handdator

Visa fullständig version : Träna magen!


obbe
2003-05-14, 14:55
Jag och min flickvän satt och diskuterade en fråga angående magträning! Själv blev jag lite osäker. Det är så att hon påstår att man kan träna magen varje dag, stämmer detta? själv har jag uppfattningen att man ska vila några dagar så att musklerna kan återhämta sig! Vem har rätt? behöver kanske inte magen återhämta sig precis som alla andra muskelgrupper?

Mvh obbe:thumbup:

Bamse
2003-05-14, 14:58
Har du provat söka på magträning? :rolleyes:

King Grub
2003-05-14, 14:59
Kan och kan - det är klart man kan träna den varje dag, men frågan är varför man skulle göra det. Resultaten blir i alla fall inte bättre. Det är överbelastning och återhämtning som gäller för magen också för att få rutorna att växa, och att få dem att synas är enbart en diet- och cardiofråga. Magmusklerna är något tåligare än de flesta andra muskler, men att ligga och nöta crunches fler än 2 gånger per vecka torde vara slöseri med både tid och energi.

Vänskap
2003-05-14, 15:19
Originally posted by obbe
Jag och min flickvän satt och diskuterade en fråga angående magträning! Själv blev jag lite osäker. Det är så att hon påstår att man kan träna magen varje dag, stämmer detta? själv har jag uppfattningen att man ska vila några dagar så att musklerna kan återhämta sig! Vem har rätt? behöver kanske inte magen återhämta sig precis som alla andra muskelgrupper?

Mvh obbe:thumbup:


Håll ut, min vän. Snart kommer Jorgen och reder ut allt för dig.:D

Åse Columbus
2003-05-14, 15:28
annars kan jag ju ge er detta så kan ni läsa det som skrivits i ett av våra forum "träning - vikter&kondition"...tidigare

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?s=&action=showresults&searchid=42017&sortby=lastpost&sortorder=descending

så använder man search = sök-funktionen

Officer
2003-05-14, 17:25
Originally posted by King Grub
Kan och kan - det är klart man kan träna den varje dag, men frågan är varför man skulle göra det. Resultaten blir i alla fall inte bättre. Det är överbelastning och återhämtning som gäller för magen också för att få rutorna att växa, och att få dem att synas är enbart en diet- och cardiofråga. Magmusklerna är något tåligare än de flesta andra muskler, men att ligga och nöta crunches fler än 2 gånger per vecka torde vara slöseri med både tid och energi.


obbe behöver inte leta med searchfunktionen, läs bara detta svar.. Punkt slut.

Dynamit
2003-05-14, 18:59
Originally posted by King Grub
Kan och kan - det är klart man kan träna den varje dag, men frågan är varför man skulle göra det. Resultaten blir i alla fall inte bättre. Det är överbelastning och återhämtning som gäller för magen också för att få rutorna att växa, och att få dem att synas är enbart en diet- och cardiofråga. Magmusklerna är något tåligare än de flesta andra muskler, men att ligga och nöta crunches fler än 2 gånger per vecka torde vara slöseri med både tid och energi.

så du menar att för att rutonrna ska synas, så handlar det bara om diet och cardio ? om det nu är så . storleken på dom beror på hur bra man är tränad? lr .. :eek:

Lopezzo
2003-05-14, 19:09
Håll ut, min vän. Snart kommer Jorgen och reder ut allt för dig.:D [/B][/QUOTE]





HAHAHHAHAHAHAHHHAHAH

Ja just det!!

Lopezzo

rymdrattan
2003-05-14, 20:05
Frågan som jag brukar ställa mig är, kan man träna olika delar av magen mer eller mindre?!

Jag har diskuterat detta med många å jag hittar inte nått slut på det.

Personligen anser jag att man kan träna övre eller undre delen av magen mera eller mindre med vissa övningar.

t.ex. tycker jag att benlyft tar bättre på de undre rutorna.
och att t.ex. crunches tar mera på de övre magmusklerna.

nån som har lust att komentera ? :D :MrT:

ivandrago
2003-05-14, 20:52
http://www.alcofielen.com/pics/forumpics/misc/moreshitplease.jpg

Spud
2003-05-14, 20:57
Originally posted by ivandrago
http://www.alcofielen.com/pics/forumpics/misc/moreshitplease.jpg

vad är det där för turd hon håller i?:laugh:

rymdrattan: sök på magträning och du skall finna svar.

supremo
2003-05-14, 21:02
Originally posted by rymdrattan
Frågan som jag brukar ställa mig är, kan man träna olika delar av magen mer eller mindre?!

Jag har diskuterat detta med många å jag hittar inte nått slut på det.

Personligen anser jag att man kan träna övre eller undre delen av magen mera eller mindre med vissa övningar.

t.ex. tycker jag att benlyft tar bättre på de undre rutorna.
och att t.ex. crunches tar mera på de övre magmusklerna.

nån som har lust att komentera ? :D :MrT:
Nej, det går inte att träna övre/nedre magmuskulaturen, av den enkla anledningen att muskelfibrerna i magmuskulaturen löper horisontellt. Hade de löpt vertikalt hade det varit en annan sak...

Jorgen
2003-05-14, 21:42
Originally posted by Vänskap



Håll ut, min vän. Snart kommer Jorgen och reder ut allt för dig.:D

Ehrm, nej jag orkar inte en gång till. :MrT: Men du kan ju alltid ta en koll på denna sidan: http://www.bahnhof.se/~bksport/dcforum/DCForumID7/1733.html

//jörgen