handdator

Visa fullständig version : Hmb


johan2k
2008-02-10, 02:20
Hallå!

Har läst lite om HMB här på forumet men tyckte att jag inte förstog så mycket utav faktan som stog där. Finns det någon här som har provat HMB eller använder det, för enligt komentarerna och vad som står om produkten på sidan som jag tänkt beställa ifrån så verkar det som en riktigt nice produkt.

En fråga till, kan man få njurskador eller andra biverkningar av HMB?

Eddie Vedder
2008-02-10, 08:54
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=106740

Sverker
2008-02-10, 09:12
Njurskador ? Inte den blekaste och skadorna står i så fall i förhållande till dosen HMB.

Annars så går det ju att spekulera lite. HMB är en ketosyra,ett rent kolskelett utan kväve. Alltså ger förbränningen av HMB bara koldioxid och vatten.

Spånar vi vidare så kan ketosyror ( t e x KIC ) användas för att återanvända kväve och återbilda den essentiella aminosyran ( läs HMB -> KIC - > leucin ). Vilket leder till att belastningen ( rent teoretiskt ) kan minska på njurarna.

Patrik Cutler
2008-02-10, 14:27
Njurskador ? Inte den blekaste och skadorna står i så fall i förhållande till dosen HMB.

Annars så går det ju att spekulera lite. HMB är en ketosyra,ett rent kolskelett utan kväve. Alltså ger förbränningen av HMB bara koldioxid och vatten.

Spånar vi vidare så kan ketosyror ( t e x KIC ) användas för att återanvända kväve och återbilda den essentiella aminosyran ( läs HMB -> KIC - > leucin ). Vilket leder till att belastningen ( rent teoretiskt ) kan minska på njurarna.

KIC är väl det som muscletech brukar använda? leukic, gakic creakic tex. är dom lite före sin tid?

Sverker
2008-02-10, 14:42
Keto-iso-caproate. Ifall den är med i muscletechs burkar vet jag inte. Jag tog bara upp den som ett exempel på hur kroppen kan skapa leucin bara den får ett kolskelett att bygga av.