handdator

Visa fullständig version : NHL Tråden !


Sidor : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

Psychological
2009-06-13, 14:30
Får väl säga grattis till pajas laget ;) Som ofta så vinner inte logiken i hockey

jocke12
2009-06-13, 14:34
Får väl säga grattis till pajas laget ;) Som ofta så vinner inte logiken i hockey

Och de är "pajas laget" för att?

Psychological
2009-06-13, 14:34
Det var ju tråkigt att Detroit inte lyckades ta hem det, närmare kan man ju inte komma.

Däremot som sagt pingvinerna är ju lika förtjänta av vinsten, marginaler som avgör. Men nu kan väl vissa här inte påstå att man inte kan vinna med "bara" två stjärnor iaf....

Det bästa som kunde hända för Pittsburgh var att franzen tog ut Cindy. hela laget blir mer taggat av det och därför vann dom. Tror även att Detroit hade vunnit om Pittsburgh spelat på hemmaplan. Känns som man kan spela mer avslappnat på bortaplan. Det här var EN match och tyvärr den viktigaste, och jag tycker fortfarande att Pittsburgh inte har ett speciellt bra lag, men just den här matchen så gick allt deras väg.

Psychological
2009-06-13, 14:35
Och de är "pajas laget" för att?

De har bara tre spelare ;) Staal , Cindy , Malkin

Pelle2
2009-06-13, 14:43
Psychological är bara en okunnig sur Detroitsupporter som kommer med dåliga pinsamma bortförklaringar.
Men det är ju det som gör sporter så roliga, när det inte går deras väg! :laugh:

Psychological
2009-06-13, 15:06
Psychological är bara en okunnig sur Detroitsupporter som kommer med dåliga pinsamma bortförklaringar.
Men det är ju det som gör sporter så roliga, när det inte går deras väg! :laugh:

Du får gärna kalla mig sur , men inte okunnig. Har följt NHL och speciellt Detroit sen 1988. Har även spelat hockey själv i ca 16 år så kom inte o snacka. Alla vet att Pittsburgh lever på Malkin och Crosby. Dom hade ALDRIG vunnit utan dom och nu menar jag inte just den sista matchen utan på hela säsongen och slutspelet. Detroit är helt klart ett bättre lag , fråga vilken expert somhelst. Men just igår så låste sig det mesta och det var just då det var som viktigast. Ändå en eloge till Pittsburgh som orkade hålla undan , och det var mest pga att Crosby utgick som jag tidigare skrivit.
Finns fler gånger där vilja har slagit finess. Senast för två år sen när Ducks slog Senators .

Psychological
2009-06-13, 15:15
Skitsamma, nu är det slut och silly season börjar . Rykten säger att Khabibulin och Heatley är på g till Detroit. Osgood slutar antagligen tillsammans med Draper o Maltby .

qwerty1
2009-06-13, 15:47
Det bästa som kunde hända för Pittsburgh var att franzen tog ut Cindy. hela laget blir mer taggat av det och därför vann dom. Tror även att Detroit hade vunnit om Pittsburgh spelat på hemmaplan. Känns som man kan spela mer avslappnat på bortaplan. Det här var EN match och tyvärr den viktigaste, och jag tycker fortfarande att Pittsburgh inte har ett speciellt bra lag, men just den här matchen så gick allt deras väg.

Det stod 3-3 i matcher, hur dum får man vara? För varje post du postar så blir du bara dummare o dummare.

130kg finsk sisu
2009-06-13, 16:02
Skulle t.ex Detroit vinna utan Zäta och Lidström? Knappast...

Psychological
2009-06-13, 16:24
Skulle t.ex Detroit vinna utan Zäta och Lidström? Knappast...

Tror jag dom skulle klara av. Har en mycket större bredd än Pittsburgh. Dom klarade ju sig bra utan Lidas o Datsyuk

Psychological
2009-06-13, 16:25
Det stod 3-3 i matcher, hur dum får man vara? För varje post du postar så blir du bara dummare o dummare.

Det får stå för dig

Pingu
2009-06-13, 16:52
Du får gärna kalla mig sur , men inte okunnig. Har följt NHL och speciellt Detroit sen 1988. Har även spelat hockey själv i ca 16 år så kom inte o snacka. Alla vet att Pittsburgh lever på Malkin och Crosby. Dom hade ALDRIG vunnit utan dom och nu menar jag inte just den sista matchen utan på hela säsongen och slutspelet. Detroit är helt klart ett bättre lag , fråga vilken expert somhelst. Men just igår så låste sig det mesta och det var just då det var som viktigast. Ändå en eloge till Pittsburgh som orkade hålla undan , och det var mest pga att Crosby utgick som jag tidigare skrivit.
Finns fler gånger där vilja har slagit finess. Senast för två år sen när Ducks slog Senators .

Håller med, du verkar vara väldigt okunnig. Ingen kunnig skulle ha mats sundin på en topp 5 lista över bätsa spelare genom tiderna eller mike green på en likadan för backarna.
Har sett alla final matcherna utom den som detroit vann med 5-0 och jag tycker absolut att Penguins har varit bättre. Dom hade fruktansvärt oflyt dom 2 första matcherna men spelade bra
Såg att du skrev pajas lag om dom också, det säger en del om ditt "kunnande"

Pingu
2009-06-13, 17:05
Tror även att Detroit hade vunnit om Pittsburgh spelat på hemmaplan. Känns som man kan spela mer avslappnat på bortaplan. Det här var EN match och tyvärr den viktigaste, och jag tycker fortfarande att Pittsburgh inte har ett speciellt bra lag, men just den här matchen så gick allt deras väg.

Skrev du inte för någon dag sedan att Detroit skulle vinna för att hela finalserien så hade hemma laget vunnit.....
Dom fick stryk av ett bättre hockeylag helt enkelt

solo
2009-06-13, 17:28
Detroit hade en makalös tur senaste matchen,tror inte dom kan hoppas på det så länge till, slår till med tipset att pittsburgh vänder på detta *popcorn*
Tror bara ett lag vänt 0-2 någonsin i en final men nu kan det va dags .

Så här i efterhand kan man fråga sig vem som kan nåt om idrott som en viss person frågade mig *kissass*

Psychological
2009-06-13, 17:43
Håller med, du verkar vara väldigt okunnig. Ingen kunnig skulle ha mats sundin på en topp 5 lista över bätsa spelare genom tiderna eller mike green på en likadan för backarna.
Har sett alla final matcherna utom den som detroit vann med 5-0 och jag tycker absolut att Penguins har varit bättre. Dom hade fruktansvärt oflyt dom 2 första matcherna men spelade bra
Såg att du skrev pajas lag om dom också, det säger en del om ditt "kunnande"

Dom spelade bra i den första perioden de två första matcherna sen hade dom ingenting att säga till om . Och angående min lista så har jag med Sundin pga att han gjort så mycket för ett lahgs om är rätt dåliga . Kommer inte ändra min uppfattning. tycker sudden är större än salming i toronto.

Pingu
2009-06-13, 20:58
Dom spelade bra i den första perioden de två första matcherna sen hade dom ingenting att säga till om . Och angående min lista så har jag med Sundin pga att han gjort så mycket för ett lahgs om är rätt dåliga . Kommer inte ändra min uppfattning. tycker sudden är större än salming i toronto.

Sudden kan vara större än Salming i toronta ja men faktum är att sudden inte är topp 100 genom tiderna

Verkar som ducks tradar Pronger till kings mot Jack Johnsson + Kings första val i draften i år (5 e totalt). Blir det verklighet så kommer Kings antagligen att ha den bästa back duon i ligan i Pronger och Doughty

Pingu
2009-06-14, 10:39
Skitsamma, nu är det slut och silly season börjar . Rykten säger att Khabibulin och Heatley är på g till Detroit. Osgood slutar antagligen tillsammans med Draper o Maltby .

Detroit får inte in Heatleys 7,5 miljoner per år under lönetaket

Hårdaste ryktena nu är Chicago och Edmonton enligt spelaragenterna.
Chicago har massor med unga lovande spelare och ska det bli en affär där så kommer Brian Campbell också inkluderas. Han har ett likvärdigt kontrakt också på 7,1 miljoner

Edmonton ska ligga bästa till. Backen tom gilbert och forwarden Patrick o`sullivan + antingen Lubomir visnovsky eller sheldon souray kommer ingå i bytet. Personligen så skulle jag gärna se power forwarden Dustin Penner till Ottawa, han skulle se grymt bra ut på Spezzas ytterkant men han har producerat dåligt i år + att han har ett dyrt kontrakt

Kings har också massor med talanger främst på backsidan vilket borde intressera Senators. Skulle dom landa Heatley och nu även Chris Pronger så blir dom att räkna med nästa år. Har massor med utrymme i lönetaket också

Kan tänka mig att ducks, sharks och blues också kommer ringa Bryan Murray (Ottawas gm) ganska flitigt om Heatley

Bruins och självklart toronto är nog lagen i öst men Boston har samma problem som Detroit i lönetaket. Blir det nått där så kommer Phil Kessel vara en del i paketet och backen Dennis Weideman men som sagt, lönetaket kommer göre en sådan affär i princip omöjlig

Toronto är alltid med i bilden man har lite att erbjuda

Kommer hända mycket i sommar och många tunga namn kommer byta adresser. San Jose kommer städa i truppen och skaffa ordentliga yttrar

Mitt tipps är att Heatley hammnar i antingen Edmonton eller San Jose

psirus
2009-06-15, 12:59
Finns det någon sida där man kan följa alla silly season rykten?

Pingu
2009-06-15, 21:39
Finns det någon sida där man kan följa alla silly season rykten?

Tsn : sök efter vad Bob Mckenzie skriver, an av hockeyvärldens bästa analytiker och fruktansvärt respekterad. Dom ev trader han pratar om brukar också hända

Hockeysfuture : Här finns det gott om kunnigt folk, massor med amatör scouter åt NHLlagen finns här + Bob Mckenzie

Hockeytraderumors : Inte lika vass som dom båda ovan men ändå helt ok

psirus
2009-06-16, 08:24
Tack Pingu

rooz
2009-06-16, 15:57
Detroit får inte in Heatleys 7,5 miljoner per år under lönetaket


Men om Detroit blir av med Osgood/Hossa/Maltby/Draper/ samuelsson? då måste man väll få in Heatley?

Pingu
2009-06-16, 22:20
Men om Detroit blir av med Osgood/Hossa/Maltby/Draper/ samuelsson? då måste man väll få in Heatley?

Jo det gör dom men då har dom inte råd att behålla någon av deras andra free agents eller restricted free agents. Här räknar jag med att Hossa inte får förlängt kontrakt och pengarna som sparas där går åt att behålla resterande lag - Draper, Maltby och Osgood.
Sen har Detroit inte så mycket att trada med heller för varken Z eller Pavel kommer bytas bort

rooz
2009-06-17, 13:34
Jo det gör dom men då har dom inte råd att behålla någon av deras andra free agents eller restricted free agents. Här räknar jag med att Hossa inte får förlängt kontrakt och pengarna som sparas där går åt att behålla resterande lag - Draper, Maltby och Osgood.
Sen har Detroit inte så mycket att trada med heller för varken Z eller Pavel kommer bytas bort
Sant!!

Psycho, Pittsburgh var bäst när det verkligen gällde. Inget att diskutera om..

Trance
2009-06-17, 13:40
Lidström hade en rätt smärtsam skada, aj.

Red Wings defenseman Nicklas Lidstrom was speared by Blackhawk Patrick Sharp in the testicles during game 3 of that matchup. The pain was too much so he had surgery while the Wings played game 4.

130kg finsk sisu
2009-06-17, 14:21
Fy fan. Usch vilken skada!

Angående silly season så ryktas koivu till Anaheim.

Pingu
2009-06-17, 22:34
Fy fan. Usch vilken skada!

Angående silly season så ryktas koivu till Anaheim.

Han skulle passa bra där som 2:a center bakom Getzlaf
Sen så kommer Torontos gm Brian Burke antagligen gå ganska hårt på J-S Giguere. Burke var tidigare gm i Anaheim så han vet vad han har att vänta där.
Ett annat realistiskt mål för Giguere är Flyers
Hillier har mer eller mindre spelat bort Giguere från anaheim nu

Psychological
2009-06-21, 22:11
Victor Hedman gick som nr 2 i draften va ? Vilket lag ?

Nielsen
2009-06-21, 22:27
26 och 27 Juni är det.

Psychological
2009-06-21, 22:29
26 och 27 Juni är det.

Hm, tyckte jag såg nån lista där det stod att Hedman var tvåa o Tavares etta .

Nielsen
2009-06-21, 22:30
Hedman förväntas dock att gå åtminstone som topp tre, en del ser till och med en möjlighet till att han går som nummer ett.

Psychological
2009-06-21, 22:31
[QUOTE=Nielsen;3736613]Hedman förväntas dock att gå åtminstone som topp tre, en del ser till och med en möjlighet till att han går som nummer ett.[/QUOTE


Har en svensk någonsin gått som nr ett ? Foppa kanske ?

Freq
2009-06-21, 22:35
[QUOTE=Nielsen;3736613]Hedman förväntas dock att gå åtminstone som topp tre, en del ser till och med en möjlighet till att han går som nummer ett.[/QUOTE


Har en svensk någonsin gått som nr ett ? Foppa kanske ?

Mats Sundin

Nielsen
2009-06-21, 22:36
Ja, Sundin är väl den enda?

Psychological
2009-06-21, 22:42
Ja, Sundin är väl den enda?

Har inte sån stor koll på det där. Kollade 07 och 08 pga att två västerås grabbar var med o gick rätt tidigt. Det var Patrik Berglund o Mikael Backlund. Undrar om Canal plus sänder det live i år igen ?

erikkarlsson
2009-06-21, 23:02
V. Hedman.. Han har fått lite storhetsvansinne.

Han verkar satsa stenhårt på att ta en ordinarie NHL plats till hösten, och det är ju klart att man ska satsa och tro på sig själv, men.
Han var ärligt talat inte så himla bra den här säsongen, TImander fick rädda honom många gånger när han gick bort sig i egen zon.

Han har en otrolig potential speciellt framåt, men då får han lära sig att skjuta på mål också, och jag menar killen är 2 m lång men tacklar sämre än Tobias Enström

Som sagt han har en enorm potential, men att han skulle ta en NHL plats redan till hösten? Jag är tveksam, i så fall måste han ha en rutinerad backklippa bredvid sig precis som i Modo.

rooz
2009-06-22, 08:48
V. Hedman.. Han har fått lite storhetsvansinne.

Han verkar satsa stenhårt på att ta en ordinarie NHL plats till hösten, och det är ju klart att man ska satsa och tro på sig själv, men.
Han var ärligt talat inte så himla bra den här säsongen, TImander fick rädda honom många gånger när han gick bort sig i egen zon.

Han har en otrolig potential speciellt framåt, men då får han lära sig att skjuta på mål också, och jag menar killen är 2 m lång men tacklar sämre än Tobias Enström

Som sagt han har en enorm potential, men att han skulle ta en NHL plats redan till hösten? Jag är tveksam, i så fall måste han ha en rutinerad backklippa bredvid sig precis som i Modo.
Tacklar han sämre? Hans tacklingar är inte dåliga, bara det att dessa är väldigt få!

Tror dock som flertalet att Tavares går 1'a, då han besitter fler kvaliteter än Hedman och visade vid senaste JVM att han kan bli någon att räkna med.

(Lite roligt att ditt nick är samma som en viss ung elitserieback*popcorn*)

erikkarlsson
2009-06-22, 10:32
Tacklar han sämre? Hans tacklingar är inte dåliga, bara det att dessa är väldigt få!

Tror dock som flertalet att Tavares går 1'a, då han besitter fler kvaliteter än Hedman och visade vid senaste JVM att han kan bli någon att räkna med.

(Lite roligt att ditt nick är samma som en viss ung elitserieback*popcorn*)

De är alldeles, alldeles för få.

NOO, han var sämsta backen i JVM, är Modoit.

rooz
2009-06-22, 10:35
De är alldeles, alldeles för få.

NOO, han var sämsta backen i JVM, är Modoit.
Sämst var han nog inte, fanns många som var sämre..Men gillar inte att han gör det så svårt för sig själv och sina lagkamrater genom att försöka spela sig ur alla lägen.

MODO FO SHO:D:hbang:

Psychological
2009-06-22, 10:40
Victor Hedman är en supertalang och kommer lyckas i NHL så det står härliga till. Man behöver inte kötta o tacklas för att lyckas. Kolla bara på Nicklas Lidström .

rooz
2009-06-22, 10:54
Victor Hedman är en supertalang och kommer lyckas i NHL så det står härliga till. Man behöver inte kötta o tacklas för att lyckas. Kolla bara på Nicklas Lidström .
Ja, sedan tror jag inte Hedman når Lidas nivå. Man behöver vara oerhört spelskicklig för att klara av att spela back i dagens NHL utan att tacklas.

Supertalang eller ej, finns många som gick högt i draften men aldrig blev något, samt folk som gick sent och idag tillhör dem bästa (Zäta tex)

Jag hoppas Hedman lyckas, skulle vara kul:)

Pingu
2009-06-23, 16:54
Är inte alls övertygad om att Hedman kommer lyckas, han är ett jättelöfte men jag ser brister i han spel som kan göra det jobbigt för han i NHL.
Han har inte imponerat på mig dom matcher jag har sett i år, varken på tv eller live
Jvm var också en flopp för hans del

Tavares kommer gå som etta iaf sen står det mellan Hedman och Duchene
Jared Cowen är en annan back som har tippats gå mellan 2-4 plats men hans säsong slutade med en allvarlig knäskada så han kommer sjunka på rankingen
Ryan Ellis, också back är fruktansvärt spelskicklig men har storleken mot sig annars hade han varit ett topp 5 val. Han slutar nog runt 10-15 plats i år

Psychological
2009-06-25, 20:11
Är inte alls övertygad om att Hedman kommer lyckas, han är ett jättelöfte men jag ser brister i han spel som kan göra det jobbigt för han i NHL.
Han har inte imponerat på mig dom matcher jag har sett i år, varken på tv eller live
Jvm var också en flopp för hans del

Tavares kommer gå som etta iaf sen står det mellan Hedman och Duchene
Jared Cowen är en annan back som har tippats gå mellan 2-4 plats men hans säsong slutade med en allvarlig knäskada så han kommer sjunka på rankingen
Ryan Ellis, också back är fruktansvärt spelskicklig men har storleken mot sig annars hade han varit ett topp 5 val. Han slutar nog runt 10-15 plats i år


Killen är rätt ung. Lidström imponerade inte så mycket i Västerås innan han gick till Detroit. Tror nog att Hedman blir en hyfsad back i NHL. Angående backar så fattar jag inte varför Anton Strålman knappt får spela i Toronto ?Han har varit vår bästa back i VM två år i rad och platsar helt klart i ett pisslag som toronto. Kanske nån "svenskhatare" som tränar dom, men han borde byta klubb i alla fall .

Pingu
2009-06-27, 00:36
Pronger till flyers mot Lupul och Sbisa

Nielsen
2009-06-27, 07:42
Roligt att det gick såpass många svenskar i första rundan.

Pingu
2009-06-27, 11:48
Nattens överaskning var att Jordan Schroeder föll till 22:a plats, där gjorde Vancouver en "stöld"

Att Islanders tradade till sig ett till första val och valde Calvin de Haan som 11totalt var också en knall, han tippades från 25-35 plats

Edmonton gjorde också ett kap i MSP som 10a och Ottawa som fick Jared cowen som 9a

Kul också att Aikarna Rundblad och Erixon gick i första rundan:thumbup:
Annars gick det väl som planerat, ska bli kul i natt och se resten av draften

Nielsen
2009-06-27, 16:26
Ja, nattens draft känns nästan mer intressant, eftersom att mitt kära Chicago faktiskt har en del val att göra :-)

Pingu
2009-06-27, 20:46
Florida skickar Jay Bouwmeester till Calgary mot ett draftval och backen Jordan Leopold

Kan nu Calgary signa Jay så är frågan om inte Calgary besitter NHLs bästa backbesättning. Bouwmeester är en topp 10 back och Regher + Phaneuf är båda med på en topp 20 lista över bästa backar i Ligan :thumbup:

En kul grej till är längden på Flames backar :
Phaneuf - 190
Regeher - 190
Bouwmeester - 194
Sarich - 193
Pardy - 193
Aulie - 198

Pingu
2009-06-27, 20:55
Martin Havlats rättigheter tradas till Montreal och nu väntas bara ligan godkänna bytet. Där får BlackHawks lös en massa utrymme i lönetaket så min lågoddsare är att dom kommer satsa stenhårt på att få lös Dany Heatley från Ottawa nu. Heatley sa förraveckan att Chicago är en klubb han skulle godkänna en trade till.
Cam barker eller Brian Campbell kommer isåfall ingå i ett byte och även power forwarden Jack Skille + ev draftval. Kan också se att Senators kan ha intresse för centern Dave Bolland

Nielsen
2009-06-28, 10:12
Martin Havlats rättigheter tradas till Montreal och nu väntas bara ligan godkänna bytet. Där får BlackHawks lös en massa utrymme i lönetaket så min lågoddsare är att dom kommer satsa stenhårt på att få lös Dany Heatley från Ottawa nu. Heatley sa förraveckan att Chicago är en klubb han skulle godkänna en trade till.
Cam barker eller Brian Campbell kommer isåfall ingå i ett byte och även power forwarden Jack Skille + ev draftval. Kan också se att Senators kan ha intresse för centern Dave Bolland


http://www.hockeybuzz.com/blog/Mark-Christopher/Havlat-rights-traded-to-Montreal/121/21802


Jag tror (läs hoppas) att Havlat kan tänka sig att stanna i chicago även om han kan få högre lön i någon annan klubb.

130kg finsk sisu
2009-06-30, 08:32
Började fundera att man nog nu kan ranka Lidas som främste europè genom tiderna. Han har nog gått om både Kurri och Jagr. Vad tycker ni?

Trance
2009-06-30, 09:07
Började fundera att man nog nu kan ranka Lidas som främste europè genom tiderna. Han har nog gått om både Kurri och Jagr. Vad tycker ni?

Det är väl mellan Lidström, Jargr och Hasek.

rooz
2009-06-30, 10:06
1.Lidström
2.Hasek
3.Jager

130kg finsk sisu
2009-06-30, 12:50
Trance, var det inte du som hade nån "officiell" top lista om NHL-spelare genom tiderna?

Intressant att ni inte har med Kurri på nån av era TOP-3

Trance
2009-06-30, 12:59
Trance, var det inte du som hade nån "officiell" top lista om NHL-spelare genom tiderna?

Intressant att ni inte har med Kurri på nån av era TOP-3

Det är inte officiell eller så utan det är 20-talet medlemmar på hfboards history-forum som under några månader röstar och har diskussioner och röstar igen om den. Att göra en perfekt lista är svårt, självklart så är dagens spelare mycket bättre än de från 30-talet men de försöker väl jämföra hur mycket de dominerade sina medspelare från samma tid (samt hur mycket talang man kan se).

Intressant lista oavsett:
http://hfboards.com/showthread.php?t=486479

Anledningen till att man inte anser att Kurri är bland de tre är väl att de tre är så enormt bra och inte att Kurri var dålig på något sätt. T.ex. Hasek är förmodligen den bästa målvaktstalangen någonsin och den målvakten som haft absolut bäst peak.

130kg finsk sisu
2009-06-30, 13:03
Sant. Men man skall komma ihåg att 70 och 80 talets europeèr inte hade det så lätt. Iofs var väl Hasek en av de första bra europeiska målvakterna när han kom till Buffalo.

Pingu
2009-06-30, 15:29
Det är inte officiell eller så utan det är 20-talet medlemmar på hfboards history-forum som under några månader röstar och har diskussioner och röstar igen om den. Att göra en perfekt lista är svårt, självklart så är dagens spelare mycket bättre än de från 30-talet men de försöker väl jämföra hur mycket de dominerade sina medspelare från samma tid (samt hur mycket talang man kan se).

Intressant lista oavsett:
http://hfboards.com/showthread.php?t=486479

Anledningen till att man inte anser att Kurri är bland de tre är väl att de tre är så enormt bra och inte att Kurri var dålig på något sätt. T.ex. Hasek är förmodligen den bästa målvaktstalangen någonsin och den målvakten som haft absolut bäst peak.

Skulle ranka Hasek före Lidas som bästa icke nordamerikan med Jagr och kurri tätt där bakom.
Hasek var grym och hans uppvisning i Nagano os 1998 är det bästa som skådats i målvaktsväg.
Lidas har hållit en jämmn hög nivå väldigt länge och 6 norrisar är riktigt bra även om 2 av dom skulle ha gått till Chris Pronger men han missade pga skador för många matcher 2000/2001 och 2006/07, var som tvungen att få det sagt *popcorn*
Kurris offensiv vet vi alla om men han har varit 2 i omröstningen av bästa defensiva forward ett par gånger
Jagr var den bästa offensiva spelaren från mitten av 90 till 2000 talet, jävligt unerhållande att se på:thumbup:

rooz
2009-06-30, 17:08
Hossa får ett sista bud från Detroit, Chelios försvinner. Sedin brothers hamnar i...Toronto?

Pingu
2009-06-30, 23:00
Havlat verkar stanna i Chicago och är villig att gå ned i lön för det

Scott gomez till montreal och chris Higgins går åt andra hållet + några mindre kända namn. Rangers gjorde där av sig med ett fett kontrakt så ryktena om att dom är intresserade av Dany Heatley kan nog stämma.

Ska bli kul att se om Jay Bouwmeester accepterar Calgarys kontraktsförslag han får i kväll eller blir ufa 1/7

Blir några roliga dagar framöver gällande värvningar

psirus
2009-07-01, 21:50
Hossa till Chicago, de kan bli farliga nästa säsong.

Nielsen
2009-07-01, 23:04
12 år långt kontrakt med Hossa? Jag är INTE imponerad, speciellt inte med tanke på att det verkar som att Havlat är på väg bort. För som jag ser det finns det ingen chans att de har råd med båda.

Nielsen
2009-07-01, 23:40
Samuel Påhlsson nobbar Chicago och spelar de tre närmaste åren i Columbus Blue Jackets.


DAMNIT!

Psychological
2009-07-02, 00:18
Hossa till Chicago, de kan bli farliga nästa säsong.

Tror jag med. Många unga talanger blandat med rutin. De var med o nosade på de stora grabbarna i årets Stanley Cup och kommer garanterat vara bättre nästa år !

psirus
2009-07-02, 07:31
12 år långt kontrakt med Hossa? Jag är INTE imponerad, speciellt inte med tanke på att det verkar som att Havlat är på väg bort. För som jag ser det finns det ingen chans att de har råd med båda.

Nej de är sant, de beror ju helt på va de offrar och 12 år va lite mastigt. Påhlsson har redan gått? Det är en nyttig spelare att ha.

Psychological
2009-07-13, 09:39
Hedmans rookie lön var inte att leka med . 83 miljoner på tre säsonger.

messier11
2009-07-13, 14:07
Hedmans rookie lön var inte att leka med . 83 miljoner på tre säsonger.

då är det ju en massa bonusar som ska falla ut, just i hans fall vet jag inte exakt men det brukar ju vara typ:
0,67 poäng i snitt och minst ett visst antal matcher xxxx dollar
gå till slutspel xxxx dollar
vinna en slutspelsrunda xxxx dollar
osv... allt läggs ju på hans rookielön max 850000 dollar

daja
2009-07-13, 14:55
då är det ju en massa bonusar som ska falla ut, just i hans fall vet jag inte exakt men det brukar ju vara typ:
0,67 poäng i snitt och minst ett visst antal matcher xxxx dollar
gå till slutspel xxxx dollar
vinna en slutspelsrunda xxxx dollar
osv... allt läggs ju på hans rookielön max 850000 dollar

det var även att ta en plats i en viss formation, säg första eller andra backpar, antal mål och antal assist. räcker alltså inte att göra 60 assist och 3 mål för att få max bonus. sen var det visst antal spelminuter/match och en hel del andra variabler vilket gör att han kanske med lite tur träffar ungefär hälften av kriterierna om de nu är rimligt satta.

Psychological
2009-07-14, 11:03
Blir även skoj om Hedmans backpartner blir Öhlund. Då har vi två svenska backpar i NHL. Sedan tidigare lirar ju Ericsson o Lidström ihop .

messier11
2009-07-14, 22:04
kolla canalplus nu de visar nån gammal match vet inte från när(svartvitt) men tempot är riktigt bra iaf.. det är nog nån gammal final som visar att nog kunde de lira förr:)

kjell33
2009-07-14, 22:16
kolla canalplus nu de visar nån gammal match vet inte från när(svartvitt) men tempot är riktigt bra iaf.. det är nog nån gammal final som visar att nog kunde de lira förr:)

Plus att alla lirar utan hjälm. Även målvakterna!:hbang:

kjell33
2009-07-14, 22:19
Kul klipp
THjM6rIWObM

messier11
2009-07-15, 00:26
ingen hook på klubban tror jag de hade heller...

Nielsen
2009-07-15, 06:57
I chicago händer det mer än att spelare kommer och försvinner...

Länk (http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=442592)

daja
2009-07-15, 09:33
Gillar Chicagos strategi, önskar att fler lag byggde för framtiden istället för att ha så bråttom.

daja
2009-07-23, 18:42
Känns kanske som att man får ta och skaffa Viasat, de ska visa 5 livematcher i veckan och har värvat Nicklas Holmgren och Calle Johansson, klart de två bästa kommentatorerna/experterna i Sverige.

Nielsen
2009-07-23, 23:26
Mjo, sitter och funderar på det jag också.

Trance
2009-07-24, 00:57
Gillar Chicagos strategi, önskar att fler lag byggde för framtiden istället för att ha så bråttom.

Chicago kommer att ha vissa problem nästa år med cap space.

Pingu
2009-07-29, 09:58
Något är på g i Tampa, Prospal har blivit utköpt och det går ganska tunga rykten att Vinny Lecavalier ska till toronto. Kabrle kommer isf vara en del i paketet men där kommer det vara massor med draft val och spelare inblandade.

Toronto har värvat riktigt bra på backsidan och skulle dom få en kille som Vinny så kan det bli et kul år för Lönnlöven

rooz
2009-07-29, 10:00
Lågt för högt i jämnförelse till taket, elller förstärker med någon kändis?

rooz
2009-07-29, 10:03
Bruins försökte tydligen få iväg Phil Kessel till Toronto, för Kaberle. Dock funkade inte detta tydligen.

xeto
2009-07-29, 11:05
Bruins försökte tydligen få iväg Phil Kessel till Toronto, för Kaberle. Dock funkade inte detta tydligen.

Kanske är för att Kaberle har en no-trade klausul

Pingu
2009-07-30, 23:04
Zubov lämmnar Dallas för KHL

Ole-Kristian Tollefson till fyers, det kommer smälla rejält hoc dom i vinter

Alex Tanguay försöker få kontrakt med Penguins

Detroit verkar vilja ha tillbaka Jason Williams

Phil Kessel kan vara på väg till San Jose, personligen tror jag Ottawa ligger bäst till där med Heatley som går i motatt riktning. Kruxet är bara at Boston måste göra sig av med någon/några för att rymma han i lönetaket
Edmonton och Ottawa hade en affär klar med Dany Heatley men han har en no trade clausul som han uttnyttjade
Dustin Penner, Andrew cogliano och Tom Gilbert mot Heatley, synd att den inte genomfördes

kjell33
2009-08-07, 09:41
Rösta på lidström!
www.sportingnews.com/nhl/article/2009-08-05/who-nhl-athlete-decade-brodeur-or-lidstrom

Psychological
2009-08-11, 09:39
Ha ha ha ha, Patrik Kane ..... Pojkstreck ?????? Ha ha ha ha, vilken nolla

erikkarlsson
2009-08-11, 10:31
http://img87.imageshack.us/img87/8981/nhl20.jpg

:smash:

Nielsen
2009-08-11, 16:19
Pinsamt av Kane, spelar ingen roll om det visade sig att det var kusinen som stod för det mesta av händelsen.

Pingu
2009-08-11, 22:38
Tycker det luktar konstigt om hela Kane grejen

Taxigubben saknar körkort, har suttit i fängelse för fylle styrning... Känslan säger att han vill tjäna en hacka på en kändis

Nielsen
2009-08-11, 22:46
Ja, mer och mer info börjar komma fram, när tom taxichaufförens advokat säger att det blåsts upp i onödan så säger det en del (om man nu skall tro på det)

Oavsett vad, det är inte bra för varken Kane eller Blackhawks, ingen rök utan eld...

daja
2009-08-12, 16:23
Kan det inte vara så att de gör upp ekonomiskt och därför tystar ner det hela?

Pingu
2009-09-11, 09:28
Dany Heatley är nära San Jose nu, Patrick Marleau skulle gå till Kings och alexander Frolov + Jarett Stoll till Senators. Antagligen blir det fler spelare+ draftval involverat innen det affären är klar

En av NHLs bästa tacklande backar har blivit inbjuden till Rangers camp, Kyle Mclaren (kungen av höfttacklingar) som tyvärr har fruktansvärt trasiga knän

http://www.youtube.com/watch?v=xuj6IgeUHHU

rooz
2009-09-11, 09:52
Mmmmm, fan vilka underbart perfekta hits. Inga knäleder som går på motståndaren eller liknande, bara en ruskigt clean hit*cupid*

Detroit, Pittsburgh, Washington, Philly, där har ni mina 4 kandidater till bucklan:)

Mourten
2009-09-11, 10:09
Pingvinerna tar de iår igen, konkurrent Anaheim.

130kg finsk sisu
2009-09-11, 10:34
I år håller jag på de 3 old school lagen Philly,Anaheim och Toronto.
Men tror tyvärr att fjolårets finalpar upprepas!

rooz
2009-09-11, 10:35
I år håller jag på de 3 old school lagen Philly,Anaheim och Toronto.
Men tror tyvärr att fjolårets finalpar upprepas!

Men för att glädja dig, Philly mönstrar ett riktigt Broad street bullys lag denna säsong. Lär bli tufft att möta dem;)

130kg finsk sisu
2009-09-11, 12:26
Japp Philly har ett riktigt tufft lag. Den riktiga top-fightern fattas dock. Och av backarna är det väl bara Pronger som är en riktig gris. Men som sagt Philly,Anaheim och Toronto gör även mina drömmar våta denna vinter. Boston likaså.

Detroit m.fl kan slänga sig i väggen! :) Även om jag tror att de spelar final även i år. Men för en old school hockey människa så är dagens Detroit som en vit fläck på madrassen. Dvs ingenting värt...

Pingu
2009-09-11, 20:46
Japp Philly har ett riktigt tufft lag. Den riktiga top-fightern fattas dock. Och av backarna är det väl bara Pronger som är en riktig gris. Men som sagt Philly,Anaheim och Toronto gör även mina drömmar våta denna vinter. Boston likaså.

Detroit m.fl kan slänga sig i väggen! :) Även om jag tror att de spelar final även i år. Men för en old school hockey människa så är dagens Detroit som en vit fläck på madrassen. Dvs ingenting värt...

+1

Norske Flyers backen Olle-kristian Tollefsen är också en gris, grym tacklare

Toronto har för dålig offensiv men bakåt ser det riktigt bra ut. Komisarek, Exelby, Schenn och Beuchemin....det kommer göra ont att vara i torontos zon i år :thumbup:

San Jose - Anaheim i västra conferencen (Chicago får ett bakslag i år innan deras storhetstid kommer)
Boston - Pittsburgh i den östra

Anaheim - Pittsburgh i final med Pingvinerna som segrare

130kg finsk sisu
2009-09-11, 20:51
Glömde Tollefssen. En bra back.
Som sagt då Philly möter Toronto blir det hockey!

Pingu
2009-09-11, 20:56
Glömde Tollefssen. En bra back.
Som sagt då Philly möter Toronto blir det hockey!

Oh ja, då skall eder pingu sitta klistrad vid tvn :hbang:
Att Flyers Daniel Carcillo vinner utvisnings ligan i år igen är en lågoddsare

130kg finsk sisu
2009-09-17, 19:34
Ack ve och fasa.
Fått viasat hockey till jobbet. Gissa om man ser framemot nattskiften! :)

Psychological
2009-09-21, 08:40
Fleury tillbaka och levererar direkt . Fan vad kul det ska bli att följa honom

Nielsen
2009-09-21, 08:41
Martin Havlat gjorde sina två första mål för Minnesota när laget nollade Chicago hemma.

Karma

rooz
2009-09-21, 08:46
Iql-lyihBkM

Flying hipcheck*flex*

Kul med Fleury, undrar bara om han kan producera hela säsongen?

Psychological
2009-09-21, 10:45
Iql-lyihBkM

Flying hipcheck*flex*

Kul med Fleury, undrar bara om han kan producera hela säsongen?

Påminde mycket om Lance Wards tackling på Erkgärds för ett par år sen ....

Pingu
2009-09-21, 20:28
Iql-lyihBkM

Flying hipcheck*flex*

Kul med Fleury, undrar bara om han kan producera hela säsongen?

Tar Theo en plats så kommer han säkert lira 65-70 matcher. Så länge han har kvar speeden så kommer han kunna lira på den nivån men så fort han tappar den är det kört. Han kan inte leva på sitt spelsinne när han är så fruktansvärt liten

Jason Allison kan också greja en plats i toronto. Han är stor, fruktansvärt dålig på rören men har ett spelsinne utöver det vanliga. Tar han en plats så räkna med att han ska mata Phil Kessel med passningar i powerplay.
Toronto kan bli bra i år

Psychological
2009-09-22, 14:02
Tar Theo en plats så kommer han säkert lira 65-70 matcher. Så länge han har kvar speeden så kommer han kunna lira på den nivån men så fort han tappar den är det kört. Han kan inte leva på sitt spelsinne när han är så fruktansvärt liten

Jason Allison kan också greja en plats i toronto. Han är stor, fruktansvärt dålig på rören men har ett spelsinne utöver det vanliga. Tar han en plats så räkna med att han ska mata Phil Kessel med passningar i powerplay.
Toronto kan bli bra i år

Njae , det ligger någon förbannelse över Toronto, precis som med Rangers.

jocke12
2009-10-05, 22:27
Häftig upplevelse med NHL i Globen!

På vilka sidor följer ni NHL online?

Psychological
2009-10-06, 10:08
Tycker at Detroit spelade väldigt naiv hockey , men man får hoppas att de slipar formen lite bättre tills de kommer hem till USA .

daja
2009-10-06, 20:58
Häftig upplevelse med NHL i Globen!

På vilka sidor följer ni NHL online?

nhl.com samt hockeyfights.com

rooz
2009-10-07, 07:23
Häftig upplevelse med NHL i Globen!

På vilka sidor följer ni NHL online?

Mest THN.com, men även lite på NHL.com

von huff
2009-10-11, 19:05
Säg snabbt, vem skall man tippa på i matcherna Anaheim-NY Rangers och Vancouver-Dallas?????

LuckyNumber7
2009-10-11, 19:32
Jag har spelat på Rangers och Vancouver iaf.

Rangers spelar bra just nu och slog toplaget washington borta senast. Vancouver verkar ha kommit igång efter en dålig start(mest otur dock), vann senast mot Montreal med 7-1.

Men i NHL så kan ju alla lag slå alla, så inget är säkert ;P

dared
2009-10-11, 19:34
Men i NHL så kan ju alla lag slå alla, så inget är säkert ;P

Ligan är riktigt svårtippat emellanåt.

von huff
2009-10-11, 19:49
Sant man blir riktigt förbannad ibland när man tror på en säkert vinst och så skiter det sig.Jag tippade Ranger och Vancouver.Vancouver var ett ganska säkert val men Anaheim kan mycket väl vinna idag.

tommie-92
2009-10-11, 20:07
Hoppas på Anaheim i kvällens match, får se om man orkar kolla klart hela, skola imorrn :/

von huff
2009-10-11, 20:13
Hoppas på Anaheim i kvällens match, får se om man orkar kolla klart hela, skola imorrn :/

Var kan man kolla den och vilken tid?

tommie-92
2009-10-11, 20:38
Var kan man kolla den och vilken tid?

Viasat Hockey visar den, 22:55 om jag inte minns helt fel :)

Psychological
2009-10-12, 09:34
Anaheim var kassa igår. Rangers vann rätt enkelt

tommie-92
2009-10-12, 18:25
För dom som är intresserade:

ESPN AMERICA, 20:00, LIVE
Los Angeles Kings - NY Islanders

Just nu pågår Boston - Colorado på Viasat Hockey.

Psychological
2009-10-12, 19:41
För dom som är intresserade:

ESPN AMERICA, 20:00, LIVE
Los Angeles Kings - NY Islanders

Just nu pågår Boston - Colorado på Viasat Hockey.

Väljer Bostonmatchen .

LuckyNumber7
2009-10-12, 19:42
Chansade lite och spelade på colorado idag, 4-2 till colorado efter 2 perioder nu :)
Tycker colorado spelar bättre än vad dom har på pappret för tillfälligt vilket kan ge rätt bra odds.

Psychological
2009-10-12, 20:20
Chansade lite och spelade på colorado idag, 4-2 till colorado efter 2 perioder nu :)
Tycker colorado spelar bättre än vad dom har på pappret för tillfälligt vilket kan ge rätt bra odds.

Men vad har hänt med Boston ??? Ingen verkar vilja spela hockey

von huff
2009-10-12, 20:36
NHL är jävligt svårtippat må jag säjja:Virro 4-3 i Bos-Col matchen nu

Psychological
2009-10-12, 21:54
NHL är jävligt svårtippat må jag säjja:Virro 4-3 i Bos-Col matchen nu

Ja men det börjar väl att sätta sig efter en ca 20 matcher... Mer lätt tippat då tror jag :)

Psychological
2009-10-13, 13:47
Chicagos vändning ..... Herregud !!!!!!!!!!!!

tommie-92
2009-10-15, 17:42
Ikväll, för intresserade.
Detroit - Los Angeles, 01:30, Viasat Hockey, Live

von huff
2009-10-15, 19:29
Har ni några bra tips på NHL bloggar????

Trance
2009-10-15, 19:34
Har ni några bra tips på NHL bloggar????

Puck Daddy räcker rätt långt: http://sports.yahoo.com/nhl/blog/puck_daddy

tommie-92
2009-11-01, 12:31
Ikväll
NY Rangers - Boston
18:30, Viasat Hockey

Control_61
2009-11-01, 13:59
Riktigt skoj att se Viktor Hedman igår när de mötte Devils. Kul att se han ta för sig så mycket.


Sen alltid skoj att se storstjärnor slåss! Crosby kastade handskarna inatt ju:

http://www.youtube.com/watch?v=_EHKHoBpYrs&feature=player_embedded

tommie-92
2009-11-03, 16:05
ESPN AMERICA bjuder på följande matcher inatt;
Detroit - Boston, 01:00
Anaheim - Pittsburgh, 04:00

Pelle2
2009-12-01, 23:17
Vad tror ni om kvällens matcher då?
Chicago och San Jose glider iväg med enkla vinster?

gnagaren
2009-12-01, 23:25
kOB_Lwpm3vk

mulliy
2009-12-24, 13:13
Dags för en bump tycker jag, grym match igår 8-2 till pittsburgh mot ottawa =)

Nielsen
2009-12-24, 19:58
Chicago bara pressar vidare! ser ut att bli en riktigt trevlig säsong. Man kanske inte skall ropa hej ännu, men det kan räcka hela vägen till final!

Pelle2
2009-12-24, 23:24
Pittsburgh vinner i år igen lätt

Control_61
2010-01-13, 10:49
http://www.youtube.com/watch?v=O-H1l-sOxng

Vad säger ni? ;)

Tryman
2010-01-13, 10:53
http://www.youtube.com/watch?v=O-H1l-sOxng

Vad säger ni? ;)

Stackars Ovie, som inte fick slåss när han t.o.m kastat hjälmen ;)


Btw så är Detroit helt under isen just nu.

kjell33
2010-01-13, 11:17
Stackars Ovie, som inte fick slåss när han t.o.m kastat hjälmen ;)

Inte riktigt hans jobb, men han backade åtminstone inte undan.

Tryman
2010-01-13, 11:20
Inte riktigt hans jobb, men han backade åtminstone inte undan.

Att slåss är väl som förbjuden frukt för honom :D

Han trodde han skulle få svinga lite någon gång iaf...

Psychological
2010-02-04, 14:42
Washington ångar på ... Ska det bli deras tur i år ?

_slipknot1_
2010-02-04, 16:18
Washington ångar på ... Ska det bli deras tur i år ?

jo står väl mellan dem och San José kanske Chicago. Allt hänger på hur nervös...t det är för bäckis i slutspelet.

Pingu
2010-02-04, 18:09
Chicago - San Jose i semifinal i west

Washington - Pittsburgh i semi i öst

Chicago - Pittsburgh i final

Psychological
2010-02-05, 12:49
Nu händer det grejer ...... Atlanta byter bort Kovaltjuk mot Bergfors och Odouya... Förstår att de inte har råd med honom , men förstår inte att Devils kan släppa Odouya. Finns ju andra backar de kunde ha släppt .

Psychological
2010-02-05, 22:06
Chicago - San Jose i semifinal i west

Washington - Pittsburgh i semi i öst

Chicago - Pittsburgh i final


Låter logiskt men allt kan hända i ett slutspel. Tror att Devils , Boston , Vancouver och Ottawa kan gå mycket långt i ett slutspel om de får allt att klaffa

130kg finsk sisu
2010-02-05, 22:10
De jag vill ska gå långt är Ottawa,Philly,Vancuver och San jose. Alla 4 har fysiska lag, i.o.m deras framgångar så borde även fysisk hockey få ett kliv framåt.

Pelle2
2010-02-06, 01:26
Pittsburgh - Chicago i final där Pittsburgh vinner lätt! :D

Motorbreath
2010-02-06, 17:55
Ryktas om att Niclas Wallin är på väg till San Jose.

Psychological
2010-02-07, 13:03
Många rykten just nu . Sheldon Souray ska visst vara aktuell för en jävla massa lag

Psychological
2010-02-08, 10:32
Ryktas om att Niclas Wallin är på väg till San Jose.


Det ryktet visade sig vara rätt. Han blev klar i morse

psirus
2010-02-08, 10:41
Så jävla skönt att Caps slog Pittsburgh igår. Nästan ännu skönare att Ovie slog Sindy. ;)

Washington är riktigt bra i år, hur långt räcker det? Några bra backar skulle inte skada.

130kg finsk sisu
2010-02-08, 11:14
Tittar med rädsla på Caps framgångar. Gillar dock Ovie men resten av laget är som taget ur ett innebandylag. Men Ovie är helt klart världens bästa spelare, hands down.

rooz
2010-02-08, 12:20
Ovie, finns det är grymmare spelare?

Gör poäng med ett snitt på 1.69
Ligger 2'a i lagets utvisningsliga med 64 min!!!
Firar varje mål som han avgjort Stanley cup finalen på overtime!

Hittade inga stats på hur mkt tacklingar han satt, men han är ju en jävel på det*flex*

Cindy & Shopwindow Malkin är INGET mot Ovie:cool:

130kg finsk sisu
2010-02-08, 12:21
Ovie är verkligen 2000-talets Lindros. Tyvärr är Ovie typ sämst i ligan utan handskar men annars så är han lika bra som Lindros var när han var som bäst. Om inte bättre.

rooz
2010-02-08, 12:26
Ovie är verkligen 2000-talets Lindros. Tyvärr är Ovie typ sämst i ligan utan handskar men annars så är han lika bra som Lindros var när han var som bäst. Om inte bättre.
Heads up, även sideways
v=XOuajAN7WfM

Super_Johan
2010-02-14, 11:44
En 50-lapp på

A. Minnesota-Vancouver
14 februari 2010 kl. 20:55 1X2
2 2.20
B. Pittsb.-Nashville
14 februari 2010 kl. 18:55 1X2
1 1.73
C. Edmonton-Anaheim
14 februari 2010 kl. 23:55 1X2
2 1.95

Tycker de borde vara rätt säkra kort. Eller vad tror ni?

Alltså, vinst för Vancouver, Pittsburgh och Anaheim.

130kg finsk sisu
2010-02-14, 11:55
¨Skulle inte vara så säker på första matchen. Lagen är rivaler vilket gör att matcherna har extra laddning osv.

Super_Johan
2010-02-14, 21:42
Men fan. Feltippat i första matchen *gah!*

Ofta Predators tar Pittsburgh i straffar :furious:

Psychological
2010-03-03, 12:21
Jaha , ska bli spännande att se alla övergångar i natt. Det sänd på TSN för er som har den kanalen !!!!!

Motorbreath
2010-03-03, 12:28
Vet ni hockeyintresserade om det finns något bra hockeyspel till PC förresten? Varken EA eller 2K släppte ju något för årets säsong...

fiskebulle
2010-03-03, 12:41
Vet ni hockeyintresserade om det finns något bra hockeyspel till PC förresten? Varken EA eller 2K släppte ju något för årets säsong...

NHL 98. Nuff said.

fiskebulle
2010-03-03, 12:41
heads up, även sideways
xouajan7wfm

fixedz

Motorbreath
2010-03-03, 13:54
NHL 98. Nuff said.

Gillar utvisningangar för "osportsligt tilltalande av funktionär" eller liknande. Maskgalleriet var ju rätt häftigt tyckte man.

NHL 2000 var ju lite nytänkande när det andra laget fick något att säga till om vid byten.

Problemet är att EA gett upp för längesen vad gäller PC-spel. NHL 2009 är i stort samma spel som 2004. Statistiksystemet kan inte hantera mer än ett visst antal mål och pp-mål innan det börjar om från noll. Får en spelare över +255 i +/- statistiken så får han -254 osv. Att 2009 kraschar väldigt ofta gör det inte bättre.

Psychological
2010-03-08, 12:17
Och vad fan höll chicago på med i andra perioden i gårdagens match ? Inte för det spelar mig någon roll då jag gillar Detroit men ändå...... Tror Chicagos akilleshäl är att de har för mycket ungtuppar i laget och för lite rutin.

Psychological
2010-03-10, 17:04
Fan vad Loui Eriksson var bra mot Capitals.. Att han var en målgörare visste jag , men att han bidrar med mycket "lir" trodde jag inte . Man ser att han har utvecklats enormt ..

Psychological
2010-03-15, 18:39
Vad dött det var här då. NHL är ju inne på slutspurten nu och denna tråd borde vara hetare ?

Psychological
2010-03-18, 13:16
Kan Anaheim komma ifatt Detroit som har den sista slutspelplatsen? 8 poäng upp är det .

Vinter
2010-03-18, 14:03
Henrik Sedin for Art Ross!

Vinter
2010-04-11, 20:18
Henrik Sedin for Art Ross!

Jag hade visst rätt.. hehe.

Trance
2010-04-11, 20:29
Det är stort. Bra jobbat Henrik.

Bara inte Crosby får 8 poäng i natt. Fast det är kanske inte så troligt.

Vinter
2010-04-11, 20:57
Det är stort. Bra jobbat Henrik.

Bara inte Crosby får 8 poäng i natt. Fast det är kanske inte så troligt.

Kollade upp det, sist någon fixade 8p på en match var Mario Lemieux 21 år sedan...

Jag är ganska säker Henrik vinner. :D

Trance
2010-04-11, 23:19
Kollade upp det, sist någon fixade 8p på en match var Mario Lemieux 21 år sedan...

Jag är ganska säker Henrik vinner. :D

4 poäng för Crosby nu. Börjar nästan bli nervöst.

Vinter
2010-04-11, 23:32
Det är ju sjukt, ritchards trophy till Crosby då iaf.

oath5
2010-04-11, 23:42
5 poäng nu för Crosby, och 2a är inte slut än :MrT:

joasimo
2010-04-11, 23:43
5poäng nu av crosby, bara 3 poäng till som behövs om jag har sett allt rätt. Spelarna kommer göra allt för att Crosby skall nå 8 poäng ikväll.

Vinter
2010-04-11, 23:49
Hmm och aftonbladet har redan kört en "Henrik vann Art ross" haha. Sjukt är vad det är.

Trance
2010-04-11, 23:50
Hmm och aftonbladet har redan kört en "Henrik vann Art ross" haha. Sjukt är vad det är.

Även

http://www.dn.se/sport/ishockey/henrik-sedin-vann-nhls-poangliga-1.1075957

Vinter
2010-04-12, 13:42
Då var det klart, grattis Henrik Sedin. Och nu börjar allvaret. :D

rooz
2010-04-12, 15:35
Som modo supporter blir jag tårögd. Från galler-grabb i modo till poängliga vinnare i NHL i konkurrens med Ovie & Crosby. Stort.

(Måste vara något med övik, den andra svensk som lyckats med etta råkar ju också vara därifrån;))

130kg finsk sisu
2010-04-12, 17:12
Jag har alltid varit en Sedin-hatare. Men man får lov att buga för Henriks prestation.
Sen gillar jag Vancuvers sätt att lira hockey. En bra mix i laget. Storlek och talang i försvaret. Sedan en bredd bland anfallarna. Snabbhet,teknik,tuffhet allt är med.

Psychological
2010-04-13, 12:26
Nu börjar det roliga... Bara Pittsburgh åker ut så fort som möjligt så skiter jag i vilka som vinner , men skulle väl inte gråta om Vancouver eller Detroit tar hem det :)

Psychological
2010-04-16, 21:47
Någon som såg Montreals vinst över Capitals ? Ska capitals ta hem det här som många tror måste de börja tänka på defensiven. Faaaan vad naiva de är i egen zon . katastrof

Pingu
2010-05-02, 22:15
Antar att det ska städas i Washington efter detta dråpslag, Semin kommer ryka så mycket vågar jag lova.

Ska tippa lite priser också

Hart : Crosby, en no brainer. Han har gjort allt och lite till för Pittsburgh i vinter.

Lester : Crosby igen av samma anledning

Norris : Duncan Keith, ligans bästa 2 vägs back som bara hade Mike Green före sig i backarnas poängliga.

Selke : Datsyuk tror jag vinner men skulle hellre säga jordan Staal här

Vezina : Solklart även här, Buffalos Ryan Miller har varit grym vintern igenom

Hur går det då, har tippat ganska bra sista åren så i år lär det väl gå åt andra hållet då.

Pittsburgh mot Boston i öst

Vancouver mot San Jose i väst

Pittsburgh som vinnare i finalen mot vancouver

rQx
2010-05-02, 22:26
Jag tror som dig men med det undantaget att jag tror Vancouver vinner =) eller ja, kanske snarare hoppas =)

Inatt vinner dock Detroit =)

130kg finsk sisu
2010-05-12, 14:13
Kolla in denna dokumentär om Broad street bullies. Detta är hockey när den är som bäst. Känslor,laganda,skicklighet!

Länk: http://www.megaupload.com/?d=8CKK34YA

Nielsen
2010-05-12, 18:20
Sittter och myser efter att Chicago slagit ut Vancouver. Chicago - Montreal är drömfinalen då en barndomskompis är ett fanatiskt Montreal fan.

Nielsen
2010-05-24, 00:56
ÄNTLIGEN!

Blackhawks i Stanley Cup finalen. Jag har följt laget ända sedan jag gick på mellanstadiet, inte en endaste gång på hela den tiden har de varit i final, men nu är det alltså dags.

Nuthead
2010-11-14, 23:53
Vad tycks om säsongen 10-11 hittils?

Toppar?

Floppar?

Vilket lag / Vilken spelare har imponerat dig mest?

Toppar: Självklart Stamkos, Selänne (40 år och på top10 listan i poängbörsen!), Kronwall.

Flopp... Oilers! Har de haft ens en bra match denna säsong?

Nuthead
2010-11-14, 23:59
Knarkat både nyare och gamlare Georges Laraque clips. Shit vilken fighter!! Skrämmande bra utan handskar... 191 cm 111 kg köttberg

http://a.espncdn.com/photo/2008/0513/nhl_g_laraque2_300.jpg

davvvan
2010-11-15, 00:19
Fattar inte hur Oilers inte kan lyfta upp Omark efter den ena utskåpningen efter den andra... Samtidigt behöver de minst en stabil back och en vass tvåvägscenter. Skitlag.

davvvan
2010-12-11, 02:15
Nån mer än jag som kommer att se Omarks debut inatt? Kul att han äntligen får chansen!

ekmanc
2010-12-11, 02:26
Hade varit ännu roligare om han fick fortsätta i AHL...

davvvan
2010-12-11, 02:49
Hade varit ännu roligare om han fick fortsätta i AHL...

På vilket sätt då? Han hör inte hemma i AHL.

ekmanc
2010-12-11, 02:53
Så han kan gnälla ytterligare lite mer? ;) Han hör inte direkt hemma i NHL heller

Tycker han verkar extremt dryg och med en mycket skev självbild...

Sitter och kikar på Detroit mot Montreal inatt däremot och rödvingarna är riktigt grymma, blir även väldigt imponerad av habs unga målvakt Carey Price.

davvvan
2010-12-11, 05:51
Såg du matchen idag så ser du att han hör hemma i NHL. Vilken jävla artist. Gåshud.

von huff
2010-12-11, 09:28
Knarkat både nyare och gamlare Georges Laraque clips. Shit vilken fighter!! Skrämmande bra utan handskar... 191 cm 111 kg köttberg

http://a.espncdn.com/photo/2008/0513/nhl_g_laraque2_300.jpg

Han är/var stark i bänkpress också

Nuthead
2010-12-11, 12:28
Såg du matchen idag så ser du att han hör hemma i NHL. Vilken jävla artist. Gåshud.

Haha iskallt! Vet inte vad som var idén bakom hans inledande dansande? Att förvirra målvakten? Ja, isåfall lyckades han ju. Snyggt! (hans straff) :thumbup:

ekmanc
2010-12-11, 13:33
Jag såg snarare ytterligare bevis för att han är en riktigt dryg djävel, straffen var inte ens speciellt bra.

Men visst vi vet sedan tidigare att han är hyfsad på att slå straffar, tyvärr räcker inte det för att platsa i NHL.

davvvan
2010-12-11, 13:35
Jag såg snarare ytterligare bevis för att han är en riktigt dryg djävel, straffen var inte ens speciellt bra.

Men visst vi vet sedan tidigare att han är hyfsad på att slå straffar, tyvärr räcker inte det för att platsa i NHL.

ekmanc, ditt inlägg är inte värt att svara på. Patetiskt.

Fjällbrynt
2010-12-11, 13:38
Jag hoppas vekilgen att våra ynglingar får spela en hel del NHL nu så vi kan trycka till i framtida OS!

ekmanc
2010-12-11, 13:39
ekmanc, ditt inlägg är inte värt att svara på. Patetiskt.

Snarare alla norrlänningars kärlek till en dryg liten diva som som gnäller ut i media varje gång han inte får spela som är patetiskt *screwy*

Men vi får väl se om divan blir en superstjärna nåndag... tillåt mig tvivla.

Control_61
2010-12-11, 14:31
"Finten" var ju inte cool för att det var en bra fint. Utan för att det var ett mittenfinger till coacherna som vägrat släppa fram han i NHL.

Artist, rebell och en klockren hockeyspelare!

von huff
2010-12-13, 21:13
Kollade lite på NHL video, jag visste inte att Crosby var en såpass bra fighter:)

davvvan
2010-12-17, 03:50
Omark 1-0 efter 3.58. Dumpar in pucken på mål två backar emot sig, trampar förbi dem, retur från keeper, klackar fram den med högra skridskon och lägger in den enkelt. Snyggt, och framförallt enkelt. Mer sånt!

Huselius 1-1 1.5 minut senare, svenskkväll i Edmonton?

davvvan
2010-12-17, 04:19
Huselius kvitterade till 2-2 i PP, Omark assisterade Penner med ett pass mellan benen till höger om målet, bakom den förlängda mållinjen. Han börjar få upp tempot. Kul som fan! Styrde hela PP och la några riktigt fina passningar.

Riktigt bra jobb av Pääjärvi just innan passet också, halvt fastklistrad mot sargen av två Columbusspelare.

davvvan
2010-12-17, 05:26
6-2 efter andra perioden, Edmonton var totalt överlägsna... Pääjärvi hängde 5-2, retur på ett handledsskott av Omark som Mason borde ha gjort något bättre av. Fint förspel till målet dock.

Omark 1+2, Pääjärvi 1+1 hittills.

Skrollovicz
2010-12-17, 10:39
Nån som har bra koll på NHL, hur bra är bröderna Sedin egentligen? Jag trodde aldrig de skulle lyckas men de gör ju onekligen bra i från sig.

Grelle-
2010-12-17, 11:18
Nån som har bra koll på NHL, hur bra är bröderna Sedin egentligen? Jag trodde aldrig de skulle lyckas men de gör ju onekligen bra i från sig.

Dom är bra. Daniel Sedin ligger trea i poängligan för tillfället, Henrik är på åttonde plats.

Förra året gjorde Henriks mest poäng i ligan. Daniel spelade nästan 20 matcher färre än Henrik så han kom på 12 plats. Hade han spelat lika många matcher som Henrik med samma poängsnitt hade han kommit tvåa.

Skrollovicz
2010-12-17, 18:50
Dom är bra. Daniel Sedin ligger trea i poängligan för tillfället, Henrik är på åttonde plats.

Förra året gjorde Henriks mest poäng i ligan. Daniel spelade nästan 20 matcher färre än Henrik så han kom på 12 plats. Hade han spelat lika många matcher som Henrik med samma poängsnitt hade han kommit tvåa.

Riktigt sjukt bra. Vem hade trott att de skulle lyckas i NHL, de som bara snurrade i sarghörnen...

von huff
2010-12-28, 19:49
Hej en sak som jag funderat länge på är varför bröderna Bure slutade spela hockey så tidigt?De var födda i början på 70 talet så de borde inte vara så gaml anu.Pavel Bure slutade väl pga av ett dåligt knä,vad hände med hans broder?

raQblad
2011-01-22, 10:57
Peter Forsberg "tillbaka" i Avalanche! Hoppas hoppas hoppas...

EDIT: von_huff: Valeri Bure hade problem med ryggen på slutet av karriæren om jag inte minns fel.

von huff
2011-01-22, 11:53
Var finns mer info om Forsberg?

dice
2011-01-22, 12:13
Var finns mer info om Forsberg?

http://news.google.se/news/more?hl=sv&q=peter+forsberg&um=1&ie=UTF-8&ncl=djiUMnxS87kR4QM4l00n36g2R5xfM&ei=urs6TeNbiLxworKMhQc&sa=X&oi=news_result&ct=more-results&resnum=2&ved=0CCoQqgIwAQ

victor_n
2011-06-14, 01:02
Bump!!!

http://www.firstrowsports.eu/watch/68763/1/watch-vancouver-canucks-vs-boston-bruins.html

Final 6!

Psychological
2011-06-16, 20:34
Bruins gjorde det för jävla bra. Marchand , Bergeron , Lucic , Horton , Krejci och framför allt TIM THOMAS var all grymmmma i finalserien ....

dupper
2011-06-16, 21:37
Såja! Skönt att Bruins fick guldet; de är värda det om man ser till finalserien.

Trist för Sedinarna, som har dominerat så hårt i ligan.

Birkharju
2011-06-16, 22:29
Det är bara att lyfta på hatten. Bruins förtjänar det mer spelmässigt sett genom finalserien, men det hade ju varit trevligt om Sedinarna och Edler hade fått lyfta bucklan.

spoon
2011-06-16, 22:43
Hatten av till Boston. Lite synd att media skriver fler rader om Vancouver trots vinsten men det är ju så om man bor i Sverige.

Nuthead
2011-10-23, 19:32
Vad tycks om säsongen hittils? Flippar och floppar?

Jagr, Jagr, Jagr! Kul att han är tillbaka. Han borde kanske fixa tillbaks sin episka frilla så han även gör episka mål igen. *cupid*

Winnipeg. Verkar inte jättelovande, inte jättelätt och flytta ett lag. En del och jobba på innan dom börjar leva upp till gamla tider igen. Inte världens bästa "grund" att jobba med leftovers från Trashers.

Stars leverar. Vad är hänt? Stabilt på alla fronter. Trist bara att dom knappt fyller upp halva arenan. Några dåliga säsonger har satt sina spår...

Nugent-Hopkins, 18 år och lirar så pass bra som han gör! Ytterst imponerande! Jag vill se mer.

Vad tror ni om Sid the kid. Kommer han äntligen att få vara skadefri och sitter takterna i?
:)

von huff
2011-10-23, 19:34
Ingen aning har väldigt dålig koll men colorado har väl gjort riktigt bra ifrån sig.Hur har förrsten Jagr klarat sig?

Nuthead
2011-10-23, 19:37
Han har väl kommit igång någorlunda bra. 4 assists, inga mål hittils. Jag har dock inte sett någon hel Flyers match så kan inte riktigt uttala mig. Tror det tar ett tag innan han blir varm i Flyers tröjan. Jag hade hellre sett honom i Penguins :(

Trance
2011-10-23, 19:41
Washington imponerar och verkar bli precis så farliga som man trodde nu när de har en riktigt bra målvakt.

Hoppas verkligen Sidney Crosby kommer tillbaka även om jag inte håller på Penguins. Det är förbannat kul att titta på Crosby och Malkin när de inte är skadade och i form.

von huff
2011-10-23, 19:43
Såg nyss att han hade 4 assists.Jag harinte så stora förväntningar men han har imponerat på mig b.la i dom 2 senaste vm.Runt 30 mål tycker jag att han skulle kunna smälla in, en antar att han är tredje eller fjärde kedja-material och inte får så mycket istid som tidigare.Ja, hur står det till med sid the kid och ovechkin?

Nuthead
2011-10-23, 19:45
Washington imponerar och verkar bli precis så farliga som man trodde nu när de har en riktigt bra målvakt.

Hoppas verkligen Sidney Crosby kommer tillbaka även om jag inte håller på Penguins. Det är förbannat kul att titta på Crosby och Malkin när de inte är skadade och i form.

Caps är alltid farliga, dom har väl hört till toppenskiket flera år i sträck? Vem står i målet nu?

Agreed. The kid och Malkin är en njutning att kika på :)

Trance
2011-10-23, 19:50
Caps är alltid farliga, dom har väl hört till toppenskiket flera år i sträck? Vem står i målet nu?

Agreed. The kid och Malkin är en njutning att kika på :)

Vokoun skrev på ett 1-årskontrakt $1.5m, vilket är galet billigt för en sådan bra målvakt.

ekmanc
2011-10-24, 04:09
Vokoun skrev på ett 1-årskontrakt $1.5m, vilket är galet billigt för en sådan bra målvakt.

Jag kan faktiskt inte på något sätt förstå hur det kontraktet kan vara giltigt, mig veterligen så ska spelarna få marknadsmässiga löner.

salmelarobert
2011-10-24, 07:42
Jag är mest lycklig över att Lehtonen äntligen verkar ha insett att lite hårt jobb bara är av godo för att slippa skador och för att möjliggöra ett lyft av den enorma talang han besitter till lite andra nivåer än tidigare.

Han har all möjlighet att bli så sinnessjukt bra.

Jokester
2011-10-24, 11:34
Landeskog och Larsson imponerar otroligt för att vara rookies. I och för sig var det väl ganska väntat att båda skulle klara sig bra redan i år med tanke på att de redan nu har storleken och fysiken vilket många andra rookies inte har.
Blir intressant att se vad som händer med galler-mika nu om han stannar i Ottawa eller om han kommer hem till kära Djurgårn.

rooz
2011-10-24, 11:42
Landeskog och Larsson imponerar otroligt för att vara rookies. I och för sig var det väl ganska väntat att båda skulle klara sig bra redan i år med tanke på att de redan nu har storleken och fysiken vilket många andra rookies inte har.
Blir intressant att se vad som händer med galler-mika nu om han stannar i Ottawa eller om han kommer hem till kära Djurgårn.
Landeskog har en bra ram att bygga på rent fysiskt, han kommer bli en trevlig VM-spelare inom kort, Mika åker hem till Djurgården i november.

Jag håller tummar och tår för att Datsyuk får vara hel, samt att Franzen håller i sitt producerande. Kan det bli en bra säsong för NHL's jämnaste lagbygge:)

Jokester
2011-10-24, 11:47
Landeskog har en bra ram att bygga på rent fysiskt, han kommer bli en trevlig VM-spelare inom kort, Mika åker hem till Djurgården i november.

Jag håller tummar och tår för att Datsyuk får vara hel, samt att Franzen håller i sitt producerande. Kan det bli en bra säsong för NHL's jämnaste lagbygge:)


Besked om Mika ska komma nu på onsdag-torsdag. Av Ottawas hemsida och tränarens kommentarer att döma så verkar det luta åt att han stannar.

rooz
2011-10-24, 11:49
Besked om Mika ska komma nu på onsdag-torsdag. Av Ottawas hemsida och tränarens kommentarer att döma så verkar det luta åt att han stannar.

Iof, Senators har väl inte allt för många forwards att tillgå i talangförrådet.
Och Alfie kan ju vara på väg bort i en trade..

130kg finsk sisu
2011-10-24, 11:51
Vad tycker ni om Shanahan och hans/NHLs nya regeltolkningar gällande tacklingarna?
Jag är lite delad, tillika måste jag ha förståelse för att man försöker skydda sina spelare men tillika tycker jag en viktig faktor i spelet håller på att försvinna. Dvs tacklingar på öppen is.

Och man har även diskuterat slagsmålen, men än så länge är fighting major utvisningarna på samma nivå som tidigare. Tur är nu det...

Jokester
2011-10-24, 11:56
Att tacklingar i NHL ska försvinna är jag väldigt tveksam till, speciellt av de första matcherna att döma. De är väldigt professionella där, både domare och disciplinnämnd.

Att tacklingar och fysiskt spel i Elitserien kan försvinna är jag dock oroad över.
Fortsätter det som det har gjort nu med att spelare blir avstängda i varenda omgång så ska jag fan ha pengarna tillbaka för mitt säsongskort då jag blivit lurad. Köpte kortet i tron att det var ishockey och inte bandy.

raQblad
2011-10-24, 12:30
Vad tycker ni om Shanahan och hans/NHLs nya regeltolkningar gällande tacklingarna?
Jag är lite delad, tillika måste jag ha förståelse för att man försöker skydda sina spelare men tillika tycker jag en viktig faktor i spelet håller på att försvinna. Dvs tacklingar på öppen is.

Och man har även diskuterat slagsmålen, men än så länge är fighting major utvisningarna på samma nivå som tidigare. Tur är nu det...Shanahan och bedømningarna ær proffsiga nog att sålla ut det som ær regelvidrigt och det som ær klockrena open-ice tacklingar.
Han ær ju dessutom den mest pedagogiske mænniskan NHL har att gøra med. Saknar svensk motsvarighet i Elitserien...

130kg finsk sisu
2011-10-24, 14:34
Visst är han proffsig, kunnig osv osv.

Men ni kan ju inte förneka att Kronwall, Pheuneuff m.fl tänker sig för både en och två gånger nu innan de proppar någon med en schyst tackling då motståndaren tittar ner i isen.

130kg finsk sisu
2011-10-24, 14:59
Kronwalls tacklingar på Selänne och Havlat är troligtvis sådana som Shanahan skulle ge böter eller avstängning för.
7-8 av Scott Stevens alla top-10 tacklingar skulle ge detsamma.

Jag menar att det är en skillnad, det vi tidigare hyllat som schyst är plötsligt oschyst. Säger inte nödvändigtvis att det är fel men jag är lite osäker på om detta är sista spiken i kistan för verkligt tuff NHL hockey?

Jokester
2011-10-24, 15:47
Kronwalls tacklingar på Selänne och Havlat är troligtvis sådana som Shanahan skulle ge böter eller avstängning för.
7-8 av Scott Stevens alla top-10 tacklingar skulle ge detsamma.

Jag menar att det är en skillnad, det vi tidigare hyllat som schyst är plötsligt oschyst. Säger inte nödvändigtvis att det är fel men jag är lite osäker på om detta är sista spiken i kistan för verkligt tuff NHL hockey?

Som sagt, NHL behöver vi nog inte oroa oss för, kanadensarna är på tok för rädda om den fysiska aspekten av ishockeyn. Elitserien däremot...

Jokester
2011-11-05, 01:16
Edmonton känns verkligen som ett framtidslag. Kedjan med Nugent-hopkins, Hall och Eberle är ju fruktansvärt bra och roliga att se. Skulle bli otroligt förvånad om inte Edmonton tar minst en stanley cup titel inom 10 år.

ekmanc
2011-11-05, 03:29
Edmonton känns verkligen som ett framtidslag. Kedjan med Nugent-hopkins, Hall och Eberle är ju fruktansvärt bra och roliga att se. Skulle bli otroligt förvånad om inte Edmonton tar minst en stanley cup titel inom 10 år.

Svårt att misslyckas när man får drafta först i tio år på raken :P

Sanslöst tråkigt att alla supertalanger hamnas i ligans i särklass tråkigaste lag bara.

davvvan
2011-11-05, 11:28
Alla supertalanger? De har två förstaval. Utveckla gärna.

Med förstaval menar jag spelare som gått som nummer ett i draften.

ekmanc
2011-11-05, 15:36
Alla supertalanger? De har två förstaval. Utveckla gärna.

Med förstaval menar jag spelare som gått som nummer ett i draften.

Eh ta inte allt så ordagrant nu men jag syftar såklart på Eberle, Hall, RNH och i viss mån Pääjärvi.

rooz
2011-11-05, 15:47
Kronwalls tacklingar på Selänne och Havlat är troligtvis sådana som Shanahan skulle ge böter eller avstängning för.
7-8 av Scott Stevens alla top-10 tacklingar skulle ge detsamma.

Jag menar att det är en skillnad, det vi tidigare hyllat som schyst är plötsligt oschyst. Säger inte nödvändigtvis att det är fel men jag är lite osäker på om detta är sista spiken i kistan för verkligt tuff NHL hockey?

Äsch. Tiden för spelare som kasparatis, marchment som inte brydde sig om dom träffade dig under knät eller över halsen är över.

NHL tjänar nog 10 gånger fler miljontals dollar på Sid Crosby än någon som sätter ut armbågar och låga tacklingar.

Jokester
2011-11-05, 15:52
Eh ta inte allt så ordagrant nu men jag syftar såklart på Eberle, Hall, RNH och i viss mån Pääjärvi.

Pääjärvi gör ju inte direkt succé dock. Tycker själv att han är ruskigt överreklamerad även om han har potential.

ekmanc
2011-11-05, 16:19
Pääjärvi gör ju inte direkt succé dock. Tycker själv att han är ruskigt överreklamerad även om han har potential.

Håller med dig till fullo men han gick ändå väldigt tidigt i draften, no.10 om jag inte missminner mig.

Jokester
2011-11-06, 15:40
Svenskarna i Detroit var heta inatt i alla fall. 5-0 till Detroit mot Anaheim, alla mål av svenskar.
http://video.nhl.com/videocenter/console?catid=35&id=133110

davvvan
2011-11-06, 17:53
Eh ta inte allt så ordagrant nu men jag syftar såklart på Eberle, Hall, RNH och i viss mån Pääjärvi.

Pääjärvi gick som nummer 10, Eberle som nummer 22. Det är väldigt stor skillnad på de och nummer ett. Pääjärvi är väldigt överskattad och det kommer nog dröja några år till innan han börjar leverera. Han har aldrig dominerat någon liga hittills utan alltid flyttats upp/bytt till större utmaningar.

Spinkis
2011-11-06, 17:54
Hur går det för våra svenska junisar? Gabriel Landeskog, Adam Larsson, Mika Zibanejad, Jonas Brodin?

Jokester
2011-11-06, 18:58
Hur går det för våra svenska junisar? Gabriel Landeskog, Adam Larsson, Mika Zibanejad, Jonas Brodin?

Landeskog och Larsson gör riktigt bra i från sig. Jonas och Mika spelar i Sverige.

130kg finsk sisu
2011-11-06, 19:59
Äsch. Tiden för spelare som kasparatis, marchment som inte brydde sig om dom träffade dig under knät eller över halsen är över.

NHL tjänar nog 10 gånger fler miljontals dollar på Sid Crosby än någon som sätter ut armbågar och låga tacklingar.

Läs vad jag skriver. Talar om backar som Kronwall och Stevens, spelare som vi tidigare hyllat.

rooz
2011-11-07, 08:21
Läs vad jag skriver. Talar om backar som Kronwall och Stevens, spelare som vi tidigare hyllat.

Skillnaden är att kronwall hade lite andra kvaliteter. Men Stevens lade av så långt innan alla regler och hårda tag kom att vi kan räkna honom till "Hit em were it hurts" eran inom NHL.

Kronwall är väl en av få som sätter riktigt fula tacklingar? Att det tar illa ,visst. Men som Dion som armbågar och hoppar in ett antal.

Jokester
2011-11-07, 14:02
Krüger har kommit igång, gjorde sitt andra mål inatt.

Spinkis
2012-02-27, 20:36
Sista 30min av NHL trade deadline!
http://veetle.com/index.php/channel/view#4f4b28dbab3fa