handdator

Visa fullständig version : NHL Tråden !

Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Psychological
2008-02-07, 18:10
För alla som gillar hockeyn i nordamerika.. Vilket är erat favoritlag ? Vilka vinner Stanley Cup i år ? Vem vinner poöngligan mm... Mitt favvolag är DETROIT , men jag tror att Ottawa vinner bucklan.. Poängligan då? Jag hoppas på Z eller ALFIE....

Wikner
2008-02-07, 18:16
Gillar Detroit mest, fast tycker det är kul så fort det går bra för andra svenskar.
Poängligan vinner nog Ovetjkin om Bäckström kan fortsätta lägga mackor åt han.

Största frågan just nu är väl vars Foppa kommer gå ?

130kg finsk sisu
2008-02-07, 18:24
Går mot strömmen och säger att jag hatar Detroit. Aldrig gillat deras fröken europa spelstil. (Och jag vet att de är bra och dominerat NHL)

Gillar Pittsburgh, Philadelfia och Anaheim bäst eftersom dessa spelar fysiskt! + att Selänne nu gjort comeback...

von huff
2008-02-07, 18:45
St. Louis och Colorado är mina favoriter.Ovechkin är det alltid lika kul att se på fast han inte spelar i nåndera lagen.Skall bli intressant att se hur det går för Selänne nu!Synd att inte Forsberg ochså har gjort comeback

oath5
2008-02-07, 18:46
Har varit Detroit-fan i många år! Underbart att se hur de dominerar i år. Hoppas bara att det går lika bra i slutspelet.

L-Sami
2008-02-07, 18:47
Anaheim är laget jag diggar.

davvvan
2008-02-07, 19:34
Philadelphia från Legion of Doom-tiden... Det var tider!

sleviin
2008-02-07, 19:42
NY Rangers är mina favoriter, förutom dom så håller jag lite på detroit också eftersom dom har så många svenskar.

Angående Forsberg så är jag ganska säker att han kommer gå till flyers... fast skulle helst vilja se honom i rangers med lundqvist :D

raQblad
2008-02-07, 19:51
Jag höll på Anaheim förra året och håller på dem i år också. Men annars skulle det vara rätt coolt att se ett kanadensiskt lag vinna bucklan i år.

Poängligan vinner nog Ovechkin eller Crosby, även om han ligger lite efter nu pga skadan.

sleviin
2008-02-07, 20:09
http://www.myp2p.eu/competition.php?competitionid=&part=sports&discipline=icehockey

^^ En bra sida där man kan se de flesta NHL-matcherna... om man nu orkar/kan sitta uppe sent på nätterna :)

petersson
2008-02-07, 20:12
När jag var mindre höll jag på Buffalo för att Pat LaFontaine, Mogilny och Hasek spelade där :)

Nu har jag knappt nån koll alls.

Emil_Larsson
2008-02-07, 23:00
Phoenix Coyotes <3

Psychological
2008-02-07, 23:34
Philadelphia från Legion of Doom-tiden... Det var tider!

Lindros - Leclair - Renberg om jag inte minns fel ?

L-Sami
2008-02-07, 23:38
Los Angeles Kings var mitt lag när jag växte upp, med Jari Kurri, Marty McSorley, Wayne Gretzky, Luc Robitaille, Rob Blake etc. Att man kommer ihåg de lirarna fortfarande trots att det var 10-15år sen de lirade i samma lag.

Psychological
2008-02-07, 23:39
En av de skönaste tacklingarna !

Xi71C5dMpok

davvvan
2008-02-08, 00:05
Lindros - Leclair - Renberg om jag inte minns fel ?

Stämmer jävligt bra, en riktigt grym line! :)

Psychological
2008-02-08, 00:54
Stämmer jävligt bra, en riktigt grym line! :)

Patrik Juhlin från Västerås lirade där under den tiden men han platsade inte och stack till schweiz.. Flyers har blivit lite mesiga under åren. De är ju kända Som "broodstreet bullys" men är inte lika hårda som förr.

Emil_Larsson
2008-02-08, 05:40
Någonting säger mig att den tacklingen sved.

DANNE1988
2008-02-08, 07:03
Mitt favorite lag är Washington, jag tror att Detroit vinner bucklan och jag tror att det står mellan 3 spelare, Alfredsson, Sidney och Lecavalier!

Vinter
2008-02-08, 07:20
Första gången Alfredsson faktiskt har chansen att vinna Art Ross och Hart trophy, Så det är Ottawa jag följer just nu.

Noodles
2008-02-08, 07:30
När jag var yngre var Quebec mitt favoritlag eftersom Sundin spelade där. När han försvann kom Forsberg dit och jag fortsatte sedan hålla på laget när de flyttade till Colorado. Idag har jag inget särskilt favoritlag. Jag uppskattar de flesta. Det är extra kul att följa de lag som har många svenskar (Detroit, Vancouver etc). Jag tycker ligan är klart mer sevärd idag när det är jämnare och med hårdare bedömningar.

Vinter
2008-02-10, 03:12
Första gången Alfredsson faktiskt har chansen att vinna Art Ross och Hart trophy, Så det är Ottawa jag följer just nu.

Alfredsson tillbaka efter 4 matcher och fixar 5 poäng direkt och är i delad ledning i poängligan, starkt jobbat för en late bloomer.

von huff
2008-02-10, 09:45
Väntar på Anaheim-Detroit matchen

Sultanen
2008-02-10, 11:14
Pittsburgh ere som gäller =)
nån som vet när dom kommer släppa biljetter för NHL premiären i globen mellan Pittsburgh - Ottawa

Psychological
2008-02-12, 09:35
Fy faaaaaan.

vjoByuFt1_8

Psychological
2008-02-14, 01:28
Henke Lundqvist blir tredje bäst betalade målvakt i NHL. Det är fan inte illa!

daja
2008-02-15, 18:59
Henke Lundqvist blir tredje bäst betalade målvakt i NHL. Det är fan inte illa!

Inte illa alls men tycker personligen att han faktiskt är en aning överskattad, han har inte fått bevisa att han håller när det verkligen gäller. Inga Stanley cup-slutspel och i OS var han endast bra, inte alls dominant. Det är mer ett tecken på att Rangers vill bygga laget runt honom och i brist på andra framtida storstjärnor lägger de allt sitt hopp på Henke.

Psychological
2008-02-15, 20:18
Inte illa alls men tycker personligen att han faktiskt är en aning överskattad, han har inte fått bevisa att han håller när det verkligen gäller. Inga Stanley cup-slutspel och i OS var han endast bra, inte alls dominant. Det är mer ett tecken på att Rangers vill bygga laget runt honom och i brist på andra framtida storstjärnor lägger de allt sitt hopp på Henke.

Då har du inte sett mycket matcher med RANGERS denna säsong. Han har gjort idiotiska sk tv räddningar hit o dit flera matcher denna säsong. Han är oxå väldigt lugn i målet och behöver inte så ofta överarbeta. Precis som Lidström. Det ser alltid ut som om han inte tar i , men han har en sån bra spelförståelse så han behöver inte ta i. Han står alltid på rätt ställe

Psychological
2008-02-21, 18:47
Roligt med coacher som nästan slåss !

BN4IklJKV8g

daja
2008-02-21, 23:53
Då har du inte sett mycket matcher med RANGERS denna säsong. Han har gjort idiotiska sk tv räddningar hit o dit flera matcher denna säsong. Han är oxå väldigt lugn i målet och behöver inte så ofta överarbeta. Precis som Lidström. Det ser alltid ut som om han inte tar i , men han har en sån bra spelförståelse så han behöver inte ta i. Han står alltid på rätt ställe

Nej har inte haft Canal+ i år, men har sett han en hel del innan när jag såg någon NHL-match i veckan så baserade mitt inlägg på det, har han blivit så pass mycket säkrare är det ju jättekul. Missförstå mig rätt, han är riktigt bra men tycker inte att han är topp 3 i världen som många hävdar.

daja
2008-02-21, 23:55
Roligt med coacher som nästan slåss !

BN4IklJKV8g

Fortfarande en del rivalitet mellan Detroit och Colorado, skönt att se att Downey står upp för Lidström, Detroit behöver en kille som kan sätta lite respekt i motståndarna. Han slog förresten ner Laperriere rejält i samma match.

Psychological
2008-02-29, 00:53
Vad underbart att Alexander Edler och Jonatan Ericsson är ordinarie i Vancouver respektive Detroit. Sverige behöver BRA unga backar !!!!!!!!

daja
2008-03-01, 10:13
Jonathan Ericsson är nog tyvärr inte ordinarie, han har fått hoppa in när flera av Detroits backar är skadade (Kronwall m.fl.) men hoppas verkligen att han kan passa på att spela till sig en plats i truppen åtminstone. Enström i Atlanta är en annan ung mycket duktig back som är ordinarie och som gjort en hel del poäng redan i sin rookiesäsong. Hjalmarsson i Chicago fick spela sin första match i NHL i veckan, där finns det också något för framtiden.

mulliy
2008-03-01, 20:36
Pittsburgh tror jag kommer vinna iaf om malkin spelar lika bra som han gjort den senaste tiden, samt crosby när han är tillbaka.

Psychological
2008-03-07, 01:27
Pittsburgh tror jag kommer vinna iaf om malkin spelar lika bra som han gjort den senaste tiden, samt crosby när han är tillbaka.

Tror inte jag. De har inte bra backar nog för att ta hem stanley cup. Gonchar har ju tex varit helt kass i år .

Emil_Larsson
2008-03-07, 05:46
Phoenix Coyotes vann äver Dallas med 2-1....ja, det var la det jag ville säga :D

dice
2008-03-08, 02:01
och allt jag ville säga var att jag precis köpte biljett till nyc. Köpte också biljett till rangers vs penguins den 31:a mars wooohoo!! min första nhl match!

Psychological
2008-03-08, 20:48
och allt jag ville säga var att jag precis köpte biljett till nyc. Köpte också biljett till rangers vs penguins den 31:a mars wooohoo!! min första nhl match!

Grattis ! Att se en match i garden är stort. Lite häftigare än att gå till Kinnarps !

Psychological
2008-03-24, 00:00
Faaaaan vad jag längtar till slutspelet drar igång. Då lägger de in en högre växel.

daja
2008-03-27, 20:59
Vad hände egentligen under påsken, tre svenskar (Staffan Kronwall, Pebben och Nicklas Hjalmarsson) som aldrig eller oerhört sällan slåss kastade handskarna i NHL, plus en fjärde som är mer van (Douglas Murray). De kanske var lite sura över uteblivna påskägg?

Psychological
2008-03-28, 04:33
Vad hände egentligen under påsken, tre svenskar (Staffan Kronwall, Pebben och Nicklas Hjalmarsson) som aldrig eller oerhört sällan slåss kastade handskarna i NHL, plus en fjärde som är mer van (Douglas Murray). De kanske var lite sura över uteblivna påskägg?

Dom kanske ville visa musklerna inför kommande slutspel ? Fast kronwall lär ju knappast lira !

dice
2008-04-01, 17:19
Det var en schysst upplevelse att se hockey i MSG! :)
Ganska tam match och det sag inte ut som om nan ville vinna riktigt men det var ju tur att rangers tog hem det till slut! Fick nagra schyssta kort och filmer, kommer senare.

edit: rangers vs penguins igar alltsa.

Psychological
2008-04-03, 16:10
Det var en schysst upplevelse att se hockey i MSG! :)
Ganska tam match och det sag inte ut som om nan ville vinna riktigt men det var ju tur att rangers tog hem det till slut! Fick nagra schyssta kort och filmer, kommer senare.

edit: rangers vs penguins igar alltsa.

Var det schysst käk i Madison ?

dice
2008-04-05, 16:58
Var det schysst käk i Madison ?

Så schysst som pretzels och hot dogs kan bli heh.

dcawJNuRlJA
sånt ser jag inte i kinnarps arena :p

Pingu
2008-04-07, 21:39

En målvakt som står på rätt ställe gör inga "tv räddningar" för dom kommer av att målvakten står felplaserad.

Håller med Daja att Henke är övervärderad, han är bra men tillhör inte den riktiga målvaktseliten i NHL.

Motorbreath
2008-04-25, 14:56
BUMP

Vilka lag tror ni går vidare till semifinal?

Pingu
2008-04-26, 00:02
BUMP

Vilka lag tror ni går vidare till semifinal?

Pittsburgh och Montreal

Detroit och Dallas

Final Detroit och Pittsburgh

tp_88
2008-04-26, 00:20
Högkvalitativ stream av NY Ranges - Pittsburgh om någon är intresserad:

mms://a1729.l2168647534.c21686.g.lm.akamaistream.net/D/1729/21686/v0001/reflector:54953

Psychological
2008-04-28, 10:22
Hoppas på montreal. Vore kul om ett lag från kanada kan ro hem bucklan

Psychological
2008-05-22, 18:40
Ja, något lag från kanada blev det ju inte. Hoppas på Detroit nu. Har väl aldrig hänt att 7 svenskar vinner Stanley cup samtidigt ? Tror dom var 4 st i Islanders nån gång på slutet av 70 talet .

daja
2008-05-22, 19:14
Ja nu får man ta och hålla på Detroit så några svenskar till får lyfta bucklan. En del av dem (Lidström, Holmström, Zäta?) har väl varit med och vunnit redan?

130kg finsk sisu
2008-05-22, 19:24
Heijar på Pittsburgh, en vinst för Detroit vore en katastrof för det sätt jag vill se hockey spelas på. Tillknäppt, tekniskt, ofysiskt och känslolöst spel.

Hellre ser jag Pittsburg med fysisk och fartfylld hockey avgår med segern. Dessutom har de Ruutu, Roberts och Laraque i laget. :)

The Auditor
2008-05-22, 19:31
Då har du inte sett Detroit i år :)

Säger bara watch our för Kronwalls open ice hits!

Heijar på Pittsburgh, en vinst för Detroit vore en katastrof för det sätt jag vill se hockey spelas på. Tillknäppt, tekniskt, ofysiskt och känslolöst spel.

Hellre ser jag Pittsburg med fysisk och fartfylld hockey avgår med segern. Dessutom har de Ruutu, Roberts och Laraque i laget. :)

daja
2008-05-22, 19:37

Jag kan hålla med om att Detroit spelar rätt tam hockey, väldigt europeisk i sin spelstil vilket kanske inte är så konstigt. Pittsburgh däremot spelar väl inte heller extremt fysiskt som tex Anaheim eller San José så mellan de två lagen håller jag trots allt på svensklaget.

raQblad
2008-05-22, 20:30
Som jag tippade redan i början - Penguines tar hem det här!

Crosby och Malkin är ostoppliga framåt medan Fleury har visat sig vara en mur bakåt. Inte en chans att Red Wings trupp lyckas bräcka dom, möjligen på erfarenhet men det kommer inte spela så stor roll den här serien om jag får spekulera lite fritt.

Go Pen's!!

The Auditor
2008-05-26, 22:28
Dags för game 2 snart.

http://uk.youtube.com/watch?v=fcE4UQ7Zk6o

oath5
2008-05-26, 22:57
Som jag tippade redan i början - Penguines tar hem det här!

Crosby och Malkin är ostoppliga framåt medan Fleury har visat sig vara en mur bakåt. Inte en chans att Red Wings trupp lyckas bräcka dom, möjligen på erfarenhet men det kommer inte spela så stor roll den här serien om jag får spekulera lite fritt.

Go Pen's!!

kihihi *popcorn*

vesterberg
2008-05-27, 04:04
hoho, 3-0! detroit är skiten! penguins kommer bli nollade den här matchserien!

mulliy
2008-05-30, 21:40
Jag vinner, jag sa pittsbourgh och de kommer vinna =)

Psychological
2008-05-30, 21:47
Har sett alla tre matcher och märkt en grej. När detroit vann de två första så gjorde dom det ganska enkelt. När penguins vann den tredje så fick laget slita som djur och göra sitt livs match, samtidigt som detroit inte gjorde någon jättematch. jag är helt säker på att detroit tar sig i kragen och vinner på lördag. Detroit har ett mer komplett lag och jag är 100% säker på att de tar hem bucklan !!!!!

Psychological
2008-06-01, 19:37
Så rätt jag hade ( som alltid ). Nu finns det inget som stoppar den röda maskinen på måndag natt.....

Psychological
2008-06-02, 22:24
Vafan. Ingen som e intresserad av Stanley cup eller . INATT FÅR VI JU ANTAGLIGEN SE LIDAS LYFTA BUCKLAN!!!!!

tp_88
2008-06-02, 22:32
Jo, för helvete. Jag sitter och väntar!

The Auditor
2008-06-03, 00:06
Vafan. Ingen som e intresserad av Stanley cup eller . INATT FÅR VI JU ANTAGLIGEN SE LIDAS LYFTA BUCKLAN!!!!!
Tro Pelle det! Har sett varenda match Detroit spelat i slutspelet! Hoppas de kan clincha idag på hemmaplan.

Wikner
2008-06-03, 05:46
Tungt med 4 min i bp för wings nu.

The Auditor
2008-06-03, 05:58
Fan också.

Stor idé att gå att lägga sig nu, får skippa sömnen detta dygn.

Psychological
2008-06-03, 22:34
Fan också.

Stor idé att gå att lägga sig nu, får skippa sömnen detta dygn.

Ja fy fan.Pigg man kommer vara i morgon . Hudler hjälte förra matchen och syndabock nu, men Detroit måste sätta sina chanser. Herregud, både samuelsson och Franzen hade flera klara lägen men skärpan saknades. Jag blir galen om pengiuns vänder det här. DET FÅR BARA INTE HÄNDA!!!!!

Psychological
2008-06-05, 04:11
Grattis grabbar

http://www.teamblanketstore.com/nhl/redwings50.gif

tano
2008-06-05, 09:17
Mycket bra jobbat! Kul att det framförallt är svenskar som varit de tongivande spelarna som avgjort slutspelet.

daja
2008-06-05, 12:00
Skönt att Detroit vann, Z är värd MVP och Lidas att som förste europeiske lagkapten få lyfta bucklan. Kul för de andra svenskarna med, Kronwall blev poängbäst av alla backar i slutspelet, Franzén öste in mål innan hans skada och Holmström är alltid viktig för Detroit. Lilja och Samuelsson får också känna på hur det är att vinna, många nya svenska Stanley Cup-segrare bara över en natt.

The Auditor
2008-06-05, 12:00
Ja fy fan.Pigg man kommer vara i morgon . Hudler hjälte förra matchen och syndabock nu, men Detroit måste sätta sina chanser. Herregud, både samuelsson och Franzen hade flera klara lägen men skärpan saknades. Jag blir galen om pengiuns vänder det här. DET FÅR BARA INTE HÄNDA!!!!!

Blev löjligt förbannad för den billiga utvisningen i slutet varpå det blev mål för Pittsburg. Hade de utjämnat och vunnit hade jag hoppat från balkongen.

130kg finsk sisu
2008-06-05, 12:05
Grattis Detroit och Grattis Lidas som fick lyfta lord Stanleys buckla!

Men som jag tidigare sagt är detta ett bakslag för NHL-hockeyn i mina ögon. När Anaheim vann ifjol med sin härliga tackla&slåss hockey tog NHL-hockeyn ett steg tillbaka men det var ett steg till det bättre. Tyvärr var årets bästa lag Detroit ett av de få lagen som inte kopierade Anaheim.

Men jag har stora förväntningar på nästa år då hockey världens mest old school coach Barry Melrose gör comeback i NHL! :)

hockeyfreddan
2008-06-05, 12:24
En av de skönaste tacklingarna !

Xi71C5dMpok

Detta är en dom värsta hockeyscenerna jag sett. Verkligen inte skön nånstans!!!

Psychological
2008-06-06, 23:40

Varför tycker du det ? Kapanen får ju skylla sig själv för att han inte håller upp huvudet. Det är en klockren, regelrätt "open ice" tackling som INTE resulterar i utvisning. "heads up" brukar domarna i NHL säga efter en sån tackling !

Airline
2008-06-07, 00:20
"Drilling him into the boards" är ingen open-ice tackling...

Psychological
2008-06-07, 00:27
"Drilling him into the boards" är ingen open-ice tackling...

om du kollar noga så ser du att det visst e en oi tackling. tucker kan väl inte rå för vart kapanen tar vägen . sen blev det ju ingen utvisn heller så jag vet inte vad problemet är. det e heller ingen hög klubba, höga armbågar osv. helt enkelt en regelrätt tackling precis som´den här , som dessvärre blev till utvisng pga mesiga svenska domare

x92mQWPO3Ws

sen vad ankan säger e bara skitsnack !!!

Pingu
2008-06-07, 16:07

100 % ren tackling

Denna tackling var med på en topp 10 lista över alla sporter i nordamerika där tacklingar är tillåtna, vinnaren blev lindros som totalförstörde Andreas Dackell

daja
2008-06-07, 16:15
100 % ren tackling

Denna tackling var med på en topp 10 lista över alla sporter i nordamerika där tacklingar är tillåtna, vinnaren blev lindros som totalförstörde Andreas Dackell

Måste säga att jag har svårt att se att Lindros tackling på Dackell skulle vara bättre/snyggare än alla de grymma open-ice tacklingar som har utdelats av tex Scott Stevens men det kanske var den extrema storleksskillnaden mellan Eric och Andreas eller blodtörsten som finns eftersom Dackell blödde rätt ymnigt efter den smällen.

Pingu
2008-06-07, 16:19
Måste säga att jag har svårt att se att Lindros tackling på Dackell skulle vara bättre/snyggare än alla de grymma open-ice tacklingar som har utdelats av tex Scott Stevens men det kanske var den extrema storleksskillnaden mellan Eric och Andreas eller blodtörsten som finns eftersom Dackell blödde rätt ymnigt efter den smällen.

Förklaringen var att det var den hårdaste tacklingen ever. Ren fysisk kraft som expolderade in i Dackell. Det var journalister från alla håll i nordamerika som fick rösta.

Psychological
2008-10-19, 18:04
Jaha , vad säger man såhär i upptakten av säsongen. Brunnström och Patrik Berglund har väl imponerat mest av de svenska rookies i alla fall. Sen måste jag nog säga att Grossman och Eriksson i Dallas är GRYMT bra. De två är nog våra nya superstjärnor inom ett år. Sen får vi se om Franzen fortsätter med sitt " superstjärnespel" eller om han fortsätter att vara en "slugger" , som han egentligen är .

von huff
2008-10-19, 19:09
Mikko Koivu har imponerat:hbang:Hur länge månne Sakic hänger med ännu?

Motorbreath
2008-10-19, 20:25
It's K-O time. Douglas Murray vs. Brennan Evans. Försäsongsmatch.
iQHPFNVG-h4

Psychological
2008-10-30, 08:54
Hm. Har varit väldigt tyst om Douglas Murray. Har han inte spöat upp nån ännu ?

tommie-92
2008-10-30, 10:14
Riktigt bra match vare inatt. Detroit-Anaheim. Väldigt bra match, mycket mål, fart och fläkt. Selännex3 blev det också, :thumbup: på det

Super_Johan
2008-10-30, 10:36
Riktigt bra match vare inatt. Detroit-Anaheim. Väldigt bra match, mycket mål, fart och fläkt. Selännex3 blev det också, :thumbup: på det

Skulle ha varit jäklit skoj att se den matchen *gah!*

tommie-92
2008-10-30, 10:51
Skulle ha varit jäklit skoj att se den matchen *gah!*

På NHL:s hemsida så har du ett klipp med matchens höjdpunkter och alla mål!

oath5
2008-10-30, 20:27
Fan har hänt med Detroits försvarspel alltså *mini

daja
2008-10-30, 20:47

Han har varit skadad under några matcher, hans senaste fighter var under försäsongen.

Psychological
2008-10-31, 08:01
Fan har hänt med Detroits försvarspel alltså *mini

Ja det va runder all kritik. bort med lilja och rafalski. dom e helt borta i egen zon .

daja
2008-10-31, 12:30
Ja det va runder all kritik. bort med lilja och rafalski. dom e helt borta i egen zon .

Utan Lilja har de ju bara offensivt skickliga backar, Lilja gör en del nytta med sin storlek och räckvidd.

Psychological
2008-10-31, 15:14
Utan Lilja har de ju bara offensivt skickliga backar, Lilja gör en del nytta med sin storlek och räckvidd.

vete fan. han blir uppsnurrad gång på gång tycker jag . han hänger inte med ibland. bästa defensiva de har e ju i mina ögon lebda

oath5
2008-10-31, 15:18

Eh? Lilja är en pajas.

daja
2008-10-31, 17:45
vete fan. han blir uppsnurrad gång på gång tycker jag . han hänger inte med ibland. bästa defensiva de har e ju i mina ögon lebda

Nej han är ingen allstarback, men de har ingen bättre att ersätta honom med, och han tillför storlek och tuffhet vilket de andra backarna saknar helt så enligt mig behövs han mycket bara därför.

Trance
2008-10-31, 17:50
Lidström har inte varit direkt bra heller. Lilja används väl mycket i PK där han gör bra nytta, han är rätt billig och har erfarenhet också.

tommie-92
2008-10-31, 17:50
Notice
Anaheim-Vancover
03:00
Canal+Sport1

daja
2008-10-31, 17:53
Notice
Anaheim-Vancover
03:00
Canal+Sport1

Kan bli en bra match.
Tur man inte har Canal+ längre, då hade jag nog suttit uppe.

tommie-92
2008-10-31, 17:56
Kan bli en bra match.
Tur man inte har Canal+ längre, då hade jag nog suttit uppe.

Har dessvärre alla Canal+ kanaler, frågan är ifall jag håller mig vaken.
Men som du sa, blir nog helt klart en sevärd match. Är mest intresserad av att se ifall Selänne levererar igen.

daja
2008-10-31, 17:58
Har dessvärre alla Canal+ kanaler, frågan är ifall jag håller mig vaken.
Men som du sa, blir nog helt klart en sevärd match. Är mest intresserad av att se ifall Selänne levererar igen.

Ja Anaheim spelar en riktigt attraktiv hockey, fart och tuffhet varvat med en hel del individuell skicklighet. Tror att Anaheim tar det ganska lätt, Selänne verkar som sagt vara på spelhumör och Vancouver kan bara kontra med två knasiga tvillingar och det räcker inte.

Pingu
2008-10-31, 18:47
Glöm inte Ryan Getzlaf som hade 5 ass i den matchen. Den killen har underbara händer, fart, storlek han är riktigt bra helt enkelt.
Anaheim kan bli farliga, dom har ligans mest underskattade målvakt, 2 av NHLs bästa backar i Pronger och Neidermayer. Offensiven är deras svagaste del, Selänne och Gezlaf är 2 toppnamn men sen blir det sämmre. Perry, Morrison och Kunizt är bra men det saknas och det blir svårt för Anaheim att göra mycket åt det då dom ligger nära gränsen för lönetaket. Det är anledningen att stortalagen Bobby Ryan är i farmarlaget för att han kan skickas dit utan att det kostar nått mot lönataket. Han hade annars varit i någon av dom 2 topp kedjorna

Pingu
2008-10-31, 18:52

Otroligt överskattada kille, han fick en massa uppmärksamhet under vm för att vi hade med en tuffing. Mådde illa över att vara svensk då, alla hyllade hans tacklingar trots att vissa var riktigt fula och hade det varit en transatlant så hade det varit ramaskri, nu var han svensk så då hyllades han. Jävla hyckleri men så typiskt svenskt

Han är en hyffsad fighter och tacklare men annars har jag inte mycket över för han. Hans positionsspel är väldigt sisådär

daja
2008-10-31, 19:10
Otroligt överskattada kille, han fick en massa uppmärksamhet under vm för att vi hade med en tuffing. Mådde illa över att vara svensk då, alla hyllade hans tacklingar trots att vissa var riktigt fula och hade det varit en transatlant så hade det varit ramaskri, nu var han svensk så då hyllades han. Jävla hyckleri men så typiskt svenskt

Han är en hyffsad fighter och tacklare men annars har jag inte mycket över för han. Hans positionsspel är väldigt sisådär

Tyckte också att det blev väl mycket cirkus kring Douglas under VM, men var mest förvånad att knappt någon visste vem han för innan VM började.
Man ser ju hur mycket en sån spelartyp har saknats här i Sverige, när han blir vald till Sveriges bästa spelare efter knappt en period mot Ryssland (där han fick matchstraff.
Själv så gillar jag Douglas, mycket sällan jag ser en smutsig tackling från honom, han tar alltid av sig hjälmen i slagsmål, trots att man bara riskerar ytterligare utvisning om man är den som startar ett slagsmål och behåller visiret på, han fortsätter aldrig slå någon som fallit till isen osv. Han är även utnämnd till assisterade kapten i Sharks vilket tyder på en hel del respekt.

Super_Johan
2008-11-01, 11:17
NHL announces disciplinary action to Blue Jackets
Boll automatically suspended and coach Hitchcock fined
Friday, 10.31.2008 / 4:01 PM / News
TORONTO -- The National Hockey League announced today disciplinary action resulting from NHL game #143 between the Columbus Blue Jackets and Colorado Avalanche, October 30.

Columbus Blue Jackets forward Jared Boll has been suspended automatically for one game, while head coach Ken Hitchcock has been fined $10,000. Boll was assessed an instigator penalty at 17:22 of the third period.

The disciplinary action is pursuant to NHL Rule 47.22, which states "a player who is deemed to be the instigator of an altercation in the final five minutes of regulation time or at anytime in overtime, shall automatically be suspended for one game ... in addition, the player's coach shall be fined $10,000 – a fine that will double for each subsequent incident."

The players' suspension money goes to the Players' Emergency Assistance Fund while the coach's fine goes to the NHL Foundation.

Alltså jag har läst den där texten nu två gånger, men jag förstår fortfarande inte vad som hänt. Vad har Jared Boll gjort? :confused:

Super_Johan
2008-11-01, 11:50
Varför får er duktige rookie Fabian Brunnström så lite speltid? :smash:
I mean, you can clearly see the kid has got potential!

Oct 31 '08 DAL @ CHI 0 0 0 0 0 0 0 0 12 10:55
Oct 29 '08 MIN @ DAL 0 0 0 0 0 0 0 0 4 3:05
Oct 25 '08 WSH @ DAL 1 0 1 -2 0 1 0 1 100.0 16 10:52
Oct 23 '08 DAL @ NYI 0 0 0 -1 0 0 0 0 10 9:15
Oct 22 '08 DAL @ NJD 0 0 0 -2 0 0 0 0 14 13:02
Oct 20 '08 DAL @ NYR 0 1 1 0 0 0 0 2 0.0 16 15:11
Oct 18 '08 COL @ DAL 1 0 1 -1 0 1 0 1 100.0 20 17:59
Oct 16 '08 DAL @ STL 0 0 0 -2 0 0 0 4 0.0 15 12:14
Oct 15 '08 NSH @ DAL * 3 0 3 2 0 0 0 5 60.0 17 14:37

Hatten av för hat trick i första matchen btw

Trance
2008-11-01, 11:55
Alltså jag har läst den där texten nu två gånger, men jag förstår fortfarande inte vad som hänt. Vad har Jared Boll gjort? :confused:

Instigator penalty är när man startar ett bråk när den andra "inte är med på det".

Pingu
2008-11-01, 13:09
Varför får er duktige rookie Fabian Brunnström så lite speltid? :smash:
I mean, you can clearly see the kid has got potential!

Hatten av för hat trick i första matchen btw

Han är inte bättre än så, han är inte en första eller 2:a kedjespelare nu i dallas. Potential har han men han är absolut ingen stjärna. Svensk media skrev för mycket om han så folk tror han är nått han verkligen inte är.

Pingu
2008-11-01, 13:10
Instigator penalty är när man startar ett bråk när den andra "inte är med på det".

Nja, regeln är att man inte får starta bråk dom 5 sista minutrarna i matchen eller under övertiden

daja
2008-11-01, 13:11

En instigator under matchens fem sista minuter gör att man automatiskt blir avstängd matchen efter, detta för att få bort beställningar och hämndaktioner under matchens slut när det annars lätt kan urarta. Tränaren får dessutom böta om någon i hans lag åker ut för just detta, men självklart är det spelaren som tar den kostnaden med.

Pingu
2008-11-04, 19:28
Devils fantom målis Martin Brodeur är borta 3-4 månader pga armbågsskada.
Synd för han är nära Patrick roys vinst och Terry Sawchucks nollan rekord :hbang:

von huff
2008-11-16, 10:35
Philadelphia-Atlanta

Los Angeles-Anaheim

vad tror ni?Tror på anaheim men vet inte riktigt om Atlanta kanske tar och överraskar med en vinst

Pingu
2008-11-16, 15:39
Philadelphia-Atlanta

Los Angeles-Anaheim

vad tror ni?Tror på anaheim men vet inte riktigt om Atlanta kanske tar och överraskar med en vinst

Philly vinner och det blir oavgjort i slaget om kalifornien. Anaheim blir utan en av deras bästa backar i Beauchemin i 6 månader med ett trasikgt knä

von huff
2008-11-16, 15:48
Philly vinner och det blir oavgjort i slaget om kalifornien. Anaheim blir utan en av deras bästa backar i Beauchemin i 6 månader med ett trasikgt knä

Joo fast tror inte på oavgjort.Hoppas på LA denna gång.

San Jose är i bra form de borde klara av Chicago

Motorbreath
2008-11-16, 16:27
Bäckström ser ut att vara i poängform. Fem poäng mot NJ.

Psychological
2008-11-16, 23:02
Och Patrik Berglund leder poängligan för SVENSKA rookies. Riktigt kul med tanke på att han e Västeråsare som jag :)

Motorbreath
2008-11-16, 23:48
Och Patrik Berglund leder poängligan för SVENSKA rookies. Riktigt kul med tanke på att han e Västeråsare som jag :)

Han sitter nog i omklädningsrummet och vilar sig inför andra perioden nu.

Pingu
2008-11-17, 15:07
Joo fast tror inte på oavgjort.Hoppas på LA denna gång.

San Jose är i bra form de borde klara av Chicago

Det blev tajt.
Gillar Chicago och får dom bara behålla deras young guns så kommer dom vara ett absolut topplag inom 3 år. Fruktransvärd talangfullt lag både på back och forwardssidan. Är bara Kings som slår Chicago med backtalanger. Ända dom saknar talangmässigt är ett toppnamn i mål, men då dom skrev kontrakt med Huet i sommras så är det ingen panik. Dom lär lägga krutet till sommaren och drafta en målvakt

Psychological
2008-11-21, 19:56
Fan, Patrik Berglund är skadad

Super_Johan
2008-11-21, 20:01
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00414/SNN0512B_384_414536a.jpg

Jarkko Ruutu. Hata eller älska?

*mini*cupid*

Psychological
2008-11-21, 21:24
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00414/snn0512b_384_414536a.jpg

jarkko ruutu. Hata eller älska?

*mini*cupid*

alla finnar Är till fÖr att hatas

daja
2008-11-21, 21:55
Behövs fler europeer av Jarkkos kaliber i NHL.

Motorbreath
2008-11-21, 23:12
Jarkko Ruutu. Hata eller älska?

*mini*cupid*

Bra fråga. Han är tuff men ful i sitt spel.

Psychological
2008-11-22, 19:24
Ruutu skulle åka på så mycket stryk av Doug Murray så han skulle vara tvungen att sitta i rullstol med jofa hjälm och äta flytande mat resten av sitt liv. Har ni inte märkt att när någon utmanar Ruutu på en fight så backar han . Hans pelar fult men törs inte stå för det. Precis som Per Ledin

Super_Johan
2008-11-22, 21:45
Ruutu skulle åka på så mycket stryk av Doug Murray så han skulle vara tvungen att sitta i rullstol med jofa hjälm och äta flytande mat resten av sitt liv. Har ni inte märkt att när någon utmanar Ruutu på en fight så backar han . Hans pelar fult men törs inte stå för det. Precis som Per Ledin

v71FqkDMV1c :)

Motorbreath
2008-11-22, 23:55
[yt]v71FqkDMV1c[yt] :)

Det där var faktiskt rätt festligt

130kg finsk sisu
2008-11-23, 04:15
alla finnar Är till fÖr att hatas
Varifrån fick du luft då?

Jarkko ruutu är en gris då han spelar hockey. Men en väldigt underhållande sådan. Murray skulle nog piska ruutu i 9 av 10 fighter Ja men vad har det för skillnad. Lite som att mäta kuken det där eller säga "min pappa e starkare än din". Ruutu spelar i NHL och gör sitt jobb på ett ypperligt sätt.
Och Jarkko är rätt tuff ändå, han vinner fler fighter än han förlorar iaf. Men i Murrays liga är han inte.

Psychological
2008-11-23, 06:20
v71FqkDMV1c :)

Precis. Du ser ju att han åkte till sitt bås. Att den andra snubben faller gör väl inget. poängen e ju att ruutu inte törs slåss. Han är en feg jävel

daja
2008-11-23, 06:20

För att vara en som bara backar undan från fighter är det inte så illa att ha hunnit med 33 stycken, och jag tror inte att han på något sätt skulle vara chanslös mot Murray. Murray är en smula överskattad i slagsmål, han är stark som en björn men använder mest sin styrka till att riva ner motståndaren och hans fighter blir oftast ganska trista att se på. Väldigt få av dem har innehållit någon längre slagserie, varken från Murray eller motståndaren.

Per Ledin passar förresten inte in att nämnas i sammanhanget, ser inte hur du får till att Ledin och Ruttu skulle likna varandra.

Super_Johan
2008-11-23, 10:56
Precis. Du ser ju att han åkte till sitt bås. Att den andra snubben faller gör väl inget. poängen e ju att ruutu inte törs slåss. Han är en feg jävel

Hans jobb är inte att slåss och få penalty minutes

Nielsen
2008-11-23, 11:21
Gud vad skönt att Blackhawks lyckades vända 0-3 borta mot Maple Leafs inatt, 5-4 i sudden.

130kg finsk sisu
2008-11-23, 12:18
Ruutu är inte feg snarare modig. Han vågar vara en pest och få allas hat riktade mot sig.
Tror fortfarande dock att Murray slår ruutu i 9 fighter av 10.

Pingu
2008-11-24, 19:49
Ruttu är tuff och han backar upp det med att fightas också :hbang:

Sen håller jag med Daja att Murray är överskattad i sina fighter, helt enkelt överhypad av svensk media. Minns under vm då svt gjorde värsta spektaklet av han, mådd illa när jag såg det. Hande han varit nordamerikan så skulle vi ha bannat han så jävla hårt istället.....Jävla hyckleri*grr*

von huff
2008-11-26, 18:32
Hoppas San Jose klarar av Chicago:)

Clarkolofsson
2008-11-26, 18:52
Ruutu är inte feg snarare modig. Han vågar vara en pest och få allas hat riktade mot sig.
Tror fortfarande dock att Murray slår ruutu i 9 fighter av 10.

Har absolut inget emot tufft och hårt spel, snarare tvärtom. Men när ens spelidée går ut på att reta gallfeber på alla och spela fult som fan, då har det iaf enligt mig gått för långt.

Hockey är i grund o botten en hårt spel med mycket tacklingar där pucken trots allt ska in o mål. Är man bara där för att slåss o leva jävel kan man inte ha mycket ryggrad :/

von huff
2008-12-11, 18:42
Lemieux försöker sig på comeback!Spelar i AHL nu!*uppdate**uppdate**uppdate*

von huff
2008-12-11, 18:56
Förövrigt gjorde han 0+1 i första matchen och 1+0 i andra

oath5
2008-12-12, 00:06
Lemieux försöker sig på comeback!Spelar i AHL nu!*uppdate**uppdate**uppdate*

Claude?

Pingu
2008-12-12, 00:17
Claude?

Yes

von huff
2008-12-14, 09:09
Dags att få liiv i tråden!Har nån hört nåt om Sean Avery?Vad blev hans straff?

rätt så underhållande typ ibland:D

Motorbreath
2008-12-14, 09:46
Yes

Han måste ju vara väl 43-44 år vid det här laget?

von huff
2008-12-14, 09:53
Han måste ju vara väl 43-44 år vid det här laget?

jepp han är 43år:)Månne det finns nåt krut kvar än?Och vilket lag vill ha honom han lär väl knappast hänga med mer än 1 eller högst 2 säsonger i bästa fall...

Motorbreath
2008-12-14, 10:25
jepp han är 43år:)Månne det finns nåt krut kvar än?Och vilket lag vill ha honom han lär väl knappast hänga med mer än 1 eller högst 2 säsonger i bästa fall...

Ja säg det, han var väl som bäst när Avalanche vann sin första Stanley Cup, och det är ju ett tag sen.

Pingu
2008-12-14, 11:13
Ja säg det, han var väl som bäst när Avalanche vann sin första Stanley Cup, och det är ju ett tag sen.

Slutspelet 1995 var han som bäst, han blev vald till slutspelets bästa spelare då.

von huff
2008-12-14, 14:03
Slutspelet 1995 var han som bäst, han blev vald till slutspelets bästa spelare då.

Blev lite förvånad när jag såg vilka spelare han blivit tradede mot

Pingu
2008-12-14, 16:07
Blev lite förvånad när jag såg vilka spelare han blivit tradede mot

Jaså ???

von huff
2008-12-14, 16:09
Jaså ???

blandade med mario:em:

Pingu
2008-12-14, 16:12
Dags att få liiv i tråden!Har nån hört nåt om Sean Avery?Vad blev hans straff?

rätt så underhållande typ ibland:D

Jävligt underhållande

6 matchers avstängning fick han

Pingu
2008-12-14, 16:12
blandade med mario:em:

Då förstår jag du blev förvånad :smash:

Acke^^
2008-12-15, 23:30
En av mina absoluta favoriter, Alex Kovalev:

http://www.youtube.com/watch?v=AI7KeY-DmNU

Killen är helt otrolig med klubban.

fishmoose
2008-12-16, 05:15
Chris Chelios är ju kvar i NHL, han är väl runt 46 år gammal. Men jag hoppas att Crosby tar hem poängligan och att målvaktspriset går till Lundqvist. Härlig stickcontrol.

Pingu
2008-12-16, 13:33
En av mina absoluta favoriter, Alex Kovalev:

http://www.youtube.com/watch?v=AI7KeY-DmNU

Killen är helt otrolig med klubban.

Han är grym, Kovalev och Buffalos Tim Connolly är i en liga för sig då det gäller puckbehandling :thumbup:

Pingu
2008-12-19, 00:21
Sundin skriver på för Vancouver...
Men dom känns inte som en utmanare ändå, för mjukt på forwards sidan, Demitra systrarna Sedin, nä som sagt tidigare "den cup Mats kommer närmast är hans suspensoar"

Super_Johan
2008-12-20, 23:05
Philadelphia 7 - 1 Washington. Underhållande match måste jag säga. Slagsmål, många mål (snygga mål !).

Men hur är det möjligt? 7 - 1? På pappret två jämnstarka lag.

Psychological
2009-01-10, 09:17
Ingen som trodde att Patrik Berglund och Alexander Steen skulle sno uppmärksamheten från Sudden och vinna över Vancouver i Sundins hemmadebut :) Och Backlund då . Från VIK via småkronorna direkt in i Calgary. Skoj som fan . Backlund och Berglund, sveriges (snart) nya superstjärnor. Och båda e från VIK , helt underbart ! :)

Psychological
2009-01-10, 09:17
Philadelphia 7 - 1 Washington. Underhållande match måste jag säga. Slagsmål, många mål (snygga mål !).

Men hur är det möjligt? 7 - 1? På pappret två jämnstarka lag.

Matcher avgörs på plan . Inte på pappret :)

von huff
2009-01-10, 09:18
Saftiga böter till Ruutu för "bitandet"

Super_Johan
2009-01-10, 20:20
Saftiga böter till Ruutu för "bitandet"

WTF Ruutu säger jag bara. Jäklit onödigt. Den lilla respekt jag hade för honom försvann *grr*

Super_Johan
2009-01-10, 20:23
http://img229.imageshack.us/img229/5604/deletesf8.jpg

Ganska lustigt tycker jag, när man kollar på stats och vilka länder de bästa spelarna kommer ifrån. Ryssland, Kanada, och norden. Inte USA.

Trance
2009-01-10, 20:33
Hockey är väldigt litet i USA.

daja
2009-01-11, 08:35

Ganska lustigt tycker jag, när man kollar på stats och vilka länder de bästa spelarna kommer ifrån. Ryssland, Kanada, och norden. Inte USA.

Hur kan du vara förvånad? USA är inget hockeyland, däremot råkar 90 % av NHL-lagen ligga där av helt andra skäl.

von huff
2009-01-11, 09:30
WTF Ruutu säger jag bara. Jäklit onödigt. Den lilla respekt jag hade för honom försvann *grr*

Jo fast enligt honom så hade fingret hamnat i munnen på honom, dom stred väl lite så kanske han inte direkt bet på flit.

Pingu
2009-01-11, 19:00

mål är både Phil Kessel och Zack Parise från usa
målvakterna så är Tim Thomas amerikan, likaså ty conklin
och +/- så är Blake wheeler också amerikan

Psychological
2009-01-27, 18:45
All Star matchen var ingen höjdare :(

Super_Johan
2009-02-13, 14:02
http://1.bp.blogspot.com/_a4ICEY9a_pc/SZFp05fGytI/AAAAAAAAAQ8/81ZrNAzMNwA/s400/roflbot1vrwpl0JEREMYK.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_a4ICEY9a_pc/SZFqpXGj7LI/AAAAAAAAARE/VjETB8vuqRc/s400/17a010fb.jpg

http://i379.photobucket.com/albums/oo234/nhlol/submissions/roflbot-EKrbCHRISM.jpg

:)

oath5
2009-02-13, 17:51
RedWings är på G igen ! Äntligen har Babcock insett att Zetterberg och Datsyuk ska spela tillsammans. Gött att se att Ville Leino och Darren Helm får chansen nu med.

Psychological
2009-04-05, 19:35
Börjar dra ihop sig till slutspel. Vilka tror ni tar sista play off platserna ? Ser ut som S.t Louis klarar det efter en usel inledning på säsogen , men en bra avslutning

kjell33
2009-04-05, 20:02
Rangers i öst tror jag inte på...har kvar att möta montreal plus flyers2x...ser ut som det blir florida.

I väst edmonton men av enbart nostalgiska skäl!

Super_Johan
2009-04-06, 21:27
Börjar dra ihop sig till slutspel. Vilka tror ni tar sista play off platserna ? Ser ut som S.t Louis klarar det efter en usel inledning på säsogen , men en bra avslutning

Hoppas på Minnesota :)

Boston vs Detroit i stanleycupfinalen tippar jag. Detroit tar hem bucklan.

Pingu
2009-04-06, 23:00
Florida har lättare matcher kvar än Rangers så Florida tar sista slutspelsplatsen i öst
I väst så tar Blues den sista platsen över Nashville av samma anledning

Boston har allt likaså New Jersey
Washington i viss mån också men målvakterna är deras dilemma
Pittsburgh upprepar inte fjolåret

San Jose tar sig förbi första rundan i år och hela vägen till en final
Detroit har också allt utom på målvaktsidan
Calgary tror jag kommer gå bra också
anaheim har allt för att vinna men dom har varit i otakt hela året så dom åker ur direkt

Bosaton och Devils från öst
San Jose och antingen Detroit eller Calgary från väst tar sig till semi
Boston vinner över San Jose i finalen och Tim Thomas blir slutspelets Mvp

året back, Mike Green
året rookie, Steve Mason eller Bnobby Ryan
hart, sticker ut hakan och säger Boston målvakt Tim Thomas kolla hans stats...helt sjuka
Vezina, Tim Thomas
Frank Selke, Mike Richards
Lady byng, Kyle Wellwood 2 st utvisningar på 60 matcher, totalt 9 st utv på 260 i nhl

henk4n
2009-04-16, 21:32
ÄR inte detroit med i slutspelet? *gah!*

Trance
2009-04-16, 21:38
ÄR inte detroit med i slutspelet? *gah!*

Spelar i natt mot Columbus Blue Jackets.

Psychological
2009-04-16, 22:06
Spelar i natt mot Columbus Blue Jackets.

Och där lär det bli vinst

Psychological
2009-04-16, 22:07
Kan Boston och Sharks mötas i final eller ligger de i samma slutspelsgrupp? Har inte sån bra koll på det där .

Trance
2009-04-16, 22:15
Kan Boston och Sharks mötas i final eller ligger de i samma slutspelsgrupp? Har inte sån bra koll på det där .

Boston east och Sharks west. Så om de skall mötas så blir det i finalen.

Psychological
2009-04-18, 20:44
Jävlar vad Henke var grym i målet . Match två slutade nyss 1 - 0 till Rangers

Pingu
2009-04-18, 22:44
Ganska otippat eller helt otippat för mig då jag trodde Florida skulle greja slutspelsplatsen före Rangers.
Henke är bra och har ett bra försvar framför sig precis som Vancouver. Framgången hänger på deras målvakter, sviktar dom så blöir det respass direkt

henk4n
2009-04-19, 09:15
Redwings vinner såklart. :hbang:

psirus
2009-04-19, 09:46
Lunkan vs Capitals 2-0

Caps borde i alla fall fortsätta med Varlamo, Theo är så dålig.

Psychological
2009-04-26, 21:39
Blir förbannad att Rangers viker ner sig så lätt. Sitter o kollar på sista perioden nu och Capitals behöver inte ens kämpa för att vinna

Pingu
2009-04-28, 14:00
Trodde verkligen på Sharks i år men Anaheim har ligans klart båsta försvar nu när alla är friska. Dom kan när allt börjar stämma för dom gå hela vägen
Tror fortfarande på Boston som vinnare i år

Topp 10 slutspels tacklingar :hbang:
http://www.youtube.com/watch?v=Dzq8fQ_1OvY

WHITEFOLKS
2009-04-28, 14:15
Är Stevens på Kariya "ok"?

Kariya ska ju visserligen titta upp men pucken är ju spelad för länge sen.

Pingu
2009-04-28, 15:23
Är Stevens på Kariya "ok"?

Kariya ska ju visserligen titta upp men pucken är ju spelad för länge sen.

Kariya beundrarde passningen big nono
Den är helt ok, ca 2 sekunder efter du släppt pucken är du tacklingsbar därborta

WHITEFOLKS
2009-04-28, 15:27
OK :)

Aldrig spelat hockey själv så man vet ju inte reglerna helt, speciellt inte de mer "oskrivna".

Psychological
2009-04-28, 23:30
Hoppasatt Rangers tar det här nu inatt. Jag hatar alla kaxiga ryssar i Capitals

Tigerkotten
2009-04-29, 02:12
http://stream1.surge8.com/

psw: gold

Pingu
2009-04-29, 11:21
Hoppasatt Rangers tar det här nu inatt. Jag hatar alla kaxiga ryssar i Capitals

+1 Hatar Ovechkin, han är riktigt bra men hans attityd gör bara att jag vill slå han på käften :devil:

Psychological
2009-05-01, 21:23
Hoppas dom visar Detoit - Anaheim på ESPN inatt. Inte kan dom väl välja Boston - Carolina. Det e ju ett sömnpiller jämfört med Vingarna - Ankorna

Pingu
2009-05-01, 22:16
Hoppas dom visar Detoit - Anaheim på ESPN inatt. Inte kan dom väl välja Boston - Carolina. Det e ju ett sömnpiller jämfört med Vingarna - Ankorna

Anaheim är kul att se men Detroit..nä
Boston - Carolina kommer bli en härlig kamp

Psychological
2009-05-01, 22:22
Anaheim är kul att se men Detroit..nä
Boston - Carolina kommer bli en härlig kamp

Ha ha . Jag tycker tvärtom. Jag gillar inte ankorna men Detroit däremot e kul o se när de har flyt o spelar som bäst. Finns INGET lag i hela världen som kan slå dom när allt klaffar för dom . Och Carolina med Whitney och Staal som deras största stjärnor, njae? Dom har aldrig kunnat charma mig. Tycker de spelar en rätt tråkig hockey. Fick jag välja så skulle jag hellre ha sett en kamp mellan Boston - Detroit.

Super_Johan
2009-05-04, 12:25
Yay. Go Ducks

Anaheim 4 - 3 Detroit

:)

130kg finsk sisu
2009-05-04, 12:28
jag heijar på anaheim av hela mitt hjärta. För mej symboliserar det nya detroit det nya NHL som försöker döda all kamp, vilja, hjärta, laganda,show till förmån för teknisk europeisk hockey.
GO DUCKS!

Pelle2
2009-05-04, 13:08
jag heijar på anaheim av hela mitt hjärta. För mej symboliserar det nya detroit det nya NHL som försöker döda all kamp, vilja, hjärta, laganda,show till förmån för teknisk europeisk hockey.
GO DUCKS!

Detroit är väl om något lag en lagmaskin med hjärta och laganda? Med lidas som maskin där bak!:banned

Mourten
2009-05-04, 13:32
Jag håller också på Anaheim, synd bara att man inte kan se matcherna, lr kan å kan, men ska man orka skolan på dagarna så.

130kg finsk sisu
2009-05-04, 13:38
Detroit är väl om något lag en lagmaskin med hjärta och laganda? Med lidas som maskin där bak!:banned

I mina ögon är man inte ett lag om man inte står upp för varandra och är villig att kämpa och slåss.
Detroit är en lagmaskin som vinner pga sin skicklighet. Själv vill jag hellre se kämpande lag vinna. OBS! Jag vill se och många med mej men långt ifrån alla.

Trance
2009-05-04, 18:13
I mina ögon är man inte ett lag om man inte står upp för varandra och är villig att kämpa och slåss.
Detroit är en lagmaskin som vinner pga sin skicklighet. Själv vill jag hellre se kämpande lag vinna. OBS! Jag vill se och många med mej men långt ifrån alla.

Det känns som en rätt lustig stereotyp du försöker tvinga in Red Wings i. Jag menar Holmström är nog en av de spelarna som åker på absolut mest stryk i hela NHL och Kronwall är väl mer eller mindre känd för sina (illegala) hits.

Fast ja de tar inte mycket penalties och slåss inte mycket men jag ser inte hur det helt plötsligt inte skulle göra dem till ett kämpande lag.

von huff
2009-05-04, 18:20
Hur många svenskar finns det i Detroit??Franzen,Holmström,Lidström, Zetterberg+ en annan ?
edit:Kronwall

Trance
2009-05-04, 18:26
Ericsson, Lilja, Samuelsson.

130kg finsk sisu
2009-05-04, 19:08
Det känns som en rätt lustig stereotyp du försöker tvinga in Red Wings i. Jag menar Holmström är nog en av de spelarna som åker på absolut mest stryk i hela NHL och Kronwall är väl mer eller mindre känd för sina (illegala) hits.

Fast ja de tar inte mycket penalties och slåss inte mycket men jag ser inte hur det helt plötsligt inte skulle göra dem till ett kämpande lag.

Välkommen Trance! Väntade på dej! ;)
Ja jag vet att jag lägger Detroit i ett fack. Men jag anser att jag trots dina korrekta påståenden och trots att de har ytterligare några fysiska spelare så är Detroit långt ifrån det lag som har den spelstil som jag vill se.
Anaheim har dock den mentalitet och fysisk som jag vill se och därmed trackar jag gärna ner på Detroit. :)

Pingu
2009-05-05, 10:35
välkommen trance! Väntade på dej! ;)
ja jag vet att jag lägger detroit i ett fack. Men jag anser att jag trots dina korrekta påståenden och trots att de har ytterligare några fysiska spelare så är detroit långt ifrån det lag som har den spelstil som jag vill se.
Anaheim har dock den mentalitet och fysisk som jag vill se och därmed trackar jag gärna ner på detroit. :)

+1

Drfg
2009-05-05, 10:38
Detroit är ju de som spelar snyggast i hela NHL, och svenskarna visar vägen så klart! Red Wings tar hem det i år igen.

Edit: Okej att de inte är det mest fysiska laget men ser inte hur du kan säga att det inte finns någon laganda?

Pingu
2009-05-05, 10:41
Detroit är ju de som spelar snyggast i hela NHL, och svenskarna visar vägen så klart! Red Wings tar hem det i år igen.

Tror jag inte, Boston har jag sagt hela tiden och det står jag fast vid

Hoppas nu på Boston - Anaheim i final, vilken serie det skulle bli:thumbup:
Som Don Cherry skulle säga " 2 big teams going at it":hbang:

Drfg
2009-05-05, 10:45
Tror jag inte, Boston har jag sagt hela tiden och det står jag fast vid

Hoppas nu på Boston - Anaheim i final, vilken serie det skulle bli:thumbup:
Som Don Cherry skulle säga " 2 big teams going at it":hbang:

Hehe är inte så säker på att de tar hem det jag heller, inte som förra året, men är ju red wings fan så jag hoppas ;) Däremot är jag rätt så övertygad om att de vinner mot Anaheim, Boston blir nog farliga ja men vi får väl se.

Mourten
2009-05-05, 11:05
Capitals å Pittsburgh förtjänar final båda, synd att dom redan möts.
Ovetchikin och Crosby, OJOJOJ. Båda är bättre än Gretzky någonsin var, att göra hatrick (som båda gjorde inatt) idag är fan så mkt bättre än på The great ones tid, som har gjort 50 (!!!) hatricks under NHLs grundserie.

130kg finsk sisu
2009-05-05, 11:22

Edit: Okej att de inte är det mest fysiska laget men ser inte hur du kan säga att det inte finns någon laganda?
De har säkert en bra laganda.

Men inte den laganda jag vill se. Där man försvarar sina medspelare. Där man är villig att ta en fight för sin målvakt eller stjärncenter. osv osv
Detta har inte detroit. De har de bästa hockeyspelare och därför vinner de ofta men de riskerar tillsammans med VDn för NHL göra NHL till nåt som det inte är menat att vara. När jag tänker NHL tänker jag känslor, vilja, mod, hårt spel. Du kan väl inte påstå att Detroit hjälper NHL i den riktningen?

Drfg
2009-05-05, 11:42
De har säkert en bra laganda.

Men inte den laganda jag vill se. Där man försvarar sina medspelare. Där man är villig att ta en fight för sin målvakt eller stjärncenter. osv osv
Detta har inte detroit. De har de bästa hockeyspelare och därför vinner de ofta men de riskerar tillsammans med VDn för NHL göra NHL till nåt som det inte är menat att vara. När jag tänker NHL tänker jag känslor, vilja, mod, hårt spel. Du kan väl inte påstå att Detroit hjälper NHL i den riktningen?

Är ju inte så att de backar för en fight om det behövs, bara att de inte använder det i första hand. Känslor, vilja och mod har de lika mycket som något annat lag. Jag själv fördrar att se ett spelande lag framför ett lag som bara går på kamp men är väl olika för alla. Dessutom tror jag att det bästa för NHL är att det finns båda sorter.

130kg finsk sisu
2009-05-05, 11:43
Vi har klart skilda åsikter vilket jag visste från början. Och visst är du och dina åsiktsfränder de mest vanliga i europa men på andra sidan pölen kanske det är tvärtom.tyvärr är Gary Bettman en basketlirare som inte vet ett dugg om (nordamerikansk) ishockey.

Nielsen
2009-05-05, 12:28
Själv så håller man ju stenhårt på Chicago!

Med tanke på de senaste åren så är man ju rejält nöjd bara med att de tagit sig till slutspelet, men självfallet så hoppas man ju på att de kan gå hela vägen.

Psychological
2009-05-07, 11:08
Apropå den senaste matchen mellan Ducks - Wings. En jävla katastrof att domaren dömmer bort Hossas mål. Men jag tror att Detroit vänder på det här och jag tror även att Hurricanes kommer att slå ut Boston. Vancouver kommer slå ut Chicago och Capitals slår nog ut Penguins.

Drfg
2009-05-07, 11:15
Apropå den senaste matchen mellan Ducks - Wings. En jävla katastrof att domaren dömmer bort Hossas mål. Men jag tror att Detroit vänder på det här och jag tror även att Hurricanes kommer att slå ut Boston. Vancouver kommer slå ut Chicago och Capitals slår nog ut Penguins.

Ja fy fan! skrek på honom här hemma, hoppas han hörde det. Ankorna dominerade ju verkligen första halvan annars men känns som att det vände helt efter 2-0, hoppas att Red wings kan ta med sig det in i nästa match och att domaren har ögonen med sig nästa gång. Tror också på Capitals och Vancouver

Psychological
2009-05-07, 11:25
Datsyuk lär ju lira bättre om Detroit ska vända på steken. Det ryktas på ESPN att han spelar skadad och det skulle inte förvåna mig för han är inte sig själv.

Psychological
2009-05-08, 13:21
Fan vad skönt med Detroit vinst igår. Franzen är på väg tillbaka till förra årets slutspelsform !

Trance
2009-05-08, 13:35
Båda är bättre än Gretzky någonsin var, att göra hatrick (som båda gjorde inatt) idag är fan så mkt bättre än på The great ones tid, som har gjort 50 (!!!) hatricks under NHLs grundserie.

...nej. Bara nej.

Psychological
2009-05-09, 19:13
...nej. Bara nej.

Jo jag håller nog med där. Svårare att dominera inom hockeyn nuförtiden än på Gretzkys tid. Då var det ju en oskriven regel att man inte ens fick tackla honom ,och om det hände blev det ett jävla liv. Kolla på dagens stjärnor och vad de får stå ut med. Foppa som tex fick en sprucken mjälte. Hade han lirat på Gretzkys tid så hade han gjort mer poäng än "the great one"

von huff
2009-05-09, 19:48
Jo jag håller nog med där. Svårare att dominera inom hockeyn nuförtiden än på Gretzkys tid. Då var det ju en oskriven regel att man inte ens fick tackla honom ,och om det hände blev det ett jävla liv. Kolla på dagens stjärnor och vad de får stå ut med. Foppa som tex fick en sprucken mjälte. Hade han lirat på Gretzkys tid så hade han gjort mer poäng än "the great one"

Det är omöjligt att veta men man kan alltid gissa.Har inte så mycket kolla på hur man spelade på Gretzkys tid men man spelade säkert mindre fysiskt.Jag tror att det inte skulle bli lika många mål av Gretzky idag pga av fysiskare spel, bättre målvakter och en annars bättre hockey.Sen vet jag inte, var målvaktsskyddena mindre på den tiden?
det kan ochså hända att Gretzky skulle kunna anpassa sitt spel efter dagens ishockey och vara den bästa målgöraren men vem vet.Otrolig spelare hur som helst

Psychological
2009-05-09, 20:48
Det är omöjligt att veta men man kan alltid gissa.Har inte så mycket kolla på hur man spelade på Gretzkys tid men man spelade säkert mindre fysiskt.Jag tror att det inte skulle bli lika många mål av Gretzky idag pga av fysiskare spel, bättre målvakter och en annars bättre hockey.Sen vet jag inte, var målvaktsskyddena mindre på den tiden?
det kan ochså hända att Gretzky skulle kunna anpassa sitt spel efter dagens ishockey och vara den bästa målgöraren men vem vet.Otrolig spelare hur som helst

Jo det var han ju. Det kan ingen ta ifrån honom. Men jag undrar om inte Mario Lemieux var en mer komplett spelare ?

von huff
2009-05-09, 20:51
Jo det var han ju. Det kan ingen ta ifrån honom. Men jag undrar om inte Mario Lemieux var en mer komplett spelare ?

Svårt att säjja, man var så ung på den tiden, sku vara roligt att kolla på lite gamla matcher:)

Psychological
2009-05-10, 09:20
ikväll återställer Detroit ordningen. Hoppas nån sänker "bög pronger". Hatar den jäveln. Nästan mer än jag hatar Ryan Getzlaf.

130kg finsk sisu
2009-05-10, 10:25
Hehe, att spelet var mindre fysiskt förr. Spelarna är större,starkare och snabbare idag. Men på 70 och 80 talet hade varje lag 12-15 fysiska spelare. Idag har man 3-5 i varje lag. Orsaken till att Gretzky var "orörd" så beror på att man helt enkelt fick spö om man rörde honom.
Lemieux var långt ifrån komplett. Eric Lindros och Mark Messier var de mest kompletta.

Motorbreath
2009-05-10, 10:33
Retligt mål som avgjorde Caps - Pens inatt.

Pingu
2009-05-10, 13:21

Är du full....Foppa skulle göra mer poäng än Gretzky, inte en chans

Psychological
2009-05-10, 13:49
Är du full....Foppa skulle göra mer poäng än Gretzky, inte en chans

Klart han skulle ha gjort. Du är full som inte inser det. Dagens hockeyspelare är mycket bättre tränade och det är högre tempo. Foppa skulle ha lekstuga med gretzky

Psychological
2009-05-12, 00:14
Nu började precis penguins - capitals. Märker att ESPN är ca två minuter före canal plus. Hoppas penguins vinner o tar en semi plats nu .

Psychological
2009-05-12, 00:20
Nu gjorde gubben Guerin 1 - 0

dared
2009-05-12, 00:52
Hoppas Capital vänder i andra nu!

Pingu
2009-05-12, 08:49
Klart han skulle ha gjort. Du är full som inte inser det. Dagens hockeyspelare är mycket bättre tränade och det är högre tempo. Foppa skulle ha lekstuga med gretzky

Jagr krossade Foppa offensivt under hela hans karriär, samma med Lindros om man tar bort hans sista skadefyllda år. Ovechkin och Crosby är bättre nu än foppa var så enligt dig då så är Gretzky inte ens topp 5 genom tiderna då.......

Gretzky, Lemieux, Orr och Gordie Howe var i en halet annan liga än alla andra
Den enda jag vill lägga till i den katogorin är ryssen Valeri Charlamov

Sen är det självklart att dom åker snabbare nu då utrustningen inte väger hälften av vad den gjorde tidigare. En Bobby Orr med dagens utrustning åker cirklar runt Alexander Ovechkin

Psychological
2009-05-12, 12:13
Jagr krossade Foppa offensivt under hela hans karriär, samma med Lindros om man tar bort hans sista skadefyllda år. Ovechkin och Crosby är bättre nu än foppa var så enligt dig då så är Gretzky inte ens topp 5 genom tiderna då.......

Gretzky, Lemieux, Orr och Gordie Howe var i en halet annan liga än alla andra
Den enda jag vill lägga till i den katogorin är ryssen Valeri Charlamov

Sen är det självklart att dom åker snabbare nu då utrustningen inte väger hälften av vad den gjorde tidigare. En Bobby Orr med dagens utrustning åker cirklar runt Alexander Ovechkin

Min lista då
1. Foppa
2. Lemieux
3. Sundin
4. Gretzky
5. Malkin

Backar

1. Scott Stevens
2. Nicklas Lidström
3. Chris Chelios
4. Mike Green
5. Ray Borque

Blandat från dagens stjärnor med gårdagens, och se GRETZKY är med. Men det är bara för hans poängskörd. Defensivt tex så skulle JAG göra ett bättre arbete än honom .

Psychological
2009-05-12, 12:16
Black Hawks första lag till semi. Var väl lite otippat, men rätt bra gjort av dom . Får se om Detroit blir andra laget i natt som tar en semi plats ?

Trance
2009-05-12, 12:21
Min lista då
1. Foppa
2. Lemieux
3. Sundin
4. Gretzky
5. Malkin

Backar

1. Scott Stevens
2. Nicklas Lidström
3. Chris Chelios
4. Mike Green
5. Ray Borque

Blandat från dagens stjärnor med gårdagens, och se GRETZKY är med. Men det är bara för hans poängskörd. Defensivt tex så skulle JAG göra ett bättre arbete än honom .

Förutom att listorna i allmänhet är rätt lustiga men hur i... är Sundin ens i närheten av en sådan lista? Sundin har inte ens varit bäst i NHL en enda säsong. Samt Scott Stevens och Mike Green (borde inte heller vara nära egentligen) före Borque...

Psychological
2009-05-12, 12:35
Förutom att listorna i allmänhet är rätt lustiga men hur i... är Sundin ens i närheten av en sådan lista? Sundin har inte ens varit bäst i NHL en enda säsong. Samt Scott Stevens och Mike Green (borde inte heller vara nära egentligen) före Borque...

Spelar väl ingen roll om sudden inte vunnit poängligan . Han är störst i Toronto genom all tider och har gjort otroligt massa poäng . Det räcker för mig, men han kanske är en medelmåttta i dina ögon ? Angående Mike Green så skrev jag (dagens och gårdagens) . Han är lätt NHLs bästa back just nu och om 10 år är han en legend. Sätter han före Bourque eftersom han kommer att ha gjort mer poäng än honom när hans karriär e slut.

Psychological
2009-05-12, 12:37
Calle Johansson skulle hålla med min lista bara så ni vet ;)

130kg finsk sisu
2009-05-12, 12:41
Min lista då
1. Foppa
2. Lemieux
3. Sundin
4. Gretzky
5. Malkin

Backar

1. Scott Stevens
2. Nicklas Lidström
3. Chris Chelios
4. Mike Green
5. Ray Borque

Sundin och Malkin har nog absolut ingenting att göra på en TOP-5 lista över
spelare genom tiderna. Foppa har på sätt och vis i.o.m sin talang men spelmässigt kom han aldrig upp i ett TOP-5 status. Gordie Howe, Mark Messier, Jagr, Lindros, Yzerman, Sakic, Mike Bossy, Selänne, Kurri, Bobby Clarke borde gå före Sundin och Malkin. Av backarna hör varken Chelios eller Green hemma där. Var finns Paul Coffey och Bobby Orr?

von huff
2009-05-12, 13:11
Det är ganska omöjligt att lista de bästa spelarna, alla bidrar till sitt lag på olika sätt.Chris Pronger är inte top fem i backar men han är underskattad tycker jag

Trance
2009-05-12, 13:39
Denna lista är ganska intressant, speciellt om man följer med diskussionerna och röstningen som leder till den. Hela History-board är fullt att folk som är riktigt duktiga och argumenterar väl för sin sak.

http://hfboards.com/showthread.php?t=486479

Men visst är det omöjligt att skapa en objektiv lista; hur väger man olika tider mot varandra och hur väger man en väldigt kort men jättebra karriär mot en lång och bra.

Trance
2009-05-12, 13:42
Spelar väl ingen roll om sudden inte vunnit poängligan . Han är störst i Toronto genom all tider och har gjort otroligt massa poäng . Det räcker för mig, men han kanske är en medelmåttta i dina ögon ?

Sundin har varit bra men det är knappt att han skall komma med i Hall of Fame; det vore i såfall för hans internationella guld och bara för att det är just i Toronto han har spelat i.

Sundin har varit en stabil förstalinje-spelare och ledare som varit väldigt jämn i sin produktion. Men han har aldrig tagit det där sista steget till riktig elit (som t.ex. Forsberg och Lidström har gjort).

High1ander
2009-05-12, 14:08
Jag tycker verkligen inte att Foppa är bättre än Gretzky. Foppa är grymt bra, känns mer som en allroundspelare (så på det sättet är han kanske bättre), men Gretzky hade en sjuk talang för att göra mål. Jag kolla Gretzky för ett litet tag sen på diverse videos med hans mål o så. Det man märker med honom är att han är ett jävla geni på att få målvakten dit han vill så han bara kan peta in pucken i mål. Det ser så jävla lätt ut när han gör mål, han leker in pucken. Ofta så sköt han precis så pass löst att målvakten hade tid på sig att "åka iväg" från målet för att pucken skulle gå in, om han hade tagit i hårdare så skulle målvakten fortfarande ha kvar sitt ben ivägen. Det är just sådana saker som jag ser i stora spelare som Mario och Wayne, det är inte bara hårda skott, eller dribblingar, utan det är timingen, de skapar luckor som bara finns en halv sekund och de skjuter mot luckan innan den kommit till, de ser in i framtiden att den kommer öppnas...

Sundin tycker jag inte heller passar in i en topp 5 all time, han är bra, en klippa i laget men ingen fixstjärna.

Mourten
2009-05-12, 14:17
Haha vilka jävla listor ni gör, bara för att ni inte kollade ishockey på 1920-1980tal kan ni inte peta dom direkt. Sundin är fan inte ens top 500 genom tiderna.
Gretzky, Howe, Orr, Lemiuex, B Hull, Borque, Hasek, Messier, Esposite, Lidström.
De är stora spelare!

Mourten
2009-05-12, 14:18
Ev kommer Crosby och Ovethink nå dit.
Gretkzy har 50 hattricks under NHLs grundserie! å har gjort mer mål än Messier gjort poäng (som är 2a i listan) !!

rooz
2009-05-12, 15:41
Stevens var bra på 1 sak, att smälla folk sönder och samman..

Hur Sundin kan komma före storheter som Gretzky,Esposito och Gordie Howe vill jag inte ens uttala mig om:smash:

Detroit till nästa runda, hoppas en viss ryss kan producera igen:whipped:

130kg finsk sisu
2009-05-12, 18:45
Stevens är en Hall of Fame medlem som har en enorm respekt bland sina medspelare för sitt tuffa spel, sin dedikation, för sin vilja, för sitt hockeykunnande, för sin ledarstil. Kom inte för bövelen och säg att han inte kunde lira hockey.

Mourten
2009-05-12, 18:49
Stevens är en Hall of Fame medlem som har en enorm respekt bland sina medspelare för sitt tuffa spel, sin dedikation, för sin vilja, för sitt hockeykunnande, för sin ledarstil. Kom inte för bövelen och säg att han inte kunde lira hockey.

Men likväl spelade han jävligt fult och har många riktigt fega open ice tacklingar på sitt samvete.

130kg finsk sisu
2009-05-12, 19:13
Vad jag vet så fick Stevens sällan utvisning för sina tacklingar.
Skulle säga att Super-mario, Foppa och Sudden spelade lika fult som Stevens.

rooz
2009-05-12, 19:29
Okej, han var en otrolig ledare.

Vad jag vet så fick Stevens sällan utvisning för sina tacklingar.
Skulle säga att Super-mario, Foppa och Sudden spelade lika fult som Stevens.

När Scott Walker slog ner Aaron Ward (Inget slagsmål, utan Walker tar ett "cheap shot") Walker får 2.500 i böter och bli avstängd 1 match. (Han tjänar 2,5 miljoner per år) Det säger lite om knäppt det är i NHL.

När Stevens tacklade Paul kariya så var det ingen "clean" open ice:smash:

Sök på "scott stevens top 10" på tuben om du inte gjort det. Och bedöm därefter:)
__________________________________________________ _______

Pronger är en fegis....Riktigt feg är han

130kg finsk sisu
2009-05-12, 19:41
Har sett filmen. Lite sen men man kan inte dömma efter en tackling.

130kg finsk sisu
2009-05-12, 19:45
nu kan vi ju diskutera i all evighet om stevens och alla andra och mäta deras penisar. Men att göra 78 poäng från backposition är bra, riktigt bra för en som "bara kan smälla sönder folk". http://sv.wikipedia.org/wiki/Scott_Stevens

130kg finsk sisu
2009-05-12, 19:48
Lidströms toppsäsong är 80 pinnar. http://en.wikipedia.org/wiki/Nicklas_Lidstr%C3%B6m

OBS! är dock medveten om att Lidström har fler 50+ poäng säsonger.

rooz
2009-05-12, 19:50
Har sett filmen. Lite sen men man kan inte dömma efter en tackling.
Tyvärr finns det så många fler än den! Det han ofta gjorde var att han tacklade motståndare när denne hade huvudet nere (inget fel i det, bara bra timenig) men detta gjorde att många fick rätt ordentliga skador. (lindros)

Scott Stevens var en grym ledarfigur, vilket han bevisade i Devils. Men Ändå, många tacklingar som var som överfall.

130kg finsk sisu
2009-05-12, 20:01
För mej är det inte en ful tackling att tackla då man har ner huvudet.
"Keep your head up" är ju A och O i hockey. T.ex Lindros lärde sig aldrig.
Accepterar man inte detta är det bandy som gäller.

von huff
2009-05-12, 20:08
En av de mest uppseendeväckande spelarna var Tie Domi som sprutade vatten på motståndarlagets fans och Theo Flury som med sin 165cm tacklade/skuffade/slog omkull motståndarlagets maskot:D

rooz
2009-05-12, 20:10
Skrev ju det? Bara det att några åkt på ordentliga skador. Vet själv hur nöjd man är med en bra tackling, dock tråkigt om någon skadar sig ordentligt!

Stevens är nog en av dem bästa/den bästa open ice tacklarna i historien:hbang:

von huff
2009-05-12, 20:19
En rolig grej som hände (många kanske skulle kalla det sorgligt men skitsamma) var i San Jose. Fleury fick matchstraff och visades av banan. När han klev av isen så möttes han av Sharks maskot som började reta Theo och det var ett stort misstag. Först spearade Theo maskoten så att två revben gick av och sen skickade han på honom en höger så han föll pladask. Han blev avstängd en tid och det kostade nog några tusen också. Dumt gjort, men det såg jävligt roligt ut. Det man kan säga om Theo är att han levde livet fullt ut som han såg det och ibland rann det över.
-Johansson

Mourten
2009-05-12, 20:23
Tyvärr finns det så många fler än den! Det han ofta gjorde var att han tacklade motståndare när denne hade huvudet nere (inget fel i det, bara bra timenig) men detta gjorde att många fick rätt ordentliga skador. (lindros)

Scott Stevens var en grym ledarfigur, vilket han bevisade i Devils. Men Ändå, många tacklingar som var som överfall.

Nu finns de iof Checking to the head, dvs tackling som uppenbart riktas mot huvudet, minimi straff 2+10 min.

130kg finsk sisu
2009-05-12, 20:28
Nu finns de iof Checking to the head, dvs tackling som uppenbart riktas mot huvudet, minimi straff 2+10 min.

I elitserien. Inte i NHL. Där finns inte nåt som heter checking to the head. Gör man en huvudtackling med armbåge eller annat otillåtet får man matchstraff för attempt to injure. Man får tackla även om det träffar huvudet bara tacklingen är schyst.