handdator

Visa fullständig version : Tjejer som tränar styrketräning


Querer
2008-02-08, 16:54
Jag har precis börjat (första veckan nu) träna styrketräning på allvar. Är 21 år. 171 cm lång och väger runt 61 kg. Min fråga till er tjejer är hur ser eran matdag ut när ni äter normalt/bulkar/deffar??

exzs
2008-02-08, 16:57
Skulle tro att tjejers matprogram inte skiljer sig så mycket från killars (mer hur mycket dom äter). Det finns en massa trådar med alltifrån tips till hela program på forumet så det är bara att söka på.

Mirre
2008-02-08, 19:39
Skulle tro att tjejers matprogram inte skiljer sig så mycket från killars (mer hur mycket dom äter). Det finns en massa trådar med alltifrån tips till hela program på forumet så det är bara att söka på.

Exakt.
Självklart är det individuellt. Vissa är strikta året runt mendans andra skärper till kosten vid eventuell diet. Jag personligen äter ofta samma mat året runt men det blir givetvis större mängder offseason (räknar inte kcal då) samt så åker det ner onyttigheter med måtta ett par gånger i veckan. Jag försöker leva ett så "normalt" liv som möjligt offseason utan att väga och mäta maten samt så slinker det ner restaurangmat då och då. Eftersom jag inte räknar kalorier offseason så får jag uppskatta mitt kcalintag runt 3000 i snitt.