handdator

Visa fullständig version : Tips på dragremmar med kvalitet!


Jimmymardberg
2008-02-07, 23:08
Har nu läst på lite olika ställen, inte helt nöjd med vad som står om dragremmarna på dagens marknad. Det verkar som de flesta går av, inte funkar så bra eller har något annat bekymmer...

Nu söker jag tips på BRA dragremmar!
(dragremmar - band man använder som hjälp vid tex. chins för ett bättre grepp och underlätta för armarna.)




tack på förhand!
Mvh Jimmy

Degpekka
2008-02-08, 01:16
Går dom av så är det nog illa, då är nog greppet lite för svagt, dom ska användas som hjälp och inte som ersättare(isåfall får du köpa kärringkrokarna). :) Helt vanliga remmar i läder från stadium eller vilken annan affär som helst funkar ju prima(bättre än tyg), visst slits dom om du använder dom, men dem kostar ju inte en förmögenhet direkt.

Caboose
2008-02-08, 01:36
Jag har ett par från betterbodies i läder, använder dem flitigt i mark och tunga roddövningar och dem funkar perfekt. Finns på budofitness :)

z_bumbi
2008-02-08, 10:23
www.wahlanders.se

Eller gör egna av packremmar (nylonremmar som klarar några ton) eller bilbälten.

Fultjack
2008-02-08, 11:01
Köpte mina twinlab-remmar på en Life hälsokostbutik för en massa år sen, dom håller än idag trots flitigt användande. Förstår inte hur folk gör för att ha sönder remmar på en gång

Tomas W
2008-02-08, 11:03
Vill du ha rikigt starka så tar du antagligen "spännband" eller bilbälte o gör remmar av dem, kommer ta ett tag o få dem mjuka men sen kommer dem hålla länge och vara riktigt sköna så det är lätt värt tiden.

Krampus
2008-02-08, 11:57
www.wahlanders.se

Eller gör egna av packremmar (nylonremmar som klarar några ton) eller bilbälten.

Det enda alternativet faktiskt.

Bumbi länkade till en web-shop!

Sunnebris
2008-02-08, 15:24
Bättre att träna utan remmar. Jag själv har slängt remmarna för länge sen.

(((
2008-02-08, 15:39
Jag gillar ironminds tough-enough remmar, av modell nylonremmar med ögla... kommer räcka alla år jag vill så länge jag inte tappar bort dem...