handdator

Visa fullständig version : Gainer till San V12 Turbo


guwd
2008-02-07, 22:44
Hejsan!

Jag använder V12 Turbo som tillskott till min träning.
Jag gymmar regelbundet 4-5 gånger i veckan beroende på studier.
Jag tar en dosering V12 innan frukosten, och en innan ev. färd till gymmet.

Jag känner av skillnaden prestationsmässigt sett med hjälp av V12, men inget visuellt pålägg.

Till min fråga; vad för gainer ska jag köpa som passar till V12?

Jag är inte 100 på skillnaden mellan gainers och rent kreatin men har tittat på två produkter som känns bra (har dock ingen erfarenhet och har bara valt saker som verkar bra utifrån texten);
MuscleTech - MASS-TECH och Nitrix.

All feedback välkomnas!

Rahf
2008-02-07, 22:50
Vilken gainer som helst, det är ingen distinkt skillnad på dem. Ta en med ett bra pris istället för onödigt dyra saker som Mass-tech.

Gainer är till största delen kolhydrat och protein från (normalt sett) potatis och mjölk respektive.

Åke
2008-02-08, 00:21
Japp håller med, ta nån litee billigare gainer eller blanda själv. För att väldigt enkelt förklara skillnaden mellan gainer och kreatin skulle jag säga att gainer är "mer" som en måltid, som Rahf säger, protein och kolhydrater som du tar ganska stora portioner av (ca100g). Kreatin är ett pullver som du bara tar några gram av och kan hjälpa dig lyfta lite mer, orkar inte förklara mer ingående just nu men det finns ett faq om kreatin här på forumet som du kan läsa. Tänk på att texten på många tillskott är mkt överdrivna så läs på om dem innan så du inte kastar pengarna i sjön.
mvh

guwd
2008-02-08, 12:52
Vad tycker ni om Nitrix då, kan ju knappast rymma 100g i en tablett?
Rekomendationer på gianers som ni har bra erfarenhet, tack :)

Åke
2008-02-08, 13:09
Nej verkligen inte! Den produkten är dyyyyyr. Tycker att du bara ska köra på gainer ett tag så kan du lära dig mer om de andra under tiden.
En rekomendation på gainer är:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159
Det är alltså två olika saker som du blandar så du får en gainer. Du skulle t ex kunna köra ett till ett förhållande, alltså 3kg whey och 3kg Fast carbs. Tänk på att påsarna är olika stora så för mitt ex behöver du 3 påsar whey och 2 påsar fastcarbs.
mvh

Rahf
2008-02-08, 15:57
Vad tycker ni om Nitrix då, kan ju knappast rymma 100g i en tablett?
Rekomendationer på gianers som ni har bra erfarenhet, tack :)

Nitrix är inte en gainer. Jag skulle skippa det, verkar vara en "pump"-produkt som inte bidrar med alltför mycket. Sök runt i tillskottsdelen och se vad folk har för kommentarer på olika tillskott, här är vi så gott som objektiva.

För att citera om Nitrix:

Det är tribulus, lite vitaminer och en växt som kallas Long Jack som sägs vara potenshöjande.


Skippa.

EiseltUK
2008-02-08, 16:37
Originally Posted by EiseltUK
Det är tribulus, lite vitaminer och en växt som kallas Long Jack som sägs vara potenshöjande.


Det där är innehållet i Axis-HT som också är från BSN. Nitrix innehåller arginin och lite annat.

guwd
2008-02-09, 01:20
Läst på lite mer på ************* under kategorierna muskelökning och viktökning.

Eftersom jag gillar San och tror på deras grejer, även fast de är relativit överdrya, så har jag hittat två produkter;

San Infusion, samt
San BCAA-Pro 5000.

Båda två säga motverka katabolt läge efter träning vilket är en sak som jag söker efter.
Men jag vill också kunna lättare lägga på mig lite mer, och om man tror på den överdrivna reklam-förklaringen som står på GG's hemsida om Infusion, så verkar det som ett mirakelmedel...

Har någon testat infusion?
Vad finns de för billigare "unbrandade" alternativ till detta? (Muskel/viktökning + motverka katabolt läge).

Mvh

Rahf
2008-02-09, 12:43
Viktökning kommer från en positiv kaloribalans, du kan lika gärna gå upp i vikt bara från mat. Ifall du söker en produkt som kan hjälpa dig nå en viktökning så är det gainer (kolhydrater + protein) du ska kolla upp.

Direkt katabolt läge som i förlust av muskelprotein kommer du nog inte att vara i om du äter bra och tränar hårt. Muskelnedbrytning sker alltid, dygnet runt och den risken är överspelad som ett försäljningsknep. vill du ha det optimalaste tillskottet för att förebygga nedbrytning så kolla upp "Esa Pro" i Kolozzeums egna shop, där har du något som klår BCAA.

Åke
2008-02-09, 13:40
Läst på lite mer på ************* under kategorierna muskelökning och viktökning.

Eftersom jag gillar San och tror på deras grejer, även fast de är relativit överdrya, så har jag hittat två produkter;

San Infusion, samt
San BCAA-Pro 5000.

Båda två säga motverka katabolt läge efter träning vilket är en sak som jag söker efter.
Men jag vill också kunna lättare lägga på mig lite mer, och om man tror på den överdrivna reklam-förklaringen som står på GG's hemsida om Infusion, så verkar det som ett mirakelmedel...

Har någon testat infusion?

Vad finns de för billigare "unbrandade" alternativ till detta? (Muskel/viktökning + motverka katabolt läge).

Mvh


När jag säger att du ska läsa på om grejerna menar jag inte att du ska läsa deras egna texter. Skit i dedär grejerna nu och skaffa en gainer. Om de nu e så att du vill ha mer grejer så kan du köpa esapro och kreatinmonohydrat.

mvh

guwd
2008-02-10, 14:08
Okey, en summering

Jag tar V12 dagligen, och en extra gång innan jag åker till gymmet (4 gånger / vecka) och vill ha ngt som jag kan ta efteråt, ex gainer eller ngt annant viktökande.

Jag kommer att köpa två produkter

Morgon: V12
Innan träning: V12
Efter träning: 1+2

1. Dyra placeboeffekts tillskott:
- San Infusion, eller
- San Volu-Mass 5.0

2. "Vanlig" gainer (tack till åke)
- Mixa själv; Kolozzeum - Pure Whey + Fairing - Fast Carbs
- Whey 80, eller
- Gainer Pro

Kan låta som en dum fråga, men är det värt och även inta en daglig kreatindos....? Kostar ju bara 99:- för en burk *drool*

Kommer att köpa ngn av Sans produkter i vilket fall, och ser gärna kommentarer som beskriver hur ngn av de gainers jag skirivit upp skulle kunna kompletera ngn av San produkterna fullständigt ist för att säga "köp inte sånt dyrt skit nanana"...

Mvh

WHITEFOLKS
2008-02-11, 06:58
Infusion verkar vara någon sorts måltidsersättare och volu-mass verkar vara ett vasslekoncentrat.

Volu-mass kan du nog använda på precis samma sätt som du skulle använda whey80 då de verkar vara i stort sett likvärdiga.

Infusion används väl med fördel om du behöver ersätta en måltid eller direkt innan du går och lägger dig.

Om man nu ska hålla på och klura på SANs och diverse andra företags "ninja"produkter så skulle jag nog låta bli de produkterna ovan och hålla mig till pre-workoutgrejerna. Protein är protein är protein typ. (dvs vassle är vassle och kasein är kasein.)