handdator

Visa fullständig version : Snabba svar; Välj åt mig?


1684_
2008-02-09, 17:35
Hej, jag har sånt här beslut ångest, vet inte vad jag ska äta tills kvälls mat och det finns TVå saker å välja emellan:

1, havregrynsgröt ( ca 5dl mjölk) med russin, samt dricka mjölk till
2, kvarg, banan, 1 till frukt, lite russin, lite nötter, 1 glas mjölk till.
VAD ska jag äta???????????

Jag har tränat stenhårt kl 2 idag och efter d drack jag en sån där Gainomax Recovery och sedan käkade jag kyckling och omelett.
Kan oxå säga att jag ska gå upp i vikt, muskler så klart men ja ändå. Käkat gröt så mkt så e less på d, käkade d igår oxå men e samtidigt rädd för å gå ner i vikt :S

Tabbe
2008-02-09, 17:36
Du har problem, jag hade valt gröten dock.

Handcuff
2008-02-09, 17:37
Aaa..enkelt. Ät alltihop!

Raggis
2008-02-09, 17:42
Aaa..enkelt. Ät alltihop!

I agree :D

1684_
2008-02-09, 17:44
I agree :D


jo och jag har ju verkligen sån stor magsäck som du :S

1684_
2008-02-09, 17:45
Du har problem, jag hade valt gröten dock.

det e nog mamma som har d, hon e piss förbannad för jag har gått ner tvcå ynka kilon, och eftersom jag ska te kiruna och överleva 3dagar så vill hon ha upp mig i vikt.

Kung TexMex
2008-02-09, 17:46
jo och jag har ju verkligen sån stor magsäck som du :S

Det gäller ju att töja.

Ät allt så blir både mamma och kolo glada.

GolDog
2008-02-09, 17:47
det e nog mamma som har d, hon e piss förbannad för jag har gått ner tvcå ynka kilon, och eftersom jag ska te kiruna och överleva 3dagar så vill hon ha upp mig i vikt.

hur svårt kan de va, kan du inte slänga i dig MER vid samma tillfälle, öka antal tillfällen istället! Ät mer, oftare! :)

Eddie Vedder
2008-02-09, 17:48
det e nog mamma som har d, hon e piss förbannad för jag har gått ner tvcå ynka kilon, och eftersom jag ska te kiruna och överleva 3dagar så vill hon ha upp mig i vikt.

Jag tror inte det är din mamma som nojjar över vilken av två bra måltider du ska välja och känner sig tvungen att fråga om det här.

Du äter förstås det du är sugen på, antingen någon av dom två du nämner eller så tar du något annat gott. :)

1684_
2008-02-09, 17:49
hur svårt kan de va, kan du inte slänga i dig MER vid samma tillfälle, öka antal tillfällen istället! Ät mer, oftare! :)

host... jag äter 6mål om dagen, dvs, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag OCH kvällsmat. Och jag kan lätt gå upp 2kg i vikt på en vecka om inte mer men nu handlar d om VAD man ska äta ikväll. OCH tanke på min träning innan idag

1684_
2008-02-09, 17:49
Jag tror inte det är din mamma som nojjar över vilken av två bra måltider du ska välja och känner sig tvungen att fråga om det här.

Du äter förstås det du är sugen på, antingen någon av dom två du nämner eller så tar du något annat gott. :)


men de ju d, jag vet inte ens vad jag e sugen på?:smash:

elderberry
2008-02-09, 17:55
men de ju d, jag vet inte ens vad jag e sugen på?:smash:

hur ska vi veta det då?

1684_
2008-02-09, 17:59
hur ska vi veta det då?

kanske om d fanns nån duktig och erfaren person som kunde välja åt mig

elderberry
2008-02-09, 18:01
kanske om d fanns nån duktig och erfaren person som kunde välja åt mig

aha. du vill liksom välja det som är "bäst"? bäst på vilket sätt?

1684_
2008-02-09, 18:04
aha. du vill liksom välja det som är "bäst"? bäst på vilket sätt?

bäst av att, vad e d bästa för mig å äta så här.... typ 5timmar efter ett riktigt hårt pass? ska jag ha i MER kolhydrater nu eller mer protein? Åt ju omelett å kyckling innan....

Vad e d bästa om jag ska upp i vikt, ( gröt ja ) MEN innehåller d UNGEFÄR lika mycket kalorier ändå på nått sätt?

Turbonisse
2008-02-09, 18:17
Ät det du är sugen på och sluta bry dig om några få kalorier hit eller dit.

Blanda kvargen i gröten och mosa ned bananen, gott som tusan.

Om du nu har kört ett hårt pass idag bör det väll inte vara några bekymmer att äta allt? Eller iaf det du är mest sugen på..