handdator

Visa fullständig version : hjälp med träningsschema!


Bajjeen
2008-02-07, 20:52
tjena grabbar!:naughty:

skulle behöva lite hjälp med att få fram ett bra träningsschema.. övningar osv har jag i övningsbanken osv, men skulle behöva hjälp med att ta fram ett bra schema..alltså vilka dagar jag ska köra de olika muskelgrupperna på gymmet. t.ex. måndag bröst och biceps? osv...

min vecka ser ut såhär:
Måndag - Gym överkropp
Tisdag - Gym överkropp
Onsdag - löpning
Torsdag - Gym överkropp
fredag - fotbollsträning
lördag - vila?
söndag - Fys fokuserat på ben, fotboll efter

jag har tränat sedan i augusti och ja börjat se och känna resultat. men behöver nu som sagt hjälp med att ta fram hur jag ska träna överkroppen..brukar köra 1-2 timmars pass på gymmet och alltid en bastu efter..

vissa muskler ska väl inte tränas på samma pass? t.ex. biceps och triceps på samma gympass är väl inte så bra?:confused:

jag strävar efter att gå upp i vikt, öka i volym och bli starkare i överkroppen..

Mage har jag tänkt köra varje dag på gymmet, då jag hört att den ska tåla jävligt mycket träning?:hbang:

ska även söka lite vad gäller hudbristningar nu på forumet då jag sett att de börjar dyka upp..

hoppas någon vill hjälpa mig med att lägga upp ett bra veckopass!:thumbup:

zeusden1
2008-02-07, 20:58
tjena grabbar!:naughty:

skulle behöva lite hjälp med att få fram ett bra träningsschema.. övningar osv har jag i övningsbanken osv, men skulle behöva hjälp med att ta fram ett bra schema..alltså vilka dagar jag ska köra de olika muskelgrupperna på gymmet. t.ex. måndag bröst och biceps? osv...

min vecka ser ut såhär:
Måndag - Gym överkropp
Tisdag - Gym överkropp
Onsdag - löpning
Torsdag - Gym överkropp
fredag - fotbollsträning
lördag - vila?
söndag - Fys fokuserat på ben, fotboll efter

jag har tränat sedan i augusti och ja börjat se och känna resultat. men behöver nu som sagt hjälp med att ta fram hur jag ska träna överkroppen..brukar köra 1-2 timmars pass på gymmet och alltid en bastu efter..

vissa muskler ska väl inte tränas på samma pass? t.ex. biceps och triceps på samma gympass är väl inte så bra?:confused:

jag strävar efter att gå upp i vikt, öka i volym och bli starkare i överkroppen..

Mage har jag tänkt köra varje dag på gymmet, då jag hört att den ska tåla jävligt mycket träning?:hbang:

ska även söka lite vad gäller hudbristningar nu på forumet då jag sett att de börjar dyka upp..

hoppas någon vill hjälpa mig med att lägga upp ett bra veckopass!:thumbup:

Självklart ska du även skriva dessa:

Ålder?
Vikt?
Längd?


OnT:
1-2 timmars gymmande överkropp per dag efter varandra? Inte tänkt på att muskler måste vila? Gäller inte bara biceps och triceps. Varför kör du inte ben?

Bajjeen
2008-02-07, 21:41
17 snart 18
väger ca 75-80 kg
är ca 180 lång


jo, men kör man olika muskelgrupper på olika pass måste det väl funka? vet att musklerna måste vila men det är så min träningsvecka har blivit... hade jag fått välja hade jag flyttat fotbollsträningarna osv så man kunde köra varannan men nu går inte det...

och ben kör jag så pass mycket med fotbollen ändå så behöver inte de på gymmet känner jag själv...

zeusden1
2008-02-07, 21:51
17 snart 18
väger ca 75-80 kg
är ca 180 lång


jo, men kör man olika muskelgrupper på olika pass måste det väl funka? vet att musklerna måste vila men det är så min träningsvecka har blivit... hade jag fått välja hade jag flyttat fotbollsträningarna osv så man kunde köra varannan men nu går inte det...

och ben kör jag så pass mycket med fotbollen ändå så behöver inte de på gymmet känner jag själv...

Skriver man överkropp, så menar man hela överkroppen:smash:.


När du kör med fotbollen, gör ni i gym också? Annars tror jag inte att de kommer att växa nämnvärt.
Tips på överkropps träning:
Dag 1: Framsida
Dag 2: Baksida
(Dag 3): Ben + disco

ChrisDEFC
2008-02-07, 22:06
Skriver man överkropp, så menar man hela överkroppen:smash:.


När du kör med fotbollen, gör ni i gym också? Annars tror jag inte att de kommer att växa nämnvärt.
Tips på överkropps träning:
Dag 1: Framsida
Dag 2: Baksida
(Dag 3): Ben + disco

fys med fokusering på ben borde väl vara gym el liknande men det är nog inte dumt att iaf köra knäböj en gång i veckan. i övrigt kan du ju köra som zeusden skrev alltså
Dag 1: Framsida = bröst, mage (framsida axlar)
Dag 2: Baksida Rygg, baksida axlar
(Dag 3): Ben + disco Knäböj, armar och mitten av axlarna.

dock skulle jag lägga ben och armar i början på veckan så benen hinner återhämta sig innan fotbollen.

Bajjeen
2008-02-07, 22:21
okej..så om jag kör:

måndag:armar
tisdag: framsida överkropp
onsdag: löp
torsdag: baksida överkropp
fredag fotboll
lördag: vila
Söndag: ben

fysen med fotbollen är på gym alltså kör vi gymträning med ben på söndagar...

men ska man verkligen köra biceps o triceps samma dag?

(jag skrev överkropp för jag ville få förslag på vad jag kan köra de olika dagarna, inte att jag kör HELA överkroppen alla 3 dagar xD )

ChrisDEFC
2008-02-07, 22:58
då ska du nog lägga armarna på dag 3, ingen höjdare att va helt slut i armarna när du ska köra bröst dagen efter även om det självklart går, lättare att köra framsida dag 1, baksida dag 2 sen en vilodag innan du matar på på armarna. dessutom så tar inte armträningen lika hårt på resten av kroppen så du kommer va mer fit for fight på fotbollen på fredagen :hbang:

Bajjeen
2008-02-07, 23:15
då ska du nog lägga armarna på dag 3, ingen höjdare att va helt slut i armarna när du ska köra bröst dagen efter även om det självklart går, lättare att köra framsida dag 1, baksida dag 2 sen en vilodag innan du matar på på armarna. dessutom så tar inte armträningen lika hårt på resten av kroppen så du kommer va mer fit for fight på fotbollen på fredagen :hbang:

okej, men är det verkligen så bra att köra biceps, triceps och underarmar på samma pass?? hörde någonstans att man inte bör göra det? fast det kanske inte gör så mycket..

ChrisDEFC
2008-02-07, 23:30
okej, men är det verkligen så bra att köra biceps, triceps och underarmar på samma pass?? hörde någonstans att man inte bör göra det? fast det kanske inte gör så mycket..

ser inga problem med det, jag kör bröst och armar på samma dag och det har gått bra hittills, skulle va intressant att höra argument för varför du inte ska göra det. en anledning kan ju vara att det kan va dumt att ägna ett helt pass åt så pass små muskler men med tanke på att du verkar vilja prioritera diskoträningen i gymmet och sköta benen via fotbollen så ser jag inga problem.

tycker du det känns bättre kan du alltid köra följande
rygg, biceps
bröst, triceps
axlar, mage