baljat i mig vätska.

hur skall jag göra nu för att återhämta mig? ( vill upp till 75 kg )

Vad skall jag äta? = allt för att återhämta mig?
hur skall jag äta? = äta allt jag kommer åt. eller skall jag äta fisk, kyckling, ägg, pasta eller skall jag dricka grädde?

vore tacksam för hjälp just nu, ser lite ut som en undernärd zebra.

P.s jag skall börja jobba i morgon igen, så jag är frisk, men har ej fått matlusten tillbaka. :confused:

Du lär antagligen vara jävligt hungrig när du är frisk, ät bara vanligt, eller lite extra. Skulle jag gjort, gör det till din ätar dag :D. Det kommer snabbt tillbaka.

MOJJE_thn
2008-05-09, 07:27
Du lär antagligen vara jävligt hungrig när du är frisk, ät bara vanligt, eller lite extra. Skulle jag gjort, gör det till din ätar dag :D. Det kommer snabbt tillbaka.

Okej!
vi skall grilla i helgen, så ditt råd är att jag skall njuta och frossa denna helg :hbang:

Då skall jag göra det......

Per B
2008-05-09, 07:52
Okej!
vi skall grilla i helgen, så ditt råd är att jag skall njuta och frossa denna helg :hbang:

Då skall jag göra det......

"Frossa" kanske inte är nödvändigt. Från 72,8 kg til 75 kg går du upp utan att frossa om den låga vikten berodde på att du legat sjuk. Ät gott du, men ös inte på enorma mängder med grillsmör eller bearneisesås i tron att du behöver det för att bli återställd.

MOJJE_thn
2008-05-09, 08:25
"Frossa" kanske inte är nödvändigt. Från 72,8 kg til 75 kg går du upp utan att frossa om den låga vikten berodde på att du legat sjuk. Ät gott du, men ös inte på enorma mängder med grillsmör eller bearneisesås i tron att du behöver det för att bli återställd.

Tack för svaren.

ni är för goa på detta forum!!!!!! :thumbup: