handdator

Visa fullständig version : Öka Kondition/bränna fett innan man börjar styrketränar?


madshit
2008-02-07, 22:05
Hej, jag är född 1992! alltså 15 år. väger runt 80kg och är 185cm lång

jag undrar bara ifall man ska Bygga upp sin kondition och förbränna fett innan man går på och styrketränar?

är väldigt sugen på att bygga upp min kropp nu!

så ni får gärna tipsa hur jag ska Bränna fett och öka min kondition!

mvh / hanne *flex*

H@mpah
2008-02-07, 22:07
Spring, cykla, gå, simma, sporta, skaffa gymkort. Ät rätt.

King Grub
2008-02-07, 22:18
jag undrar bara ifall man ska Bygga upp sin kondition och förbränna fett innan man går på och styrketränar?

Nej, det finns inga fördelar på styrketräning med det. Och du låter inte direkt överviktig som det är. Vill du så kan du, men det är inget "man ska".

madshit
2008-02-07, 22:31
Nej, det finns inga fördelar på styrketräning med det. Och du låter inte direkt överviktig som det är. Vill du så kan du, men det är inget "man ska".

ok ty, men vill typ ha väck lite fett för känner dock inuti mej att jag har lite för mycket som hänger :)

zydar
2008-02-07, 23:26
varför inte köra både styrke träning och kondition? men glöm inte bort att äta bara.

madshit
2008-02-08, 14:50
har en fråga till, jag undrar bara ifall det är farligt att börja styrketräna så man bygger muskler som syns? och tar liksom väck fetten från kroppen i min ålder?

somsagt, är ganska lång och väger 80kg.. eller vad säger ni?

Fat tony
2008-02-08, 18:33
nej det är inte farligt, det är väll mer hälsosamt att börja träna, skulle det vara så att du tycker att du förlorar mycket fett så kan du ju unna dig större portioner mat :)