handdator

Visa fullständig version : Konstig bula/kula efter kortisonspruta.


mickes
2008-02-07, 22:44
Hej!

Jag visste inte vart jag skulle lägga tråden riktigt men.

Jag fick för en massa månader sen en inflammation i handleden som inte ville ge sig trots kurer med piller.

Efter en månad pillerknaprande fick det vara nog. Jag gick bestämt till doktorn och sa att dom måste röntga handleden och göra något åt det.
Sagt och gjort, jag fick handleden röntgad och efter det så fick jag en kortisonspruta precis vid handleden, där tummleden(?) slutar. Nere vid handleden där(formulerar mig så jävla bra! hoppas ni förstår iaf.)

Så, nu alltså flera månader efter att jag fick sprutan så har jag en liten bula eller kula där han sprutade in kortisonet, Det känns lite som en siliconkula. Och när jag arbetar eller tränar så blir det blått och rött runt bulan. Det ser förjävligt ut men det gör inte ont.

Någon som har vet om man kan få bort det på något sätt utan att besöka en läkare. För jag gillar inte att det ska ta sån jävla tid att få något gjort hos läkaren.
Eller det kanske går bort av sig själv? Har gått snart ett halvår men kulan/bulan är kvar.

Tack på förhand!

Angel
2008-02-07, 22:51
du har nog fått en senknuta

mickes
2008-02-08, 16:11
Okej, jag antar att jag borde ringa doktorn då. Hoppas man inte behöver vila handleden allt för länge.