handdator

Visa fullständig version : Inte hungrig?


shut teh face
2008-02-08, 14:23
Jag håller på och kör en diet just nu.

Jag äter cirka 2000 kcal per dag, enda träningen är morgonpromenader. Jag uppskattar att jag ligger på cirka 1500 kcal underskott per dag.

Nu kan det tänkas vara för stort underskott. Men man ska väl inte behöva äta om man inte är hungrig?

Vissa dagar kan jag äta 1700-1800 kcal.

Jag förstår att 500-1000 kcal underskott är bäst, men rent psykiskt så känns det INTE bra att äta om man inte är hungrig.

Tankar?

Timme
2008-02-08, 15:17
Jag tror att om man inte är hungrig ska min inte behöva äta mer. När jag dietar så äter jag inte mer än 1000kcal.

Rahf
2008-02-08, 15:59
Så länge du får den energi du behöver och inte går för lågt så är det väl inga problem. Jag avundas dig som inte är hungrig ;).

shut teh face
2008-02-08, 16:03
Ja det är främsta orsaken till att jag funderar över det här. Jag vill inte gå för lågt så grundförbrukningen sänks eller liknande.

Jag får helt enkelt lita på min aptit.

tp_88
2008-02-08, 16:50
Hungern är säkert ett väldigt användbart verktyg för att finna någon sorts balans. Om man rör litegrann på sig och inte har nåt hormonfel eller liknande så skulle nog de flesta ligga på en hälsosam bf% nivå om man lät hungern styra och åt någotsånär vettig mat.

Men för min del skulle det iaf bli rätt omöjligt att genomföra en bulk/deff. Under bulken blir jag sällan hungrig, medans jag under dietens andra halva inte kan äta mig mätt hela tiden. Även nu i början av dieten så tar det emot att äta ibland, även om det går betydligt lättare än i slutet av bulken då man fick trycka i sig.

1500kcal i underskott varje dag låter mycket, om du inte i dagsläget har en väldigt hög bf%.

tigerofsweden
2008-02-08, 17:59
Jag tror att om man inte är hungrig ska min inte behöva äta mer. När jag dietar så äter jag inte mer än 1000kcal.

Haha, skämtar du aprillo Timme? 1000 kcal? :MrT:

Timme
2008-02-08, 18:56
Haha, skämtar du aprillo Timme? 1000 kcal? :MrT:

Tyvärr inte :/

Så här kan en diet dag se ut:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2808126&postcount=14

Min energiförbrukning tycks vara ganska kass. Om jag ska märka någon skillnad blir jag tvungen att äta oerhört lite.

Fat tony
2008-02-08, 19:02
det känns nästan som att 1000kcal/dag är för hård diet

tp_88
2008-02-08, 19:26
Så här kan en diet dag se ut
Det där är sjukt, seriöst.

tigerofsweden
2008-02-08, 19:29
Tyvärr inte :/

Så här kan en diet dag se ut:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2808126&postcount=14

Min energiförbrukning tycks vara ganska kass. Om jag ska märka någon skillnad blir jag tvungen att äta oerhört lite.

Galet att du ökar i styrka på 1000 kcal :Virro

Koloftw
2008-02-08, 19:35
Frågan är hur länge han kommer öka i styrka.


OnT: Var glad över att du kan äta dig mätt istället :eating:, tänk på oss som inte kan det :(

tigerofsweden
2008-02-08, 19:39
Frågan är hur länge han kommer öka i styrka.


OnT: Var glad över att du kan äta dig mätt istället :eating:, tänk på oss som inte kan det :(

Nu har juh Timme tränat ett tag så det är ju inte frågan om några nybörjarökningar. Därför tycker jag det är rätt häpnadsväckande att han överhuvudtaget ökar i styrka.

tobias_
2008-02-08, 20:25
Jag äter upp till 1 000 kcal per dag. Ibland äter jag så lite som 500-600 kcal. Men då ligger jag precis på gränsen vid hunger eller på konstant hunger. Men jag går ner i vikt i alla fall. :)

Men bara för att man inte är hungrig betyder det väl inte att man fått de vitaminer och mineraler man behöver? Tänk på det också.

petah
2008-02-08, 22:36
jag som tycker jag äter som en 14is vid deff på 2400kcal per dag.

Scratch89
2008-02-08, 22:45
OK, jag tyckte att jag var King Of Clean iom mitt matschema. Antar att ni äger mig nu. :D

Rahf
2008-02-08, 22:54
Jag äter upp till 1 000 kcal per dag. Ibland äter jag så lite som 500-600 kcal. Men då ligger jag precis på gränsen vid hunger eller på konstant hunger. Men jag går ner i vikt i alla fall. :)

Men bara för att man inte är hungrig betyder det väl inte att man fått de vitaminer och mineraler man behöver? Tänk på det också.

Det är banne mig svårt att missa RDI på vitaminer och mineraler om man äter en allsidig kost med det rekommenderade 0,5kg grönsaker/frukt.

Du äter även förbannat lite. 500-600 är frukost + halva lunchen för mig och då är jag förbenat hungrig. Hur mycket äter du efter träning?

tigerofsweden
2008-02-08, 23:04
Det är banne mig svårt att missa RDI på vitaminer och mineraler om man äter en allsidig kost med det rekommenderade 0,5kg grönsaker/frukt.

Du äter även förbannat lite. 500-600 är frukost + halva lunchen för mig och då är jag förbenat hungrig. Hur mycket äter du efter träning?

+1

Är tom enbart frukost för mig, hur man enbart kan äta det under en dag kan jag inte förstå och det kan ju definitivt inte vara hälsosamt under en längre tidsperiod

tobias_
2008-02-08, 23:40
Jag äter inte frukost, mer än en espresso. Men jag tränar inte, så jag förbrukar inte särskilt mycket heller.

Rahf
2008-02-08, 23:41
Jag äter inte frukost, mer än en espresso. Men jag tränar inte, så jag förbrukar inte särskilt mycket heller.

Vikt?

MrBoris
2008-02-09, 12:40
tror folk överdriver aningen, har för mig att Grub någon gång sagt att bara de inre organen behöver 800kcal per dag för att fungera normalt? Om jag inte missminner mig dvs...

tobias_
2008-02-09, 15:00
Vikt?

92 kg, 175 cm.

shut teh face
2008-02-10, 13:27
tror folk överdriver aningen, har för mig att Grub någon gång sagt att bara de inre organen behöver 800kcal per dag för att fungera normalt? Om jag inte missminner mig dvs...
Mjo runt 400 kcal hjärta 400 magsystem 250 lever 250 hjärnan, kommer inte ihåg exakt.

Jag skulle nog inte gå ned så lågt som 1000 kcal tror jag. :)

Men ligger jag på 1000 kcal och inte gjort så mycket den dagen så tänker jag inte äta "Upp" om jag inte är hungrig.

Timme
2008-02-10, 20:40
Det där är sjukt, seriöst.

Jag vet. Jag tycker också att det är lite smått sjukt. Jag har tagit blodprov nu som ska analyseras i labb. Ämnesomsättningen ska kollas (värde på hormonerna TSH och T4) och andra blodvärden.


Hade jag fått välja vad jag skulle få för mat i skolan så hade jag val 2 ägg + 100g köttbullar + 2dl lättmjölk. Sedan hade jag ätit samma sak när jag kom hem.

Så totalt över dagen så skulle kosten varit: 4dl lättmjölk; 200g coop köttbullar och 4 ägg

Johan_P
2008-02-10, 20:55
92 kg, 175 cm.

Du äter skadligt lite.

Jag vet. Jag tycker också att det är lite smått sjukt. Jag har tagit blodprov nu som ska analyseras i labb. Ämnesomsättningen ska kollas (värde på hormonerna TSH och T4) och andra blodvärden.


Hade jag fått välja vad jag skulle få för mat i skolan så hade jag val 2 ägg + 100g köttbullar + 2dl lättmjölk. Sedan hade jag ätit samma sak när jag kom hem.

Så totalt över dagen så skulle kosten varit: 4dl lättmjölk; 200g coop köttbullar och 4 ägg

Jäklar vad lite du äter på deff Timme, trodde du åt mer i och med att du är styrkelyftare? :confused: Men om det går bra och du inte mår dåligt gissar jag på att det är okej.

Koloftw
2008-02-10, 22:13
Jag vet. Jag tycker också att det är lite smått sjukt. Jag har tagit blodprov nu som ska analyseras i labb. Ämnesomsättningen ska kollas (värde på hormonerna TSH och T4) och andra blodvärden.


Hade jag fått välja vad jag skulle få för mat i skolan så hade jag val 2 ägg + 100g köttbullar + 2dl lättmjölk. Sedan hade jag ätit samma sak när jag kom hem.

Så totalt över dagen så skulle kosten varit: 4dl lättmjölk; 200g coop köttbullar och 4 ägg

Kom ihåg att göra en stor post/ev. tråd när du är klar, vill gärna veta lite detaljer osv. :)

stridis
2008-02-10, 22:26
I det här gänget är jag tydligen den med aptit.:hbang:

Åke
2008-02-10, 23:25
Jag äter upp till 1 000 kcal per dag. Ibland äter jag så lite som 500-600 kcal. Men då ligger jag precis på gränsen vid hunger eller på konstant hunger. Men jag går ner i vikt i alla fall. :)

Men bara för att man inte är hungrig betyder det väl inte att man fått de vitaminer och mineraler man behöver? Tänk på det också.

Om jag äter en frukost på 600kcal kl 0600 kommer jag ha riktigt onti magen av hunger vid 0830.
Det kan inte vara bra.

Timme
2008-02-11, 09:57
Du äter skadligt lite.



Jäklar vad lite du äter på deff Timme, trodde du åt mer i och med att du är styrkelyftare? :confused: Men om det går bra och du inte mår dåligt gissar jag på att det är okej.

Jag har ätit betydligt mer tidigare vilket gjort att jag blivit tjock och ganska stark. Nu vill int jag vara tjock längre. Jag har vägt 86kg som mest och väger nu 78.0kg

Jag ser en klar skillnad jämfört då jag vägde 8kg mer.

Kom ihåg att göra en stor post/ev. tråd när du är klar, vill gärna veta lite detaljer osv. :)

Jag har redan startat en bildtråd där jag kommer posta nya bilder efter att jag minskat i vikt. På dessa bilder väger jag ca 80-81kg

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=108106

Rahf
2008-02-11, 10:35
Timme, var är kolhydraterna i ditt tänkta drömscenario? :furious:

Eddie Vedder
2008-02-11, 11:56
Timme, var är kolhydraterna i ditt tänkta drömscenario? :furious:

Ligger man så sjukt lågt som 1000kcal kan det nog på sätt och vis vara klokt att få i sig en så proteinrik kost som möjligt, samt försöka få i sig essentiella fettsyror i tillräcklig mängd.

Kolhydraterna i Timmes kost är några gram laktos från mjölken samt kolhydraterna i köttbullarna (som varierar i olika produkter). Jag personligen skulle lägga till typ en portion broccoli och lite paprika t.ex. Iaf få lite fibrer, tillgodose C-vitaminbehovet samt få lite ytterligare mättnad på lite extra energi.

Koloftw
2008-02-11, 12:10
Jag har redan startat en bildtråd där jag kommer posta nya bilder efter att jag minskat i vikt. På dessa bilder väger jag ca 80-81kg

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=108106

OK. Posta gärna dina hormonnivåer när du får dem :)?

Timme
2008-02-11, 12:28
Timme, var är kolhydraterna i ditt tänkta drömscenario? :furious:

Precis som Eddie skriver så får jag kolhydraterna från köttbullarna och mjölken. Själv så har jag än så länge inte märkt någon skillnad på prestation med mycket kolhydrater jämfört med mycket lite.

Ligger man så sjukt lågt som 1000kcal kan det nog på sätt och vis vara klokt att få i sig en så proteinrik kost som möjligt, samt försöka få i sig essentiella fettsyror i tillräcklig mängd.

Kolhydraterna i Timmes kost är några gram laktos från mjölken samt kolhydraterna i köttbullarna (som varierar i olika produkter). Jag personligen skulle lägga till typ en portion broccoli och lite paprika t.ex. Iaf få lite fibrer, tillgodose C-vitaminbehovet samt få lite ytterligare mättnad på lite extra energi.

Jag kommer kanske lägga till en liten portion grönsaker.

OK. Posta gärna dina hormonnivåer när du får dem :)?

Det ska jag göra ^^