handdator

Visa fullständig version : Har du inspirerat någon?


Insidedoubt
2008-02-07, 22:17
Ända sen jag upptäckte träningen på riktigt för över ett år sen så pratar jag om den konstant, berättar om hur bra den får mig att må. Ibland kan det bli tjatigt, när jag väl unnar mig nån öl sitter jag på krogen och pratar träning, försöker minska på det.

Men det är inte enbart av ondo, jag har fått 3 kompisar att börja med kampsport och 4 att köpa gymkort. En 5e har kommit till mig nu och säger att han vill att jag ska vara hans PT, han är självklart inte helt seriös, någon PT är jag verkligen inte, jag är ju rookie själv men han vill att jag ska visa honom runt i gymmet lite, och det gör jag ju gärna.

Jag överanalyserar allt och går in till 100%, att jag sedan har ganska lätt för att uttrycka mig och beskriva saker gör att jag ofta omedvetet "säljer" saker, kanske borde bli försäljare :)

Har du inspirerat någon? Berätta..

Just nu är jag nästan hög av euforin kvällens gympass gav mig :)

YTS
2008-02-07, 22:21
Ända sen jag upptäckte träningen på riktigt för över ett år sen så pratar jag om den konstant, berättar om hur bra den får mig att må. Ibland kan det bli tjatigt, när jag väl unnar mig nån öl sitter jag på krogen och pratar träning, försöker minska på det.

Men det är inte enbart av ondo, jag har fått 3 kompisar att börja med kampsport och 4 att köpa gymkort. En 5e har kommit till mig nu och säger att han vill att jag ska vara hans PT, han är självklart inte helt seriös, någon PT är jag verkligen inte, jag är ju rookie själv men han vill att jag ska visa honom runt i gymmet lite, och det gör jag ju gärna.

Jag överanalyserar allt och går in till 100%, att jag sedan har ganska lätt för att uttrycka mig och beskriva saker gör att jag ofta omedvetet "säljer" saker, kanske borde bli försäljare :)

Har du inspirerat någon? Berätta..

Just nu är jag nästan hög av euforin kvällens gympass gav mig :)


Tänkte jag skulle inspirera lite med min hemsida: http://www.nyttgrepp.com
Det är faktiskt en del som känt sig inspirerade att börja träna efter att ha läst den.

Allan
2008-02-07, 22:21
Ja, faktiskt.

Eddie Vedder
2008-02-07, 22:40
Farsan framför allt, han tränar på en sjukt imponerande nivå nu. Jag fick honom att börja styrketräna och jag inspirerade honom att återuppta löpningen igen.
Vågar påstå att gubben (50 år till sommaren) äger upp majoriteten av koloiterna som för journaler när det gäller träningsmängd.*flex*

För övrigt får jag en del trevliga kommentarer i journalen och det verkar som en och annan medlem inspirerats litegrann av min träning iaf och det är förstås jättekul.*cupid*

Jacksatan
2008-02-07, 22:44
Jag tror snarare att jag är tvärtom. Jag är alltid bitter och låter uttråkad när folk vill prata träning med mig. Men sanningen är att jag är så jävla less på gymträning att det står mig upp i halsen. det är knappt jag orkar ta mig igenom ett pass i veckan och att då rekommendera och försöka inspirera andra att sätta igång är stört omöjligt.
Jag tycker också att styrketräning i många fall leder till en sjuk kroppsfixering och en konstig självbild som i princip förstörde mitt sociala liv i flera års tid. Jag skulle rekommendera vilken annan aktivitet som helst framför just styrketräning.

L-Sami
2008-02-07, 22:47
Fortsätt kör på, du är i den fasen då man utvecklas som bäst :)
Jag inspirerade min egen mor att gå ned i vikt när hon märkte hur bra jag hade lyckats med min deff och hon har lyckats att bibehålla sig i form. Stolt över henne *cupid*

Smml
2008-02-07, 22:51
Jag tror snarare att jag är tvärtom. Jag är alltid bitter och låter uttråkad när folk vill prata träning med mig. Men sanningen är att jag är så jävla less på gymträning att det står mig upp i halsen. det är knappt jag orkar ta mig igenom ett pass i veckan och att då rekommendera och försöka inspirera andra att sätta igång är stört omöjligt.
Jag tycker också att styrketräning i många fall leder till en sjuk kroppsfixering och en konstig självbild som i princip förstörde mitt sociala liv i flera års tid. Jag skulle rekommendera vilken annan aktivitet som helst framför just styrketräning.

Så.. du har slutat träna?

Rahf
2008-02-07, 22:51
Jag hoppas att jag kommer inspirera om ungefär 6-8 månader när jag är delvis färdig med mitt livsprojekt.

kolle
2008-02-07, 22:52
Jag tror snarare att jag är tvärtom. Jag är alltid bitter och låter uttråkad när folk vill prata träning med mig. Men sanningen är att jag är så jävla less på gymträning att det står mig upp i halsen. det är knappt jag orkar ta mig igenom ett pass i veckan och att då rekommendera och försöka inspirera andra att sätta igång är stört omöjligt.
Jag tycker också att styrketräning i många fall leder till en sjuk kroppsfixering och en konstig självbild som i princip förstörde mitt sociala liv i flera års tid. Jag skulle rekommendera vilken annan aktivitet som helst framför just styrketräning.

Haha ja fyfan du är ingen muntergök direkt. Men håller med det där om kroppsfixeringen, stämmer bra på mig har jag märkt. Har också liksom Insidedoubt märkt att jag pratar riktigt mycket om träning vilket ibland kan gå till överdrift och då blir jag irriterad på mig själv.

joriice
2008-02-07, 22:53
Det vet jag inte. Inte ännu kanske.

zydar
2008-02-07, 23:34
Jag tror snarare att jag är tvärtom. Jag är alltid bitter och låter uttråkad när folk vill prata träning med mig. Men sanningen är att jag är så jävla less på gymträning att det står mig upp i halsen. det är knappt jag orkar ta mig igenom ett pass i veckan och att då rekommendera och försöka inspirera andra att sätta igång är stört omöjligt.
Jag tycker också att styrketräning i många fall leder till en sjuk kroppsfixering och en konstig självbild som i princip förstörde mitt sociala liv i flera års tid. Jag skulle rekommendera vilken annan aktivitet som helst framför just styrketräning.


Joo, en negativ grej med styrketräning är ju just att det förstör mångas liv.
En del börjar bara fokusera sej på att gå till gymmet, tänker på träningen utanför gymmet. skiter i att hänga med polarna till krogen för att det skulle förstöra ens träning och bla bla.
Nu menar ja inte att styrketräning inte är dåligt i sej, men det kan bli om det går till överdrift.

pragmatist
2008-02-08, 00:03
Finns det något mer irriterande än folk som pratar träning hela tiden? ;)

Apropå träning och socialt liv - i princip all överdriven träning och idrottande, oavsett om det rör sig om gym eller ej, tar ju livet av det sociala umgänget rätt effektivt. Min tjej brukade spela allsvensk fotboll och det var väl tur att hon slutade med det för annars hade vi förmodligen aldrig träffats.

Jacksatan
2008-02-08, 09:25
Så.. du har slutat träna?

Nej jag kör ju en gång i veckan. :)

Jacksatan
2008-02-08, 09:27
Finns det något mer irriterande än folk som pratar träning hela tiden? ;)

Apropå träning och socialt liv - i princip all överdriven träning och idrottande, oavsett om det rör sig om gym eller ej, tar ju livet av det sociala umgänget rätt effektivt. Min tjej brukade spela allsvensk fotboll och det var väl tur att hon slutade med det för annars hade vi förmodligen aldrig träffats.

Det är väl mer att det är sjukt irriterande med folk som oavbrutet pratar om sin hobby hela tiden. Det är bara det att 99% av gångerna är det 2 killar som fastnar i nån gymdiskussion på fest. Skulle man höra 2 tjejer prata om hästar o hästskötsel 24/7 skulle man ju vara duktigt less på dessa också.

Jacksatan
2008-02-08, 09:31
Joo, en negativ grej med styrketräning är ju just att det förstör mångas liv.
En del börjar bara fokusera sej på att gå till gymmet, tänker på träningen utanför gymmet. skiter i att hänga med polarna till krogen för att det skulle förstöra ens träning och bla bla.
Nu menar ja inte att styrketräning inte är dåligt i sej, men det kan bli om det går till överdrift.

Att det förstör någons liv är kanske att ta i. Men det var rätt jobbigt att alltid måsta se sig i en spegel eller titta i skyltfönster när man var på stan. "såg jag lite degig ut?", "fan vad armarna är små ändå, sista gången jag tar linne på mig", "fan, jag såg hård ut i downlight hemma imorse och på de här korten ser jag både smalaxlad o degig ut".
Det tar rätt mkt energi med sådana tankar. Givetvis tänker inte alla som styrketränar så, men många har en tendens att driva det lite för långt.

J de Koof
2008-02-08, 09:46
Ifråga om träning alltså?

Ja, yngste sonen som fyllde 12 igår tränar som en galen. Och jag tror nog att jag "inspirerat", eller i alla fall påverkat, frun till att hålla igång med löpning, träning och bra kost. Kanske att vi bägge snart lyckats påverka resten av barnaskaran.

I bästa fall kan man påverka yngre människor utan att det blir till en kroppsfixering, för det vore ju illa. Man får tänka sig för.

/J

z_bumbi
2008-02-08, 10:20
Ja men hur många är omöjligt att svara på.

Att några som har en sjuk självbild inte tycker träningen är kul för att det blir för mycket och de bara fokuserar på utseendet behöver ju inte betyda att det stora flertalet får samma problem.

Slartibartfast
2008-02-08, 10:33
Jag har fått åtminstone en polare att börja träna, och då helt och hållet på hans eget initiativ. Jag har aldrig pushat för träning i min bekantskapskrets.

Det som inspiretat flest tror jag är min viktminskning på 20 kg efter idiotbulken. Det är lite ironiskt, då byggandet varit svårt som fan, men viktminskning inte kräver nånting av en. Men det är ändå det som folk fastnar för.

stahlberg
2008-02-08, 10:54
Jag har under de drygt 30 år jag sysslat med styrketräning inspirerat många till att börja träna. Under största delen av de 28 år jag fungerat som SL-tränare har det dock gått till på det viset, att människor börjat träna av sig själva, och jag har inspirerat dem till att börja med styrkelyft.

Detta betyder också att en mycket stor del av dem jag inspirerat har siktat på att bli både tävlings- och elitidrottare. För en idrottsman som siktar på att nå elitnivå kommer idrottandet (i detta fall styrketräningen) att bli en viktig del av livet. Jag ser ändå helst att mina adepter inte blir fanatiker. För det första är all fanatism av ondo. För det andra är det svårt att hålla "fanatsimnivån" väldigt hög under de många år det tar att nå elit. Och för det tredje behöver man balans i livet.

Jag besöker sällan krogen numera. Tyvärr kan jag inte besöka en krog utan att någon kommer fram och berättar 1) att den ska börja träna snart, 2) berömmer mig eller någon av mina adepter eller 3) med oerhörd brist på sakkunskap vill diskutera "sak" angående styrketräning eller idrott. Sådana diskussioner avbryter jag i fall 1) och 3) genast. Det skulle aldrig falla mig in att gå på krog och diskutera träning med icke-sakkunniga.

När jag sysslar med träning gör jag det helhjärtat. När jag inte sysslar med träning så gör jag det inte. Då pratar jag inte heller om det.

Damien Thorne
2008-02-08, 11:54
Jag tror snarare att jag är tvärtom. Jag är alltid bitter och låter uttråkad när folk vill prata träning med mig. Men sanningen är att jag är så jävla less på gymträning att det står mig upp i halsen. det är knappt jag orkar ta mig igenom ett pass i veckan och att då rekommendera och försöka inspirera andra att sätta igång är stört omöjligt.
Jag tycker också att styrketräning i många fall leder till en sjuk kroppsfixering och en konstig självbild som i princip förstörde mitt sociala liv i flera års tid. Jag skulle rekommendera vilken annan aktivitet som helst framför just styrketräning.

När jag läste det så såg jag "Farbror Einar" framför mig (en seriefigur från tidningen Glöd, en sur gammal gubbe som är bitter på allt (förutom skadeglädje)) :D

Länk till Farbror Einar (http://hem.passagen.se/bear2/farbror/farbror.html)

Krampus
2008-02-08, 11:59
Tänkte jag skulle inspirera lite med min hemsida: http://www.nyttgrepp.com
Det är faktiskt en del som känt sig inspirerade att börja träna efter att ha läst den.

Ja du, den är fin.

M|cke
2008-02-08, 12:11
Har fått 4-5 random personer på gymmet som märkt att ja gått ner i vikt, dem har frågat lite om tips o sådant.
Så jag har hänvisat hit samt sagt hur jag har gjort o dom har iaf börjat nerfärden.
Inga mirakel saker men gått från 107.4kg 13/9-07 o idag låg ja på 92.9kg är 191cm och snart 36år o tränat 10månader nu.
Minskat i midjan ca 15cm.
Så jag är rätt nöjd. Samt alltid kul att kunna få nån annan till ett bättre liv.

Timme
2008-02-08, 12:26
Jag tror snarare att jag är tvärtom. Jag är alltid bitter och låter uttråkad när folk vill prata träning med mig. Men sanningen är att jag är så jävla less på gymträning att det står mig upp i halsen. det är knappt jag orkar ta mig igenom ett pass i veckan och att då rekommendera och försöka inspirera andra att sätta igång är stört omöjligt.
Jag tycker också att styrketräning i många fall leder till en sjuk kroppsfixering och en konstig självbild som i princip förstörde mitt sociala liv i flera års tid. Jag skulle rekommendera vilken annan aktivitet som helst framför just styrketräning.

Nu är det MMA som gäller helt och hållet?

Själv mår jag skitbra av gymträningen i alla fall.

IggaN
2008-02-08, 12:56
Ja, det har man. Mina två träningspolare började för att jag tjatade på dem och nu är de lika inne i styrketräning som jag.

AFanatic
2008-02-08, 13:14
Inte den blekaste, men jag kan ju alltid hoppas på att det är så.

Maharadja
2008-02-08, 13:19
Det är ju toppen att du gärna vill prata om träningens fördelar till folk runt dig, för tänk..det kan just vara det som saknas för många..att just komma I GÅNG med träningen och få lite pepp att ens börja träna!

Sunesha
2008-02-08, 13:58
Jag har fått två tjejkompisar att börja simma och styrketräna för de tycker jag fått muskler utan bli "biffig". Men jag är en pygmè i muskler jämfört med de flesta som tränar för body building här på kollozeum.

Men de tjejerna som jag inspireat har var min sits. Trådsmala som jag och vill gå upp i vikt utan bli feta. Jag själv var ett streck i min kroppsbyggnad. Kunde inte äta ordentligt pga dålig aptit. Träningen har gjort jag äter mer och lägger på mig sakta och säkert.

175 cm som började med 64 kg trådsmal till normalvikt på 75 kg med lite mer muskler än svensson på 2 år med endast motinärs träning. Det är iaf många smalisar som frågar mig. Då jag vägt även 60 kg i perioder.

ZirTiger
2008-02-08, 14:19
Absolut, min kompis inspirerade mig och detta har sedan förts vidare, från oss båda, ut i vänskapskretsen. Min bror och min bästa vän brukar höra av sig för att få tips om saker de undrar. :)

Insidedoubt
2008-02-08, 16:46
Finns det något mer irriterande än folk som pratar träning hela tiden? ;)

Apropå träning och socialt liv - i princip all överdriven träning och idrottande, oavsett om det rör sig om gym eller ej, tar ju livet av det sociala umgänget rätt effektivt. Min tjej brukade spela allsvensk fotboll och det var väl tur att hon slutade med det för annars hade vi förmodligen aldrig träffats.

Nej, det gör ju inte det, tröttnade själv på det efter ett tag. Träningen känns mer vardaglig nu än vad den gjorde då. Tyckte bara om att kunna prata om något folk kunde förstå.

Jag har spelat gitarr i 7 år nu och hänger på div musik och gitarrforum på nätet, sånt har jag aldrig kunnat diskutera med många av mina kompisar för de förstår inte ett skvatt av fackspråket. Träningen är något de flesta kan relatera till.

Det är lite knepigt att ha kompisar som man har väldigt lite gemensamt med, jag tycker om att umgås med dem men vi har inte så jättemycket att diskutera. Innan jag la om mina kostvanor var väl fyllan det vi alla delade på, i tid och otid *whistle*

Jacksatan
2008-02-12, 09:30
Haha ja fyfan du är ingen muntergök direkt. Men håller med det där om kroppsfixeringen, stämmer bra på mig har jag märkt. Har också liksom Insidedoubt märkt att jag pratar riktigt mycket om träning vilket ibland kan gå till överdrift och då blir jag irriterad på mig själv.

Äh, jag är bara bitter för att jag inte fick nåra snygga tjejer i åldern 20-25. ;) I söndags kunde jag köra bänkpress utan att ha ont så nu är gym skoj igen. hehe

bertbert
2008-02-12, 09:33
Ja det har jag. :)

zydar
2008-02-12, 09:39
Äh, jag är bara bitter för att jag inte fick nåra snygga tjejer i åldern 20-25. ;)



är väl inte försent än ;)

Börje H
2008-02-12, 09:48
Glädjande nog en hel del!
Främst min farsa som efter 30 års frånvaro från tävlingsflaket åter tränar regelbundet :thumbup:
Sen kan det nog hända att en och annan fått inspiration att strukturera upp sin träning. Jag har en liiiten förkärlek till struktur nämligen *whistle*

Alltidxx
2008-02-12, 13:44
Det har jag faktiskt :)
Först något annat. Ibland kör gym och andra verksamheter "rekrytera en vän" kampanjer och jag undrar hur meningsfulla dom är. Inte fan tänker jag lura en vän att börja med något jag tycker är halvrisigt eller medelbra och om jag tycker att det är asbra så kommer jag ju propagera för det ändå. Min bank t ex älskar jag. Jag har haft många banker utomlands och i Sverige och kan jämföra. Min bank är så grym att jag gått runt och sagt det till andra och fått två andra personer att starta konto där bara för därför. Och jag fick inte ens betalt. Det är det jag menar, om man gillar något kommer man pusha för det, gör man inte det så blir det inget.

Hursomhelst, när jag jobbade på gym så började jag ibland kl 0600. Det hände inte mycket då och en halvtjock snubbe dyker upp och börjar fråga om träning. Jag tänkte "suck, du kommer inte palla ändå, det ser jag ju på dig". Men jag kunde ju inte gå därifrån, jag var ju tvungen att stå i receptionen så jag fick snällt svara på frågorna om hur man tränade och hur man deffade och kom i form. Och om jag ändå måste prata om det (trots att jag trodde att det var lönlöst) så kände jag ändå att jag måste ge så korrekt info som möjligt för annars kan man strunta i att svara alls. Så jag ansträngde mig för att svara på alla frågor om hur han skulle tappa i underhudsfett och skaffa sig muskler. Han lyssnade ivrigt och repeterade vad jag sa för att kontrollera att han förstått rätt. Sedan försvann han och jag såg honom inte på flera månader. Då dyker han upp igen och skiner som en sol och HERREJÄVLAR vilken förändring han lyckats uppnå!! Rutor på magen och rätt sjysst musklad! *flex* Han var helt överlycklig och när jag frågade vad sjutton han gjort så sa han "jag gjorde PRECIS som du sa! Jag är skyldig dig en stor gentjänst!". Det var helt galet. Som de där före och efter bilderna man ser i annonser i musclemag och annat. Han blev alltid asglad varenda gång jag träffade honom efter det.

Det tråkiga var att han blev så peppad att han började trycka efter det...
Tror inte han gjorde det under dessa första månader men man kan ju inte vara säker :(

Alltidxx
2008-02-12, 13:57
Och jag tror man inspirerar människor runt omkring sig genom att bara träna hårt och få resultat och att dom märker att man mår bra av det. När jag maxar brukar jag filma det med min mobil för om det går vägen så tvingar andra titta på det eftersom jag själv blir så glad :). Hälften av mina kollegor har någon gång kommit fram och frågat om vad jag tycker om träning och deras träning och så vidare. Jag tror man kan inspirera bara genom att vara. Jag sjäv blir inspirerad av se en kvinna på gymmet göra jäkligt bra ifrån sig. Lite märkligt kanske eftersom jag är man. Men jag tycker hon kämpar så jäkla bra och har så grym kropp (rätt sexig är hon trots allt ;)) att jag får sån jäkla lust att bygga en lika imponerande fysik själv.

machine gun
2008-02-12, 14:23
Jag ska hålla ett inspirationstal om marathonlöpning imorgon på min retorikkurs. Låt oss hoppas att det fungerar :D

Tjuckot
2008-02-12, 14:42
Tydligen så är det en hel del som blivit inspirerade av mig och min viktnedgång / träning. Ganska kul att höra, spec. glad blev jag när farsan sa att han blivit inspirerad och imponerad av mig :)

Yankeee
2008-02-12, 16:24
Tveksamt. Pratar gärna inte träning med folk (förutom ett fåtal, som vet vad fan man pratar om). Försöker inte heller övertala folk eller på något annat sätt propagera för träning. Orka med jehovas-stilen.

Jacksatan
2008-02-12, 17:04
är väl inte försent än ;)

Ah, märk väl att jag sa 20-25 och jag är 27år nu ;)

Chrillee
2008-02-12, 20:49
Blir lätt att det glider in på kost och träning ibland, måste försöka sluta med det och sköta sig själv istället =)

Men min kusin har börjat lyfta lite, vet inte om det är för jag började, lite tror jag.
Jacksatan 1 pass i veckan med din massa? Nyss börjat med det eller? ;)

Jacksatan
2008-02-13, 09:03
Blir lätt att det glider in på kost och träning ibland, måste försöka sluta med det och sköta sig själv istället =)

Men min kusin har börjat lyfta lite, vet inte om det är för jag började, lite tror jag.
Jacksatan 1 pass i veckan med din massa? Nyss börjat med det eller? ;)

Då har du nog skev bild av vad mkt massa är... men jag har kört såhär i 8-9månader kanske. Innan dess körde jag 3-4 pass i veckan och tränade riktigt hårt.

hangatyr
2008-02-13, 11:33
Det är väl mer att det är sjukt irriterande med folk som oavbrutet pratar om sin hobby hela tiden. Det är bara det att 99% av gångerna är det 2 killar som fastnar i nån gymdiskussion på fest. Skulle man höra 2 tjejer prata om hästar o hästskötsel 24/7 skulle man ju vara duktigt less på dessa också.

det där känner jag tragiskt nog igen mig i: jag kan babbla BJJ timme ut och timme in. patetiskt.

Athlete
2008-02-13, 11:38
Mjo, det kanske man kan säga. Jag organiserade ihop en nybörjargrupp för friidrottsträning förra hösten som jag var tränare för ett år innan jag flyttade. Har börjat agera tränare för två vänner jag bor med, har fått mamma att motionera, och mina grannar att börja träna och lite annat liknande :) it is fuuuun

major Pectoralis
2008-02-13, 17:22
Barn gör inte som vuxnar säger utan som vuxna gör, heter devisen inom barnuppfostran. Detsamma tror jag gäller även för "vuxna".
Jag är övertygad om att bästa sättet att inspirera någon är att "föregå med gott exempel".

Chrillee
2008-02-13, 18:00
Då har du nog skev bild av vad mkt massa är... men jag har kört såhär i 8-9månader kanske. Innan dess körde jag 3-4 pass i veckan och tränade riktigt hårt.

Nja, det är nog så att jag kanske inte har lika högra krav helt enkelt på vad som räknas som massa =)

Men den massa du har är ju lååååångt över average joe hur som helst!
När är din avatarbild tagen? När du kör en gång i veckan, hur lång tid tar passet? Hinner du med allt?

Jacksatan
2008-02-13, 22:29
Nja, det är nog så att jag kanske inte har lika högra krav helt enkelt på vad som räknas som massa =)

Men den massa du har är ju lååååångt över average joe hur som helst!
När är din avatarbild tagen? När du kör en gång i veckan, hur lång tid tar passet? Hinner du med allt?

Den är rätt nytagen. I höstas nån gång. Väger exakt lika nu. Kör på lördagar i typ 1.5timme. Hinner med allt men det är svårt att orka köra så hårt efter att man kört bänkpress och knäböj, så känns som rygg o sånt får lite för dåligt med träning.

Alltidxx
2008-02-14, 09:50
Barn gör inte som vuxnar säger utan som vuxna gör, heter devisen inom barnuppfostran. Detsamma tror jag gäller även för "vuxna".
Jag är övertygad om att bästa sättet att inspirera någon är att "föregå med gott exempel".100% sanning.

agazza
2008-02-14, 10:15
Har fått några överviktiga kompisar att börja träna. En av dom är jag riktigt stolt över då han har gått från 96kg till 78kg. Kudos till dig Fd.tjockis.

zydar
2008-02-14, 10:34
fick en poalre att börja träna med mej för nått år sen,, han kör på som fan nu, är nog pga mej =)

sen är det en till polare som började träna med oss förra veckan, han är lite överviktig så han vill gå ner lite i vikt, så ja gav han lite tips o så.

så klart man inspererar folk, inte pga att man snackar om det, är nog mest för att dom ser att man själv har gjort resultat, och vill själva göra det. :)