handdator

Visa fullständig version : Mina "Resultat"


MFredde
2008-02-11, 15:00
Eftersom jag nyligen satt igång en 100dagars lång träningsplan så tycker jag att det kan vara kul o höra förhoppnignsvis positiv men även negativ kritik av det man lyckats med hitills

Har tränat från och till 3 år, är väl lite av vad man kallar det en periodare eller discobyggare *whistle* . Med alkohol nästan varje helg, dålig mat och i princip ett ganska ohälsosamt liv så har jag lyckats med detta. Men nu är det slut på det och 98dagar från idag så ska det förhoppningsvis se betydligt bättre ut på fysikfronten än vad det gör idag. Här kommer några före och efterbilder

2005-12-??
http://getinshape.blogg.se/images/2004fram_1202596601.jpg
http://getinshape.blogg.se/images/2004rygg_1202596624.jpg

2007-09-??

http://getinshape.blogg.se/images/2007bak_1202596733.jpg
http://getinshape.blogg.se/images/2007fram_1202596748.jpg

Har även startat en träningsblogg. Säg till om ni vill veta mer!

Fredric

Timme
2008-02-11, 15:26
Ser bra ut nu! Kämpa på nu för tusan! Undvik helst alkoholen :)

Hades
2008-02-11, 15:53
Jag tycker det ser ut som godkända resultat för tre års oseriös träning :) Kör hårt.

Chrillee
2008-02-11, 16:08
Nice...speciellt armar + pecs var fint.

Vad kör du för övningar för triceps?

mufc
2008-02-11, 16:15
Ser bra ut, riktigt fint faktiskt.

elArne
2008-02-11, 16:37
betydligt bättre resultat än vad jag har fått av 5års seriös träning :em:
kämpa på! :thumbup:

MFredde
2008-02-11, 16:56
Tackar för de positiva kommentarerna. Släng gärna in mer om det ni tycker jag skulle kunna förbättra och lägga större fokus på, Det gör mig bara mer peppad att träna!

Chrillee: Det har varit olika, allt från hantel bakom huvudet, liggande tricpespress, press i cablemaskin osv. Gillade speciellt en maskin på mitt förra gym som man satt i och tog tag i ett handtag bakom nacken o pressade upp, Fick grymt bra kontakt i den, kändes ibland som att armarna skulle sprängas. har tyvärr inte tillgång till den på mitt nya gym, lite synd :/

Brassarn
2008-02-11, 17:06
tycker du lyckades fixa en riktigt schyst kropp :thumbup:

Betar
2008-02-11, 17:08
Fina resultat!:thumbup:

Hur har styrke ökningarna varit under dessa 2 år?

MFredde
2008-02-11, 18:03
Fina resultat!:thumbup:

Hur har styrke ökningarna varit under dessa 2 år?


Tack

Det är svårt o svara på. Jag har inte kört speciellt många basövningar. Knäböj och marklyft har jag helt missat, det är något jag ska förbättra denna gången.

Slartibartfast
2008-02-11, 18:05
Oerhört snygga linjer! Bland det bättre jag sett här. :thumbup:

tobbo
2008-02-11, 18:22
Jag tycker fysiken ser jämn och fin ut, inget speciellt som släpar. Bara bygga på :thumbup:

Hur mycket vikt skiljer det mellan bilderna?

Chrillee
2008-02-11, 18:25
Vad har du din träningsblogg då så man kan kika lite

Om du har fått såna resultat med alkohol, kass mat o.s.v.o.s.v., tänka sig vad du kan få utan det och köra lite sundare =)

Basketbollen
2008-02-11, 18:27
Riktigt fina resultat! Men du kanske borde lägga lite mer fokus på bröstet? :)

MFredde
2008-02-11, 18:32
Jag tycker fysiken ser jämn och fin ut, inget speciellt som släpar. Bara bygga på :thumbup:

Hur mycket vikt skiljer det mellan bilderna?


Tjena.. tack du!

64 kilo väger jag på första bilderna, Hade precis blivit frisk från en jobbig körtelfeber, så jag var verkligen jätteschmaal där

76-77 kilo på dom senare bilderna

MFredde
2008-02-11, 18:35
Vad har du din träningsblogg då så man kan kika lite

Om du har fått såna resultat med alkohol, kass mat o.s.v.o.s.v., tänka sig vad du kan få utan det och köra lite sundare =)


Bloggen är endast några dagar gammal så just nu är den ganska tom, jag använder den först för att denna gången försöka hålla motivationen uppe. har väldigt lätt för o slinka iväg till något annat som jag tycker är roligare..

Det har varit svårt o hålla sig ifrån allt det onyttiga eftersom jag jobbat i en branch där sprit och dåliga tider är en vardag. Har många gånger grubblat över hur fysiken hade kunnat se ut om jag varit nyttig och fokuserad under dom 3 åren... kommer nog aldrig få reda på det. men ska göra det bästa utav framtiden.. =)

www.getinshape.blogg.se

MFredde
2008-02-11, 18:37
Riktigt fina resultat! Men du kanske borde lägga lite mer fokus på bröstet? :)

Thanks man!..

Jag håller med dig, har försökt så mycket det går att få till schysst bröst, har grymt svårt för att få kontakt där. Har kört rakt bänk, snedbänk, med stång, även hantlar. och flyes.. Något jag dock inte provat är dips, kanske är där det ligger?. har du några tips?

Fredric

Slartibartfast
2008-02-11, 18:47
Om du har fått såna resultat med alkohol, kass mat o.s.v.o.s.v., tänka sig vad du kan få utan det och köra lite sundare =)

Eller så kanske det är ett exempel på att alkohol och lite skräpmat inte har annat än marginell betydelse? :)

kalajset
2008-02-11, 18:51
Längd ? - Personbästan ? :) - Alltid kul att veta !

Tycker det ser mycket bra och lovande ut, svårt att bedömma av bilderna kanske, men själv tycker jag faktiskt inte brösten ser direkt släpande ut.

Chrillee
2008-02-11, 19:07
Eller så kanske det är ett exempel på att alkohol och lite skräpmat inte har annat än marginell betydelse? :)

Jo kan nog vara en möjlighet, vågade inte vara så ärlig bara. :P

Om du också kör på den strukturen så är det bevisat att det inte har nån roll för en snygg kropp *lät nog lite smörigt* =)

Men ändå, keep on lifting...

Förresten, varför just 100 dagar? =)

MFredde
2008-02-11, 19:07
Längd ? - Personbästan ? :) - Alltid kul att veta !

Tycker det ser mycket bra och lovande ut, svårt att bedömma av bilderna kanske, men själv tycker jag faktiskt inte brösten ser direkt släpande ut.

184cm. personbästa hmmm.. har bänkat 110kilo x3 reps, sen har jag faktiskt inte så många andra rekord i basövningar. tyvärr får jag väl säga.

MFredde
2008-02-11, 19:16
Chrillee: För mig känns det som en rimlig tidsperiod att bygga lite muskler, innan solen och värmen kikar fram, i mitten av maj tänkte jag hoppa på träningscykeln och börja bränna fett, de har ja nämligen inte gjort förr. så det blir mycket nytt.. hoppas motivationen finns kvar hela vägen bara.

Viktor_Balck
2008-02-11, 19:25
Vad kör du för övningar för biceps?

Jag tänkte köra samma och då få likadana resultat i och med att övningarna gör att skillnaden blir natt och dag.

tobbo
2008-02-11, 19:43
Vad kör du för övningar för biceps?

Jag tänkte köra samma och då få likadana resultat i och med att övningarna gör att skillnaden blir natt och dag.

Say what?

Basketbollen
2008-02-11, 20:15
Du kanske borde pröva lite dips. Men brukar du träna bröstet riktigt hårt?

MFredde
2008-02-11, 21:39
Viktor_balck: Jag gillar hantlar, hammercurl och vanlig, sittandes. jättesvårt o säga vilka övningar som gjort att mina biceps har den definitionen som dom fått, tror inte det beror på någon speciell övning, snarare variation och gener. prova lite olika grejer!

Basketbollen: Ja dips blir det garanterat denna omgången, hårt njaa, inte direkt. jag har aldrig hittat kontakten riktigt så det har känts fel. men visst har jag tagit i så man sett konstig ut i ansiktet..

Jones
2008-02-11, 22:01
Anar lite ironi i Victor _balcks inlägg.. Syftar antagligen på att någon tidigare frågade vad du kör för övningar för triceps i tron och hopp att få likadana resultat.. Vilket ju inte är särskilt troligt.

Bra jobbat annars...

tigerofsweden
2008-02-11, 22:04
Anar lite ironi i Victor _balcks inlägg.. Syftar antagligen på att någon tidigare frågade vad du kör för övningar för triceps i tron och hopp att få likadana resultat.. Vilket ju inte är särskilt troligt.

Bra jobbat annars...

Jo ironi är ju hans starka sida :D

Bra fysik på trådskaparen!

Basketbollen
2008-02-11, 22:50
[QUOTE=Basketbollen: Ja dips blir det garanterat denna omgången, hårt njaa, inte direkt. jag har aldrig hittat kontakten riktigt så det har känts fel. men visst har jag tagit i så man sett konstig ut i ansiktet..[/QUOTE]

Okej, det låter som en bra idé. Men du kanske borde börja med att köra bröstet rätt hårt? Har du ingen PT eller vän på gymmet som kan hjälpa dig att komma igång ordentligt?

MFredde
2008-02-11, 23:32
Okej, det låter som en bra idé. Men du kanske borde börja med att köra bröstet rätt hårt? Har du ingen PT eller vän på gymmet som kan hjälpa dig att komma igång ordentligt?

Ingen pt på det gymet jag tränar just nu. Tror att ganska mycket kan bero på min kroppshållning. Jag har alltid gått och hukat mig en aning, vilket gör att mitt bröst inte skjuts fram och framhäver det som "ska finnas",

så för ett litet tag sen började jag köra många hållnings övningar och det har hjälpt, bröstet kommer fram mer och axlarna bak, just nu ser det helt okej ut fasten att jag inte tränat bröstet alls.

Basketbollen
2008-02-13, 10:20
Ingen pt på det gymet jag tränar just nu. Tror att ganska mycket kan bero på min kroppshållning. Jag har alltid gått och hukat mig en aning, vilket gör att mitt bröst inte skjuts fram och framhäver det som "ska finnas",

så för ett litet tag sen började jag köra många hållnings övningar och det har hjälpt, bröstet kommer fram mer och axlarna bak, just nu ser det helt okej ut fasten att jag inte tränat bröstet alls.


Där kanske vi har en del av problemet. Det är riktigt bra att du kör hållnings-övningar. Hållningen är viktig, det kommer ge dig mindre problem i framtiden :) Du har ju snygg kropp, så våga skjuta fram den!;)

mickes
2008-02-13, 20:41
Ingen pt på det gymet jag tränar just nu. Tror att ganska mycket kan bero på min kroppshållning. Jag har alltid gått och hukat mig en aning, vilket gör att mitt bröst inte skjuts fram och framhäver det som "ska finnas",

så för ett litet tag sen började jag köra många hållnings övningar och det har hjälpt, bröstet kommer fram mer och axlarna bak, just nu ser det helt okej ut fasten att jag inte tränat bröstet alls.


Du skulle inte kunna berätta lite olika övningar?
Mina axlar är rätt så långt fram och det gillas inte! Samt att jag hukar mig på något konstigt sätt. Är inte helt rak i ryggen.

MFredde
2008-03-05, 22:09
Du skulle inte kunna berätta lite olika övningar?
Mina axlar är rätt så långt fram och det gillas inte! Samt att jag hukar mig på något konstigt sätt. Är inte helt rak i ryggen.


Låter precis som det jag är drabbad av.. drygt som fan. Tränar baksida axlar, och rygg.. alla muskler som kan tänkas dra ihop sig, och där med dra bak axlarna.. sen får man inte glömma bort mage o ländrygg, de e ju de som stabiliserar upp hela kroppen.. Jag e långt ifrån nöjd med min hållning fasten att jag försöker träna så att de blir bättre. Det e också viktigt att du tänker på att sträcka på dig, tänk att du har ett snöre mitt på huvudet som någon drar i rakt upp.. det hjälper... De är vad jag kan komma på. är ingen expert så vågar inte säga för mkt